פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הוא איננו מחבל
שלמה גזית (שבת, 21/01/2017 שעה 8:00)


הוא איננו מחבל

אלוף (דימ.) שלמה גזית



אינני רוצה להכניס את ראשי לשאלת הפזורה הבדואית בנגב. לא למדתי את הנושא ואני רק יודע שהוגשו כבר מספר הצעות לפיתרון הבעיה, ושבינתיים כמעט ולא נעשה דבר.

אינני רוצה גם להכניס את ראשי לשאלה אם נכונה הייתה ההחלטה להרוס את בתי הבדואים באום אל חיראן ולהקים במקומם יישוב יהודי חדש בנגב, חירן שמו (אם כי, עלי להודות, כי זה מצלצל לא טוב).

אני מבקש לדון בשאלה אחת בלבד, שאלה אשר כמעט ואינה קשורה לתקרית שהייתה – מה דינו של יעקוב מוסא אבו אלקיעאן, תושב המקום הבדואי, מורה למתמטיקה במקצועו, אשר נהג ברכב שדרס את קצין כוח המג''ב שפעל במקום. אין לי נתונים לקבוע אם דרס את הקצין במתכוון או שעשה זאת רק לאחר שנפתחה עליו אש, אם קרה הדבר אחרי שביקש להימלט מן המקום או שאכן ביקש והתכוון לפגוע באלה שבאו להרוס את ביתו וחייו.

מה שמפריע לי זה הכינוי שנתנו לו בתקשורת - ''מחבל'', שמשמעותו בפינו - טרוריסט, גורם עוין המבקש לפגוע במדינה ובאנשיה.

באפשרות החמורה ביותר – הייתה זו תגובה קיצונית ונזעמת של אזרח שהשלטון בא להרוס את ביתו ולגרשו מן המקום, הריסה וגירוש שהוא מאמין שאינם צודקים. אפשר והאמין כי אילו היה יהודי לא היו נוהגים בו, במשפחתו ובביתו בדרך זו (בין אם זו אמונה מוצדקת ובין אם לא), ובוודאי שיכול היה לחשוב כך במעקב אחר הסיקור המתיש של פרשת פינוי, או אי-פינוי עמונה. שם לא היו נוהגים כך.

דומני שאין מי שטוען כי אילמלא באו להרוס את היישוב, היה יעקוב אבו אלקיעאן מחליט לקום בבוקר ובמקום לנסוע לבית הספר וללמד מתמטיקה, היה יוצא ברכבו במטרה לדרוס יהודים. אין כל דמיון בין הצעיר מג'בל מוכאבר שדרס לפני שבוע את צוערי בה''ד 1 לבין סיפור הדריסה כאן.

אינני יודע איזה עונש צריך היה להשית עליו, אלמלא נהרג. בטוחני כי בשום פנים לא הייתה הפרקליטות מתייחסת אליו כאל מחבל לאומני ומבקשת להטיל עליו עונש של מחבל המבקש לפגוע במדינת ישראל.

תשאלו, מה נטפלתי לעניין זה? מה כל כך חשוב אם השר לביטחון-פנים כינה אותו ''מחבל''? תשובתי חד משמעית – כוונתי לגנות את היחס של המערכת הפוליטית שלנו לתושביה-אזרחיה הערבים של ישראל. מערכת פוליטית הרואה בכלל תושביה-אזרחיה הערבים של ישראל צרה צרורה אשר בלית ברירה נגזר עלינו להשלים עם קיומה.

אכן, גם אני נמנה על אלה שמבקשים לראות ישראל כמדינה יהודית. אני רואה בכך ערך עליון ומטעם זה אני נמנה על מבקשי פינוי שטחי יהודה ושומרון. אינני מוכן לסכן את אופייה היהודי הברור של המדינה, אך זכותם של התושבים-אזרחים שיושבים עמנו כאן לחיות כבעלי מעמד וזכויות שוות ומלאות עם אזרחיה היהודים של ישראל. הם לא פלשו לכאן, הם נולדו כאן לחיות כאן. זכותם איננה נופלת מזכותי שלי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


יש שמועה אשר שמעתי במצפה שליד קיבוץ רביבים
(שבת, 21/01/2017 שעה 10:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצפה שהוקם לפני 1948 כמקום התיישבות יהודי .
אותה שמועה אומרת ==> הבדואים לא רשמו קרקעות על שמם בתקופת השלטון העותומני וגם לא בתקופת השלטוטן הבריטי .
כל פיסת קרקע שהם גרים עליה או מעבדים אותה אינה שלהם .
כל מקום שהרשו להם ללחיות בו הוא חסד . חסד ולא זכות .
כל זה מתוך פחד .
ממשלות ישראל פחדו ופוחדים מהבדואים .
פחד
פחד
פחד
פחד
פחד
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי