פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כבוד הנשיא, ישראל אינה מדינת חסות
בלפור חקק (יום רביעי, 25/03/2015 שעה 18:00)


כבוד הנשיא, ישראל אינה מדינת חסות

מכתב גלוי לברק חוסיין אובמה

בלפור חקק



אובמה
עיצוב גרפי תפארת חקק
כבוד הנשיא, ברק חוסיין אובמה,

מאז ראשית כהונתך אנו חשים אי נחת מיחסך לבעלת בריתך הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון, מדינת ישראל. קיבלתָ פרס נובל לשלום כבר בראשית כהונתך, וכל העולם כולל ישראל הריעו לך כי בישׂרת אווירה של שלום ושל פיוס. אך ככל שחלפו הימים, הלכה והתחזקה התחושה שאינך מזדהה עם המצוקה הקיומית שלנו כיהודים בישראל, מול מלחמות וטרור המאיימים על קיומנו יום יום.

איראן מאיימת בגלוי מאז שהוקם בה משטר מוסלמי רדיקלי (המכונה ''משטר האייטולות''). תמוהַ שכל הידברות עם איראן אינה מותנית בכך שהיא תחזור בה מהאיום להשמיד את מדינת ישראל. בעולם שחווה את מוראות ''השואה'' בתקופת מלחמת העולם השנייה, האִם לא נלמד הלקח, שכוונַת השמדה יכולה להוביל למנגנון שיבצֵע כוונה זו? אמנם נכון, כוונת ההשמדה מוסבת אלינו ואל קיומנו, ולא אל ארצות הברית, אך האין מדינת ישראל בעלת ברית שלךָ, שאתה מחויב בהגנתה?


הסנקציות כנגד איראן חתומות על שמו של נתניהו

בשנים האחרונות, ככל שהתבררו העובדות על כוונתה של איראן להפוך למעצמה גרעינית, עשה ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, כל מאמץ בדיפלומטיה הבינלאומית לעורר את דעת הקהל נגד מגמה זו, ואני מקווה שאתה מסכים אדוני הנשיא, שהסנקציות כנגד איראן חתומות על שמו של ראש הממשלה שלנו. האֵין זאת? האֵין אתה חש מידה של אהדה לראש מדינה הרואה עצמו שליחם של אזרחיו ועושה הכול למנוע מהם סכנה קיומית? הרי ברור לךָ, כפי שזה ברור לעולם כולו, שטיל חץ גרעיני שיישָלח מאיראן מאיים על קיומנו ולא על קיומה של ארצות הברית. האֵין לנו הזכות להודות שאנו לוקים בחרדה קיומית? העָבר של עמנו חידד את הגֵנים שלנו לשמור על שׂרידותנו כְּעם. בסֵפר התפילה שלנו אנו מתפללים כל יום: ''שומֵר ישׂראל, שְמור שאֵרית ישׂראל, ואַל יֹאבד ישׂראל''. כנוצרי האָמוּן על תרבות התנ''ך ודאי המושׂגים הללו מוכרים לךָ.

השיחות של נציגיך ונציגי אירופה נועדו להשיג הסכם עם האיראנים והמידע הדולף מעיד שמדובר בהסכם רע במיוחד. ידיעות אלה עוררו את הקונגרס האמריקאי לזמֵן נציגים לדון בהסכם זה. בין השאר הוזמן גם דיוויד קמרון ראש הממשלה הבריטי, והוא הגיע במהלך תקופת בחירות בארצו, וזה לא עורר שום ויכוח שזכותו להביע עמדתו. מרגע שנודע שיו''ר בית הנבחרים הנציג הרפובליקני ג'ון ביינר הזמין את רה''מ נתניהו לקונגרס החל מהלָך של הממשל שלךָ לעצור את קיום הנאום הזה. הממשל הִפעיל את התקשורת האמריקאית אך גם את האופוזיציה בישראל: הופעל לחץ כבד על רה''מ נתניהו, שעליו לפעול כבן חסות ואסור לו לנאום בקונגרס על קיומה של ארצו, כי היחסים בינינו לבינך הם יחסי תלות ולא יחסים של בעלי ברית. אתה שוכח אדוני הנשיא, שצריך היית לגלות אמפתיה לחרדה הישראלית שלנו ולניסיון שלנו לעצור את האיום הזה על שלומנו ועל שלום המזרח התיכון כולו (אולי גם על שלום העולם כולו, מה דעתך אדוני הנשיא?).


לנגד עינינו עומד ''הסכם מינכן'' מ-‏1938

כבוד הנשיא, כאשר מדובר באינטרסים קיומיים, על ישראל לעשות הכול לסַכּל כל תכנית שיכולה לסכּן את קיומה. האם שמירת חשאיות ההסכמים עד חתימתם מפני המודיעין הישראלי מעידה על אהדה לקיומנו, אהדה מוצהרת בפי כל נציגי הממשל שלך? ההיסטוריה של העולם רצופה מצעד איוולת של הסכמים כוזבים שנוצלו על ידי צד תוקפן להשיג את יעדו לאחר הונאה של שותפיו להסכם. הפרטים של ''הסכם מינכן'' (29.9.1938) שנחתם בין צ'מברליין הבריטי עם היטלר ודאי מוכרים לך, והם פורטו בהרחבה בחודשים האחרונים בכלי התקשורת. האם תהיה מוכן לשאת עליך את האחריות להסכם כוזב כזה, ולהסכם שייזכר כ''הסכם מינכן 2''? הנחישות שלך להגיע להסכם בכל מחיר מעוררת בנו חרדה, כבוד הנשיא, משום שאנו נישׂא בַּתוצאות של כל משגה שייעשה ושל כל הסכם מסוכן שייחתם. כאשר נורו עלינו טילים במלחמות השונות שחווינו זכינו לאהדת העולם כולו וגם לאהדת הממשל האמריקאי. אני מניח שנזכה לאהדה רבה אם נהיה קרבנותיו של טיל חץ גרעיני איראני. אך אנו מעוניינים למנוע מראש את מפּלֵי האהדה שיציפו אותנו כשנהיה תחת עיי החורבות של הטיל הגרעיני האיראני. האם תהיה מוכן לגלות אמפתיה לרֶגש זה, כבוד הנשיא?

כל איום כרגע של הממשל שלך לפגוע בישראל עד שתיישֵר קו אִתךָ, כנותן חסות למדינה בת חסות, הוא כאין וכאפס בנזקיו לַנזקים שייגרמו לנו אם ייחתם הסכם שיכשיר את איראן כמדינת סף גרעינית. אני מציע כבוד הנשיא, שתקרא את העיתונות הערבית במצרים, ירדן, סעודיה ומדינות הציר המתון במזרח התיכון (העיתונות חשופה ונגישה לכל קורא ישראלי של אתר ממר''י בישראל). גם מדינות אלה רואות במאבק הישראלי לסכל את ההסכם מאבקן שלהן, כי האיום הוא על המזרח התיכון כולו. מן העיתונות למדנו שביום המהפכה באיראן (11.2.15) דוברי המשטר הוקיעו את ארצות הברית, ונשיא איראן עלי ח'מנאי נאם נאום של שיסוי ושנאה כלפי ארצות הברית, תוך ייחול למפלתה. בצילומים רואים את רפסנג'אני, רוחני וזריף משתתפים בתהלוכה, דגל ארה''ב עולה באש ובובה בדמותך תלויה על הגרדום. מפקד הבסיג' מוחמד רזא נקדי קרא בתהלוכה: ''מוות לאמריקה, מוות לישראל''. הוא חזר ואמר: ''אנרגיה גרעינית - זכותנו הבלתי מעורערת''. האם קריאות אלה לא הגיעו גם אליך? ב-‏25.2.15 התקיים תרגיל רב זרועי של הצבא האיראני שדימה לחימה בנושאת מטוסים אמריקאית ובהטבעתה. האם זה נסתר ממך, כבוד הנשיא?


האיראנים מרוויחים זמן כדי להיות מעצמה גרעינית

המשטר האיראני מרוויח זמן כדי לקַבּע את הישגיו האסטרטגיים ולקדם את תכניתו להפוך את איראן למעצמה גרעינית. באופן עקבי איראן אינה נסוגה מעמדותיה והיא מחזקת את מעמדה האסטרטגי גם בתוך העולם המוסלמי וגם בעיני העולם כולו. הנחישות שלך להגיע להסכם פיוס עם איראן אינו יכול שלא להזכיר את צ'מברלין מניף בידו את המסמך עם חתימתו של היטלר וקורא: ''הבאתי שלום בימינו''. ישראל לא תוכל להסכים עם פיוס כזה, הזיכרון ההיסטורי שלה טעון מדי: מדובר בקיום הלאומי שלנו, כבוד הנשיא.

כבוד הנשיא, המפתֵח הוא בידיך, ועל פי הצהרות הממשל שלך, אנו בידיך כחומר ביד היוצר. דווקא משום כך אנו חרדים אדוני הנשיא, כי אנו חשים מולנו חומה של עוינות. הממשל קיבל בברכה את האמיר של קטאר (24.2.15) וגם משלחת של האחים המוסלמים, שהנשיא המצרי א-סיסי רואה בהם ארגון טרור (27.1.15), אך דרכו של נתניהו חסומה לבית הלבן. הייתכן, כבוד הנשיא?

אנו מבינים את החרדה האמריקאית ממלחמות ואת הרצון להגיע לשלום כדי לחסוך בחיי אדם של החיילים האמריקאים. אנו מבינים את השאיפה לחפש בעלי ברית נגד דאע''ש והאסלאם הרדיקלי. אך האם איראן היא באמת הפרטנר הנכון להסתייע בו במאבק באסלאם הרדיקלי, או שהיא חלק מִציר הרֶשע הזה? מאז ראשית כהונתך אתה משדר רצון להגיע לפייסנות כלפי האסלאם ולרוח של הידברות בין דתות בעולם כולו. אכן זהו רצון חיובי, כבוד הנשיא, כל עוד אינך מאבד את הבְּלמים ואתה מביא בידיך שלך למימוש תכנית הגרעין של איראן השיעית, מדינה האחראית על הפצת טרור בעולם כולו.

ברק חוסיין אובמה, הקרע בעולם בין הציביליזציות הללו הוא בלתי ניתן להסתרה. עם כל האהדה שלך לאסלאם, עליך לשמור על פיכחון ועל אמפתיה מתמדת לחרדה הקיומית שלנו מן האסלאם הרדיקלי המאיים על קיומנו, שאיראן היא אחד הביטויים לו.


האינטרס הקיומי שלנו מחייב אותנו להיאבק

איראן פועלת בעירק להשתלט על בארות הנפט, והיא מסייעת לדאע''ש לגרש את הסוּנים מן הכפרים. איראן מתַחזקת את חסן נסראללה לערער את יציבותה של לבנון. איראן מסייעת למורדים במלחמת האזרחים בסוריה. איראן יסדה את ארגון הג'יהאד האסלמי לירות טילים נגד ישראל ולהפעיל כלפינו טרור. איראן מטפחת את ארגון החמאס. איראן שותפה לפיגועים נגד מטרות יהודיות וישראליות ברחבי העולם. האם כלפי איראן זאת אתה מתגמש, כבוד הנשיא ברק חוסיין אובמה?

כבוד הנשיא, הצהרותיה של איראן כלפינו במשך שנים מזכירות לנו באופן מצמרר את הצהרותיה של גרמניה הנאצית בימי מלה''ע השנייה. מותר לנו, כבוד הנשיא, לזעוק את זעקתנו. ישראל אינה מדינת חסות. היא אכן בעלת ברית לארצות הברית, וההיסטוריה הוכיחה עד כה שהיא משען אמיתי לאמריקה גם בתרבותה ובערכיה. כבר היו דברים מעולם שהיו מחלוקות בין ארה''ב ובין ישראל, והפעם מדובר במחלוקת הנוגעת לעצם קיומנו. ענן רדיואקטיבי מרחף מעל ראשנו הפעם בדו שיח אתך, כבוד הנשיא, והוא לא מניח לנו לוותר על האינטרסים של קיומנו.

המזבח והעצים ערוכים, כבוד הנשיא. ישראל לא תיעקד עליו. היא תיאבק על חייה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מעורבות נתניהו שונה מאד ממעורבות קמרון!  (דוד סיון) (3 תגובות בפתיל)
  בחירות לנשיא ארה''ב-‏2016  (הזוהר הצפוני) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי