|
הארי פוטר בארץ הדרדעים | |||||
אליצור סגל (יום רביעי, 04/09/2002 שעה 8:22) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
לאליצור - שאלה | |||
|
|||
האם קמיעות, מים קדושים, תרכובות שונות עם סגולות כאלה ואחרות וברכות ע''י יחידי סגולה, נכנסים לקטגוריה של אמונות טפלות לשיטתך ? או שהם שייכים לקטגוריה אחרת ? בברכת חג שמח רפי | |||
_new_ |
רפי קצת מסובך | |||
|
|||
לק''י רפי הכנסת דברים שונים תחת קורת גג אחת - תראה אני לא דרדעי ''נקי'' לגמרי - אבל בנוגע למורי יחיה התשובה כנראה חיובית בכל הקטגוריות (פרט אולי לברכה על ידי יחידי סגולה) הדרדעים באמת נרדפו בגלל זה. שנה טובה אליצור | |||
_new_ |
מורה נבוכים -לרפי | |||
|
|||
לק''י בסדרי את נירותי לקראת ראש השנה נתקלתי מחדש באחד הראיונות האחרונים ואולי האחרון שנתן הרב יוסף קפאח בחייו איתנו - הראיון נדפס בנקודה ערב ראש השנה תשנ''ט המראיין הוא חגי סגל. ראיון ארוך שנגע בענינים שונים וגם בנושא שעליו שאלת. אני מעתיק משם מספר דברים וזה לשונו - שאלה: מה דעתך על תופעת ההיועצות במקובלים כמו הרב כדורי בהפצת קמיעות וכו'? הראיון נגע בעוד הרבה דברים אבל כאן מספיק. ערב יום הדין כאשר כולנו עומדים לעבור בדין כאשר יעמיד למשפט כל יצורי עולמים שנה טובה כתיבה וחתימה טובה לך ולכל חברי הפורום. אליצור | |||
_new_ |
אכן, דברי חכמה אמר | |||
|
|||
איך התייחסו אליו לאחר הראיון כל אלה שהפכו את הקמעות לעסק מכניס ? הרי הוא הניף גרזן על תעשיה שלמה, ועל מרכזי כח בעלי עצמה גדולה בצבור הדתי ווהמסורתי. | |||
_new_ |
רפי, צריכים ללמוד להבחין בין אמונה לבין אמונה טפלה | |||
|
|||
_new_ |
לאליצור: יפה ומעודד | |||
|
|||
למצוא בימינו ובמקומותינו דעות כגון אלו של הרב קפאח. כמעט בלתי נתפס. מתוך סקרנות, האם ידוע לך עד כמה השקפות כאלו מצויות כיום בקרב הציבור הדתי והרבנים בארץ? ואם כן בידי מי? | |||
_new_ |
שני, לא במקום אליצור אני כותב אבל | |||
|
|||
הנושא הזה ככלל - סבוך עד כדי כאב. אמנם, למיטב ידיעתי, הדרדעים לקחו את העניין הכי רחוק שאפשר בכיוון השלילה אבל מצד שני יש רבים הנמצאים בקצה השני של הקשת הזאת, ועוסקים בכך ללא כל עכבות. הנכון הוא שכבר בתנ''ך מוצאים שימוש בסגולות וזה נמשך לאורך כל הדורות ועד ימינו על ידי צדיקי אמת. די לציין את המלח של אלישע אשר המתיק וריפא את המעיין ועד ''המים הקדושים'' של הבבא סאלי זצ''ל. לצערנו, יש כיום רבים אשר מתייחסים לעניין בצורה שרלטנית כדי להפיק מכך תועלת כלכלית ואחרת וזה מצליח להם. התוצאה היא שהאיש הפשוט מתבלבל וכבר לא ברור מה אמת ומה שקר. כדאי לציין שמצב זה נחזה מראש במקורותינו והוא אחד מסימני ''עקבתא דמשיחא''. אז שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה במתיקות של אמת. נסים. | |||
_new_ |
מה אומר ומה אדבר - לשני אלוש | |||
|
|||
לק''י לשני אלוש, מה אומר ומה אדבר? אין מחליפים למורי יוסף קפאח. אנו שקועים בחשכה מאז שהוא נפטר. אבל כמובן שדרך רוחנית אינה תלויה באדם אחד גדול ככל שיהיה. אם את מתענינית הרי הרב רצון ערוסי הרב של קרית אונו וד''ר למשפטים באוניברסיטת בר אילן הוא אחד התלמידים המובהקים של מורי. יש ברשת לפחות שלושה אתרים לזכרו שפתחו תלמידיו - הרב עצמו לא השתמש כלל במחשב למרות שהבין היטב את דרך פעולתו ולמד עליו. הוא לא ניסה לבנות מזה אידיאולוגיה - בראיון שהזכרתי עם חגי סגל ששאל אותו הוא אמר שפשוט התרגל מילדותו אחרת. כבר כתבתי שאני עצמי אינני דרדעי ''נקי'' לגמרי אלא מושפע מדברים נוספים כפי שרמז לכך נסים ישעיהו. הרב הקרוב ביותר לדרדעיות נקיה לגמרי הוא הרב אהרון קפאח מרמת גן. יש עוד הרבה מה לכתוב אבל בינתיים שנה טובה וגמר חתימה טובה לך ולכל ישראל אליצור | |||
_new_ |
אכן עמוקים מני ים הוגינו זכרונם לברכה | |||
|
|||
שהטילו על עצמם להתעמק ולאמץ את מוחם בסוגית הרת עולם על מיקומה של מזוזה במשקוף הדלת. מה רבו מעשיך הטבע שספקת לה''ה בן-מימון וקפאח עניין להשקיע בו מיטב זמנם. במעשה זה התאשר גם לבאי לכותב המוכשר מר סגל אליצור להפגין כישורי ושפע ידיעותיו ולהחכימנו באיזוטריקה סולת טהורה של הגיגים. עוד רבים האוצרות החבויים במגרותיהם של רבנינו ואין לנו אלא להזדיין בסבלנות עד שיגלה לנו טפח מה נוסף. טלו קורה מבין עניכם חכמי הגויים וראו עמקות ושפע התועלת שנוהרת מחכמתם של היהודים השוקדים ימים כלילות ללא חוכמת האלגברה והסטטיסטיקה ומבאין בפנינו מיקומה המדויק של מזוזה ואורכו של חוט המאריך אשר ניתן למשכו מחוטם זב. | |||
_new_ |
שנ י: ציניות לא תורמת להבנה, להיפך. אבל, | |||
|
|||
צלילים כמו שלך שמעתי כשהייתי ילד. (לפני כ40 שנה. עם כל הלגלוג המתלווה אליהם. במכלול התרבות העברית מופיעים הרבה דברים, כלל כל מיני דברים. כבר אמרתי כאן בציטוט מהפרק השני של מסכת שבת. פרק ''במה מדליקין'' ''פתילת הבגד שקפלה (עם מפיק ה''א -כלומר קיפל או גלגל אותה) ולא הבהבה (גם מפיק ה''א-כלומר הבהב אותה באש שלא תעלה עשן מהחוטים כשמדליקים אותה), רבי אליעדר אומר טמאה היא ואין מדליקין בה. רבי עקיבא אומר טהורה היא ומדליקין בה'' שומו שמים! לרבי עקיבא לא היה כבר על מה להתדיין? פתילת בגד הרי היא בלאות של בגד.מחלוקת התנאים האלו כאן מתרכזת בעובדה שמכיון שהפתילה עדיין לא גמורה אז אולי זה מראה שלא יועדה להדלקת נר מכיון שלא הבהבו אותה באש אם היא מקבלת טומאה בגלל שהיא היתה בגד (רבי אליעזר) או מכיון שהיא מיועדת או כבר בתהליך הכשרה לפתילה אז אפילו שהסמרטוט המגולגל הזה לא הובהב אז הוא כבר לא מקבל טומאה כי יצא ממו דין בגד(רבי עקיבא). שומו שמים, את יודעת מתי היה רבי עקיבא? במשך המאה הראשונה? במה הוא עסק חוץ מבתורה? במרד בר כוכבא. המצב לא היה פשוט אז, היתה מלכות רשעה (הרומאים) שבסוף הוציאה אותו להורג ''וסרקו את בשרו במסרקות של ברזל עד שיצאה נשמתו ב''אחד'' כשהוא היה קורא את קריאת שמע. אז מה מדאיג אותו? פתילת בגד? ועוד עושים מזה מחלוקת? אולי כבר עדיף ללכת לחנות ולקנות פתילה שיועדה לנר ולא להכנס למחלוקת על הסמרטוט הזה. אבל,התורה וההלכה עוסקת בכל שטחי החיים. מוסר עבודה, נזיקין,חגים,יחסי אנוש,יחשי אישות והרשימה מאד מאד ארוכה. וזה רק חלק ממה שהיה פעם. יצאת למדה שביהדות הכל חשוב, להכל יש השלכות. על הכל מדברים,יש דעה על כל צד וצורה של החיים. לעשות מזה צחוק וללגלג? לא מחכמה נעשה הדבר. צאי ולמדי. | |||
_new_ |
שנ י: ציניות לא תורמת להבנה, להיפך. אבל, | |||
|
|||
דוקא בגלל דיקדוקי פרטים ו''מחלוקות'' ''על קטנות'' כאלה שמוטקה מצטט, האיסלם לעג ליהודים ויצר ''תורה'' מתוקנת ומנוקה - לדידן!!! | |||
_new_ |
שני רוב הפעולות | |||
|
|||
לק''י שני רוב הפעולות היום יומיות שלך הם דברים כאלו - נכנסים לבית יוצאים מהבית וכד' ממילא התורה חייבת להתיחס לדברים אלו אם ברצונה לקדש את החיים. רק מיעוט בני אדם עוסקים בהגות רוחנית ורק מיעוט שבמיעוט שבהם עוסקים בהם רוב היום ממילא הדרך לקדושה לרוב האנשים חיבת לעבור בדרך הזאת. שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |||
_new_ |
בס''ד זהירות כופרים בחכמת-הקבלה | |||
|
|||
יש מקור לדברי בס'' ''דרך צדיקים'' ח''א (עמ'' 353) מכתב ידו קדשו של איש האלד''ים המקובל הצדיק רבנו מארי חיים סינואני זת''ל לרבנו מרדכי שרעבי זת''ל בזה''ל :שלמא יהא יקרא מעליא למר''ן מירא דכי''א ,מר ניהו המקובל האמיתי אור העולם ועט''ר הרב מרדכי שרעבי שליט''א ... ..דבר סתר לי אליך המלך ,מאן מלכי רבנן ,לא נעלם מאדוני מכת המרשעת אשר פקרו בחכמת הקבלה הנקראים דרדעים'' וכו'' עכ''ד תשובת רבנו מרדכי שרעבי זת''ל על כך היתה ברמז דק ונעלם ביותר -'לא אפשר לענות'! זאת אומרת שהדבר חמור ביותר וידוע הדבר שחכמי תימן נידו והחרימו את הדרדעים וע''ע בשיחות הראי''ה קוק זת''ל מ''ש להרב יחיא קאפח מייסד תנועת ה''דרדעים'' .וע''ע בס''מאמרי הראי''ה' ח''ב (עמ'' 518) מכתב על אמתית חכמת הקבלה וקדשותה .ומכאן אנו רואים את גדולתו וקדושתו של מרן הראי''ה קוק זת''ל. הערה שכתבתי בס' 'דרך צדיקים' לפני מספר שנים | |||
_new_ |
זהירות: גרפומנים אובססיביים | |||
|
|||
המאמר דלעיל, בסמיכות לתגובתו המחכימה של שי, מלמדים אותנו שככל שלא יעמלו גאונים כמו הרב קאפח על תיקון מידות העם, לא יכלו מן העם טפשות ואמונת הבל. זה טבע האדם ורק מעטים מצליחים להחלץ ממנו על ידי פעולת השכל. | |||
_new_ |
זהירות: גרפומנים אובססיביים | |||
|
|||
בס''ד הרב יוסף קאפח ז''ל היה מאמין בקבלה והוציא פירוש על ס' יצירה לרבנו סעדיה גאון ,גם בתכלאל שיבת ציון הזכיר את דברי רבנו האר''י זלה''ה בעניין כוונת 'פותח את ידך' ,בשכל אני משתמש אני למדתי גם ספרי הגות ומחשבת ישראל ועדיין לומד ס' הכוזרי מורה הנבוכים ס' העיקרים כתבי הרמב''ן מהר''ל מפראג זצ''ל כתבי הראי''ה קוק האר''י אשלג זצ''ל. | |||
_new_ |
זהירות: גרפומנים אובססיביים | |||
|
|||
אין קשר בין הוצאת פירושו של רס''ג לספר יצירה לאור, לבין ''אמונה בקבלה''. וזה שהוא הזכיר את דברי האר''י בתכלאל, כדאי שתקרא היטב את הקדמתו לספר זה. | |||
_new_ |
זהירות: גרפומנים אובססיביים | |||
|
|||
ספר היצירה אינו ספר ''קבלה'' ממשפחת הזוהר, אלא משנת תנאים! וכבר בזמנו של הרב סעדיה גאון הופצו נוסחים משובשים והוא פירש את הנוסח המדויק שהיה בידו ''ולא הכריע מדעתו אפ' בקוצו של יוד'' (הקדמת הרב קאפח לתירגומו של פירוש הרס''ג). בסידור שיבת ציון (לפחות המאדורה החדשה המתוקנת), אין תיזכורת לדיברי האר''י על הפסוק ''פותח את ידך''. רק על המילים ''חי העולמים'' יש הארה שיש לומר חי בצירי, כדעת הרמב''ם רשימה ערוכה של ''גאונים ומקובלים'' המסכימים לדעה זו. אין להסיק מזה שהרב יוסף קאפח ''האמין בקבלה'' אלא שהוא גם אותה למד וידע. הסבה שלו, הרב יחיה קאפח כתב הוכחות ברורות מנומקות וחזקת שהזוהר אינו מבית יוצר יהודי וזו היא גם דעת נכדו אלא שבגלל המחלוקת הקשה, הרב קאפח הסתייג מהנושא. הרב קאפח עצמו אמר לי שהרב קוק אמר על סבו הרב יחיה ''שהוא מבין את הקבלה יותר טוב מהמקובלים''. אבל למה להסתמך על זה אומר בכה וזה אומר בכה? תקרא את ''מילחמות ה'' (http://www.angelfire.com/ak2/book55) כדי לדעת עם מי האמת בעצמך. | |||
_new_ |
זהירות: גרפומנים אובססיביים | |||
|
|||
ר' יוסף קפאח לא האמין בקבלה כלל עדיף שתחקרו יותר על הכת הקרובה ליהדות הנקראת דרדעים ולא תסתמכו על האליצור כיון שגם הרב יחיא בר שלמה המכונה 'היבש' האמין בקבלה עד שבא אחד מאיי הים וראה שהיו לומדים בלילה בזוהר הקדוש ומחה על זה וגרר את היבש אחריו ולא נזכיר שהכניס את ההשכלה לתימן ועוד כהנה וכהנה שזה גרם למחלוקת הקשה ויצא לבצר את עצמו וחבר מרעיו עם כל מיני שינויים בתפילה ומה שהכניס בשיבת ציון את הוספת הכוונות מעשה קוף בעלמא עשה אם תרצה להרחיב ידיעתך עיין בספר אמונת השם שחיבר הרב יוסף צוביירי זצ''ל בעילום שם וכן עייו בחוברת שנקראת שני המאורות ותרווה מעט מצמאונך | |||
_new_ |
זהירות: גרפומנים אובססיביים | |||
|
|||
אחד מהשלש עשרה אני מאמין של הרמב''ם היא, שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למשה רבינו עליו השלום, אני לא מבין איך יש העזה לכל פוער פה ומשתין בקיר, לדבר נגד הזוהר הקדוש?! שכבר מאות בשנים כבר התקבל כחלק בלתי נפרד מתורה שבעל פה! יסכר פי דוברי שקר! עם כל התירוצים שלהם אני מאחל להם שיחזרו מהר בתשובה! | |||
_new_ |
זהירות: גרפומנים אובססיביים | |||
|
|||
לק''י אין דבר כזה ''אני מאמין'' ברמב''ם - יש אך ורק אני יודע בלבד. אליצור | |||
_new_ |
פסיכולוגיא של עבודה זרה | |||
|
|||
לק''י פסיכולוגיה של עבודה זרה. מה כל כך חמור בעבודה זרה? מבחינות מסוימות דיניה חמורים מדיני כפירה. ולכורה, הלא מאמין בכוח עליון כלשהו אדיף מרואה את האדם (את עצמו) כסמכות עליונה? רמב''ם הלכות עבודת כוכבים פ' א ה' א בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדול ונבערה עצת חכמי אותו הדור ואנוש עצמו מן הטועים היה, וזו היתה טעותם, אמרו הואיל והאלהים ברא כוכבים אלו וגלגלים להנהיג את העולם ונתנם במרום וחלק להם כבוד והם שמשים המשמשים לפניו ראויין הם לשבחם ולפארם ולחלוק להם כבוד. הרי ''טעו''. עם כן למה לעבד להשמיד ולהרוס? דומני שהרעיון העיקרי בבסיס עבודה זרה היא תקוות זדון שניתן ''לתמרן'' את האלוהות. פרשת בלק דוגמה יפה להלך מחשבה זוּ. אוּלי מזווית זוּ? אוּלי ממקום זה? אוּלי שבעה אילים? אף כי בלעם מצהיר: (במדבר כב ח)''וַהֲשִׁבֹתִי אֶתְכֶם דָּבָר כַּאֲשֶׁר יְדַבֵּר ה' אֵלָי''. לא כך הוא נוהג: (במדבר פ' כד א)''וַיַּרְא בִּלְעָם כִּי טוֹב בְּעֵינֵי ה' לְבָרֵךְ אֶת יִשְׂרָאֵל וְלֹא הָלַךְ כְּפַעַם בְּפַעַם לִקְרַאת נְחָשִׁים וַיָּשֶׁת אֶל הַמִּדְבָּר פָּנָיו''- ברור לו מה הוא רצון ה', אך הוא צריך לתוצאה אחרת ומנסה למצוא דרך ''לתמרן'' את הבורא, להניעו לכיוון אחר. מכאן ברור למה עבודה זרה חמורה מבחינות מסוימות מסתם כפרה. כי חוצפה גדלה יותר לחשוב שבורא כלי בידך, מאשר איננו. לכן אפ על פי שאין הלכה אוסרת אלא ביטוים מעשיים של עבודה זרה צריך להתייחס באותו חומרה לכל דבר אשר בבסיסו רעיון ''לתמרן'' את ה', התניעו לכיוון רצוי. כמו ציפייה להצלחת יותר של תפילה כי היא ארוכה לפי גימטרייא מסוימת, או יש בה פסוקים בעלי סגולה, או היא מפנת למידה מסוימת וכו'. יאמרו לי: ''אפילו חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים.''- ניתן להניעה את ה' לכיוון רצוי- רחמים?! לא. אינו מתפללים כדי להסיג דבר אלא כי כך צוונו. גורלו של אדם משתנה לא כי הצליח לשכנע את ה' שיניח לו אלא כי הביעה הכנעה ותודעת תלות. ומיקרה מפורש הוא: מלכים א פ' ח (לח) כָּל תְּפִלָּה כָל תְּחִנָּה אֲשֶׁר תִהְיֶה לְכָל הָאָדָם לְכֹל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יֵדְעוּן אִישׁ נֶגַע לְבָבוֹ וּפָרַשׂ כַּפָּיו אֶל הַבַּיִת הַזֶּה: (לט) וְאַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם מְכוֹן שִׁבְתֶּךָ וְסָלַחְתָּ וְעָשִׂיתָ וְנָתַתָּ לָאִישׁ כְּכָל דְּרָכָיו אֲשֶׁר תֵּדַע אֶת לְבָבוֹ כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ לְבַדְּךָ אֶת לְבַב כָּל בְּנֵי הָאָדָם: ... (מא) וְגַם אֶל הַנָּכְרִי אֲשֶׁר לֹא מֵעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל הוּא וּבָא מֵאֶרֶץ רְחוֹקָה לְמַעַן שְׁמֶךָ:... (מג) אַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם מְכוֹן שִׁבְתֶּךָ וְעָשִׂיתָ כְּכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא אֵלֶיךָ הַנָּכְרִי לְמַעַן יֵדְעוּן כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ אֶת שְׁמֶךָ לְיִרְאָה אֹתְךָ כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וְלָדַעַת כִּי שִׁמְךָ נִקְרָא עַל הַבַּיִת הַזֶּה אֲשֶׁר בָּנִיתִי: התפללו אשר התפללו אך אתה '' וְעָשִׂיתָ וְנָתַתָּ לָאִישׁ כְּכָל דְּרָכָיו''- לא ככל תפיליו. וְגַם (וגם- אפילו כמו ''הגם גוי צדיק תהרוג'') אֶל הַנָּכְרִי- שהתפלל לְמַעַן שְׁמֶךָ ,לא כדי להניעו לכוון הרצוי למתפלל, וְעָשִׂיתָ כְּכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא אֵלֶיךָ הַנָּכְרִי הנו- אפילו גוי שמתפלל ממען שמך מקבל אשר בקש, אך למען שמך מה שהוא רצה ממילא אלא גוי זה זכה לכוון לרצון בראו. דוד אקסלרוד axeldavid@012.net.il | |||
_new_ |
הדרדעים המת לאמתה | |||
|
|||
למר אליצור ולכל הקוראים שלום. ראשית אברך אותכם בברכת תיזכו לשנים רבות שמחים במועדים טובים. עם כל הכבוד למארי ושלאר הרבנים שהזכרת בוא לא נסלף את המציאות שהרי כבר בתימן החרימו אותם מארי יחיא יצחק הלוי זוצק''ל שלצערנו אחיו מארי חיים היה מאותה כת משכילים רשעים מארי יחיא רצה להרחיק את האנשים כלכ כך ''מכפירה'' עד שלא שם לב שהוא מבטל להם את התמימות היהודית. והאבסורד הוא שכל הדרדעים של היום בחזקת אפיקורסים הקבלה היא חלק בלתי נפרד מהיהדות לא משנה מה יעשו נכון שעשו מזה ''מסחרה'' אבל לבטל אותה לגמַרֵיזה בעיה של כפירה אולי בגלל זה כל אותם משכילים לא מצליחים להשאיר שום תלמיד חכם שהוא בן לדרדעי ובעזרת ה' נזכה אני ואתם לעשות תשובה שלמה לפני מלך מלכי המלכים | |||
_new_ |
הדרדעים המת לאמתה | |||
|
|||
לק''י נו באמת - שום תלמיד חכם שהוא בן של דרדעי? אני דוקא מכיר כמה וכמה. באשר ליתר בדברים אם אתה רוצה פנה אלי בדוא''ל. לא בטוח שיש ענין להעלות אותם בפורום. שתזכה לשנים ארוכות ולמועדים טובים - אבל גם הגיוניים. אליצור | |||
_new_ |
הדרדעים המת לאמתה | |||
|
|||
בוא תראה לי שאני טועה תן שם של רב אחד שהוא בן של דרדעי(אפילו הבןשל ''מארי'' חצי חילוני) בקנה מידה גדול ומקובל על כולם (אל תתן לי את הרה''ג פנחס קורח כי הוא ברוך השם כבר לא דרדעי) ואתה לא עונה על השאלות שלי למה אתה מסלף את המציאות? תיזכו לשנים רבות שמחים במועדים טובים | |||
_new_ |
הדרדעים המת לאמתה | |||
|
|||
לק''י הבן של מרי הוא שכני בעפרה ואני למדתי ממנו די הרבה אז הדברים ברורים. האם כדאי להזכיר כאן את הרצח של אביו של מורי ואת הנסיון לאסלאם את מורי בכפיה? שתזכו לשנים ארוכות ולמועדים טובים - אבל העיקר במקרה שלך הגיוניים. אליצור | |||
_new_ |
הדרדעים המת לאמתה | |||
|
|||
מה זאת אומרת ''והדברים ברורים'' בבקשה ממך עני לי מה נשאר מאותה כת תימהונית ומשונה מה יש לה היום איזה המשך תורני יש לה (כמה נערים בגבעות שרוצים לפוצץ את הר הבית זה לא כהמשך יאה) ותחשוב על הדברים באמת ואם אתה רוצה לפתוח את הנושא של הדרדעים בתימן בוא נדבר על חילול הקברים של גדולי הדור(מארי יחיא יצחק הלוי) שהרשעים האלה עשו | |||
_new_ |
הדרדעים המת לאמתה | |||
|
|||
לק''י באמת שיש לי דברים אחרים לענות בהם בימים קשים אלו. אם אתה רוצה פנה אלי בדוא''ל פרטי המופיע פה באתר. אליצור | |||
_new_ |
הדרדעים האמת לאמתה | |||
|
|||
מוזר בעיני אבל כבר אמרת שאתה לא דרדעי חלק איך שאתה בורח מתשובות ומראה לכל קהל הקוראים שלך איזה שקר יש שם לא אתרד אותך יתר מר סגל ומי יתן שאני ואתה נזכה לעשות תשובה שלמה כל הישועו | |||
_new_ |
הדרדעים האמת לאמתה | |||
|
|||
בס''ד קודם כל יישר כח לך רועי,עשית פוקוס על הבעיה,ועל שורשה, קוראים לזה השכלה!!! הנגע של הכפירה לדעתי כן, בא עם חשיפת היהודים להשכלה בכל העולם,אמונת התימנים וכן תמימות אמונתם בתורת משה ,ובבורא עולם שנתנה בהר סיני, היתה מושלמת עד שהגיעו רוחות זרות, הרב יחיא קפח סבו של הרב יוסף זכר צדיקים לברכה, צולם על ידי צלם תימני, כשהוא יושב ליד שולחן ועליו מיקרוסקופ, ומתחת לתמונה מציינים את שמו במין גאווה שעסק גם בחקר כלשהו, עד שהגיעו לארץ,דור ההמשך עדיין החזיק באמונה התמימה, אולם כשהגיעו לארץ,ונחשפו להשכלה לא עמדה להם תמימותם וההמשך ידוע,התימנים ובמיוחד הדרדעים,לא היה להם במה להישמר, והכניסו את דעתם לאמונה,הם מפרשים את השם דרדעים לדור דעה אולם התבלבלו והכניסו את דעתם, אני מתפללת שכולנו בעם ישראל נחזור בתשובה שלמה, ויבוא במהרה משיח צדקנו ויפזר את הערפל, בכל זאת לא אנחנו צריכים לפסול אף אחד ,כל אחד בן מיוחד של הקדוש ברוך הוא.וצריך לכבד כל אחד מעם ישראל לכבד את התורה שבו, ולרב קפח הסבא והנכד היתה ויש המון תורה. | |||
_new_ |
הדרדעים האמת לאמתה | |||
|
|||
ֲִׁׁׂ”ֲֳֳִ | |||
_new_ |
מארי יחיא והמשכיל מאירופה | |||
|
|||
צר לי אבל מפורסם שר' יוסף קאפח חתם בבית הדין הגדול שהוא נגד הדרדעיות וכו' ואחרי שהוא קיבל הכרה חזר לסורו[ככה משקרים בבית דין? הרי לשקר בבי''ד זה לעמוד לפני בורא עולם ולשקר] אבל למען ההסטוריה. * יחיא קאפח ותלמידיו נתפשו להשכלה וזה התחיל ע''י משכיל שהגיע לתימן מאירופה הוא רצה להקים בית ספר אליאנס בתימן אבל ב''ה רבני תימן עמדו בפרץ ונלחמו בו בכל כוחם ואפילו הטילו עליו מעיין חרם היחידי שהלך נגד כל רבני תימן היה יחיא קאפח והתחבר עם אותו משכיל שהצליח לזרוע זרעי כפירה בליבו ובמיוחד בכל מה שקשור לזוהר הקדוש שהקריאה בו לבד היתה מחדירה יראה שמים ואהבת ה' ואת זה רצה אותו משכיל לשרש מיהודי תימן. ב''ה ליהודי תימן מסורת של למעלה מ-1300 שנה הדרדעים אין להם 150 שנה והיום כמעט לא נשאר מהם כלום רק קומץ עמי ארצות שמנפנפים במורינו ורבינו הנשר הגדול הרמב''ם שספריו ופסיקותיו התקבלו בתימן אבל יש לזכור מסורת קודמת להלכה כוחה של מסורת חזק מן ההלכה ומסורת יהודי תימן קדמה לרמב''ם ולכן יש מקומות רבים שלא פסקנו כמו הרמב''ם בגלל המנהג שקדם לפסיקתו ואפשר עוד לפרט ולהאריך בנושא. וה' ברחמיו יוליכינו בדרך הטוב והישר לפניו. | |||
_new_ |
מארי יחיא והמשכיל מאירופה | |||
|
|||
כשנשאל על ידי תלמידיו איך נשבע שהוא מקבל עליו את הזוהר ענה שהרמב''ם מפורש כותב ''נשבעים לאנסים...''הוא חי כל חייו כדרדעי ומת כדרדעי | |||
_new_ |
מארי יחיא והמשכיל מאירופה | |||
|
|||
לק''י לא היו דברים מעולם. אליצור | |||
_new_ |
|
|||
בס''ד שלום רב! ''אם הפוסקים היו רואים דברי האר''י, היו משנים (!!!)כל(!!!) דבריהם ומנהגיהם!!! ע''פ הקבלה ! | |||
_new_ |
עוד על דרדעים | |||
|
|||
לק''י מצאתי כן פתיל די ארוך הדן בדרדעים לפי הכתוב שם בגלל הערה של החלו תגובות כאן אליצור | |||
_new_ |
HP - קהילת הארי פוטר מזמינה אותך! | |||
|
|||
שלום לך! את/ה מוזמנ/ת לHP - קהילת הארי פוטר הגדולה בארץ! פורום הארי פוטר עם הכל! הירשמו בכדי לראות ולהגיב בפורומים, להתמיין לבתים, להשתתף בתחרויות ופעילויות, לקנות ולמכור חפצים, סמטת דיאגון, צ'אט, פורטל, ויקיפוטר, משחקייה ועוד המון! | |||
_new_ |
לא כדאי לכם. | |||
|
|||
לק''י לא כדאי לכם שאני אופיע שם - ברגע שאני אגיע לשם כל הקוסמים יאבדו את כוחם ויהפכו מיד למוגלגים. אפילו הארי פוטר הגדול יהפך לסתם ילד בכיין וקטן. אז לטובתכם כדאי לשמור מרחק ממני ומחברי הדרדעים. אליצור | |||
_new_ |
הארי פוטר - משחק מלים מעולה! | |||
|
|||
ב''ה תודה על המאמר המחזק, אליצור ולכולם שלום ושפע ברכות! אין להתיאש ואין להתביש בעצם העובדה כי דברים קשים ארעו בתקופת חייו של מארי יחיא קאפח, זצ''ל. דבר צפוי לחלוטין. המזיקין (דהיינו הותיקן) לא היו מניחים ליהודי להתעורר ולהשתחרר מהקסם של השתול שלהם, האר''י פוטר לוריא. גם משה ד'ליאון היה, כנראה, תחת השפעתם. ודאי סוכני הותיקן יצרו מצבים בהם הדרדעים היו בלחץ והתנהגו בצורה חריגה (הלא סוכני המוסד עושים בדיוק אותם הדברים היום?) כדי להשמיץ את שמו הטוב ולתת פתחון פה לגנויים כפי שאנו קוראים, בצער עמוק, בפורום זה. הדרדעים לא היו סובלים כפי שסבלו (וסובלים) בא''י לולא הם לא צדקו ולא היו ''איום'' לשליטה של הויתיקן על הנפשות של היהודים ע''י הע''ז ששתלו בקרבנו. דורין אלן בל-דותן, צפת dordot2001@yahoo.com | |||
_new_ |
חזקים וברוכים יהיו הדרדעים! | |||
|
|||
חזקים וברוכים יהיו הדרדעים! תדעו לכם שאתם לא לבד. אנחנו, הספרדים המערבים (''פורטוגזים'') וחלק מהאיטלקים והאשכנזים, שומרים את תורת משה ויחוד השם, נקי מהכפירה המכֻנּה ''קבלה''. אני גאה להיות כופר בעבודת אלילים זו! יהודה די אוליבירא | |||
_new_ |
ישר כח אליצור התותח | |||
|
|||
נהנתי לקרוא מאמר מעלף ומאלף יש לך כושר וסגנון כתיבה מדהימים השובים לב כל קורא | |||
_new_ |
ישר כח אליצור התותח | |||
|
|||
משה קעטבי | |||
_new_ |
יישר כח | |||
|
|||
אליצור, נהנתי מאוד מקריאת מאמרך, היוצא כנגד הבלי הזוהר והקבלה, ועוד בניגון תימני כה נעים. אודה שביני ובינך פעורה עדיין תהום האמונה באל, ועדיין, מנחם לראות שלא כל ה''דתיים'' מקבלים את עולם הכישופים וההשבעות. יישר כחך! עודד גלעד | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |