פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יונתן פולארד, אחינו אתה
בלפור חקק (יום ראשון, 22/11/2015 שעה 9:00)


יונתן פולארד, אחינו אתה

בלפור חקק



יהודים ברחבי העולם נשמו לרווחה עם שחרורו של יונתן פולארד לאחר שלושים שנה בכלא בארצות הברית. לאחר סבל כה רב, הגיעה העת לחבק את יונתן, ולומר לו: אחינו אתה.

וּבַדֶּרֶךְ אָמְרָה לוֹ הָאֶבֶן:
פְּעָמֶיךָ כָּבְדוּ כָּל כָּךְ.
הַאַתָּה – אָמְרָה לוֹ הָאֶבֶן –
תַּחֲזֹר לְבֵיתְךָ הַנִּשְׁכָּח?

(לאה גוֹלדבּרג, משירֵי הבֵּן האוֹבֵד)

נזכיר כי גם כאשר ישראל בחרה להפליל את פולארד עם חשׂיפת הריגול כנגד ארה''ב, סוכּם על עשר שנים בכלא ליונתן פולארד. העקשנות האמריקאית קשה לפענוח, בעיקר משום שגם הם אינם מסתירים שהם מקיימים ריגול נגד ישראל.


קריאה מכל העולם לשחרר את פולארד

עם אן
בלפור חקק עם אן פולארד, צילמה תפארת חקק
בעבר עשרה משפטנים אמריקאים בכירים קראו לאובמה לשחרר את פולארד, וביניהם פרופ' צ'ארלס אוגלטרי, שהיה המורה למשפטים של הנשיא ברק אובמה ורעייתו מישל באוניברסיטת הרווארד, וגם אלן דרשוביץ, משפטן יהודי ידוע שידוע בקרבתו לאובמה.

כולנו עקבנו בדאגה בשנים האחרונות אחר ההידרדרות במצבו הבריאותי של יונתן פולארד, ומכל רחבי העולם נשמעה זעקה לשחרר את אחינו יונתן פולארד ממניעים הומניטריים. משפטנים בכל העולם עמדו על כך עד כמה העונש לפולארד היה בלתי מידתי לעבירה שעבר כלפי ארה''ב.

המקרה הדומה ביותר למקרה של פולארד הוזכר לא פעם: המשפט שנערך לאזרח אמריקאי ממוצא יווני, סטיבן לאלאס, ששירת במחלקת המדינה ובמשך שש עשרה שנה העביר מידע מסווג ליוון, על יכולותיה הצבאיות של טורקיה באיזור הים האגאי ובקפריסין. הוא נכלא במשך 14 שנים ושוחרר. כלפי פולארד הופעלו כללי דין חמורים יותר. לאלאס הסגיר סוכנים אמריקאים ברחבי העולם וחשף תכניות מבצעיות אמריקאיות, ולמרות חומרת מעשיו שוחרר לאחר 14 שנים.


חשש ליחס אנטישמי כלפי פולארד

ההתנהלות של האמריקאים כלפי פולארד נראתה לאורך כל השנים הללו כהתנהגות נקמנית, וקשה שלא לומר זאת בקול: הייתה תחושה לאורך כל השנים שהייתה מידה של אנטישמיות ביחס האמריקאים לפולארד. ראש ה-CIA לשעבר ג'ימס ולסי אמר זאת בגלוי: הוא טען שאמריקה מתנהגת כלפי פולארד בצורה אנטישמית. הוא חתם על תמיכה בשחרור פולארד (2014). ''לפעמים אני מציע שנשנה את המוצא של פולארד ליווני, אולי כך היינו כבר משחררים אותו. בחלק מהמקרים, אצל חלק מהאמריקנים הנוגעים בדבר, אני חושב שיש כאן עדות לאנטישמיות''. אמר ג'ימס ולסי, ראש ה- CIAלשעבר.


אדוארד סנאודן חשף ריגול אמריקאי כלפי ידידים

אל נשכח את המעשה יוצא הדופן של אדוארד סנאודן, שחשף את המסמכים הסודיים של הביון האמריקאי, ובכללם מסמכים החושפים את הריגול של ארה''ב נגד כל ידידותיה בעולם, כולל ישראל! הייתה ציפייה עם חשיפתו של סנאודן, שמעשהו של פולארד ייראה שולי וזניח לעומת המעשים של האמריקאים ברחבי העולם, אך מתברר שהאמריקאים התבצרו בעמדתם, וגם הנשיא אובמה לא הסתיר את קשיחותו ואת התנגדותו לשחרור פולארד.

בשנים האחרונות הייתה התעוררות בארה''ב למען פולארד. ראש ה-CIA לשעבר מייקל היידן קרא לשחרר את פולארד. כך גם האדמיראל בדימוס נורמן הייז: עמדת האדמירל עוררה רושם רב, כיוון שהצי האמריקאי היה זה שגילה את ההתנגדות העזה ביותר לשחרור פולארד.

בשנה האחרונה התעצמה הקריאה לשחרור פולארד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: אין שיחה שאני קיימתי בבית הלבן שהנושא שלו לא עלה, וכך גם הפעם. אני מקווה שנצליח בסוף להביא אותו הביתה.

בשנים האחרונות גם שני שגרירי ארה''ב לשעבר בישראל, סם לואיס ותומס פיקרינג, קראו לארצם להתיר את הרצועה ולנהוג במידת החסד כלפי פולארד. מכל העולם נשמעה זעקה לחלץ את פולארד מבית הכלא הפדרלי האמריקאי.


פולארד טען שהגן על ישראל

כולנו כאן עקבנו אחר משפטו של פולארד. הוא טען במשפטו שפעל מתוך רצון להגן על ישראל, לאחר שהתברר לו שיש גורמים במערך הביטחון לאומי של ארה''ב המעמידים את ישראל בסכנה. התברר אז מלורנס קורב, שהיה תת שר ההגנה בתקופת המשפט, שאכן המידע עסק בסכנות לישראל מצד מדינות ערב.

היום לאחר שפולארד שוחרר לאחר שלושים שנה, כף הזכות נטתה לעבר מידת החסד כלפיו. המניעים ההומניטריים גברו על הכול. אחינו יונתן פולארד יצא לחפשי, ואנו קוראים לו לעלות לארץ. הבן האובד, הגיעה שעתו לשוב הביתה.
יונתן פולארד, אחינו אתה!




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  סוג של אנטישמיות. רכה  (הזוהר הצפוני)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי