פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כלתה שנה וקללותיה – ההיו בה גם ברכות?
יוסף אליעז (יום חמישי, 17/09/2015 שעה 11:00)


כלתה שנה וקללותיה – ההיו בה גם ברכות?

הערות עם תום תשע''ה

יוסף אליעז


ביבי נתניהו והמצביעים הערבים

משוגות רבות לו לאדם, למזלו רוב משוגותיו נסתרות מעיני הציבור. קשה להבין כיצד דווקא ענין פעוט וחסר חשיבות הופך, כן, בעיקר בעזרת התקשורת, למאפיין את האדם השוגה ואת אישיותו לדמות נלעגת שרוב הציבור זוכר לאורך זמן.

ראינו את שר הבטחון דאז, עמיר פרץ, מרים לעיניו משקפת שלא הוסרו ממנה הכיסויים – והוא הפך ללעג ולשנינה בלתי מוצדקים ככל שיהיו. הרי האיש שירת בצבא כקצין תותחנים בדרגת סרן, והביט במשקפתו מאות ואלפי פעמים, אך טעות חסרת-חשיבות זו קיבעה את דמותו בציבור לשנים ארוכות.
ענין אחר - והפעם של מעשה חזי... טוב, מעשה לא נאות של רצח-אופי, שנעשה לשר דן מרידור, עת הוענקה לו בתכנית ''החרצופים'' הפופולרית דמות חוזרת ונשנית של החתלתולה מיצי...

כך קרה גם עם בנימין נתניהו, אשר דרכו הפוליטית רצופה מעקשים, וכבר אמר מי שאמר שכאשר הוא נוהג (זה קורה?) הוא אינו מחמיץ אף בור בכביש ואין בור שאינו נכנס אליו. היש צורך בדוגמאות? היש טעם להזכיר את ''הקלטת הלוהטת'' שלא היתה, או את רפיסותו מול החרדים ובעיקר מול אריה מכלוף דרעי בהקמת הממשלה הנוכחית, לו נתן אפילו את שדרעי לא בקש. כל הישגי הממשלה הקודמת בדבר גיוס חובה, צמצום קצבאות הילדים ותלמידי הישיבה, חובת לימודי הליבה – הכל נמחק והיה כלא היה, כאילו ביבי לא היה ראש-הממשלה באותה ממשלה שהחליטה בנושאים אלה...

ועל מה תוקפים את ביבי שוב ושוב? על כך שקרא למצביעי הליכוד למהר לקלפיות כי המצביעים הערביים, שמשום-מה אינם מצביעים לליכוד, נוהרים בהמוניהם לקלפיות. הדברים עוקמו כך בתקשורת שהנקודה המרכזית בדבריו הועלמה. הנקודה המרכזית היתה שהשמאל, ובעיקר ''המערך-המחנה הציוני'', סיפק אוטובוסים להסעת אותם מצביעים ערבים, כי לא היו לו, לשמאל עצמו, די מצביעים כדי לגבור על ביבי והליכוד...

איני יודע אם לסיפור האוטובוסים יש רגלים, גלגלים לבטח יש לאוטובוסים, אך אם נכון הדבר – הנה לך תקדים מענין - שמפלגה אחת במודע ובמכוון מסיעה מצביעי מפלגות אחרות (ומתחרות על מושבים בכנסת) לקלפיות כדי להביס מפלגה נוספת האוחזת בשלטון.

עצם הדרבון של מצביעי הליכוד והימין לקלפיות מה פסול בו? כלום לא כך עשו כל נציגי ומנהיגי המפלגות שקראו למצביעיהן לדגל?!


פצצת הגרעין האירנית והמעצמות

משהו מוזר אופף את כל נושא יחסן של המעצמות לחשש ההצטיידות של אירן בפצצות אטום. היחס המוזר ביותר הוא של ארה''ב, אך יחס יתר המדינות מוזר אף הוא.

ארה''ב פיתחה את פצצת האטום בשלהי מלחמת-העולם השניה, והיתה למעצמת-העל היחידה לתקופה קצרה, אך מרגליו של סטאלין הצליחו קל מהרה להשיג את התכניות ולהבריחן לרוסיה. היו שעשו כן מטעמים אידיאולוגיים. אז עוד האמינו בטוהר כוונותיו של ''שמש העמים''. אולם כשל זה היה רק הראשון. עם כל עצמתה לא עלה בידי ארה ''ב לשמור על סודות האטום. היא גם אפשרה לסטודנטים זרים ממדינות ידידותיות ללמוד את מדעי הגרעין, ולהתמחות בארה''ב, וביניהם הסטודנט חאן מפקיסטן, ששב לארצו ופיתח בה את הפצצה. כמובן שהודו, יריבתה הנצחית של פקיסטן, לא נותרה מאחור.

הכשל הגדול היה מול צפון קוריאה – מי שלחמה נגד ארה''ב ודרום קוריאה מלחמת דמים. משום מה שוכחים זאת לנשיא קלינטון שמחדלי אנשיו אפשרו לדיקטטורה רצחנית ומוזרה זו להתחמש בפצצות גרעין, ומאז היא מאיימת חדשות לבקרים הן על דרום קוריאה והן על ארה''ב עצמה במלחמה גרעינית.

נראה שהאמריקנים לא למדו דבר מפרשת צפון-קוריאה הגרעינית ומהלכיהם של הנשיא אובאמה ושליחו ג'ון קרי סללו את הדרך בפני אירן לבנות בעתיד הלא-רחוק נשק גרעיני. המוזר הוא שהם פעלו כך למרות ההשתלטות האירנית על שגרירות ובתי הצוות האמריקני בטהרן, ולמרות ההצהרות המיליטנטיות של מנהיגי אירן כנגד ארה''ב ותמיכתה בכל תנועות הטרור המתנכלות ליעדים אמריקניים ברחבי תבל, כולל זו בבנגאזי. האמנם אובאמה יתגאה בהורישו עולם בו 2-3 מדינות ''מטורפות'' מחזיקות בארסנל גרעיני המסוגל לפגוע באדמת ארה''ב?

רוסיה תומכת בצפון קוריאה ולמעשה גם באירן. גם כאן שיקולי מעצמה זו תמוהים. האמנם פוטין חפץ בהגדלת מספר המדינות המוסלמיות המחזיקות בנשק גרעיני?
רוסיה נחלצה בעור שיניה מהמלחמה המדממת באפגניסטן המוסלמית, (לשמחתה ארה''ב נכנסה למדמנה זו אחריה). לאחר מכן הסתבכה במלחמה מדממת ונוראה בצ'צ'ניה המוסלמית. היא טעמה טעום היטב את טעמו של האיסלאם הקיצוני. -רוסיה פוקחת עין על המדינות המוסלמיות בהן שלטה עד לא מכבר במסגרת ברית-המועצות. היא נתנה להן חופש מוגבל (ראה הקורה באוקראינה, שאמנם אינה מוסלמית). ההגיון, פרטו לרצון ''לדחוף אצבע לעין'' של ארה''ב, אומר שרוסיה חייבת להלחם בכל כח למניעת נשק גרעיני ממדינה מוסלמית בכלל וממדינה תומכת-טרור מוסלמי כאירן בפרט.

גם סין תומכת בחשאי בשאיפותיה של אירן, וגם זה מוזר לא פחות מתמיכתה של רוסיה. רוסיה מגינה על בן-בריתה אסד, שהוא נתמך ומוגן גם ע''י אירן. אך אפילו שיקול זה אינו קיים לגבי סין.
סין טרודה עם מרידות של עממים מוסלמיים. כרגע במנצ'וריה שורר שקט יחסי, אך האויגורים המוסלמים כבר מתמרדים ומי יודע ממי המוסלמים בסין יקבלו עזרה ועידוד. האם אכן יש לסינים אינטרס בקיום פצצה גרעינית אירנית?! עוד תמיהה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  כל אחד מצייר את המציאות כפי שבא לו  (דוד סיון)
  צרה ושמה נתניהו  (הזוהר הצפוני) (7 תגובות בפתיל)
  ביבי והערבים: מה לעשות שנתניהו גם צודק לפעמי?  (בצלאל פאר) (4 תגובות בפתיל)
  רוסיה פועלת לביסוס נוכחותה בים התיכון  (בצלאל פאר)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי