פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7935

בעקבות ההתמודדות נציגי המפלגות בערוץ 2
יוסף אליעז (יום שישי, 27/02/2015 שעה 10:00)


בעקבות ההתמודדות נציגי המפלגות בערוץ 2

יוסף אליעז



נותרו כשלושה שבועות עד ליום הבחירות (בשבתון מיותר ובזבזני) ודומה כי שיעור ''הקולות הצפים'' בציבור הוא גדול מאי-פעם. הַרְכַּבַת הרשימות נערכה בגלוי והמועמדים שנבחרו ל''מקומות המשורינים'' במספר מפלגות עוררו לא פעם תמיהה. אך הרשימות התמוהות הן כאין וכאפס לעומת התמיהות שעוררו ראשי, או מנהיגי, המפלגות המתמודדות.

בראשות הליכוד הפתיע גדעון סער בהתפטרותו. ביבי נותר בודד במערכה, כאשר משך כל התקופה שקדמה לבחירות הותקפו קשות הוא ושרה רעייתו ללא הרף בידי מפוטרי ממשלתו, בידי ''אב בית'' מקליטן, בידי מבקר מדינה תמהוני שמצא דווקא עתה לפרסם את דו''חות בקורתו, ובמקביל הוא מותקף גם בידי ממשל אובמה, על רקע נאומו מעורר המחלוקת הצפוי בקונגרס ארה''ב.

כולם שוכחים כי עתה חובש ביבי מספר כובעים, כמספר המשרדים שאת שריהם פיטר, או שהתפטרו. לא נראה שריבוי הכובעים עמעם את המכות שניתכו על ראשו...
במפלגה המתחרה, ''המחנה הציוני'' כפול הראשים, בוקה ומבולקה. צצו מספר מטות בחירות מסוכסכים ביניהם, כולל זה של ציפי לבני. רק בימים האחרונים נעשה שם נסיון לעשות סדר במטה הבחירות, וראש לכל - ציפי הועלמה מעין הציבור, וכמוה כשרה נתניהו - נתבקשה לשתוק, בקשות שלא תמיד נענו.

המפלגות הערביות התאחדו מפחד אחוז החסימה, ועתה גרים שם מספר זאבים ותנים יחדיו, ואין ספק שינשכו זה את זה מיד בתום הבחירות, אם אמנם יחזיקו האיסלמים הקיצונים, הקומוניסטים והלאומנים החילונים מעמד עד אז.

ליברמן ובנט מלקקים את פצעיהם. ליברמן את פצעי החקירה וצלקות זיגזוגיו האחרונים שמאלה וימינה, ובנט את צלקת שִׁרְיוּנוֹ הפזיז של אוחנה.

יאיר לפיד אימץ לעצמו קו תעמולתי של התקפה מתמדת על ביבי, תוך שהוא מתעלם מהעובדה שהוא היה השר המרכזי בממשלה זו ורבים מכשלונותיה רובצים לפתחו. ספק אם מסע הכפשה זה יביא לו יתרון בקהל הרחב. בינתיים הוא זוכה להצלחה בקרב הנוער.

גם ש''ס הקודמת ילדה תאומים סיאמיים שבקשו להנהיגה. ניתוח ההפרדה הותיר הרבה דם רע, ושני האחים שהופרדו ממש שונאים זה את זה, ולשניהם סיבות טובות לשנאה זו. שניהם הוכיחו מנהיגות גרועה אך נראה שטוב מהם לא צמח שם עדיין. שניהם מדברים על קידום האורלוסיה העניה ושניהם תורמים לכך שהיא תשאר עניה ודלה.

העימות הבינמיפלגתי שערך ערוץ 2 ביום ה' היה מענין. היו בו התקפות והתגוננויות, כאשר כל מתמודד מְטָאֵטא את כשלונותיו לשטיחו של האחר. אולם על כל הדיון ריחף צילו הרחב של ראש הממשלה נתניהו שנעדר מאותו דיון. המראה הזכיר לי גופה כרותת ראש, בה האברים שעודם מפרכסים מטיחים רפלקסיבית האשמות זה בזה .

בהעדר המתמודדים העיקריים הדיון, אף שהיה מענין, היה עקר במידה רבה. ספק אם רבים מ''הקולות הצפים'' שצפו בדיון הצליחו לגבש לעצמו דעה סופית במי לבחור.

דומה שגם הפעם, ואולי בעיקר הפעם, יאלץ חלק גדול מקהל הבוחרים להצמיד ממחטה ריחנית לחוטמו ולבחור לא בטוב מכולם אלא בזה שהוא הרע במיעוטו.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.