פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מכתב גלוי לראש הממשלה מר בנימין נתניהו
יוסף אליעז (יום רביעי, 25/01/2017 שעה 19:00)


מכתב גלוי לראש הממשלה מר בנימין נתניהו

מס על דירה שלישית

יוסף אליעז



אדוני ראש הממשלה,

לבי ל-‏40 המשפחות העומדות להתפנות מִהֵאָחֲזוּת עֲמּוֹנָה. אני מקווה שֶׁיִּמָּצֵא להן במהרה פתרון סביר והוגן.

כאבו לי מראות דריסת השוטר ארז לוי ז''ל, שבא רק למלא את תפקידו ונפל על משמרתו,

גם הריסת הבתים בקלנסואה ו-‏11הבתים באום אל חירון הכאיבה, הגם שכולם נבנו שלא כדין, בעליהם לא צייתו תחילה להתראות לְהִמָּנַע מִבְּנִיָּה ולאחר מכן לצוי-ההריסה שניתנו להם ולא מלאו אחרי פסקי-הדין של בתי-המשפט, ובכל זאת – עוד אדם מת, ועדיין אין אנו יודעים לבטח מדוע פעל כפי שפעל. בכל מקרה: ילדיו נותרו יתומים, ונשים וילדים נשארו בעבי-לילה קר ללא מחסה לראשם וכל רכושם נהרס עם הבית. אפשר ולא היה מָנוֹס לפעול כך, אך הלב דואב.

כל מוסדות המדינה רעשו, ובצדק, בשל אירועים כואבים אלו.

מצד שני, כבוד ראש הממשלה, אִפְשַׁרְתָּ לשר-האוצר מר משה כחלון, להעביר בזרוע נטויה ובארנק פתוח את החוק המטיל מס דרקוני על 50,000 אזרחים בעלי דירה שלישית ויותר, תוך התעלמות מחוק יסוד: כבוד האדם וחרותו המגן על הקנין; מכך שהחוק רטרואקטיבי, שלא כדין המקובל, בהטילו מס על בעלי-דירות שנקנו כחוק לפני שנים, בכסף שכבר שולם עליו מס הכנסה; התעלמת מכך שזהו חוק המפלה לרעה בעלי 3 דירות מול בעלי 3 חנויות או 3 משרדים או כל נדל''ן אחר. בקביעת מס מירבי ואחיד לכל דירה שלישית מפלה החוק בין בעלי דירות-פאר יקרות במרכז, לדירות זולות בפריפריה. מעבר לשתי אפליות אלה התעלמת מכך שהחוק מפלה בין בעלי מקרקעין לבעלי כל רכוש אחר;

לא אכפת לך שאנשים שחסכו פרוטה לפרוטה על מנת להבטיח לעצמם מקור-קיום לעת זקנה, בהעדר פנסיה, חרב עליהם עולמם. התעלמת מחוסר ההיגיון בשלילת אפשרותם להוריש לילדיהם הצעירים את דירות הוריהם, שיאלצו למכור אותן מיד, בהפסד עצום של מס-שבח אדיר, ואותם ילדים יצטרפו לציבור דורשי-הדירות, לאחר שתוך מספר שנים יתבגרו ויזדקקו לדיור, בהעדר אותן דירות, או, אם שארית התמורה מהממכר תופנה לרכישת נדל''ן בחו''ל – הילדים הללו ירדו מהארץ בעקבות אותו הכסף .

מעבר לכל החסרונות והעוולות שבחוק זה, שעצם חקיקתו היא מחדל איום ונורא שלך, התעלמת מדרך חקיקתו של חוק זה, כאשר ביטול התנגדותם והצבעתם של חברי-כנסת לחוק זה, כולל ח''כ ממפלגתך, נקנתה בשלמונים אדירים מקופת-המדינה, בסכום של 235 מיליון ש''ח לפחות, שלמונים שלדעתי הם גרועים משוחד ''רגיל'', באשר שוחד משולם לפחות מכיסו של המשחד ולא מקופת הציבור!

אני מבין שכל זה אינו מענין אותך, אף שכבר חָוִויתָ את ''אימת הפינוי'' מדירת-השרד ברחוב בלפור (השלישית לפחות בדירותיך, לפי דבריך לאנשי עמונה). מכובדי רוה''מ – אם האוצר זקוק למימון הרי תוכל לדחות בשנתיים-שלוש את בנית ארמונך החדש, ארמון נוסח ארמונות צ'אושסקו וארדואן, ובסכום זה, 750,000,000 ש''ח, (שעוד יגדל) ניתן לרכוש עתה, ולהעמיד לרשות מבקשי-הדיור, 750 דירות טובות – פי 15 מאשר יושג, במקרה האופטימלי של שחרור כל הדירות השלישיות לשוק!!

מאחר והעוול לציבור כה גדול אינו מטרידך, כנראה מעצם מתן-ידך לעושק חסר התועלת שבחוק הזה, אַפְנֶה נא את תשומת לבך למשהו שכן מְעַנְיֵן אותך – הקולות בבחירות הקרובות וְהַקְּרֵבוֹת לכנסת, בחירות שדומה, בַּאֲוִירָה השוררת כיום במדינה, שהן הולכות ומתקרבות!

החוק פוגע קשות לפחות ב-‏50,000 משפחות. כל משפחה כזו מונה , מעבר לממוצע, לפחות זוג הורים ושני ילדים בגיל ההצבעה לכנסת. בכך כבר מדובר ב-‏200,000 מצביעים. גם אם נניח שכרבע מהם לא הצביעו או לא יצביעו עבורך בלי קשר לחוק, הנה אליהם יצטרפו עשרות אלפים בני-משפחה ואחרים שדרך שלטונך ודרך החקיקה של הממשל תחת שלטונך אינם נראים להם.

אותו רבע מיליון לא ינהרו לקלפי רק ב''אוטובוסים שיעמידו לרשותם מפלגות אחרות'', הם יבואו ברגל וברכבת, ברכב הפרטי ועל אופניים להצביע נגדך ונגד מפלגתך. בצד גְּזֵילַת רכושם גם אתה, מכובדי, תאלץ לפנות שוב את דירת-השרד שבה אתה גר, ולעבור, מה נורא, לחווילה שלך בקיסריה או לדירתך ברחוב עזה בירושלים. חשוב נא גם על-כך שמפלגתך, יחד עם מפלגת ''כולנו'', עלולות לאבד את מנעמי השלטון.

או, אולי, כב' ראש הממשלה, תעשה צעד אמיץ וראוי, כיאה למנהיג הדואג לטובת אזרחיו, ותפעל לביטול חוק מתעמר זה. אולי תמצא שאהדת המצביעים וכלל הציבור עדיפה לך מתמיכתו של שר אוצרך, מר כחלון, שנכנס לאובססיה בענין חוק זה. פעל נא בלי להמתין לפסיקת בג''צ או לחקירת המשטרה ומבקר המדינה בענין השלמונים בהם נקנה החוק. אולי גם תציל שלמונים אלו, שיש בהם כשלעצמם די לרכישת 235 דירות לחסרי דיור או לדיור הציבורי.

אני מליט מאמר קודם על מרבית פגמיו של חוק פגום זה.

בכל הכבוד הראוי,

יוסף אליעז, אזרח כאוב




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


המס הכי מנוול-מס ערך מוסף!
דניאל143 (יום חמישי, 26/01/2017 שעה 9:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כבר מתלוננים נגד מיסים מעצבנים.
המס הכי מנוול,הכי ניבזי במדינה,זה מס ערך מוסף.

מה מוסף?איזה ערך מוסף יש פה?

דוגמא א':הילד/נכד שלך מקבל שיעור פרטי במתמטיקה.
לפני השיעור הילד/נכד שלך היה טיפש.
לאחר השיעור הילד שלך פחות טיפש,נוסף לו יותר ערך...
על זה תשלם מס!

הערך המוסף של הילד שלך,הילד פחות טיפש אחרי השיעור,
ועל כך,משלמים מס למדינה,בגובה 17 אחוז.מרגיז,נכון?!

דוגמא ב':המקרר שלך התקלקל.איזה שמחה וצהלה למדינה.
המדינה שמחה שהמקרר שלך התקלקל.כי עכשיו היא תקבל עוד מס..

היה מקרר מקולקל.לאחר התיקון הערך של המקרר עלה.
למקרר מתוקן יש ערך מוסף...על זה תשלם מס!

לסיכום-
רוב המיסים בישראל הם משמחים.ואילו מ.ע.מ. זה
מס על צרות,קילקולים,ותרופות למחלות.

אני מאחל לכל עם ישראל לשלם מס על הדירה השלישית....
כי זה אומר שאתה בעלים של שלוש דירות...

ובהתאמה תשלמו הרבה מס הכנסה...כי זה אומר,
שיש לכם הכנסה גבוהה...
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי