פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חשבון ארוך מאד עם בזק
מיכאל שרון ז''ל (יום שני, 30/09/2002 שעה 23:44)


חשבון ארוך מאד עם בזק


מיכאל מ. שרון






לעם ישראל, לדמוקרטיה הישראלית, לכלכלה הישראלית יש חשבון ארוך מאד עם המונופול המסואב ביותר במדינתנו, מונופול שתשתיתו נבנתה מארנקם של תושבי המדינה - חברת בזק. מונופול המרכז בידו את מערכת העצבים של המדינה -רוב צמתות התקשורת.

גם היענותם החפוזה מדי של אנשי בזק ל''ביטחוניזם'' או לחקירות משטרתיות או לדרישות בעלי עניין פוליטיים, בתוקף מירכוז התקשורת עשוייה להצביעה על שחיתות ענק.
ואגב, נטילה זאת בידי אנשי בזק, של תפקידים ''משטרתיים'' וביטחוניים או פוליטיים, כתחליף לגורמי משטרה ובטחון מיקצועיים שיפקחו ישירות על התיקשורת הבעיתית - גם היא בעייתית.

ואגב, מי ישמור על השומרים, או המצותתים והמטרטרים במקרה זה - שאלה שהעסיקה את נפוליאון בזמנו, בעקבות מעשי השחיתות הרבים במערכות בטחוניות ואחרות במדינה, בעקבות התגברות הסקטור הציבורי ומשאביו וכספיו לאחר המהפכה הצרפתית.

איש בזק בכיר שנפתחת כלפיו חקירה משטרתית בעקבות שחיתות או פעולה בשרות בעלי עניין כאלה ואחרים ששכרה הנתחב לכיס החולצה בצידה - האם אפשר לצותת באופן אפקטיבי לשיחותיו? שהרי הוא הוא הנמצא בלב מערכת הציתות, פיזית וחברתית, ומיודע על כל דבר בענינו.

וגם, ניתן אז להפריח רמזים אודות מידע קולי שנאסף
על איש ציבור או איש ממסד האחראי בתוקף תפקידו לחקירה כזו. האם לא ניתן גם ''לתפור'' ולהדביק קטעי מלל? קביל בבית משפט אולי זה לא תמיד, אך הדבר מספיק להוות איום בסיבוך (ראו פרשת מצנע-גוראל).

לפי ידיעות בעיתונות, עשרות אלפי אנשים נמצאים תחת האזנה לשיחותיהם בישראל (שאלה אחרת היא מאיפוא המשאבים להתעסק ולסנן, או להיות קשוב, לכמות אדירה כזו של מידע. נו מילא - עוד פתרון לאבטלה ההולכת ומעמיקה).

בזק - שריד חי ובועט, אולי המובהק ביותר של המירכוז הבולשביקי במדינתנו.

זאת, בחסות איצטלה של כמה אנשי טכנולוגיה ומדע ושיטות אולטרה מתקדמות, המשמשות עלה תאנה לסאוב רפובליקת הבננות המסויימת הזאת.

בזק -לפי מעריב, כמות התלונות הרבה ביותר על מוסד או נותן שרותים כלשהו בישראל.

דינוזאור בולשביקי מסואב, באיצטלה של מודרניזם, עם כוח אדם ברובו ירוד שבירודים. אולי גם פרנסה זמנית לכמה מאות סטודנטים במדעי החברה והרוח, והשרות בהתאם.

ועוד יסופר בעניין ורבות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מה מקור מסורת הבכירים של החליפה הפתוחה והחולצה  (מיכאל מ. שרון) (7 תגובות בפתיל)
  הפתרון - הפרטה  (בועז אביאני)
  לכולם יש חשבון עם המדינה  (רון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי