פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הַצָּלַת חַיֵּי יְלָדִים
יוסף אליעז (יום חמישי, 08/05/2014 שעה 9:00)


הַצָּלַת חַיֵּי יְלָדִים כָּךְ שֶׁלֹּא יִשָּׁכְחוּ וְיָמוּתוּ בְּתוֹךְ רֶכֶב חוֹנֶה וְלוֹהֵט

יוסף אליעז



בחודש יולי 2013 פניתי לכל השרים הנוגעים בדבר, דהיינו ראש הממשלה מר נתניהו, הגב' צ. לבני שרת המשפטים, ניצב (גימ.) י. אהרונוביץ השר לבטחון פנים, והצעתי הצעה פשוטה שיש בה להציל חיי ילדים רבים ממוות נורא בשל שכחתם ברכב סגור ולוהט. העתקים נשלחו למפכ''ל המשטרה ול''אור ירוק''.

הרעיון פשוט ביותר ואינו אמור לעלות מאומה לאוצר המדינה: כל מסיע ילדים יחוייב להתקין לוחית ברורה בחלון הקדמי של הרכב, וחשוב ממנה – בחלון האחורי של הרכב, ובה יצוין שהרכב מסיע ילד או ילדים.

הנהג יחוייב להסיר את שתי הלוחיות, עם דגש על זו שבחלון האחורי, ברגע שהילד האחרון הוצא מהרכב. כדי להבטיח זאת הצעתי להתקין תקנת תעבורה שתטיל קנס ממשי (נאמר 1.000 ש''ח) על מי שלא יציב את הלוחיות, וקנס קטן יותר (נאמר 500 ש''ח) על מי שלא יסירן בתום ההסעה.
החובה להסיר את הלוחית מהחלון האחורי תבטיח שלא יתכן שישאר ילד ברכב והנהג לא יראה אותו. למרבה הצער ידוע הוא שהזכרון מתעתע, אך כאשר השכחה עוברת בארנק – הזכרון מתחדד.

מכתב זה, אחרי שנשלח, פורסם גם ב''ארץ הצבי'' ביום 21.7.2013.
כתבתי שם שאנו נכנסים לסתיו ולחורף כך שיש די זמן להתקין תקנות אלו ולהערך עם הלוחיות והפקוח המשטרתי (הצעתי להסמיך בענין גם את הפקחים העירוניים)
לקראת האביב והקיץ של שנת 2014.

קבלתי מספר תשובות טכניות, שמשמעותן המוכרת כה טוב לכל מי שמנסה לשפר משהו במדינתנו, היא בנוסח מעין: ''מכתבך נתקבל ותויק''. המפכ''ל ו''אור ירוק'', אגב, לא השיבו כלל.

המשרד היחיד שהשיב ענינית והחל לבחון את ההצעה היה משרד המשפטים, אך הנה חלפו 10 חודשים, 2 ילדים כבר מתו השנה ברכב, ודבר לא נעשה.

ברור שההצעה האמורה אינה פתרון מלא ומוחלט לבעיה קשה זו, אך עד שימצא פתרון יעיל יותר יכולה היתה קבלתה להציל מספר נפשות רכות ממוות אכזרי.

לפני כשבוע בִּיכִּינוּ את מיליון וחצי המיליון הילדים היהודים שנרצחו בשואה. מה עם ילדינו אנו כאן והיום?
אני כואב את המחדל הנורא של שרי הממשלה ומפכ''ל המשטרה. אני רואה בהם אחראים, לפחות חלקית, לשני האסונות שהיו ולאלו אשר, חלילה, יקרו בעתיד בשל מחדלם.

ריבונו של עולם - עשו משהו ומיד להצלת ילדינו הרכים!!

יוסף אליעז, עו''ד
רחוב כחל 33
להבים 85338,
טל.: 08-6513212, 0523-947-947
פקס.: 08-6510307

08 מאי 2014
לכבוד
הגב' יפעת רווה
מנהלת המחלקה הפלילית
משרד המשפטים
ת.ד. 49029
ירושלים 91490

גב'.נ.מ. שלום רב,

הנדון: השארת ילדים ברכב חונה - מכתבך מיום ב' באלול תש''ג, 8.8.2013

אני מודה לך על מכתבך ותכנו.

1. לענין סע' 34יא לחוק העונשין – אני מסכים שדי בו, לפחות לכאורה, בהיבט הפלילי, עם זה – תמיד עלול לצוץ ויכוח אם ''לא היתה לו דרך אחרת לעשותו'', כמו להמתנה לבוא המשטרה, פריצת מנעול במקום ניפוץ זכוכית, ניפוץ חלון קטן יותר וטענות כיוצ''ב.
בנוסף- יש קושי להעזר בסעיף כללי זה בתביעה אזרחית על נזק בכלל, ובאשר לאחריות לתכולת הרכב אם תיגנב אחר הפריצה. אין זה בטוח שהמשטרה תטפל בהיבט רכושי זה .

על כן יש צורך, לדעתי, בחקיקה מפורשת וספציפית לנושא זה. אולם זהו נושא משני לעצם ההצלה.

2. אין ערוך, אמנם, להסברה ולחינוך לזהירות, וכבודם במקומו מונח. עם זה מי כמוך, גברתי הנכבדה, יודע כי לא די בכך ולכן קיים החוק הפלילי.

אני מקווה שתימצא אפליקציה טובה, הגם שאיני יודע מתי וכיצד יכפה על כלל הציבור לרכשה.
הצעתי באה ליתן מענה מיידי לבעיה קשה שכנראה החמירה השנה [או שבשנים קודמות לא דווחה התופעה בכלי התקשורת]. הצעתי, שלא כרוכה בה שום הוצאה למדינה וכרוכה בהוצאה פעוטה לאזרח, ניתנת למימוש מיידי, ולו כהוראת שעה עד שימצא פתרון טוב יותר. עדיין הקיץ לפנינו, על סכנותיו. אני מתכבד להציע למקד דיון בהצעה זו ולאמצה, הכל כאמור- עד שימצא פתרון טוב ממנה.

[אזכיר, בחיוך טוב, את אחת מאמרותיו המפורסמות של פרופ' אביגדור לבונטין (משפט אנגלי באונ. העברית, בשנות הששים) לאמור: ''זו דעתי ואני תומך בה...'']

אני מליט מכתב שלי לממונה על פניות הציבור שנשלח טרם קבלת מכתבך. במשרדים אחרים ראו בפנייתי נושא של יחסי ציבור או דוברות, וחבל.


בכבוד רב ובברכה נאמנה

  


 יוסף אליעז, עו''ד
 



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  [•] בחרתי בכוונה את מאמרך כמקום מתאים לדברים הבאים  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי