פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יש גבול לקוד
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 15/06/2017 שעה 22:00)


יש גבול לקוד

גדעון ספירו



מי אמר את הדברים הבאים: אני בהחלט בעד זה שסטודנטים ומרצים יקיימו דיונים בשאלות פוליטיות שונות. הרי בסופו של דבר בתור אנשי אקדמיה, וחלקם בתור אנשי רוח, ביכולתם ומתפקידם, ובמקרים מסוימים מחובתם, לעסוק ברעיונות כאלה, להסיק את המסקנות הנובעות מהם, ולהצביע בפני אחרים על מסקנותיהם אלה?

לא תאמינו, היה מרצה צעיר, פרופ' לפילוסופיה שקוראים לו אסא כשר, והדברים נאמרו בעידן הנאורות של האיש, בראיון לעיתון ה''סטודנט'', בפברואר 1982.

אותו אסא כשר, הזכור לטוב בטרם התקרנף, תמך בסרבני ''יש גבול'', ונחשב בשעתו לתלמידו המובהק של ישעיהו ליבוביץ'. בת זוגי מספרת שהשתתפה בשנות ה-‏70 של המאה ה-‏20 בקורס לוגיקה של אסא כשר באוניברסיטת תל אביב, וחלק מהפופולאריות שלו נבעה מכך שתיבל את דבריו בדוגמאות פוליטיות אקטואליות.

מה עבר על האיש מאז ועד 2017, שהפך לפילוסוף החצר של שר החינוך ''בניטו'' וחיבר את המסמך המסוכן לסתימת פיות הקרוי גם ''קוד אתי''? למומחי הנפש פתרונים.

אסא כשר דגם 2017, אוסר על מרצים להתבטא בשיעורים בשאלות פוליטיות מעוררות מחלוקת, ובכך ממית את רוחה של האקדמיה, שנשמת אפה היא שיג ושיח בשאלות מעוררות מחלוקת. לפי כשר אסור למרצה לומר לתלמידיו ששלילת זכויות אדם ע''י דיקטטורה צבאית ישראלית מהעם הפלסטיני, נוגד את ההצהרה האוניברסאלית של זכויות האדם שהתקבלה באו''ם ב-‏1948 כחלק מלקחי המשטר הנאצי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי