פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נתניהו, הארץ, נאצים
דוד סיון (יום ראשון, 20/11/2016 שעה 15:00)


נתניהו, הארץ, נאצים

ד''ר דוד סיון



בראשית החודש פורסמה ב''הארץ'' כתבה על ''[\מסע ההשתלטות של נתניהו על התקשורת\]''. הכתבה היא במהותה ביקורת קשה על התנהלותו של נתניהו וסביבתו הקרובה. תגובתו של נתניהו כללה גם את הקטע הבא: אנו יכולים רק לקוות שהעובדה שקונצרן העיתונות הגרמני 'דומון שאוברג', שעסק בהפצת תעמולה נאצית בזמן מלחמת העולם השנייה, רכש 20% ממניות 'הארץ' — אינה קשורה להלך רוח זה.

מסתבר שזו אמת חלקית בלבד. כפי שעולה מדברי אבי פרימור (שגריר ישראל בגרמניה לשעבר) מנהל החברה הנוכחי, אלפרד נבן-דומון, פתח בפניו שערים בגרמניה והאיש תומך בפרוייקטים שונים בישראל. עוד עובדה: נבן-דומון היה ילד כאשר פרצה מלחמת העולם השניה (השותף הגרמני...).

מסתבר שבעיני נתניהו תקיפת השליח, מפרסם הביקורת, באופן בוטה מאד היא מטרה יותר חשובה מאשר תגובה עניינית; מאשר האמת בפרסום. מה שנתניהו אולי לא לקח בחשבון זה שאפשר להחזיר לו במטבע דומה.

השבוע התברר שממשלת ישראל בראשותו של נתניהו מתכוונת לרכוש צוללות מחברה גרמנית, טיסנקרופ. כמו רבים מהתאגידים הגרמניים, גם לטיסנקרופ יש היסטוריה אפלה יותר מתקופת הרייך השלישי. החברה במתכונתה הנוכחית לא הייתה קיימת בזמנו, ובתקופת הרייך פעלו שתי חברות נפרדות: קרופ וטיסן. עוד מתברר ששמה של טיסנקרופ נקשר לפרשת שוחד ביוון (טיסן-קרופ...). אפשר, כפי שעשה נתניהו בראשית החודש לטעון 'שאנחנו מקווים שהעובדה שהחברה אשר שירתה את הנאצים לא משפיעה על שיקול דעתו של ראש הממשלה'.

כל אחד סביר יודע שאפשר להעלות טענות דמגוגיות מהסוג הזה בקשר לעסקים עם גרמניה וגרמנים. הרי כמעט תמיד אפשר למצוא להם שורשים בעבר הנאצי. חבל שנתניהו לא חשב על כך לפני שתקף...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ביבי ירד יותר מידי נמוך  (דניאל143) (2 תגובות בפתיל)
  הארץ הוא עיתון פרו-פלסטיני .  (tamareiran@gmail.com) (4 תגובות בפתיל)
  אלפרד נבן-דומון  (בצלאל פאר) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי