פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
במדינת הגמדים - הבקבוק יצא מהשד!
יוסף אליעז (יום שלישי, 03/02/2015 שעה 17:00)


במדינת הגמדים - הבקבוק יצא מהשד!

יוסף אליעז



לא, רבותי, כתבה זו לא נכתבה לחג השוטים, ה-‏1 באפריל, אלא בימי ולימי בחירות אלה.

אכן - חג ומועד! על גבולותינו ניטשים קרבות לחיים ובעיקר למוות, מדינות מתמוטטות, מטורפים. מכל קצווי הקשת המוסלמית, טובחים אלה באלה, ארה''ב קופאת על שמריה לנוכח התקדמות איראן להשגת פצצת האטום הנכספת. ידידתנו (?) הגדולה, ארה''ב, נקרעת בין הנשיא לקונגרס, ואם לא שמנו לב - מטוסיה מפציצים במדינות השכנות. ראש ממשלתנו מתעקש לטוס לארה''ב על אפו ועל חמתו של נשיאה, ואצלנו? או, אצלנו.

ובכן אצלנו עוסקים בבקבוקיה של שרה'לה נתניהו. שתתה או לא שתתה? כמה? האם הורתה למכור את הבקבוקים וליטול לידיה את מחיר מיחזורם או שמא נהגה הוא שמיחזר את הבקבוקים והכניס את הפדיון לקופה הקטנה? אכן שאלות שברומו של עולם - רום נמוך מאד בעולמנו כאן.

אמנם מסורת הבקבוקים מקורה במזרח: אותו אלדין האגדי מצא מנורת שמן עתיקה וכאשר שפשף ומירק אותה הגיח ''הג'ין'', השד הנורא, מן הבקבוק, סליחה, מהמנורה, והודיע לאלדין המופתע והמבוהל, שהוא , הג'ין, עומד לשירותו. מאז עברו מים רבים בחידקל, המנורה היתה לבקבוק, ובקבוק הפלאים משרת רבים וטובים, וגם טובים פחות. השימוש העיקרי בבקבוק במחוזותינו, עד 2009 (אז צץ נושא בקבוקי נתניהו?) היה להחזיק בו את השד העדתי. מפעם לפעם גח השד העדתי מן הבקבוק, בזמנו בבחירות אצל אבו-חצירא, ולפני אלו שנים אצל אריה דרעי והמרן עובדיה יוסף זצ''ל זיע''א, והם השתמשו בו כדי ליסד מפלגה עדתית-דתית מובהקת, את ש''ס.

חלק מאבות מפלגת ש''ס, הקרויים משום מה ''באבות'', השתמשו בבקבוקים למכירת ''מים קדושים'', עד היום מתפלאים בחברת ''מקורות'' בסגולות היקר שנתגלו במים שהיא מספקת לברזינו. בצאתם מן הבקבוק הבאבאי הם מרפאים חולים ומסלקים מדווים. לצדם קמה רפואה ש''סית מופלאה שאינה נזקקת למכשירים מלאכותיים, כי יש להם רב ושמו ''רנטגן'' ורבנית, אחותו, שהיא CT , ועוד קמיעות ונפלאות כהנה וכהנה. אך הבה נעזוב את המים הקדושים של ש''ס ונחזור למים העכורים של הבחירות בהם מדייגים רבים וטובים, וכרגיל גם הטובים פחות.

ובכן - הבקבוקים של שרה מככבים בראש תעמולת הבחירות, נוסח: ''שרה השתמשה בדמי הבקבוקים (ואולי, אוי, גם שתתה מהם כשעוד היו מלאים!!) ועל כן הצביעו לבוז'י, ציפי ולגלאון! לא, החבר'ה אינם שיכורים, יש להם בעיה אחרת: עדיף נפנוף בבקבוק על הצגת תורה מדינית מסודרת, בה ידונו שאלות הגבולות, המדינה הפלסטינית, חלוקת ירושלים, הפצצה האיראנית ועוד נושאים שמוטב לשמרם בשקט עד אחרי הבחירות. כמו שנאמר לגבי יפתח הגלעדי בשינוי מה: ''בקבוק לך, קצין תהיה לנו!''.

אין ספק- במדינת הגמדים יש בקריאה זו הגיון בריא והבקבוק הוא סיסמת בחירות מנצחת.

אך בעוד שבמזרח הקרוב אלדין ויורשיו בש''ס נזקקו לבקבוקים ולשדים שבתוכם, והגם שכיום לא השד יוצא מהבקבוק אלא הבקבוק יוצא מהשד, הנה באירופה ובמזרח הרחוק התפתחה אמנות אחרת: אמנים בנו אוניות וארמונות מיניאטוריים מופלאים, בסבלנות אין-קץ, בתוך בקבוקים. סוף-סוף אמנות זו הגיעה גם למחוזותינו. בוז'י, ציפי, מרץ ותומכיהם מטיילים חופשי בתוך הבקבוקים, זהו סדר הגודל המתאים. משפחת נתניהו מוכיחה עתה באותות ובמופתים כי שילמה עבור מיחזור הבקבוקים, וכך גם הם בוקבקו.

והנה קרה גם הלא יאומן: שני הראשים המופקדים על שמירת ומיצוי החוק - היועץ המשפטי לממשלה עו''ד ויינשטיין, ומבקר המדינה השופט יוסף שפירא, מטיחים זה בזה האשמות על הפקרת הטיפול בבקבוקים הממוחזרים, בקצרה: גם הם, מיניאטורית, בבקבוק והשמחה גדולה.

אגב- למי שזוכר: ב-‏2009 רק הוחל במחזור הבקבוקים, וכלובי האיסוף הוצבו, לפחות בנגב, רק בשנתיים-שלוש האחרונות. עוד ראוי להזכיר כי רק בקבוקי משקה המקובלים בישראל ניתן למחזר. בקבוקי משקה בעלי צורה יחודית, כמו בקבוקי ויסקי מרובעים, או בקבוקי חימר של יין הולנדי ודומיהם היקרים לא יתקבלו.

צחי הנגבי לבטח מחכך בנחת את ידיו: הוא, כשר לאיכות הסביבה בזמנו, חייב בחוק את איסוף הבקבוקים הקטנים ושלא במודע סיפק בכך עוד מקור הכנסה לארגוני הפשע אשר קפצו על המציאה ו''ארגנו'' את איסוף הבקבוקים ופדיונם ואוי למסעדן או לבעל אולם השמחות שינסה למחזר בעצמו את הבקבוקונים הנותרים בעסקו... עתה ''אוספים'' אותם גם ארגונים פוליטיים.

ארשה לעצמי פניה אל ראש ממשלתנו בנימין (ביבי) נתניהו: הדברים השתנו בארה''ב, הדמוקרטים בקונגרס, לפחות בחלקם, חזרו בהם. הם אינם מוכנים לתמוך במהלך שמשום-מה הפך לעלבון לנשיא. יחסינו עם ארה''ב קריטיים, אל תמתח עוד את החבל. העולם הבין את המסר שלך. גם הנשיא ריבלין הביא, בין היתר, את חומרת נושא ההסכם והסנקציות כלפי איראן בנאומו בפני שני בתי הקונגרס.

יש לך סיבות טובות להשאר בארץ: הגבול הצפוני מתחמם, הרמטכ''לים מתחלפים והרמטכ''ל היוצא מתחיל לדבר פוליטיקה. בגבול עזה יש חדירות. בסיני הצבא המצרי מוכה וסופג אבידות. הבחירות קרובות ועליך לנהל גן-ילדים ולשמש ''ביבי-סיטר''. שלח את נאומך החשוב לעתונות האמריקאית והבינלאומית, וכן במכתב מפורט ומכובד לנשיא ארה''ב ולכל חבר קונגרס. הם יבינו מדוע נאלצת להשאר בישראל. כך ייטב לך וכך ייטב לכולנו. תוכל גם להטמין העתק בסדקי הכותל...

וא-פרופו בקבוקים - פעם היה נהוג להכניס מכתב, או פתק משאלה, לבקבוק חתום ולשלחו בים, בתקוה שהגלים יביאוהו ליעדו. חשוב נא גם על אופציה זו. לא, אינני מתכוון שאתה תשוט בבקבוק כזה (עם מיטה בתוכו...) לארה''ב, השאר נא זאת לחובבי הבקבוקים.

אגב - האם הביטוי ''בוקי וסריקי'' כוון למנופפי הבקבוקים?

שלכם בכל לב יוסף אליעז. גילוי נאות: אין לח''מ כל קשר ל''יקבי אליעז'' ובקבוקיהם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  שרה שרה ללא הפסקה  (הזוהר הצפוני) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי