פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עוד בשולי החדשות
יוסף אליעז (יום שלישי, 30/12/2014 שעה 9:00)


עוד בשולי החדשות

יוסף אליעז



מה לעשות? בשונה משולי הכבישים בישראל – פה השוליים מתרחבים ללא הרף. השנה האזרחית תמה לגווע, אך אצלנו מהומת-אלוהים אין כמוה.


ש''ס היתה למשיסה

במפלגת ש''ס - כבר אין נושכים בשיני חלב. התפריט השתנה. עתה כבר נושכים שני הפלגים בבשר החי, זה בבשרו של זה. אין מה לדאוג. השחיטה כשרה בהכשר בד''צ.

מי זה אמר שרק לשולה זקן יש קלטות? גם לתומכי ישי יש!

יחסו הנכון של המרן המנוח אל דרעי צף ועולה. מרן כנראה לא סמך על סייעתא דשמיא, ובלחץ מקורביו ודומה שבניגוד לרצונו, משיקולי סיוע לסיעה ולחץ מבני-ביתו הפקיע את המושכות מידי אלי ישי ומסר מושכה אחת לדרעי. לא עבר זמן רב ודרעי משך גם במושכה השניה, בעזרת אריאל, ולבסוף גם הניף על יושבי עגלתו את השוט. אחרי שאלי ישי פרש סוף סוף פני ש''ס כפני דרעי. לא הרשעה עם קלון תעצור את ההמון. כך לפחות היה כשדרעי נשלח לכלא. הרקבון במפלגה זו כבר טבוע עמוק עמוק. מי שאינו מתבייש שלא לשרת בצבא במדינה מאוימת כשלנו לא יבוש מכל מעשה אחר.

אני מניח שבת הרב, הגב' בר-שלום, תקרב ממחטה אלגנטית לאפה העדין ותוסיף לצעוד ליד אריה טיפוחיה החדש, לדרעון עולם [זו אינה שגיאת כתיב].


ישראל ביתנו

נראה שבכירים מסוימים במפלגה זו פרשו את שמה כפשוטו: ישראל ביתנו, ונהגו בישראל ובכספי המדינה כמו בביתם ובכספם.

מאחר וזו מפלגת-איש-אחד, כמוה כ''יש עתיד'', ציפו כולם לדברו של המנהיג אביגדור ליברמן. ליברמן אדם נבון וחכם בדרך כלל, נקט תחילה בחוכמה אשר בפסוק: ו-הַמַּשְׂכִּיל בָּעֵת הַהִיא--יִדֹּם, אך לאישיות מתפרצת ומוחצנת כליברמן השתיקה היתה קשה מנשוא, על כן התפרץ כנגד פרקליט המדינה שי ניצן וכנגד הפרקליטות והמשטרה.

אלא שליברמן בחר סוס צולע לרכב עליו: הוא ניצל את בקשת הפרקליטות לדחית תביעתו של אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, בו גרה משפחת נתניהו, למועד אחרי הבחירות, כדי להתריע על אפליה ועל אי-דחית החקירה הגלויה בישראל ביתנו עד לאותו מועד. אלא שהבתים – ישראל ביתנו ובית ראש הממשלה שונים זה מזה הן במהות והן בהיבט הציבורי:
א. תביעתו של אב הבית היא תביעה אזרחית בה הוא תובע את המדינה במישור יחסי העבודה. בעוד שהחקירות בשחיתות הקשה לכאורה ב''ישראל ביתנו'' היא במישור הפלילי, ואין להשוות בין הנושאים. כבר נרמז שהחקירה הסמויה, המתקיימת כבר שנה, ואשר החלה כאשר איש לא חזה את הקדמת הבחירות, הגיעה לשלב בו הסודיות החלה לְהִפָּרֵם וכבר הועלו חשדות לשיבוש החקירה, העלמת ראיות וחשש לתיאום עמדות. כל זה אינו קיים באותו תיק אזרחי;

ב. בניגוד לדרך חשיבתו של ליברמן, בהנחה שהוא אומר את שהוא חושב, אסור היה לדחות את החקירה הגלויה אם אכן מוצתה כבר החקירה הסמויה. אכן, ''חזקת החפות'' קובעת שאדם זכאי עד שלא הוכחה אשמתו, אך כאשר יש חומר ראיות כה רב, והמשטרה מוכנה להסתכן בהתמודדות משפטית בְּכֹה הרבה תיקי מעצרים, ראוי שהציבור ידע מהמתרחש, כן השר איווט ליברמן, ראוי שהעם ידע מי הם אלו המציגים עצמם לבחירתו וחפצים להיות שליטיו המחזיקים בכספו ואלו שיחליטו על שלום או מלחמה וישלחו אותם או את בניהם לשדה הקרב. הרבה יותר קשה לחקור את מי שכבר יושב על כס השלטון.
כיום יש לחברי כנסת חסינות, וועדת הכנסת אינה מסירה על נקלה חסינות זו.
אני מקווה כי סגנית השר, אשר לכאורה כל הדרכים המפותלות הנחקרות עתה מוליכות אליה, תִּמָצֵא זכאית וצחורה כשלג, אולם בינתיים היא לא הסירה ביוזמתה את חסינותה. ספריה, חשבונותיה וּמַחְשֵׁבֶיהַּ חסינים מחקירה משטרתית, והקשיים ברורים.

איני בקיא בתביעתו של אותו אב-בית, אך טבעי הוא, לאור חגיגות העתונות סביב תביעתו, חגיגה אשר דומה שהוא נטל בה חלק כלשהו, שיש לו ולסובביו ענין בחקירת אֵי אלו מיושבי, או יושבות, אותו בית שהאיש היה ''אביו''. שמענו את התבטאות עורך-דינו. מה לעשות ''ובאופן מקרי'' דר בבית ראש ממשלה של מדינה המצויה במשבר בינלאומי, מאוימת בטחונית ומתמודדת עם בעיות כלכלית מבית, וּבְצוּק העתים אותו ראש ממשלה מופקד כרגע גם על עוד שלושה מיניסטריונים כבדים, כולל משרד האוצר, ומעבר לכל זה הוא גם עומד בראש מפלגה גדולה ומתכונן להתמודדות בבחירות כלליות. האם איש זה, דווקא בימים אלו, אמור גם להתכונן לעדות בבית המשפט? האין חשש שאם המשפט לא יידחה כמבוקש, אותו ראש ממשלה יאלץ להתכונן לעדותו במקום לטפל בזמן זה בעניני מדינה מבלי שדעתו תהא מוסחת מהם? האם בזה אתה חפץ, אדוני שר החוץ בממשלה זו?

עלית, אדוני השר, על סוס חולה ומקרטע. רד ממנו. לא תרחיק רכוב על גבו והרכיבה לא תוסיף לתדמיתך. יתירה מזו – אם הסוס יתפגר תצטרך עוד לטפל בנבלתו...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ליברמן צודק במידה רבה  (דוד סיון) (20 תגובות בפתיל)
  חקירות פליליות ובקשת דחיה בתיק עבודה  (יוסף אליעז) (9 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי