פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אובמה ''גומל'' לרפובליקנים
דוד סיון (יום שישי, 21/11/2014 שעה 11:00)


אובמה ''גומל'' לרפובליקנים

ד''ר דוד סיון



כאשר נבחר אובמה לנשיא בשנת 2008 בעת ''המיתון הגדול'' המשימה הכי חשובה שעמדה בפניו היתה להוציא את המשק מהבור. הוא חשב שבעת כזאת ראוי לפעול בשיתוף עם האופוזיציה הרפובליקנית. ממשלו ניסח תוכנית סטימולציה למשק שתעורר מחדש את הצמיחה הכלכלית. הוא ניהל משא ומתן עם הרפובליקנים ואפילו ערך כמה שינויים (ויתורים) שדרשו הרפובליקנים כדי להשיג את תמיכתם. אבל למרות שהתוכנית שונתה הם (כולם, למיטב זכרוני) הצביעו נגד התוכנית המתוקנת הזאת. התוצאה היתה תהליך צמיחה כלכלית חלש יותר וקצר יותר מהמתוכנן בתחילה. זה קרה כי בראש דאגתם של יריביו הפוליטיים עמד הרצון להכשילו, אפילו במחיר נזקים למשק האמריקאי.

בהמשך הם נלחמו נגד הרפורמה במערכת הבריאות שיזם אובמה שדומה להפליא לרפורמה שהונהגה במסצ'וסטס כמה שנים קודם על ידי המושל הרפובליקני מיט רומני. המלחמה והתעמולה הרפובליקנית נגד הרפורמה שהפכה לחוק בשנת 2010, נמשכה גם לאחר מכן וקיבלה ''חיזוק'' כאשר מיט רומני שנבחר כמועמדם בבחירות 2012 לנשיאות, הצטרף ללוחמים..

בבחירות לקונגרס לפני שנתיים נתן הבוחר האמריקאי לרפובליקנים את הרוב בבית הנבחרים והמלחמה נגד אובמה, אפילו נגד טובת המשק, נמשכה. בעקבות ''ההצלחה'' של המסע נגד אובמה הצליחו הרפובליקנים להשיג רוב גם בסנט והחלו להתכונן לתקופה חדשה בה הנשיא יהיה ''ברווז צולע'' – חסר יכולת להוביל מדיניות. אבל מסתבר שאובמה כנראה למד את השיעור והחליט שהוא לא יהיה ''ברווז צולע'' אלא יפעיל, בעת הצורך, צווים נשיאותיים. למשל אתמול הוא הכריז אמש (ה') נשיא ארה''ב, ברק אובמה, על שורת צעדים להקלת מצוקתם של מיליוני מהגרים נטולי ניירות בארה''ב. הוא טען שהצו הזה נשען על תקדימים של ממשלים קודמים, לרבות ממשלי רונאלד רייגן וג'ורג' בוש האב, שניהם רפובליקנים... (אובמה...).

במסר לחברי הקונגרס שמפקפקים בסמכותו לפעול כך בתחום בו הקונגרס נכשל הציע אובמה אלטרנטיבה: אשרו את החוק שנמצא על האג'נדה של הקונגרס שכבר יותר משנה וחצי הרפובליקנים בבית הנבחרים מונעים את ההצבעה עליו (אובמה למען...).




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי