פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עצירת הגשמים
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום רביעי, 27/12/2017 שעה 7:00)


עצירת גשמים

נסים ישעיהו



בס''ד
מעשיו ודיבורו של ראש הממשלה, מכוח היותו המנהיג הנבחר, משפיעים עלינו הן לטוב והן למוטב, הרבה מעבר להשפעה שיכולה להיות למעשים ודיבורים של אדם פרטי כלשהו. אם הוא יקרא לציבור להתפלל לביטול גזירת הבצורת, זה ישפיע בשמים יותר מקריאתם של הרבנים ושר החקלאות
בד''כ אני מעדיף לחשוב טוב, אבל כבר במהלך הקיץ האחרון עלה בי חשש כבד שהחורף הקרוב יהיה שחון. העדפתי לא לדבר על זה כדי לא ''לפתוח פה'' לא לומר או לכתוב משהו לא חיובי, כי למילים יש כוח ותמיד עדיף לדבר טוב ולהימנע מדיבורים שליליים. ומה הביא אותי למחשבה השלילית הזאת בקיץ? דבריו של ראש הממשלה; בביקורו באפריקה הוא אמר ש''למדינת ישראל אין עוד בעיות מים, פתרנו את בעיות המים שלנו, אנחנו מתפילים מים''. וכמובן הציע לאחרים ללמוד מניסיוננו.

נשמע נפלא, אבל לגמרי מנוגד לעצם הקשר שלנו עם הקב''ה בארץ ישראל ובכלל. בנוסף, האמירה הזאת גם לא מתיישבת עם המציאות הקשה לחקלאות, ליערות וכו' כפי שכולנו יודעים כעת. מה הוא חשב, שישקו את היערות וימלאו את הכנרת ואת המאגרים במים מותפלים? אבל נניח לזה, מצוקת היובש מפורסמת מספיק גם בלי שנוסיף מילה בעניין.

ככלל, אנחנו מתייחסים לגשמים כאל תופעת טבע בלתי נשלטת ולכן מתפילים מים. ועל פניו זה גם נכון וצריכים להמשיך בכך; אלא שאנחנו יהודים בארץ ישראל, ארץ הקודש, ועובדה היא שמתחוללים סביבנו ובתוכנו תהליכים שלא כל כך פשוט להסביר אותם על פי טבע. זה עשוי להיות אחד ההסברים לתופעה המוזרה שאנשים רבים כל כך מתכחשים למציאות, שכן קשה לקבל מציאות שמתכחשת להיגיון.

אנחנו חיים בתקופה משונה ביותר וחווים תהליכים שספק אם היו כמותם בהיסטוריה. די להתבונן במה שמתחולל בארצות שמסביב. הקב''ה אוהב אותנו ומראה לנו את זה שוב ושוב לגמרי בגלוי. כתבתי על כך לא פעם ברשימות לפרשת השבוע וכעת אפשר לראות בבירור שמזמן לזמן מתגברים גילויי אהבתו אלינו. צריכים רק לפקוח את העיניים, להתבונן בתהליכים, בשינויים המתחוללים ביחס אלינו בארה''ב ובכלל, כדי להבין שיש יד המכוונת את הכל לטובתנו.

ועדיין לא יורדים גשמים, איך זה לטובתנו? בעניין הזה אומרת לנו התורה דברים ברורים

(ויקרא כ''ג): ג אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ... ד וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. הקב''ה הוא שמוריד גשמים, לא הטבע ולא מחזוריות שאפשר לצפות מראש. אלא שיש התניה: אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ... זה עלול להישמע בלתי אפשרי עבורנו, ביחוד על רקע החרדה המוחצנת מפני הדתה, אבל דומני שמהדור שלנו לא מבקשים יותר מדי. על רקע האמור לעיל, שהקב''ה מנהל את העולם סביבנו ולטובתנו, נראה לי שכל מה שמצפים מאתנו הוא שלא נכפור בטובה שהוא משפיע לנו.

ברור לגמרי שמעשיו ודיבורו של ראש הממשלה, מכוח היותו המנהיג הנבחר, משפיעים עלינו הן לטוב והן למוטב, הרבה מעבר להשפעה שיכולה להיות למעשים ודיבורים של אדם פרטי כלשהו. על כן נראה לענ''ד כי אם הוא יקרא לציבור להשתתף בתפילה לביטול גזירת הבצורת, זה ישפיע בשמים הרבה יותר מקריאתם של הרבנים ושל שר החקלאות. וכמובן, יהיה בכך תיקון לאמירה האומללה הנ''ל.

ובע''ה עוד ירדו גשמים רבים לפחות עד כדי מילוי המאגרים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי