פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(עקב ע''ד) מה באמת העיקר?
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 15/08/2014 שעה 7:00)


(עקב ע''ד) מה באמת העיקר?

נסים ישעיהו



לא מזמן כתבנו כאן משהו שממנו משתמע כי לאמיתו של דבר אין לנו מנהיגות. לא אמרנו את זה בפירוש, אבל זו מסקנה הכרחית ממה שכתבנו, כדלקמן. ולכאורה, איך אפשר לטעון טענה כזאת, שאין לנו מנהיגות, הרי העובדה היא שהמנהיגות קובעת לנו ועבורנו בעניינים שונים, לטוב וגם למוטב, אז מה פשר הטענה שאין לנו מנהיגות? ובכן, הגדרה של מנהיגות זה שהיא מובילה, או לפחות מנסה להוביל, את המונהגים אל עבר יעד מוגדר וזה לא מה שמזהים אצל המנהיגות שלנו. להיפך, נראה שהקבוצה שאמורה להנהיג אותנו אינה יוזמת דבר, היא נגררת אחרי האירועים ומגיבה, לפעמים טוב ולפעמים פחות טוב, וזו לא מנהיגות המתאימה לעם. לא נעים, אבל לעתים קרובות מדי נראה שמי שבאמת קובע פה את סדר היום הוא החמאס ומשתפי''ו שבתוכנו, לא הממשלה.

כדי להנהיג צריכים מטרה

נתבונן בפרשת השבוע בניסיון להבין את שורש הבעיה, להבין מדוע נגררים במקום להוביל. ולפני כן צריכים להקדים מה שלכאורה מובן מאליו, שכדי להוביל צריך שיהיה יעד לחתור אליו. יעד כזה, בטח כאשר מדובר בהנהגה של עם וביחוד כאשר מדובר בעם ישראל, יעד כזה אינו יכול להיות גשמי או חומרי; היעד חייב להיות רוחני, או מה שמכנים היום ''אידיאלי''. צריכים לחתור להגשמת איזה אידיאל נעלה ושכל ההתנהלות תוכפף להשגת אותו יעד. כמובן, המוח האנושי עשוי להמציא אידיאלים כאלה, אבל הניסיון מלמד שקיומם של אידיאלים אנושיים הוא קצר טווח. יתרה מזאת, הניסיון מלמד שבמובהק, נזקם עולה על תועלתם. ומכיוון שאותנו מעניין עם ישראל ובו אנו דנים, הרי האידיאל שיש לחתור אליו נתון לנו בתורה הקדושה בכלל ובפרשת השבוע בפרט.

מתקשים לקיים את ההסכם

פרשת השבוע פותחת בפסוק (דברים ז'): יב וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן, אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה, וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם, אֹתָם--וְשָׁמַר ה' אֱלֹקֶיךָ לְךָ, אֶת-הַבְּרִית וְאֶת-הַחֶסֶד, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע, לַאֲבֹתֶיךָ. וכאן בא פירוט מעודד של מה שנזכה לו: יג וַאֲהֵבְךָ, וּבֵרַכְךָ וְהִרְבֶּךָ; וּבֵרַךְ פְּרִי-בִטְנְךָ וּפְרִי-אַדְמָתֶךָ דְּגָנְךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ, שְׁגַר-אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרֹת צֹאנֶךָ, עַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לָתֶת לָךְ. יד בָּרוּךְ תִּהְיֶה, מִכָּל-הָעַמִּים... טז וְאָכַלְתָּ אֶת-כָּל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ נֹתֵן לָךְ--לֹא-תָחוֹס עֵינְךָ, עֲלֵיהֶם; וְלֹא תַעֲבֹד אֶת-אֱלֹהֵיהֶם, כִּי-מוֹקֵשׁ הוּא לָךְ. הרעיון ברור ומובן; יש הסכם מחייב, ברית שנכרתה בינינו ובין הקב''ה, אנחנו נעשה את מה שהתחייבנו והוא יעשה את מה שהבטיח לנו. אבל העניין לא פשוט בכלל. עובדה היא שמשה רבנו חוזר שוב ושוב על הציווי לעשות את מצוות ה'. הרי כך מסתיימת גם הפרשה הקודמת: יא וְשָׁמַרְתָּ אֶת-הַמִּצְוָה וְאֶת-הַחֻקִּים וְאֶת-הַמִּשְׁפָּטִים, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--לַעֲשׂוֹתָם.

להיזהר מהשתלטות האגו

משה רבנו ידע שיהיה לנו קשה לשמור על דבקות בה' יתברך. הוא אפילו אומר את זה בפירוש בלשון אזהרה: יא הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּשְׁכַּח אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ, לְבִלְתִּי שְׁמֹר מִצְו‍ֹתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וְחֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם. ואיזה תהליך נפשי עובר יהודי עד שמגיע לשפל כזה? הנה תיאור מדויק: יב פֶּן-תֹּאכַל, וְשָׂבָעְתָּ; וּבָתִּים טֹבִים תִּבְנֶה, וְיָשָׁבְתָּ. יג וּבְקָרְךָ וְצֹאנְךָ יִרְבְּיֻן, וְכֶסֶף וְזָהָב יִרְבֶּה-לָּךְ; וְכֹל אֲשֶׁר-לְךָ, יִרְבֶּה. יד וְרָם, לְבָבֶךָ; וְשָׁכַחְתָּ אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ, הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים. וְרָם לְבָבֶךָ, זו הסכנה הגדולה, זה מה שעלול להפריד יהודי מהקב''ה. בשבוע שעבר כתבנו משהו על הסכנה שהאגו ישתלט על האדם, וזו בדיוק התנועה הנפשית שמפניה מזהיר אותנו משה רבנו בפסוקים אלו. כי כאשר האגו משתלט – השיקולים מפסיקים להיות ענייניים; הם מוכפפים לאינטרס האישי כפי שהוא נתפס באותו רגע.

המעשה הוא העיקר

כמובן, צריכים לסייג ולומר את האמת, ש''לא כולם כאלה''. עדיין ניתן לזהות כוונות טובות ואפילו יוזמות חיוביות אצל אנשים בשכבת המנהיגות, אבל בשורה התחתונה מה שקובע זה המעשים, לא הכוונות. אז לא משנה כמה כוונות טובות יש, ברגע שפעולות ביטחוניות מוכפפות לשיקולים מדיניים, התוצאה היא עירעור מוחלט של הביטחון. האישי וגם הלאומי. אני מניח שהמנהיגים מבינים את זה לא פחות טוב מכל אחד אחר, אבל הם חושבים שאין ברירה. אלא שאין זו גזירת גורל; עובדה היא שאנחנו היחידים בעולם שמצופה מהם להכפיף לשיקולים מדיניים את צרכיהם הביטחוניים. התופעה הזאת היא תוצאה מהעובדה שכל הזמן אנחנו משדרים לעולם כמיהה שיכירו בנו, שיקבלו אותנו למשפחת העמים. חסרה לנו המודעות לעובדה שאנחנו העם היחיד בעולם שזכאי לתואר הזה, עם, בלי תנאים ובלי תלות בגורם כלשהו, כולל הגורם הטריטוריאלי.

נקודת המשען

עובדה היא שכל מה שצפה לנו משה רבנו, גם דברים טובים וגם הפחות טובים, התקיים ומתקיים בנו. השאלה היא, כיצד ניתן להימנע מהדברים הפחות טובים? נכון, כנ''ל משה רבנו אומר לנו שצריכים לשמור את מצוות ה' וכו', אבל גם הוא יודע שזה לבד לא מספיק. כי, כמו שרואים גם היום, אפשר לשמור מצוות ובו בזמן לא לשמור על דבקות בה' יתברך. אפשר לשמור מצוות (במימד הטכני) ולעשות ההיפך מרצון ה' יתברך בעניינים שאינם כתובים בפירוש בשולחן ערוך. או אפילו בעניינים שכן כתובים בפירוש, אבל השכל האנושי שנשלט על ידי האגו והאינטרס האישי המציא עבורם היתרים כך שיספקו את המרכיבים הללו באישיותו. לא לחינם טבע הרמב''ן את הביטוי ''נבל ברשות התורה'' כי יש דבר כזה והוא גם יכול להיות נפוץ. האדם זקוק לנקודת משען אחת שתהיה מספיק חזקה ותאפשר לו להתגבר על כל הכוחות המושכים לכיוון לא רצוי.

יראת ה' לצימצום האגו

את הנקודה הזאת מציע לנו משה רבנו בפסוק הבא (פרק י'): יב וְעַתָּה, יִשְׂרָאֵל--מָה ה' אֱלֹקֶיךָ, שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ: כִּי אִם-לְיִרְאָה אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל-דְּרָכָיו, וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ, וְלַעֲבֹד אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. למעשה, ההצעה היא ''לְיִרְאָה אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ'' זו התרופה המונעת את כל הסטיות הרוחניות. כל הכתוב בהמשך זה רק תוצאה של יראת ה' או הצעה לבחינה עצמית האם באמת יראים את ה'. ואין הכוונה ליראה מפני העונש, אומר הבעל שם טוב הקדוש; כי יראה כזאת היא טבעית לכל הנבראים, החלש פוחד מהחזק ממנו ואין בכך שום תועלת רוחנית. הכוונה ליראת בּוֹשֶׁת, שהאדם מתבייש בעצם מציאותו, בעובדה שהוא חווה את מציאותו אל מול האינסוף. במלים אחרות, ביטול מוחלט של האגו. זהו פירושה של יראת ה' שמציע לנו משה רבנו כתרופה לכל המחלות הרוחניות.

גם למעלה מתחילים להתעורר

לאחרונה ממש התבשרנו (בתקשורת) כי לא יאשרו עוד שירות לאומי בארגון ''בצלם''. מכאן אנחנו למדים שעד עתה קיבל האירגון סיוע ממתנדבים כאלה, וזה מממחיש יותר מכל את השפל הרעיוני שבו אנחנו מצויים. כי אישור של שירות לאומי בארגון שעל פניו הוא לחלוטין אנטי לאומי, למעשה אם לא גם להלכה, מלמד על הבילבול הנורא שבו אנחנו שרויים. האישור הזה מלמד על מה שכתבנו בשבוע שעבר, שהרע והטוב התערבבו אצלנו עד שכבר אין אנו יודעים להבחין ביניהם. וקרוב מאד בעיני לומר ששלילת האישור בעיתוי הזה נובעת מההתעוררות הכללית בעם, התעוררות ש(בגלוי) עיקרה הוא דרישה תקיפה מהממשלה שתתחיל להנהיג אותנו בדרך האמת, שתחתור לביטחון אמיתי בלי לשים לב למה שאומרים בעולם או בתקשורת. זה מה שהעיר את הממונים על השירות הלאומי וגם העניק להם את האומץ הדרוש לעשות את הצעד הנכון.

מהרסייך ומחריבייך

בהפטרת השבוע אנחנו קוראים פסוק שחלק ממנו שגור בפי רבים (ישעיהו מ''ט): יז מִהֲרוּ, בָּנָיִךְ; מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ. רבים מכירים את הצלע השניה של הפסוק עם הפירוש המדרשי (תנחומא): ועל מה חרבה – אלא כי מהרו בניך; מהרסיך ומחריביך ממך יצאו, על זה חרבה. כלומר, לא אני החרבתי, אומר הקב''ה, חוסר הסבלנות שלכם, שרוצים שלום עכשיו, זה מה שגרם לחורבן. אבל המהלך הנ''ל של מנהל השירות הלאומי מתיישב עם הפירוש הפשוט של הפסוק (רד''ק): מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ – והם הפושעים, יצאו ממך, שֶׁיִכְלוּ, שלא יהיה בך עוד רשע ופושע; כי הם היו סבת ההריסה והחרבן. דומני כי לא אטעה אם אומר שבארבעים השנים האחרונות זו פעם ראשונה שננקטת פעולה שלטונית כלשהי נגד גוף מרושע שחותר תחת עצם הקיום של עם ישראל.

הישורת האחרונה

וכמו שכתבנו כאן לא אחת בזמן האחרון, אין ספק שהגענו לישורת האחרונה (או למהמורות האחרונות) של הגלות וכבר כבר זוכים לגאולה האמיתית והשלמה. כי ההתעוררות מלמטה סופה שתשפיע עד למעלה מעלה, לא רק על המנהיגות בארץ אלא גם בשמים. ובזמן הקרוב מאד נזכה לראות כיצד הקב''ה משחרר אותנו מהשיעבוד ל(מה יאמרו ה)גויים ונתחיל לעשות רק מה שטוב ליהודים. והשלב הבא יהיה, כמו שהמליץ אחד מבעלי השכל הישר בין הגויים, שנשלוט בכל האזור. כמו שמבטיח משה רבנו בסוף הפרשה: כג וְהוֹרִישׁ ה' אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה, מִלִּפְנֵיכֶם; וִירִשְׁתֶּם גּוֹיִם, גְּדֹלִים וַעֲצֻמִים מִכֶּם. כד כָּל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר תִּדְרֹךְ כַּף-רַגְלְכֶם בּוֹ--לָכֶם יִהְיֶה: מִן-הַמִּדְבָּר וְהַלְּבָנוֹן מִן-הַנָּהָר נְהַר-פְּרָת, וְעַד הַיָּם הָאַחֲרוֹן--יִהְיֶה, גְּבֻלְכֶם. נשמע דמיוני, אבל עם הכאוס המתגבר אצל השכנים, אין ספק שזהו הכיוון הנכון.

ניתן להאזין לתמצית הדברים ברדיו קול הלב בתכניתו השבועית של אריק לב.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


טעית!
דוד סיון (יום שישי, 15/08/2014 שעה 12:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. צרכים בטחוניים הם תוצאה של שיקולים מדיניים. לכן זה רק טבעי שצרכים ביטחוניים כפופים לשיקולים מדינייים.

ב. היו כבר פעולות של המדינה נגד גופים מרושעים שחותרים תחת קיום עם ישראל. להלן דוגמה:
ב1. תפיסת הישיבה, עוד יוסף חי, ביצהר על ידי כוחות הביטחון.
ב2. כמה שנים קודם הפסיק משרד החינוך תיקצוב הישיבה.
_new_ הוספת תגובה



עוד יוסף חי-ישיבה רצינית
הזוהר הצפוני (יום רביעי, 20/08/2014 שעה 11:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד-
זה לא בסדר,לכנות את ישיבת ''עוד יוסף חי'',בכינויים שאמרת.

היו שם בעיות משמעת קשות...כמה טיפוסים שליליים שיש בכל מקום.
ישנו ניפוח מתמיד של כל דבר ימני.

אני חושב שאנשי הימין הקיצוני,בדגש על קיצוני רצח,הם רעים לכולנו.
הם מטרידים ותוקפים גם את אנשי הימין הרגיל.ולא ניתן לשלוט בהם.
_new_ הוספת תגובה



בעל המאמר בחר את הכינויים
דוד סיון (יום רביעי, 20/08/2014 שעה 17:56)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הטענות כמו 'כמה טיפוסים שליליים' 'כמה עשבים שוטים' לא מתארות נכון את המציאות באירגונים כמו 'נוער הגבעות' או 'עוד יוסף חי' וכו'. צריך להכיר את השטח כדי להבין שאלה טענות מופרכות עליל.

ב. הפעילות שלהם מעידה על מערכת אירגונית שמצליחה לגייס עשרות ומאות לארוע שמתאים לאסטרטגיה שלהם. למעשה הם מקבלים תמיכה ואהדה מהימין שבמערכת הציבורית (ברשויות המקומיות).

ג. בדיון 7556 ובדיון 7657 יש תיאורים יותר רחבים של של הפעילות המזיקה ואת האהדה לה הם זוכים.

ד. האמת היא שאני לא ממש אוהב כינויים מהסוג הזה אבל הגיעו מים עד נפש. הפכו בשנים האחרונות חלק מהשפה של לא מעט אנשים כלפי אירגונים מהשמאל, וחלק מהתהליך שעורר את התמיכה במסע החקיקה האנטי דמוקרטי.

ה. הכי חשוב הביטויים בהם השתמשתי באים מהמאמר של מר ישעיהו.
_new_ הוספת תגובה



איזה אירגונים??
הזוהר הצפוני (יום רביעי, 20/08/2014 שעה 18:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''נוער הגבעות'',זה לא ארגון.זה כינוי שהמציאה התקשורת...
הם לא נוער,והם לא יושבים בראש הגבעה...

עוד יוסף חי,היא ישיבה ללומדי תורה.הם עוסקים בלימוד תורה.אני לא מכיר אותם,אבל לא מגיע להם עונש קולקטיבי קיצוני.מחר יסגרו את
אוניברסיטת באר-שבע,בגלל שהמרצים שם הם קיצונים...ולאן נגיע??

מי שפשע,יילך לכלא.וזהו.
_new_ הוספת תגובה



ודאי שאלה אירגונים!!!
דוד סיון (יום רביעי, 20/08/2014 שעה 19:25)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הפעולות של המכונים נוער הגבעות מעידות שהם אירגון שעוסק במה שמכונה תג מחיר. יש מספיק מידע שממנו עולה שהמעורבים במערכת הציבורית ביו''ש יודעים במי מדובר. חפש דברים שאמר דני דיין היו''ר לשעבר של מועצת יש''ע (http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/571/860.html).

בחלק מהמקרים הם יושבים על גבעות ביו''ש.

ב. עוד יוסף חי הוא אירגון.

ג. אני שמח שאתה מצרף את התנגדותך לעונש קולקטיבי.
_new_ הוספת תגובה



ודאי שאלה אירגונים!!!
הזוהר הצפוני (יום חמישי, 21/08/2014 שעה 20:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי.
_new_ הוספת תגובה



אין ספק ש''שלום עכשיו'' משמעותה חולשה - חולשת הדעת וחולשת ההגיון
בצלאל פאר (שבת, 16/08/2014 שעה 14:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שבא לערבי ואומר לו 'שלום עכשיו' משלם מחיר בריבוע ולא רואה שלום אף פעם.

אצל הערבי הכל הולך ''שוואייה שוואייה'' ולכן גם עלינו לנהוג בהם לפי קוד ההתנהגות שלהם.

בלי להתייחס כיצד סיימנו את המחזור הראשון של ''צוק איתן'', הרי שאי פזיזותה של ישראל עד כה לקבל את דרישות החמאס היא במקום. עלינו להאיט את תגובותינו מול דרישותיהם הנמרצות של נציגי עזה, לדחות את רוב דרישותיהם ולהענות חלקית לחלק קטן מהדרישות. אסור לנו להילחם ולא להתקפל מאיומיהם. עזה במצב הרבה יותר קשה וחידוש המלחמה רק תאלץ את ישראל לבצע את מה שנתניהו ויעלון פחדו לעשות עד כה - לפגוע שיטתית במנהיגי ארגוני הטרור.

ישראל צריכ להלחיץ את מנהיגי הטרור ולא לתת להם יותר ממה שקיבלו עד היום וזה רק במצב של אי ירי ואלילו לא של קסאם אחד. והיה אם יתחדש ירי הקסאם ישראל תפעל מיד במתווה של מלחמה ולזמן בלתי מוגבל, תוך התמרדות הפעם בפגיעה פיזית בכמה שיותר טרוריסטים ובעיקר מפקדים. הפעם אין טעם לתקוף בתים ריקים.

ישראל יכולה לבצע גם מהלך קרקעי מוגבל של השתלטות על מרחבים מסויימים ברצועת עזה, ביצוע סיכולים ממוקדים ועוד כמה פעולות מיוחדות, ויציאה מיד לאחר מכן.

מה שראינו בעזה ובישראל הוא דבר מופלא - אזרחים, גם אם כופים עליהם, לא נוטים להישאר באזורי קרבות. ראינו היטב כיצד, לפי גרסה אחת, חצי מליון ערבים עזבו 3 שכונות של עזה, חלק מדיר בלאח ורפיח והיו פליטים של רגע בנקודות איסוף מוסכמות בין ישראל ולצלב האדום. חצי מיליון פליטים בעזה. תארו לכן אם הגבול עם מצרים היה פתוח, כי אז חצי המיליון האלה היו בורחים לסיני.

למה אני מציין את זה? כי זה יכול לתת רעיון טוב למקרה שהרש''פ / חמאס יפתחו עלינו במלחמה מיו''ש - אזורים A+B. במצב כזה צה''ל יוכל לפעול מנגד נגד מתקני רש''פ, משטרה, ארגוני טרור, בתים של מנהיגים. קריאות של צה''ל להתפנות תיעננה ביציאה המונית של ערבים מזרחה לעבר הירדן. צה''ל אפילו יוכל להיות שם ולעזור להם לברוח. לאחר מכן הכרעת הרש''פ תיעשה באדמה חרוכה שרוב אוכלוסיה ברחו לירדן.

זה לגיטימי לפי עקרונות אמנת ג'נבה והחוק הבינ''ל. בתנאים קיצוניים יכול הכובש לטרנספר זמנית את אוכלוסיית האוייב המורד במידה ואין דרך אחרת להרגיעה את המלחמה. ישראל תתחייב לתת לפליטים האלה לחזור לאחר שייכון שלום בין הצדדים הלוחמים. מאחר שזה לא יקרה בזמן שהפליטים עצמם חיים, ישראל לא תיאלץ להחזירם ליו''ש.

לכן המודל של עזה, שפעל יפה גם ב''עופרת יצוקה'' (אז יכלו עזתים לברוח לסיני), יעבוד יפה יותר מול יו''ש. צריך רק שהתנאים למלחמה הזאת יבשילו, במקביל להיחלשותו של עבדאללה והתחזקות הפלגים הפלסטיניים בירדן. עוד 2 מיליון ערבים בירדן יחזקו אותה כמדינה הפלסטינית בארץ ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מי שחטא בשאבעס. נענש בשאבאס
הזוהר הצפוני (שבת, 16/08/2014 שעה 21:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין.
מי שחטא בשאבעס,כלומר חטא חילול השבת.שהפך להיות חוקי בעיר ת''א.נענש בשאבאס.פרופסור וויליאם שאבאס,ראש ועדת החקירה של האו''ם...
להלן המסקנות הידועות מראש, של ועדת שאבאס-
א.לפטר או להעמיד לדין את ראשי מדינת ישראל,נתניהו,יעלון,גנץ.
ב.איסורי כניסה למדינות רבות של השלושה האלה
_new_ הוספת תגובה



מי שחטא בשאבעס. נענש בשאבאס
בצלאל פאר (יום ראשון, 17/08/2014 שעה 8:25)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהר, שאבס אחד כבר הרגנו, אז עכשיו יבוא תורו של השני .....

א. באיזה כוח תדיח את השלישייה הזאת? האם כבר הקמת מחתרת ייעודית?

ב. אם תאסור את כניסת השלושה למדינות העולם אז תיאלץ להמשיך לראות כל יום בטלוויזיה.
_new_ הוספת תגובה



מי שחטא ב''גולד'',נענש בגולד-סטון
הזוהר הצפוני (יום ראשון, 17/08/2014 שעה 12:07)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו שמתי לב,גם לוועדת האו''ם הקודמת,

מי שחטא ב''גולד'',תאוות הבצע של אולמרט,השחיתות והשוחד.
נענש בגולד-סטון...
א.אני מחבב משחקי מילים,חישובים וגימטריה
ב.אני אישית לא מדיח אף אחד...אני אדם רגיל,אני האזרח הקטן,הפשוט
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי