פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פרס אקו''ם למפעל חיים, או פרס יצירה, לאמן אריאל זילבר
יוסף אליעז (יום ראשון, 09/02/2014 שעה 21:00)


פרס אקו''ם למפעל חיים, או פרס יצירה, לאמן אריאל זילבר

יוסף אליעז



שלא בטובת עם ישראל, השסוע גם כך בין ימין לשמאל, שלא בטובת היוצרים, שלא בטובת חופש הבעת הדעה, שלא בטובת אקו''ם ואולי גם שלא בטובתו של אריאל זילבר, בישלו לנו טבחי אקו''ם תבשיל פגום המדיף ריח רע. דומה שיצאו לברך ונמצא שקללו או קלקלו.

אריאל זילבר לא ביקש את הפרס הזה. דומני שגם אין חולק שהוא ראוי, נניח כיוצר בלבד, לפרס. אך משהחלה השתוללות השמאל נרתעה אקו''ם ומצאה פתרון מביך. מביך את כולם.

גם אם נניח שהפרס על ''מפעל חיים'' דווקא, ניתן בטעות, כי אמירותיו של זילבר קיצוניות מדי, ואפשר היה ליתן לו פרס הנושא שם אחר או שלא לחעניק לו כל פרס, הנה אין מתקנים טעות בטעות גדולה ממנה. טעות גדולה הפוגעת בחופש הדיבור, באי-אימוץ קו פוליטי מסוים בידי מוסד שהוקם להגן על זכויות היוצרים של כלל חבריו. יתר על כן – אם אמירותיו של אריאל זילבר נמצאו בלתי ראויות על-ידי מי שפעל לשלילת הפרס - הנה שינויו, והסערה בעקבות השינוי, העניקו לדבריו ולהשקפותיו של זילבר הד ותפוצה עצומה להם לא זכו מעולם. כך מלאכתו, לטוב או לרע, נעשתה בידי יריביו ומבקריו...

בדין המינהלי בישראל, אמנם במישור אחר, של רישוי עסקים, הבחינו בתי-המשפט, כולל ביהמ''ש העליון, בין אי-הענקת רשיון מלכתחילה לבין שלילתו של רשיון שכבר ניתן (כמו בשל שינויי חקיקה ושינוי הדרישות המוקדמות לרישוי). לא הרי אי-הענקת פרס מלכתחילה, כהרי החלטה על שלילתו או שינויו לאחר ההודעה עליו ברבים. אוילות זו כבר זיכתה לא מכבר את אוניברסיטת חיפה בעטרת-קוצים, בפרשת אי-הענקת תואר הדוקטור-לשם-כבוד לחתן פרס נובל פרופ' אומן. כיצד זה לא נלמד דבר מאותו סקנדל שגם הוא לא הוסיף כבוד לשמאל ולאותה אוניברסיטה שמאלנית? (כן, כמסתבר יש בישראל כאלו).

נכתב באחד מעיתוני סופהשבוע שאקו''ם בחרה בקו עקום. יפה. אפשר להרחיק במשחקי מילים.
לי צרמה מאד התנהגותה של הזמרת-הכוכבת אחינועם ניני, אשר שרה ללא היסוסים בפני האפיפיור הנכבד (ואני מתכוון לכך) אשר עומד בראש הכנסיה הקתולית האדירה, אשר לא הפגינה אהבת יתר ליהודים, לא במשך 2,000 שנות הסתה בכנסיות ובפוגרומים, לא בימי האינקויזיציה בספרד, פורטוגל וברזיל, לא בימי השואה, אפילו באיטליה, ולא בחשיפת הפדופיליה בשורותיה. אולם הגב' ניני לא הססה להטיל חרם על הופעתה בטכס שבו יוענק פרס ליוצר אחר. עמדתה תוסיף לה נקודות בקרב מבקרינו ברחבי-תבל ובספרי השמאל בישראל. אכן, היא מפורסמת דיה ואינה זקוקה לְהִבנות מהריסותיו של אמן אחר, אך הטעם נותר רע.

מול כוכבת הזמר הזו נסוגה אקו''ם ממתן הפרס על מפעל חיים לאריאל זילבר. כוכבו עומעם מול כוכבה של אחינועם (נועם אחי, נועם?!). האם באקו''ם התגלתה תופעה של עובדי כוכבים (''עכו''ם'')??
חבל, המהלך כולו היה טפשי ומיותר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  הגזמה  (דוד סיון) (12 תגובות בפתיל)
  לי לא ברור על מה המהומה....  (כספית) (9 תגובות בפתיל)
  מעתה אמור: פרס עכו''ם !  (בצלאל פאר)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי