פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_8427

השריפה
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 01/12/2016 שעה 10:00)


השריפה

גדעון ספירו



האנטישמיים האשימו את היהודים בהרעלת בארות ושתיית דם ילדים נוצרים. ממשלת הימין הישראלי ותומכיה אימצו את השיטה הגזענית של הטלת אשמה קולקטיבית, ומאשימים את הערבים בהצתת שריפות. עם כתיבת שורות אלו, טרם נתפס חשוד אחד בשריפות בחיפה ובזיכרון יעקב, מה שלא מפריע לממשלה להכריז על השריפות כהצתה על בסיס לאומני.

נפגעי השריפה היהודים שמחים על כך, כי הכרזה כזאת מביאה בעקבותיה מימון ממשלתי לשיקום ההריסות. בעוד הערבים נאשמים בהצתה, מכבי אש של הרשות הפלסטינית סייעו בכיבוי השריפה וראשי היישובים הערביים פתחו את בתיהם לארח את אלה שנשארו ללא קורת גג.

יחד עם זאת, איני חי על הירח. אני מניח שבהחלט יכול להיות שפלסטינים מיואשים מ-‏50 שנות כיבוש, הכוללים שריפת מסגדים, שריפת עצי זית שריפת בני אדם ע''י מתנחלים - מאבדים שיקול דעת תבוני, ומגיעים למסקנה ש''יישרף הכול''.

מה שקרוי שריפה על רקע לאומני, המיוחסת לפלסטינים, היא עוד מתנה לעם ישראל באדיבות מפעל ההתנחלויות וצבא הכיבוש. הרקע הלאומני הוא קודם כל של המתנחלים, ורק אח''כ של הפלסטינים. מי שרוצה מדינה ללא שריפות, שיכבה את אש הכיבוש.


פמיניזם מיליטריסטי

מלחמת עולם מתנהלת עכשיו בין המכונים רבני הציונות הדתית לבין הצבא, על רקע ההחלטה לצרף חיילות לצוותי טנקים.

נשים ישראליות לא מעטות, רואות בהחלטה זו הישג פמיניסטי. זהו אחד הגילויים של הסיפור העצוב של הפמיניזם הישראלי, הנאבק על זכותן של נשים לקחת חלק במכונת ההרג והרצח של הצבא הישראלי. אני מכנה זאת: פמיניזם על רקע לאומני, שיש להיאבק נגדו באותה נחישות שמאפיינת את המאבק בשוביניזם הגברי.

אנו עדים כאן למפגש ייחודי של האבסורד הישראלי, לפיו רבני ההתנחלויות מתנגדים לשירות בנות בצבא על רקע לאומני, מול פמיניסטיות שנאבקות למען שירות כזה - גם כן על רקע לאומני. את שניהם יש לעקור.


תת אלוף (עדיין) אופק בוכריס

''הארץ'' מה-‏30/11/2016 מדווח כי תת אלוף (במיל.) אופק בוכריס, אשר כתב האישום נגדו כולל בין השאר שלושה מעשי אונס, עומד בפני חתימת עסקת טיעון, לפיה יוחלף אישום האונס ב''בעילה בהסכמה''. לפי העסקה, בוכריס (איש הציונות הדתית הזוכה בפי מוקיריו לתואר ''גיבור ישראל'') לא ישב יום אחד במעצר.

כיצד אונס, שהוא העבירה החמורה ביותר בתחום עבירות המין, הופך לבעילה בהסכמה? לאלוהי המשפט הצבאי פתרונים. אחת מהשתיים: או שהחיילת הסכימה, או שנאנסה. אין גשר היכול לגשר בין השניים.


עמונה

משגעים את הציבור בפרשה הקרויה ''פינוי עמונה''. כן תפונה לא תפונה? מומחי משפט דנים בסוגיה של שמירת חוק כאילו יש התנחלות חוקית. הכל בלוף. אין חיה כזו כמו התנחלות חוקית. עמונה לא תפונה אלא לכל היותר תמוקם מחדש מספר מטרים ימינה או שמאלה. היא תמשיך להיות לא חוקית גם במקומה החדש, במסגרת שוד האדמות הפלסטיניות. הדבר החוקי בקשר להתנחלויות הוא פינוין והחזרת המתנחלים לתחומי מדינת ישראל. הבתים שיפונו יהיו תרומת ממשלת ישראל ליישובם מחדש של פליטים פלסטינים במדינתם. מדינה שקלטה מיליון מהגרים מברית המועצות תוכל לקלוט 400 אלף מתנחלים החוזרים למדינתם.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.