פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מעשה שהיה באמת בפסל המהרג'ה
יעקב דריהר (יום חמישי, 19/09/2002 שעה 3:24)


מעשה שהיה באמת בפסל המהרג'ה


ד''ר יעקב דריהר


לדבורה ומשה






אוסקר וינדזור לא כעס מעודו כפי שכעס ביום ההוא. ''אף הודית שמנה לא תגיד לי מה לעשות בפרויקט שלי! שלי!'', אמר. מר וינפרי, עוזרו הנאמן, ניסה להרגיעו: ''אבל...אין ברירה, היא משלמת...זכותה...'' ''לא יקום ולא יהיה! בוינדזור הייטס לא יהיו פסלים פרימיטיביים!'' אמר וטרק את דלת משרדו.
שבועיים קודם לכן הכל נראה ורוד יותר. אוסקר וינדזור, מחשובי הקבלנים בבריטניה, עמד למכור את פרויקט הדגל שלו, ''וינדזור הייטס'', למיליונרית הודית, טמילה קרישנאקומאר. הפרויקט כלל שבעה מגדלים בני שמונה קומות, ובמרכזם מבנה שכלל בריכה, סאונה, חדר כושר וג'קוזי. מול המבנה היתה כיכר עגולה וריקה לפי שעה.

טמילה קרישנאקומאר היתה בת למשפחת מהרג'ות שירדה מנכסיה במאה ה- 18. נותרה לה רק אחוזה קטנה אי שם בגבול קשמיר. יום אחד גילה הגנן של סבה מכרה יהלומים, בעת שניכש עשבים בגינה. עסקאות היהלומים שביצע עם סוחר היהלומים הנודע, סיר פרנק אדמונד, הספיקו כדי להפוך את סבה, ניראג' קרישנאקומאר, לאיש העשיר ביותר בהודו בתחילת המאה העשרים. הוא התחתן עם טמילה, בת למשפחת כוהני דת ברהמינים, והקדיש את כל מרצו לחינוך בנו היחיד, רבינדראת, ואף לקח אותו עימו לנסיעות עסקים בניו-דלהי.

היה זה באחת מאותן נסיעות, שמגיפת הכולרה הכתה כמעט בכל יושבי האחוזה, ביניהם אשתו של ניראג'. ניראג' לא נישא בשנית. רבינדראת ירש את כל הונו, אך גם גורלו לא שפר עליו. בתו היחידה, טמילה, סבלה מצעירותה מעודף משקל, וכבר בגיל חמש עשרה נלקחה לחוות הרזיה בשיטת הויפאסאנה. הקשמירים שפרצו לאחוזה שחטו באכזריות את כל בני הבית, למעט המשרת הנאמן רג'י, שהתחבא במחסן בין שקי תה לבקבוקונים של עלי יסמין. ארבעים יום ואבעים לילה רכב על גב סוסו הנאמן, כדי להגיע לחוות ההרזיה. טמילה, שכבר בגיל חמש עשרה שקלה שמונים קילוגרם, לא הקלה על המסע חזרה, שנמשך ששים יום. כשהגיעה טמילה לאחוזה, היתה לנערה העשירה ביותר בהודו. היא ניהלה את עסקי היהלומים בהצלחה, ובשלב מסוים החליטה לעבור לנדל''ן. היא רכשה רובעי מגורים שלמים בבומביי, ומספר מנזרים על גדות הגנגס, עד שהבינה שהעושר האמיתי נמצא באירופה. פרוייקט וינדזור הייטס התאים לה בדיוק.

''אני אקנה את הפרוייקט, ובכיכר הזאת'', אמרה טמילה קרישנאקומאר והצביעה מן החלון שבמשרדי ''וינדזור אינבסטמנטס'', בקומה העליונה של המגדל הראשון, ''אתה תציב פסל ברונזה של סבי, המהרג'ה ניראג' קרישנאקומאר, שגובהו עשרים מטר, והוא מצופה זהב ויהלומים. את היהלומים אני אספק, כמובן.'', חייכה.

אוסקר וינדזור לא היה מוכן לשמוע. ''גם כך לונדון מלאה עשרות אלפי הודים ופקיסטנים שממלאים את הרחובות. הדבר האחרון שחסר לי הוא פסל של מהרג'ה כאן בשכונה''. אחותו של אוסקר, אליזבת, היתה הכבשה השחורה של המשפחה. היא התחתנה עם פקיסטני בשם סלים וילדה לו שלוש בנות. כאשר הגיעו שלושה אחים פקיסטנים מן העיר מנצ'סטר, בנים למשפחת פסלים נודעת, לבקש את ידי הבנות, והביאו עימם פסל של אישה עירומה, סולקו מן הבית בבושת פנים. ''אנשים כאלו לא יגורו בוינדזור הייטס'', חשב אוסקר לעצמו. הוא עלה על יצועו בשעת לילה מאוחרת, רק לאחר שבלע שלושה כדורי שינה. כל הלילה חלם על חדרי המדרגות של וינדזור הייטס המתמלאים ריח של קארי וזעפרן, ודוחקים את רגליהם של הדיירים האנגלוסקסיים, בהם קיווה למלא את הפרוייקט, אל דירותיו של המתחרה.

בבוקר קם זועף ונסע אל המשרד. כאשר הגיע לשכונה, מכונית הלנדרובר המפוארת שלו כמעט התנגשה בלמבורגיני של טמילה קרישנאקומאר. שניהם יצאו מהמכוניות ועמדו נדהמים מול פסל המהרג'ה, המצופה זהב ויהלומים, שהתנשא לגובה עשרים מטר מעל לכיכר, שערב קודם לכן היתה ריקה לחלוטין.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  יעקב - אז לכסף יש ריח או אין ריח (של קארי)  (רפי גטניו) (5 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי