פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בושה: פרשת בית הכנסת בגבעת זאב
דוד סיון (יום שלישי, 17/11/2015 שעה 15:00)


בושה: פרשת בית הכנסת בגבעת זאב

ד''ר דוד סיון



הפרשה החלה לפני כ-‏15 שנה כאשר בית הכנסת הוקם ללא היתר על אדמה פרטית של פלשתניאי. בעצם במצב שנוצר משלא בוצעו צווי הריסה הובא העניין לפתחו של בג''ץ בשנת 2008. לאחר עוד כ-‏6 שנים, בתאריך 30.7.2014, פסק בג''ץ: הננו מחליטים להוציא בזה צו מוחלט המורה למשיבה 5 לפנות את המבנה נשוא העתירה תוך שנה מהיום, וכן המורה למשיבים 4-1 ולמועצה המקומית גבעת זאב להרוס את המבנה תוך שנה מהיום, אלא אם ייקבע תוך שנה מהיום כי המשיבה 5 הינה בעלת זכות בעלות במקרקעין שעליהם המבנה (בג''ץ 9496/11).

פסק הדין לא בוצע במועד (עד 29.7.2015), גם משום שעמותת בית הכנסת הגישה בקשות לאורכה שבג''ץ מצא לנכון לדון בהן. אלו נדחו כולן בעיקר משום שבאף אחת לא התקיים התנאי בעניין הזכות במקרקעין. בין השאר בתאריך 4.11.2015 דן בית המשפט גם בבקשת המשטרה לעיכוב הביצוע בגלל ''טעמים מבצעיים''. למרות זאת קבע בית המשפט תאריך ביצוע ל-‏17.11.2015.

הגיע הזמן שפסק הדין החלוט יבוצע. פתאום כעת ''התעורר'' ראש הממשלה להתעסק בברור ''פתרונות'' שבעצם כבר הועלו ולא התקבלו על ידי הנוגעים בדבר, ואולי למצוא טריק חדש. הפעם הוגשה על ידי הפרקליטות בקשת דחיה נוספת ובית המשפט למעשה קיבל אותה.

בושה שהאמונים על אכיפת החוק לא מבצעים את תפקידם כראוי ובמועד, וזה נאמר בלשון המעטה. בושה שהם למעשה לא מכבדים את זכות הקניין שהיא אבן יסוד במשטר דמוקרטי. ועוד יותר מביש שהעומד בראש הממשלה שבעצם קיום הפגישה בנדון, מבקש להצטרף למניעת אכיפת החוק במועד.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אבסורד
הזוהר הצפוני (יום שלישי, 17/11/2015 שעה 21:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפרשה הזאת ישנם כמה אבסורדים,שהתרגלנו אליהם,משום מה.
1.למה בית-המשפט העליון.שמטרתו לעסוק בסוגיות בכירות,נושאי על.
מתעסק בסתם מבנה יחיד?ולמי אפשר לערער??
2.השטח ה''פרטי'' כביכול.לא נודע למי הוא שייך.מוזר.למי שייכת האדמה שעליה הוקם בית-הכנסת הנ''ל??
ומדוע הוא נזכר אחרי 8 שנים??יש התיישנות.
3.האם כנסייה ומסגד ללא רישיון, גם היו נהרסים?
האם מסגד אל-אקצא,רשום בטאבו??

4.ישנם בישראל,עשרות אלפי צווי הריסה שלא בוצעו.הגיע הזמן לגבש נוהל הריסה.כל הקודם בתאריך, יבוצע ראשון.
_new_ הוספת תגובה



חבל שאינך בודק
דוד סיון (יום רביעי, 18/11/2015 שעה 5:13)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- השטח עליו הוקם בית הכנסת באופן לא חוקי הוא פרטי וזה כתוב בפסיקה של בית המשפט במפורש.
- התובעים לא נזכרו אחרי 8 שנים אלא קרוב למועד ביצוע העבירה בסוף האלף הקודם.
- העיכוב נבעו מאי ביצוע צווים של המנהל האזרחי שאמון לאכוף את החוק.
- כאשר לא נותרה ברירה פנו לבית המשפט העליון בשבתו כבג''ץ. גם זה נהג ב''סבלנות רבה'' כלפי העבריינים.
_new_ הוספת תגובה



להימנע מהריסה
הזוהר הצפוני (יום רביעי, 18/11/2015 שעה 11:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבית-כנסת כמקום ציבורי דתי.מאוד חשוב המיקום.
מתפללים זקנים,נשים וטף.מגיעים בשבתות וחגים אך ורק רגלית.והוא גם צריך להיות נגיש לנכים.

ניתן להציע אדמה חלופית או פיצוי כספי.
_new_ הוספת תגובה



שוב אינך בודק את העובדות
דוד סיון (יום רביעי, 18/11/2015 שעה 12:47)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההצעה שלך עבר זמנה.

בודאי שמי שהקים את בית הכנסת ללא היתר יכול היה להציע כל מיני חלופות. אבל הוא בחר לעבור על החוק. בכל מקרה הוצעו חלופות... שלא התקבלו על ידי בעלי הנכס.

בעיתוי הנוכחי, דומה הצעתך להענקת פרס לגנב שסוף סוף הסכים להחזיר את הגנבה לאחר 15 שנה.
_new_ הוספת תגובה



אכן,אני לא מכיר מספיק
הזוהר הצפוני (יום רביעי, 18/11/2015 שעה 19:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הידע שלי בנושא זה,הוא מועט.
האחראים בנושא צריכים להסיק את המסקנות.

אני חוזר שנית על מה שכתבתי בעבר-
1.ביו''ש אין סחר חופשי באדמות.ישנו עונש מוות לערבי שימכור אדמה ליהודי.לא ראיתי מחאות של ארגוני ''זכויות האדם''.

2.לפי החוק הבינלאומי.לבג''ץ אין סמכות בשטח כבוש(יו''ש,הגולן ומזרח-י-ם).בדיוק כמו שאין לו סמכות בשטח ירדן,או שטח טורקיה.
החוק הבינלאומי הוא ברור.

דוד,אם אתה כל כך תומך בחוק הבינלאומי.אתה חייב להתעלם מהבג''ץ בשטחים הנ''ל.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך למרות שאינך מכיר
דוד סיון (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 4:30)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה מצהיר על ידע מועט ומצד שני אתה חוזר על טענות מבלי להציג כל אסמכתא.
ב. כבר למעלה מ-‏30 שנה דן בג''ץ בנעשה בשטחים. מכאן שיש לו סמכות לעשות זאת.
אם אתה חושב אחרת אשמח אם תציג אסמכתא כלשהי שמלמדת שטענתך נכונה.

גם המשפט האחרון שלך מעיד שאתה מצהיר הצהרות-הכללות חסרות שחר.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך
הזוהר הצפוני (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 17:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א.הידע המועט הוא אך ורק בנוגע למצבו המשפטי של ביה''כ בגבעת זאב.
בשאר הנושאים,יש לי ידע נרחב ועמוק.
כל החיים אני לומד עוד ועוד.

ב.דוד,ממה נפשך?
לשיטת השמאל-השטח לפני 67,הוא שטח כבוש.
ההתנחלויות הן בלתי חוקיות.המתנחלים הם פולשים וזרים.
השטח כבוש,המוצרים מסומנים.
אם כל דבר ביו''ש הוא בלתי חוקי.פסול ומוחרם.
אז,גם בית-המשפט העליון הוא לא חוקי ביו''ש!!

הזמן לא מכשיר את העבירה.כידוע לך,ראה לעיל...
עשרות שנות פסיקה של בג''ץ,לא מכשירות את השרץ.

כבר יצא לי לראות,ילדים פלסטינים בני 8,10 במעצר צבאי.
וכששאלתי איך זה?
התשובה הייתה,שבחוק הצבאי אין הגבלת גיל למעצר.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך -תיקון
הזוהר הצפוני (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 17:28)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיקון.צ''ל-- השטח שתפסה ישראל,לאחר שנת 1967.
_new_ הוספת תגובה



אתה בסך הכל טוען שדברי נכונים:
דוד סיון (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 19:10)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- אתה מתייחס לעניין בית הכנסת למרות שאינך בודק עובודות,
- גם בנושאים לגביהם אתה טוען לידע נרחב לא הראית כל אסמכתא.
זה מה שכבר טענתי...
_new_ הוספת תגובה



תגובה מהבטן
אלברט שבות (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 1:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תהרוג אותי- אני לא מבין ולא אבין את אלה שמחפשים את האחים שלהם בנרות ומוכנים לוותר על אחוותם למען עשיית הצדק של האויב. אויב שדוקר אותך יום יום, שאתה נמצא איתו כרגע במלחמה, במלחמת שרידות או אתה או הוא. אויב שעושה שימוש ציני בדמוקרטיה שלך, בתשתיות שלך , בכסף שלך- בשביל להלחם בך. אויב אכזר שמבקש לזרוק אותך לים- פשוטו כמשמעו, כן זאת התוכנית שלו. אין לי ספק שאקבל תשובה מכותב המאמר על כי אנחנו דמוקרטיה ומדינת חוק וצדק וגם לאויב מגיע צדק; מה עוד אם הוא אזרח עם תעודה כחולה. לא אתווכח עם כותב המאמר משום שאני מרגיש כי שנות אור מבדילות בינינו, תרתי משמע.

לפני כעשר שנים כתבתי לבני הבכור ארז דרשה שנשא אותה באירוע הבר מיצווה שלו, באולם יפה בירושלים. אביא להלן את הקטע האחרון שסיים בו את הדרשה, וכך חתם ארז:

''פעם בבית, לאחר ריב גדול שהיה לי עם גידי (אחיו), קרא לנו אבא אליו ואמר: אתם יכולים לריב כאן בבית כמה שאתם רוצים, תצעקו ותרביצו כמה שתרצו ואיך שתרצו; רק תזכרו, בחוץ הדבר משתנה. מחוץ לבית אתם אחים, ואם גידי רב עם שמעון או עם דני, תמיד גידי צודק בשבילך, ואתה צריך להגן עליו ולעמוד לצידו; רק כשתגיעו הביתה תוכל לבדוק ולאמת אם באמת גידי צדק או לא. מי יתן והיהודים כאן בארץ היהודים, יבינו את העצה הזאת, מי יתן.''

הדרשה בשלמותה כאן: http://tora.us.fm/tnk1/messages/msr_1israel_1.html
_new_ הוספת תגובה



הבטן שלך לא עניינית
דוד סיון (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 4:43)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציטוט מהדרשה שלך מעיד שאתה מפספס את העיקר.

אולי אינך יודע שיש לנו מדינה שמנהלת את המלחמה באויבים
וגם אמורה לקבוע למי מותר לבנות, היכן ומתי. החוקים האלה
ברורים וידועים ואף אזרח לא רשאי לעשות דין לעצמו.

תמצית מקימי בית הכנסת עשו דין לעצמם ועברו על לפחות חוק
אחד וגם ניסו לתחמן את בית המשפט שבמקרה הנדון היה מאד,
מאד סובלני וסבלני כלפיהם (בודאי בגלל שמוסד יהודי צריך
לעמוד במידת האפשר לצידו של יהודי).
_new_ הוספת תגובה



דוד , אתה מפספס את התשובה של אלברט .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 6:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוכן דבריו הוא - ''העדפת האמת שלנו , האינטרס שלנו , העתיד שלנו וכדומה''
תשובתך מתמצתת את ההיפך - יש חוק שהוא חוק שלנו ויש לנהוג לפיו .

אבל
כל חוק הוא מעשה בני האדם . ניתן לשנותו , הן לחומרא והן לקולא ואף לבטלו .
לעומת זאת
יש מה שנקרא בטעות ''חוקי הטבע'' או המציאות או היקום - מה שתרצא .
ולפי חוקי הטבע העולם נוהג .והחוק טבעי המרכזי הוא ההעדפה של אני , שלי , אנחנו , שלנו וכדומה .

לכן
אמנת זכויות האדם פגומה , אמנת ז'נבה פגומה , אמנת הפליט פגומה . כולן יוצאות מההנחה השגויה כי בני האדם שווים ויש להם זכויות אדם .
_new_ הוספת תגובה



אריה , אתה מפספס את משמעות דברי!
דוד סיון (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 7:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו אלברט אתה משתמש בהנחות מופרכות לפרש דברים שכתבתי, למרות שאין כל זכר להנחות האלה בכתובים.

הכי מצחיק שעל סמך ההנחות המופרכות האלה אתה ואלברט מטיפים מוסר בגישה מתנשאת.
_new_ הוספת תגובה



אתה מפספס את משמעות דברי עצמך .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 17:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את דבריך לא צריך לפרש . הם ברורים .
אתה תומך בקיום החוק .

אני לא מטיף שום מוסר .
כתבתי את דעתי על חוקים מעשה ידי אדם .ניתן לשמרם וניתן לשנותם .

גם כתבתי את הסתיגותי מאמנת ז'נבה , אמנת זכויות האדם ואמנט הפליט . לדעתי יש בהם פגם .
זו דעתי ואין בה הטפה .
_new_ הוספת תגובה



התחלת בפספוס, אריה, וכעת מתברר שכוונתך הטעיה!!!
דוד סיון (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 19:14)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דוד , אתה מפספס את התשובה של אלברט .
אלברט שבות (יום חמישי, 19/11/2015 שעה 19:52)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה: שפתיים יישקו. אני לא יודע איך מנשקים למפלגה את השפתיים, בד''כ מנשקים לה את התחת, אבל הפעם קבלי נא ממני נשיקה בשפתיים. אין ספק שאנחנו מבינים אחד את השני ובכל זאת הייתי רוצה להסביר קצת יותר את עצמי ואת גישתי למונחים- דמוקרטיה, חוק, זכויות אדם.

אני מכיר בחוק ובסמכות החוק, וטוב שישנו מי ששומר על החוק כמו בית משפט העליון שאינו מתיר לשחק בחוק כמשחק ילדים. הייתי עצוב אילו העליון בירושלים היה תלוי בפוליטיקאים ואפילו אם היו פוליטיקאים ישרים המייצגים נאמנה את עמם. במילים יותר מפורשות, ועל אף צערי האישי מעצם פסיקתם להרוס בית כנסת פעיל בן 30 שנה, בתוך תוכי אני שמח כי יש שופטים בירושלים שהחוק נר לרגלם אפילו כאשר האויב נהנה ממנו.

החוק איפא נועד בשביל לשמור על הצדק ועל הסדר הטוב והישר בקרב העם. הוא נועד בשביל לשמור על אמנת הציבור ועל הברית שכרת עם עצמו, לבל יהתל בעצמו, לבל יעשה צחוק מעצמו.

מצד שני גם אנשי החוק והאמונים עליו יודעים כי מי שנותן לחוק רגליים לעמוד ואוויר לנשום הוא הכוח של העם. חוק ללא כוח-עם הוא חוק מתנדנד שעומד על כרעי תרנגולת, כמו במדינות הסמי דמוקרטיות שנקראו בפה בגין ז''ל ''מדינות הבננות''. במדינות הללו החוק מנותק מהעם וכוחו אינו נגזר מהעם אלא מכוח הפוליטיקאים המזדמנים, מכוח המפלגה השולטת, או פשוט מכוח הכסף והמרבה במחיר.

ובכן, וזו הנקודה שביקשתי להאיר, המונח ''כוח העם'' הוא לא הכוח ששומר על החוק כי יש מי שאמון על המטלה הזו, כמו בתי המשפט הפזורים בארץ והעליון היושב בירושלים. לכן הם רשות בפני עצמה ונקראת ''הרשות השופטת''. ''כוח העם'' איפא הוא לא הכוח שאמון על גיבוי החוק- ושוב כי יש מי שמחזיק כבר בתיק הזה, אלא הוא הכוח שאמון להשפיע על החוק, לשנות אותו לעת הצורך, או לנסחו מחדש ע''פ התנאים המתחדשים שקבוצת העם נחשפת אליהם, לכן לא הבנתי את כותב המאמר ונטיותיו לנסות ולגבות את החוק ולעשות את הצדק של אויב גם בעת מלחמה עימו וגם כאשר אותו האויב דוקר אותו ומנצל את תשתיותיו ואת הדמוקרטיה שלו. אבל אתה, כותב המאמר, אינך חלק מהרשות השופטת, אתה חלק מהעם, אתה אמור להיות חלק מהכוח של העם שאמור להשפיע על החוק- לא לגבות אותו. האינך רואה את מה שרואה נשיא צרפת למשל, שזה הזמן להשפיע על החוק? שזה הזמן לשנותו? לנסחו מחדש ע''פ התנאים שהתחדשו?

אני לא מבין גם מדוע כותב המאמר מתרעם על הרשות המחוקקת שמנסה להשפיע על החוק ולשנות אותו, כן כמו במקרה של בית הכנסת שהחוק מנסה להרוס אותו וכוח העם המיוצג ע''י הכנסת מנסה לשנות את הגזרה- היינו את החוק. מדוע לא? אבל זה בעינו התפקיד של העם ושל נציגיו: להשפיע על החוק! לשנות אותו ע''פ התנאים המתחדשים שהעם נחשף אליהם.

לצערי חלק קטן אך לא מבוטל מהקבוצה הישראלית סובל מהפרעה של אישיות מפוצלת ומרובת פנים, כאשר יותר מאישיות אחת מתקיימת בקרבו בעת ובעונה אחת. מצד אחד הוא רואה את עצמו כשומר הסף של החוק ושל זכויות המיעוט גם כאשר מדובר בזכויותיו של אויב מוצהר שדוקר אותו ורוצח אותו ומנצל בציניות זולה את הדמוקרטיה שלו ומהתל בו ובעקרונותיו ותשתיותיו... ואכן קיימת ''אישיות'' מוגדרת כזו בחברה הישראלית ובכל חברה מתוקנת, היא הרשות האמונה על שמירת החוק ושמה בחברה ''הרשות השופטת''. הרשות הזו מקבלת את כוחה מהעם שאסור לו ולנציגיו להיות חלק ממנה- אחרת, פשוט, יתנדף כוח העם שאמור להזין את אותה הרשות ובלעדיו היא לא תתקיים.

ישנן כאן שתי דמויות מוגדרות הפועלות בשתי זירות נפרדות, כאשר האחת מזינה את אחותה אך אינה יכולה להיות חלק ממנה; כל דמות חייבת לשחק במגרשה שלה- אחרת תבטל את קיום אחותה. לצערי הרב חלק לא מבוטל מהקבוצה הישראלית אינו עומד על הדקות של הנבדלות הזו וסובל מההפרעה השכיחה של אישיות מפוצלת ומרובת פנים.
_new_ הוספת תגובה



אתה, אלברט, מפספס ומסלף!
דוד סיון (יום שישי, 20/11/2015 שעה 0:39)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממציא ומסלף בפרשנותך את המאמר, כאשר אתה חוזר על הטענה
המופרכת מהן הפרעותיו ונטיותיו של כותב המאמר...

עצוב שאתה מנצל את חופש הביטוי למטרות כאלה.

בשפה פשוטה מכנים את התרגיל שלך דמגוגיה נבזית. נקודה!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי