מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה השנייה והשלישית חוק הקובע את תוואי הפחתת הגירעון כך שבשנים 2015 ו-2016 שיעור הגירעון מהתמ''ג לא יעלה על 2.9%, בשנת 2017 לא יעלה על 2.5%, בשנת 2018 לא יעלה על 2.25%, בשנת 2019 לא יעלה על 2%, בשנת 2020 לא יעלה על 1.75% ומשנת 2021 ואילך לא יעלה על 1.5%.
מדוע החוק גרוע?
משום שהוא מוציא מידי הממשלה את האפשרות לנהל מדיניות פיסקלית מרחיבה בדרך המקובלת. בהקשר הזה אפשר כמובן לציין שאחת הסיבות העיקריות שכלכלת גוש האירו מקרטעת היא הגבלת השימוש במדיניות פיסקלית מרחיבה על פי עקרונות דומים.
למרות הנאמר כאן, צריך לציין שהצעת החוק שאושרה אתמול (26.10.2015) מקטינה במשהו את קצב ההפחתה שנקבע בחקיקה בעבר.