פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
השר אריאל והסדרת התיישבות הבדואים
דוד סיון (יום שלישי, 06/12/2016 שעה 15:00)


השר אריאל והסדרת התיישבות הבדואים

ד''ר דוד סיון



קצת הופתעתי כאשר שמתי לב ששר החקלאות, אורי אריאל, עוסק בקידום תוכנית להסדרת התיישבות הבדואים בנגב (... מהפכת הבדואים...). הרי חוגי הימין הקיצוני אותם הוא מייצג פעלו למנוע יישום גרסאות קודמות להסדרה. האחרונה שבהן ''מתווה בני בגין'' הורדה מסדר היום של ממשלת ישראל במהלך 2013.

אחרי שלמד את המציאות במגזר הבדואי הוא כבר אמר:
... אנחנו בפיגור של 70 שנה עם הבדואים... יש 22 יישובים בדואיים בדרום, 220 אלף איש, ואפילו לא בריכת שחייה אחת. כשמסתכלים בתצלומי האוויר, אי־אפשר לראות ולו כתם דשא אחד בכל האזור. אני רוצה שבכל יישוב בדואי יהיה מגרש כדורגל, שבתצ''א (תצלום אוויר) יהיה לפחות כתם דשא אחד בכל יישוב. אנחנו לא עושים לבדואים טובות בכך, זה מגיע להם בזכות.
...
... הפיגור בתחום החינוך הוא בלתי נתפש...
...
... לא מתאים לנו כמדינה להתנהג כך...
כאשר קוראים את הדיווחים בתקשורת מתברר שהוא בעצם מכיר היטב את המציאות בשטח ולכן מבקש לקדם את תוכנית חומש שמתגבשת ב''רשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב'' שהוקמה בעקבות החלטת ממשלה מס' 1999 מיולי 2007. על פניו מסתבר שהשר אריאל מבקש לעקוף את 'הסדרת תביעות הבעלות על קרקעות' (סעיף עיקרי באותה החלטה) – המוקש שמנע את הביצוע של אותה החלטת ממשלה – כדי לטפל ... בפיגור של 70 שנה... בשאר הנושאים המוזכרים בה.

לאחרונה הגיעו דיווחים מהשטח כי רגע לפני שהבולדוזרים הרסו את המבנים הלא חוקיים בנגב, החליט השר אורי אריאל להעניק פיצויים גבוהים, מענק והטבת קרקע למפרי החוק הבדואים באום אל-חיראן (המענק...). מסתבר שלמרות שיש פסק דין וגם צו לביצוע ההריסה, השר מעדיף לכת לקראת המתיישבים הבדואים, כדי לשכנע אותם לפנות את השטח בהתאם לפסיקת בית המשפט. בין השאר, הוא הסביר זאת בכך שעל המדינה להעמיד ''פתרונות קבע'' לכל אזרח ישראל.



''מדוע מכשירים בנייה בלתי חוקית לערביי רמלה''?מהעובדות שנזכרו כאן עולה מסקנה שהשר אורי אריאל מבקש 'לתפוס שתי צפורים במכה אחת': לספק מגורי קבע חוקיים למתיישבי הפזורה - הישובים הבלתי חוקיים, ולפנות את קרקעות המדינה שהם תפסו. כמובן שהפתרון הזה יכלול תשתיות ושירותים ציבוריים ברמה שמתאימה לישראל של ימינו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  עדיף לשר אריאל לעסוק במה שהוא מבין.....טראנספר של חתולים  (tamareiran@gmail.com) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי