פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הנפילה של אולמרט
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שלישי, 01/04/2014 שעה 9:00)


הנפילה של אולמרט

ע. צופיה



פסק הדין במשפט ''הולילנד'' שניתן היום ובו הורשע, בין היתר, גם אהוד אולמרט ראש הממשלה לשעבר הזכיר לי סיפור מתוך סרט:
ראש משפחת פשע בעיר ניו-יורק קורא לאחד מעוזריו הבכירים ודורש ממנו כי מרגע זה ינתק את כל יחסיו וקשריו עם משפחת הפשע וימנע מכל מגע עימם בעתיד. העוזר הבכיר, המום מהדברים, שואל ''למה?''.

''כי אתה עוסק בסחר בסמים וכידוע לך אני מתנגד לכל העניין של הסמים בכל צורה שהיא. אם אתה תיתפס על סחר בסמים יאשימו גם אותי כראש המשפחה ולבטח ירשיעו אותי. לכן תתרחק מאיתנו''.

סוף העניין היה שהעוזר אכן נתפס בסחר בסמים והרשיע גם את ראש המשפחה.
איך זה נוגע לאולמרט? כאשר אולמרט הבחין, ובטוח שהבחין, במערכת היחסים המיוחדת בין מזכירתו הנאמנה, שולה זקן, לבין שמואל דכנר ''המאכר מהקומה ה-‏6'' הוא היה אמור לבדוק מערכת יחסים זו ולהבחין בתאוות הבצע הבלתי מרוסנת של מזכירתו. בנקודה זו היה צריך להרחיקה ממנו. הוא היה צריך להבין כי אם מזכירתו ''נופלת'' היא ''מושכת'' גם אותו. זה מה שקרה בסיכומו של דבר. טובות ההנאה הכספיות והאחרות שקיבלה שולה זקן, רובן נזקפו לזכותו (''המפתח לדלת של אולמרט'') למרות שכנראה הוא כמעט לא נהנה מהן.

אדם נוסף שהפיל את אהוד אולמרט הוא אחיו. יתכן שאולמרט רצה לעזור לאחיו וביקש מדכנר לתת לו כסף, יתכן שדכנר מיזמתו נתן כסף לאחיו הנזקק של אולמרט כדי ליצור בו (באולמרט) מחויבות והכרת תודה אליו. אולמרט היה אמור להכיר את חולשת האופי של אחיו ולהבין כי מעשה עשוי ל''הפיל'' אותו בעתיד.

גם עורך דינו שהופיע בתכנית הטלוויזיה של אילנה דיין חטא בחטא היוהרה, השמיץ בפומבי את שולה זקן, העלה את חמתה ועתה נפתחה בפני אולמרט חזית פלילית חדשה: שיבוש הליכי משפט.
במקרה של ''הולילנד'' אולמרט חשב שהוא עושה ''גמילות חסד'' לנאמניו. למזכירתו שנתן לה ''יד חופשית'' לקבל ''כיבודים'', למהנדס העיר ירושלים באותו זמן שמצבו הכספי היה מעורער וכמובן לאחיו שנמלט מהארץ מאימת הנושים. הוא כנראה לא האמין, כמו אותו ראש משפחת פשע, שבסוף זה יגיע אליו.

ישנו גם ההיבט הפוליטי. יש להניח שלאחר הרשעה זו (במידה ולא תתבטל בערעור) נחתם הפרק הזה בחיי אולמרט. לדעתי מאז שפרש מראשות הממשלה במרץ 2009 נסתיימה דרכו זו וכל הכתבות, האמירות והדיווחים היו ''ספינים'' ללא שום כיסוי. הציבור אינו אוהב את אולמרט ולא יצביע עבורו בשום מצב.
לעניין העונש. אם אולמרט יודה ויביע צער וחרטה אני מאמין שהשופט יהיה רחמן כלפיו, אך אם היוהרה תמשיך לשלוט בליבו הוא צפוי לעונש כבד.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  האח של השופט  (הזוהר הצפוני) (9 תגובות בפתיל)
  תקציר פסק הדין:  (דוד סיון)
  הכרעת הדין המלאה:  (דוד סיון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי