פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
דברו אלינו
שלמה גזית (יום רביעי, 03/05/2017 שעה 15:00)


דברו אלינו

אלוף (דימ.) שלמה גזית



פרשת ביטול הפגישה של שר החוץ הישראלי, כזכור, בנימין נתניהו, עם שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, זכתה לכותרות בישראל, בגרמניה ובעולם. הפרשה לא צמחה על רקע משבר ביחסים בין שתי המדינות, הפרשה הייתה, בעיקרו של דבר, בעיה פנים-ישראלית, בעיית החרם שמטילים ראש הממשלה, וכל גורמי הימין בישראל, על תנועות זכויות האדם הפועלות בשטחים, בדגש על ''בצלם'' ו''שוברים שתיקה''.

הרקע לחרם זה, כמובן, נעוץ בעצם קיומן של תנועות זכויות-אדם אלה, המבקשות לחשוף את הנעשה בשטח הכבוש, להצביע על ''עוולות'' ה''כיבוש והכובשים'' כלפי הפלסטינים הנתונים לשליטתנו ועל העימותים הבלתי-נמנעים עם המתנחלים שבמקום. פעילות זו היא חלק ממאבק השמאל הישראלי לשינוי כיוון, ולאימוץ מדיניות של התנתקות מן הפלסטינים.

גם אני ''סמולן'', ואף על פי כן אני שולל את דרכי הפעולה של ארגוני שמאל אלה, המתמקדים בהפצת דיבת צה''ל וישראל בחוץ, בתקשורת הזרה, בפרלמנטים ובגורמי השלטון שבחו''ל. את המאבק עלינו לקיים, לתפישתי, כאן בבית, מאבק שמטרתו לשנות את דעת הקהל ברחוב הישראלי שלנו, מאבק שמטרתו ברורה – להשפיע על הישראלי המשלשל קולו בקלפי, זה שבוחר וקובע את הרכבה של הממשלה שלנו כאן בארץ.

אני קורא ל'בצלם', ל'שוברים שתיקה' ולשאר ארגוני השמאל הפועלים בינינו - הניחו לגויים, לממשלות שבניכר, דברו רק אלינו. הביאו את ממצאיכם, הציגו את הסיפורים והעובדות שאתם מלקטים בפנינו. אני מצפה לראות את הסיפורים בכותרות התקשורת שלנו כאן בבית.

ראו את הסערה התקשורתית שידענו סביב פרשת אלאור אזריה, פרשה שנולדה ממצלמה קטנה של נציג ''בצלם'', אשר נכח במקום והפיץ סיפור שהיכה גלים בכל העולם.

לא ראיתי סיפורים של אנשי ''שוברים שתיקה'', סיפורים שזכו להיות לכותרת כאן, סיפורים שיאלצו את מערכת הביטחון להגיב, להתגונן או – כך אני מקווה – להודות בצדקת הדיווח.

חובתכם, חובתנו ה' סמולנים', לא להסתפק בטענה שהכיבוש איננו מוסרי והוא מסכן את עתידה של המדינה. חובתכם, חובתנו, גם להביא עובדות, להביא בפנינו את סיפורי התוצאות המכוערות של הכיבוש, של השליטה בעם הפלסטיני, ושל פעילות ההתנחלות הנמרצת להתיישב שם, בקירבם במטרה לממש את ארץ ישראל השלמה.

אכן, ארגוני שמאל אלה אינם יכולים לפעול ללא מימון, ומימון זה לא יימצא אם יוגבל לתרומות תומכים בישראל. לדאבון לב, את עיקר המימון החיוני הם נאלצים לקבץ בחו''ל. ותרומות-מימון אלה לא באות מאליהן, צריך להסביר ולשכנע את התורם.

דווקא מנקודת ראות זו, יש ויהיה לתקשורת הישראלית, לדיווחים שיזכו לפרסום, וכן, גם, ואולי במיוחד, לסערות שתתעוררנה בתקשורת הישראלית, השפעה ושכנוע בחשיבות התרומה והסיוע לפעילות ארגוני שמאל אלה.

לסיכום, אני קורא לארגוני השמאל - דברו אלינו, ספרו את סיפוריכם לנו, בתקשורת הישראלית. אל דאגה, התקשורת הזרה תדאג להעתיק ולהפיץ ביזמתה. אין צורך בפרובוקציות אשר משחקות לידי הימין והממשלה. סיפורים אותנטיים אלה יסבירו היטב גם למה מבינה ממשלת ישראל כי איננה יכולה להוציא ארגוני שמאל אלה מחוץ לחוק.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי