פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פירות השנאה
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שלישי, 08/07/2014 שעה 7:00)


פירות השנאה

ע. צופיה



לאחר שעברו עלינו שלושה שבועות קשים בעקבות חטיפת שלושה נערים יהודיים ורציחתם באכזריות בידי פורעים ערביים מסתיים בימים אלו שבוע נוסף קשה עקב רצח אכזרי ביותר של נער ערבי על ידי פורעים יהודיים. מעשים אלו מעידים כי בקצוות הימניים של שני העמים יש הרבה מהמשותף. שניהם מאמינים כי במעשי רצח אכזריים הם יקדמו את האידיאולוגיה שלהם. לעומת זאת כאשר בוחנים את התנהגות ה''גושים המרכזיים'' בשני העמים רואים הבדל עמוק מאוד, אולי אפילו תהומי.

במשך שלושת השבועות שנמשכו החיפושים אחר הנערים מכפר עציון ההנהגה הפלשתינאית גינתה או הסתייגה ממעשה זה אך הציבור הרחב שמח וצהל על כך בפומבי וללא בושה הסימון של שלושה אצבעות זקופות הפך לסימן של גאווה וזחיחות נפש. לעומת זאת בעקבות רצח הנער הערבי משועפט ההנהגה הישראלית ניסתה לחמוק מאחריות על ידי אי הגדרת הרצח כמעשה לאומני לעומתה הציבור הרחב האמין כי זה רצח לאומני, גינה אותו בכל דרך אפשרית וידע לסמן את הכיוון שבו יש לחפש את הרוצחים.

ההבדל הזה בגישה למעשי הרצח הוא מסמל את הבדל היסודי בין שני העמים. מצד אחד רצון עז ל''זרוק את היהודים לים'' ומצד שני רצון לחיות ב''חלקת אלוהים הקטנה'' בשקט ובשלוה יחסית. מפה, לטעמי, גם נגזר הפתרון למצב. יצירה, בהדרגה ובשום-שכל, של נתק מלא בין הפלשתינאים החיים בעזה וביו''ש לבין הציבור היהודי החי במדינת ישראל בגבולות 67 עם ''תיקונים קטנים''.

עשרים שנה של הידברויות בין העמים והישויות לא הביאו לשום פתרון. מעשי הרצח של השבועות האחרונים הם הוכחה סימפטומטית לכך. לכן יש לנקוט יזמה עצמאית, לתחום חד-צדדית את גבולות המדינה, להקים גדר ביטחון אמיתית לאורך הגבולות, לפנות את הישובים היהודיים שבתוך הגדר, לסגור את כל המעברים, מלבד המעברים לממלכת ירדן (ואולי להקים עוד כמה), להפסיק לחלוטין מעבר פועלים וסוחרים פלשתינאים למדינת ישראל, לכוון בהדרגה את הרשות להביא את צרכיה דרך מלכת ירדן, לסלק את כל השב''חים למיניהם כולל אלו שהתחתנו עם אזרחיות ישראליות ועוד פעולות בכיוון זה. מצב זה של הפרדה מוחלטת למשך מספר שנים אמורה לשנות את האווירה הטעונה יצרים ושנאה הדדית.

אז יטענו כי יו''ש תיהפך למוצב איראני קדמי ו''קאסמים'' יעופו לכל עבר. יתכן.
אך טילים עפו לשטחנו מצפון, מדרום ובעבר אף נלחמנו כנגד 3 חזיתות ושרדנו. אני מאמין כי בפעולה נחושה נדע לדכא איום זה.

המצב הפוליטי הנוכחי אינו מאפשר ביצוע צעד כזה. לשם כך דרוש מנהיג חזק ומשכנע שיסחב אחריו את מירב העם. מנהיג כזה אינו נראה כרגע על הבמה הפוליטית בארץ. מנגד, ידוע שהנסיבות מולידות את המנהיג ויתכן שבנסיבות המצטיירות באופק יקום גם אדם כזה.

ההיסטוריה הקצרה של מלחמות ישראל מוכיחה כי כאשר נלחמנו בנחישות ובדבקות במטרה ניצחנו וכאשר המטרה הייתה מטושטשת כשלנו. אויבינו מדרום מנסים מדי תקופה לבדוק את נחישותנו, בצדק, כי לאורך העשור האחרון (ויותר) אנו מגלים כלפיהם חוסר נחישות הגובל לפעמים בריח של זיעה הנובעת מפחד. הם יורים ללא שמץ של היסוס על אזרחים ואפילו מכוונים לשעות שבהם ניתן לפגוע בילדים ואנו בתגובה מפציצים חולות ומבנים ריקים. קולות של מומחים מטעם עצמם קוראים ''לא להיכנס לעזה'', ''לא לפגוע באזרחים'' וכולי. העובדה כי הצעות אלו כשלו כבר תריסר שנים אינה משנה להם, חוכמתם ''עתיקה'' יותר. ארגוני טרור בכל מקום בעולם שואבים את כוחם מהציבור האוהד את מטרותיהם. הדרך להחלישם או להכחידם היא דרך פגיעה באהדת הציבור. כך נהגו הרוסים בצ'צ'ניה, כך נהגו האמריקאים בעיראק וכך נוהג נאט''ו באפגניסטן-פקיסטן. בדרך דומה אנו צריכים לנהוג ברצועת-עזה.

מעשה הנקמה (במידה ויוכח סופית כי אכן החשודים ביצעו אותו) שנעשה בנער הערבי משועפט הוא סימן דרך בהתנהלות החברתית שלנו. אסור לנו לעבור על כך לסדר היום ועלינו להעניש בחומרה מרבית את האשמים ברצח. אך חשוב לזכור כי הצורך בנקמה הוא צורך אנושי שלא ניתן להתעלם ממנו והוא חייב לבוא על סיפוקו, בעיקר על רקע הרצח האכזרי של שלושת הנערים החטופים. בכדי ל''ספק'' צורך זה ולמנוע את ביצועו על ידי אנשים פרטיים על המדינה לנקום באותם הגורמים שביצעו מעשה זה, על המארגנים, על המסייעים ועל הציבור האוהד אותם בפומבי. המדינה לא עשתה זאת ולכן בא מעשה הנקמה הנתעב והמחיר הכבד שאנו, כציבור, משלמים עבורו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  טנקים פלסטינים מסתערים עלינו...  (הזוהר הצפוני)
  הערה  (דוד סיון) (5 תגובות בפתיל)
  אחת מנקודות התורפה בדבריך .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (2 תגובות בפתיל)
  לא להיכנס קרקעית!!  (הזוהר הצפוני) (29 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי