פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פולחן המוות
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 13/04/2013 שעה 19:00)


פולחן המוות

גדעון ספירו



שורות אלו נכתבות בעיצומו של שבוע המתים. זה עתה סיימנו את טקסי יום הזיכרון לשואה ובעוד ימים ספורים יתקיים יום הזיכרון לחיילים שנהרגו.

יום הזיכרון לשואה מרגש אותי ומרגיז אותי. מרגיזים אותי נאומי ראש הממשלה ונשיא המדינה שמגייסים את האירוע למטרותיהם הפוליטיות הנלוזות. שוב חוזרים על המנטרה בדבר סכנת השמדה מצד אירן, ומיד מוסיפים שלא כמו בזמן השואה עתה יש לנו צבא, ועוד פעם צבא ושוב צבא ונגן על עצמנו ורומזים שאם ''העולם'' לא יפעל, הכוונה היא כמובן לארה''ב, אנחנו (שוב) ''נגן על עצמנו'' כי יש לנו ''צבא מפואר'' ומיד באה נימה מפחידה ''שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו'' אבל הפעם יש לנו (שוב) צבא וכך הלאה. ישראל ממש דוחפת את ארה''ב למלחמה, והמעצמה הזו, שנכוותה קשות ממלחמות שניהלה ומנהלת, מנסה להרגיע את ישראל במנטרה ''כל האופציות על השולחן'' וממש מתחננת לישראל לתת סיכוי לדיפלומטיה. והאנטישמים? הם חוגגים אל מול הזנב שמכשכש בכלב.

בשורת הטקסים ביום זה חסר לי המימד האוניברסאלי. אורח שיבוא מכוכב לכת אחר לטקסי יום השואה בישראל יחשוב שהנאצים רצחו רק יהודים; שכל הסיפור של גרמניה הנאצית מתמצה במלחמה נגד היהודים. והרי זה סילוף גס של ההיסטוריה. אילו גרמניה הנאצית הייתה מתרכזת רק במלחמה ביהודים, יש להניח שמלחמת עולם לא הייתה פורצת, והפלישות לפולין, צ'כיה, רוסיה, סקנדינביה, יוגוסלביה, אפריקה לא היו מתרחשות. בגלל היהודים בלבד גרמניה לא הייתה מסתכסכת עם כל העולם. חשוב להדגיש: הנאצים היו קודם כל אויבי האנושות. תורת הגזע משולבת בשאיפות אימפריאליות חרגו מהעניין היהודי. הרייך בן אלף השנים אמור היה לשלוט באירופה ללא יהודים וללא צוענים וללא שחורים וללא קומוניסטים וסוציאליסטים וליברלים והומוסקסואלים ובעלי פיגור שכלי.

במלים אחרות, השואה היהודית היא ייחודית אבל לא יחידה בפשעי המשטר הנאצי ועל כן יש חשיבות בשילוב ההיבט האוניברסאלי במסגרת יום השואה. אלא שאת זאת בדיוק רוצים למנוע המופקדים בישראל על הנושא.

שהרי הלקחים האוניברסאליים מהשואה הם קודם כל שמירה על זכויות אדם, דמוקרטיה, כיבוד מיעוטים, סיוע לפליטים, מאבק בגזענות, וכל אלה הם מילים גסות בישראל הקולוניאלית של היום בה חוגגת הגזענות וההתנשאות כלפי שחורים וערבים.

בישראל גדל דור של בורים בכל הקשור למלחמת העולם השנייה. השואה הפכה לטיולי צעדה במחנה אושוויץ. הצבא שולף חיילים ממשימות הכיבוש והדיכוי ושולח אותם כמשלחת צה''ל למחנות ההשמדה, והם חוזרים משם מלאי מוטיבציה להמשיך במטלות שמירת הכיבוש והאפרטהייד בשטחים הכבושים.

כך עושים גם בתי הספר התיכוניים. בעידוד משרד החינוך, שולחים נוער לפני גיוס לאושוויץ ושם מקבלים שטיפת מוח על חשיבות הצבא היהודי כלקח העיקרי והם חוזרים משם מלאי מוטיבציה להתגייס לצבא. למרבה האירוניה, מחנה אושוויץ הפך לזרוע הסברה יעילה להעלאת קרנו של הצבא ולצידוק הגזענות הישראלית בידי המופקדים על החינוך בישראל. השנה עמד הרמטכ''ל בני גנץ בראש המיצג ''אושוויץ כמקדם יוקרת הצבא''. האבסורד במצעדי אשוויץ בא לידי ביטוי השנה, כאשר בנק לאומי שלח גם הוא קבוצת עובדים לצעדת אושוויץ והם נראו על מסך הטלביזיה עם שלט של הבנק, וכך הפך אושוויץ גם למקדם פרסומת מסחרית לאותו בנק שסירב להחזיר כספי נספים ליורשיהם.

מרגיזה אותי היחידה הצבאית הניצבת על במה בטקס המרכזי ברחבת יד ושם, שהרי מדובר בחיילים שנלקחו ממשימות כיבוש ודיכוי ועם סיום הטקס יחזרו למלא תפקיד של קלגסים. חיילי הצנחנים בטקס הם תזכורת שלקחי השואה לא נלמדו.

מרגיז אותי שמרבים לדבר בשם ששת המיליונים מבלי שאיש מהם יכול לענות. בתפילת אל מלא רחמים שחובר במיוחד לזכר הנספים בשואה – טקסט מרגש עד לקטע בו נאמר כי הם ''הלכו לעולמם על קידוש השם'' וכי ''ה' הוא נחלתם''. כך משתלטת הדת על החיים בישראל. החילונים לא נרצחו על קידוש השם ומיליון ילדים יהודים לא נרצחו על קידוש השם וה' לא היה נחלתם, כי הם טרם עיצבו השקפת עולם.

בני אדם נרצחו על מזבח אידיאולוגיה גזענית מטורפת בין שהיו יהודים או צוענים, וחבל להכניס כאן את האלוהים, שהרי אם הוא קיים הוא שתק כמו ממלא מקומו, האפיפיור. מדוע צריך להכניס את הדת לטקס שהוא חילוני במהותו? מה עוד ואילו ששת המיליונים היו חיים בישראל, חלק ניכר מהם לא היה מוכר כיהודים, בין משום שנישאו ללא יהודים בין משום שהאם לא יהודיה, רק האב, והם היו נקברים בחלקות נפרדות, כפי שקורה היום, למרבה הבושה, עם חיילים שהרבנות הטילה ספק ביהדותם. אם כבר מערבים את הרבנים הראשיים, האשכנזי קורא פרק מתהילים והספרדי אומר קדיש, מן הדין להזמין גם כומר לטקס שיאמר תפילה לזכרם של כל היהודים בספק שחטטני טוהר הגזע בבתי הדין הרבניים היו מטילים בהם דופי. מרגיז אותי שבטקס חילוני הנערך תחת כיפת השמיים, חובשים אנשים חילוניים כיפה כאילו מדובר בבית כנסת.

בעוד מנהיגי המדינה מדברים גבוהה בשם המתים, מתגלית ישראל בכל כיעורה ביחסה אל ניצולי השואה שהאריכו ימים. למעלה משליש מהניצולים ששרדו, חיים בעוני. המדינה, שקיבלה בשמם הררי כספים, ידה קמוצה אל מול צורכיהם. בכל שנה מבטיח ראש הממשלה בטקס המרכזי את המחויבות לרווחת הניצולים, והדברים נשכחים כעבור ימים. העוני והמחסור ממשיכים להכות בהם. הממשלה יוצרת את הרושם שהיא ממש מצפה למותם של אחרוני הניצולים ואז אפשר יהיה לקשקש את כל המנטרות בלי צורך ליישמן.

ביום השואה כל אחד מתייחד עם משפחתו שנרצחה, כך גם בביתנו. משפחתה של בת זוגי וחלקים ממשפחתי נרצחו בשואה. אולם בניגוד לרוב המכריע של יהודי ישראל, הקדשתי מחשבה לעוד קורבן של השואה, העם הפלסטיני, קורבן לא ישיר אלא עקיף. אין ספק בליבי כי השואה ואלפי פליטים יהודים במחנות העקורים בגרמניה, שרבים מהם ערגו לארץ ישראל, היוו מאיץ מכריע להחלטת החלוקה של האו''ם ב- 1947. הערבים שהיו עַם הארץ עִם רוב מסיבי, ראו איך ארצם משתנית בעקבות ההגירה היהודית. התנגדותם לשינוי הדמוגרפי, ששינה את אופי המקום היה טבעי, בדומה לתושבי רמת אביב, שכונה חילונית של המעמד הבינוני פלוס, שמתקוממים ומפגינים נגד הניסיון של חסידי חב''ד לשנות את אופי השכונה באמצעות הקמת גני ילדים חינם ו''פלישה'' של פעילי חב''ד באכלוס דירות להשכרה.

אלמלא השואה מרבית יהודי פולין, גרמניה, צ'כיה, רומניה, הונגריה היו נשארים בארצם, כפי שמרבית יהודי אמריקה נשארו בארה''ב. ההגירה הציונית לארץ לא הייתה עולה על הזרזיף של תחילת המאה ה-‏20, ישראל לא הייתה קמה ב-‏1948 ויהדות מרוקו גם היא לא הייתה מגיעה. הנכבה לא הייתה מתרחשת. השואה יצרה טרגדיה בתוך טרגדיה ופיתרון לא נראה באופק.

ביום השואה הדמעות זולגות כמים. הסיפורים האישיים של הניצולים מתורגמים למספר הולך וגדל של סרטים ואני לא מפסיק לדמוע. בית לאומי לעם היהודי הוא שאיפה מובנת בעידן של מדינות לאום. הצרה היא שזכות זו מתנגשת בזכות של עם שישב ויושב כאן לפנינו.

כפי שהבטחתי בטורי הקודם אני ממשיך לזרוק אבנים דיגיטליות והפעם על מוסד יד ושם, שראשיו שתקו ושותקים אל מול אימי 46 שנות כיבוש.


65 שנות עצמאות

ערב יום העצמאות ה-‏65 מתקיים יום הזיכרון לחללי הצבא הישראלי. יום הזיכרון ויום העצמאות מצוינים בשני ימים עוקבים, בבוקר עצובים, בערב שמחים. יש מי שמבקשים להפריד בין שני הימים, אולם המסורת שנוצרה נשמרת גם השנה. ביום הזיכרון נערכים טקסי אזכרה בבתי הקברות הצבאיים ברחבי הארץ. שרים וקציני צבא בכירים מתפזרים בבתי קברות צבאיים ונושאים נאומים מלאי פאתוס, שמתוך היכרות אישית עם כמה מהם, אני יודע שהם לא מאמינים למלה אחת היוצאת מפיהם. ''במותם ציוו לנו את החיים'' ו''כאן קבורים מיטב הנוער'' ו''צה''ל ימשיך להגן על ישראל מפני המבקשים להשמידה'' וכמובן אי אפשר בלי הסכנה מאירן, וכיוצא באלה דברים, שחוזרים על עצמם מדי שנה והם הד מהנאומים שנישאו שבוע לפני כן ביום הזיכרון לשואה.

מה שלא נאמר בטקסים אלה, היא האמת שעומדת מבוישת בקרן זווית. והאמת היא שחלק גדול, אולי הרוב, מבין הקבורים בבתי הקברות הצבאיים הקריבו את חייהם לא למען ביטחונה של ישראל אלא היו קורבנות הרפתקנות צבאית של ממשלות ישראל.

פעולות התגמול של שנות החמישים במאה ה-‏20 היו לפחות בחלקן פרובוקציה ישראלית; במלחמת סיני 1956 שימשה ישראל קרון נגרר בשירות שאיפות אימפריאליות של צרפת ואנגליה, שתי מעצמות שוקעות; במלחמת יוני 1967, בניגוד לאגדה, ישראל לא עמדה בפני השמדה, ואת פירותיה הבאושים אנו אוכלים מדי יום; מלחמת יום כיפור פרצה כתוצאה מסירוב ממשלת ישראל להיענות להצעות השלום של נשיא מצרים אנואר סאדאת; מלחמת השולל שיזמה ישראל בלבנון נשאה את היומרה המגלומנית ליצור סדר חדש בלבנון ולהמליך נשיא בובה של ישראל. הכישלון מהדהד עד היום, המחיר זרוע בבתי הקברות הצבאיים; ההתעקשות הישראלית להחזיק בשטחים הכבושים, להתבוסס בפשע המלחמה של הקמת התנחלויות ולשלוט על מיליוני בני העם הפלסטיני, עומדים ביסוד מלחמת השטחים הנמשכת בגלים זה 46 שנים, שגבתה את חייהם של אלפי ישראלים שבשפת הכיבוש המכובסת קרויים ''קורבנות הטרור הפלסטיני''. אני מעדיף את המינוח קורבנות ההתנגדות הפלסטינית, ששיטותיה לעתים מגונות, כאילו הועתקו ממחתרת האצ''ל שזרקה פצצות לבתי קפה ולשווקים הומי אדם. מבצעי פעולות אלו מוכרים כיום בישראל ''כלוחמי אצ''ל'' שהונצחו במוזיאונים. לא מחבלים ולא טרוריסטים.

ביום הזיכרון, שעה שנשמעת הצפירה בת הדקותיים וכל בית ישראל במרחב הציבורי עומדים ומרכינים ראש לזכר הנופלים, אני מרכין את ראשי לזיכרם, אבל גם לזכר אלפי הפלסטינים, קורבנות טרור הכיבוש הישראלי.


הכל מתחיל בגן

חבר הפנה את תשומת ליבי לתופעה שהטרידה אותו. בתו בת ה-‏5 הולכת לגן וההורים קיבלו מכתב לקראת מסיבת יום העצמאות. בין השאר נאמר במכתב:
''ביום זה על הילדים להגיע לבושים בחולצה לבנה (שמלה לבנה) אין צורך להביא אוכל מכיוון שנאכל בגן פלאפל. אנו זקוקים לשני מתנדבים לאפיית עוגה חגיגית ליום זה - אנא עדכנו אותי במייל. לכבוד חיילינו מגדוד נחשון אנו מבקשים מכל ילד להכין חבילה לחייל, בתוך החבילה ניתן לשים: מברשת שינים, משחת שיניים, גרביים, דאודורנט, חטיפים או כל דבר מפנק העולה בדעתכם. בנוסף אנא שימו בחבילה מכתב/ציור מילדכם, ניתן להוסיף מספר טלפון מכיוון שלעיתים החיילים מתקשרים להודות''.

בגיל 5 כבר שוטפים את מוחם של הילדים בכל הקשור לצבא. כאן נזרעים זרעי הפורענות שבסוף קו הרצף ניצבים הפייגלינים ותורת המלך. התפקיד שלנו, שוחרי זכויות אדם ומתנגדי הכיבוש, לעשות כל מאמץ כדי לקטוע את קו הרצף, שבמקום חיילי כיבוש נקבל סרבני כיבוש, כמו נתן בלנק בן ה-‏19 שיושב עתה בכלא הצבאי כבר למעלה ממאה ימים משום שאינו מוכן לקחת חלק בפשעי הכיבוש. איזהו הגיבור? המסרב להיות פושע מלחמה. תארו לעצמכם כיצד הייתה מתפתחת ההיסטוריה אילו היו בגרמניה מיליון סרבני כיבוש ובישראל עשרות אלפים, שהיו אומרים לממשלתם ''לא בשמנו ובלעדינו''. הצרה היא, שגם שם וגם פה הרוב המכריע של הצעירים שועט בעיוורון לצבא, שם לשׁים אותם עד שמתקבל אדם אטום ואכזר שממלא כל פקודה. המסר שלי להורי הילדים בגן: אל תביאו שי לחיילים, כי הם לומדים להרוג ואנחנו רוצים שילדינו יחיו.


מפלטם של הנבלים

שלחתי למנכל בנק הפועלים את המכתב הבא:
11 באפריל 2013
לכבודציון קינן
מנכ''ל בנק הפועלים
שדרות רוטשילד 50
תל אביב

הבוקר קיבלתי את עיתון הארץ עם שקית פלסטיק ובתוכה דגל ישראל אליו מודבקים פיסות בד המכילות פרסומת מסחרית של הבנק מלווה בכרוז לפיו הדגל הוא מתנה מבנק הפועלים לאזרחי ישראל. הבנק מודיע כי ''עבורנו הדגל מייצג את האחווה והאחדות המאפיינות את בית ישראל'' ומזמין אותנו, האזרחים, הנסחטים משלל העמלות והריביות, להניף את הדגל.

הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל. ואתם נבלים גדולים וצבועים להחריד, שודדים את הציבור בעמלות מן הגורן ומן היקב, לא משלמים ריבית על חשבונות עם יתרות זכות אבל פושטים את עורם של הלקוחות בריבית על הלוואות ויתרות חובה בחשבונות עובר ושב. אתם מעליבים את הציבור אם אתם סבורים כי ממרום מגדלי היוקרה ומשכורות השחיתות של צמרת הבנק תוכלו לשכך את זעמנו בדגל עלוב שעולה לכם פרוטות וקרוב לוודאי גם מוכר כהוצאה עסקית בחישוב תשלום המיסים.

במקום לבזבז כספים על דגלים, תקצצו בהכנסות העתק ותוזילו את העמלות והריביות. היומרה שלכם לדבר על ''האחווה והאחדות'' בישראל לנוכח פערי ההכנסה השערורייתיים ובמקביל המשך הכיבוש והדיכוי של בני העם הפלסטיני בשטחים הכבושים, משולה לזריית מלח על פצעים. איזו אחווה ואחדות יש בין בעלת הבנק, המיליארדרית שרי אריסון, וחבורת המשתכרים מיליוני שקלים מדי חודש, לבין מקבלי שכר מינימום בחברות כוח אדם? איזו אחדות קיימת בין מתנגדי הכיבוש לתומכיו? היכן אתה מוצא אחווה בין גזענים ופשיסטים לבין שוחרי זכויות אדם?

הדגל לא מכפר על חטאיכם. אני מחזיר לך אותו גזור ארבע פעמים כדי שלא תוכל לעשות בו שימוש חוזר, כי זהו דגל מוקצה.

גדעון ספירו




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


פולחן החיים
בצלאל פאר (יום שישי, 19/04/2013 שעה 21:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיבוץ יום הזכרון לשואה שבוע לפני את יום הזכרון לחללי צה''ל שמתחלף לעת ערב לחג העצמאות הוא מקבָּץ אירועים נכון שמבהיר לישראלים שגם אם שרדנו את ההשמדה של ''הפתרון הסופי'' של הנאצים יש לעמנו תקווה ובטחון לשרוד, לבנות ולהצליח. וגם אם אנחנו נלחמים במבקשי נפשנו הערבים שרוצים להשמידנו, למחרת ממתין לנו הנצחון. נצחון שאינו תופעת טבע הכרחית, אלה הבנה, הערכות ותגובה נכונה שלנו לכלל האיומים שמסביבנו.

לכן יכול ספירו להתרגז כי הוא יודע בליבו שיש לו את נתניהו שלא יתן לאיראנים להתחמש בגרעין ולהניח לספירו להמשיך בעיסוקו לפירוק המזרח התיכון (כלומר, ישראל) מנשק גרעיני. הרי זו תמימות, וכי מה חושב ספירו, שאם ישראל תתפרק מנישקה הגרעיני אם יש לה, אז איראן, מצרים, סוריה ותורכיה לא תתחמשנה בעתיד ? הרי למדנו שהסכמים במזרח התיכון הם רק נייר צ'מברלייני. אסור לנו לסמוך על מסמכים והסכמות, אלא רק על סמכותנו ועצמנו.

יום השואה לא חסר שום מימד אוניברסלי. הנאצים ועוזריהם רצחו יהודים משום שהיו יהודים. הם לא רצחו כך את בני האדם ''האוניברסלים'', אלא רק רצחו אוניברסלית את היהודים. ואפילו ספירו, אולי משום שכשל בלשונו, כותב: ''במלים אחרות, השואה היהודית היא ייחודית אבל לא יחידה בפשעי המשטר הנאצי''. נכון, הפשע הייחודי היה כנגד העם היהודי ועל כן העם היהודי חייב לזכור ולהזכיר כדי שהדברים לא יישנו, לא לנו ולא לאחרים! מלחמת עולם שנייה לאומות אירופה כבר היתה בראשונה, והם לא למדו את הלקח. אז למה שנסמוך עליהם?
זה נכון שכלקח משואת היהודים עלינו להפיק לקחים אוניברסליים שכן המוסר הוא אוניברסלי. אבל אסור להתבלבל, יום השואה הוא יום הזכרון למה שהיה – ומה שהיה זה רצח מתוכנן וממוכן של היהודים. וזה חייב להישאר המוטיב המרכזי אצלנו של היום הזה, גם בעוד 50 שנה כשלא יישרדו עוד ניצולי שואה.

* הנאצים רצחו לא רק יהודים, אבל הם השמידו רק יהודים. אפילו את הצוענים וההומוסקסואלים הם לא טרחו לחפש על כל רגב אדמה ארורה של אירופה. האיינזצגופן שטיפל גם בקומוניסטים וצוענים, פעל בשיטתיות החל מ-‏1941 למעשה רק נגד יהודים. יום השואה בא להנציח את השואה ולא את המלחמה, וכשיגיע חוצן מהמאדים יימסר לו דף הסבר שיבהיר לו את מהות יום הזכרון הזה. להזכירך, ספירו, היהודים לא היו חלק מהמלחמה (על אף שיהודים לחמו בכל הצבאות כנציגי מדינותיהם), הם היו רק קורבנותיה הטוטליים. לכן הרמתו של ספירו להנחתת איפכא-מסתברא כאילו ש''כל הסיפור'' היה מלחמת גרמניה ביהודים, מתפספסת ובורחת ממסגרת המשחק, שהרי ברור הוא שלא. אבל גם ברור שחלק גדול מהיציאה למלחמה כן היתה קשור ליהודים, או ל''קשר היהודים העולמי'' והאשמתם בבולשביזם שמסכן את גרמניה וכל אירופה. לכן גם לא ברור לנו למה אתה מתעקש להאריך בהסבר שלך ומעלה תיאוריות של ''אילו'' (מה עוד שעל פי ההגיון אם גרמניה הנאצית היתה פועלת נגד היהודים בלבד היא היתה חייבת בכל זאת לפלוש ליתר מדינות אירופה, שכן רוב יהודי אירופה לא חיו בגרמניה-אוסטריה). יש מספיק ימי זכרון בשנה בהם מציינים את המלחמה ומוראותיה, כמו 'השבעה בינואר'. עובדה היא שישנם מקומות בחו''ל שגויים בעלי זכרון ומצפון מציינים גם הם את יום השואה במדינותיהם, והם יודעים למה ולא מרימים גבה עקומה. אל נא נתחזה להיות ''אוניברסליים'' כי ה''אוניברסלים' לא הסמיכו אותנו, ויש מבינהם שהיו חורצים לשון כנגדנו משנאה טהורה.

* צודק ספירו שהלקחים מיום השואה הם גם אוניברסליים, ''שמירה על זכויות אדם, דמוקרטיה, כיבוד מיעוטים, סיוע לפליטים, מאבק בגזענות'', ואני שמח ומאושר שישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שעושה את הכל כדי לעמוד ולקיים את המחוייבויות הלאה. אבל ספירו שוכח שישנם לקחים נוספים ליום השואה, שעלינו להיות שולטים על חיינו, חזקים מספיק כדי להגן על עצמנו וכשצריך להכות ולהרוג באוייבינו אז להכות ולהרוג. השואה לא לימדה אותנו לשבת בשקט ולהניח לעוד קסאם ליפול על ראשינו, אלא להיפך, להכות ולסכל ככל הניתן כל פעולה עתידית נגדנו. זה לא מוסרי להניח לטרוריסט בעזה או למגלומן בטהראן לשלוח פצצה על ראשינו ולהמשיך לשבת בשקט.

* אין שום פסול בכיבוש. כבשנו את יו''ש והגולן (וסיני) בצדק. לא היו פותחים במלחמה נגדנו כי אז לא היינו כובשים שם. ומשכבשנו הם שלנו. לפי חוקי המוסר מדינה שתוקפת מדינה כדי להשמידה, מספסידה את השטחים שנכבשו ממנה במהלך המלחמה שנכשלה בה. הרי מישהו צריך לשלם על החרפה והנבזות של לפתוח במלחמה נגדנו! ומי יישלם? אנחנו? או אלה שתקפו אותנו?
ב''אפרטהייד'' הישראלי שביו''ש נמצאים הערבים במצב הכי טוב בו נמצאים ערבים בכל המזרח התיכון. ואינני מתכוון רק למלחמות ''האביב הערבי'' שקטלו עד היום לפחות 120 אלף בני אדם ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, אלא אני מתכוון שמצבם של ערביי השטחים טוב כלכלית ואזרחית מכל ערביי העולם הערבי. אז זה נכון שזו לא הצדקה לכיבוש (שאינו מחפש הצדקה), אבל זוהי עובדה נאותה שמסבירה לנו את פישרו של ''האפרטהייד'' הזה. אם לא היו הערבים נאחזים בטרור, ה''אפרטהייד'' שלהם היה הופך ל'עמק הסיליקון' של רמאללה עילית.

* בעיית הכיבוש שספירו נוגע בה אינה נעצרת בקווי הפסקת האש של 1949. מבחינת הערבים כולם, כל פלסטין שלהם. כלומר, גם לאחר שניסוג לגבולות 67' תימשך מלחמת ''האפרטהייד'' נגד ישראל של גבולות 1948. אז מה ספירו יספר לנו אז? שעלינו לוותר על ''מדינה יהודית'' כי היא דבר גזעני ומתנשא? הוא ימכר לנו שחייבים ללכת ל''מדינת כל אזרחיה'' שלא מבטיחה דבר? עד כמה אפשר להתעלם מהמציאות?!

* ה''פלסטינים'' הם קורבנות השואה, אולי משום שהם נאלצים להמשיך להשמיד יהודים בארץ ישראל. אחרת את מי היה להם להשמיד? את עצמם? את אחיהם? מה? הם סתם ערבים כמו אלה שיושבים בסוריה או בלוב שיריבו בינהם וירצחו האחד את השני? כאילו לא היו יהודים בארץ ישראל שנרדפו ונרצחו במיני אינתיפאדות לפני 1939?! כאילו שערבים מתנדבים מכל המרחב לא יצאו לאירופה להילחם לצד הנאצים? אדולף היטלר היה אליל בעיניהם והם כינו אותו ''אבו עלי'' בסוריה ו''מוחמד חיידר'' במצרים (חיידר על שם המקום בו מוחמד ואנשיו רצחו את שלושת הקולוניות היהודיות שבאזור מדינה). מיכאיל אפלאק, מייסד מפלגת הבעת' בסוריה, הכריז על המשטר הסורי כנאצי ושלח אלפי מתנדבים לאירופה להילחם למען גרמניה. הוא גם הורה לתרגם את ''מיין קאמפ'' לערבית כדי להחכים את ההמונים. משטרו של ראשיד עלי גאיילאני בבגדאד שלח עשרות אלפי חיילים לאירופה. חג' אמין אל-חוסייני שברח מירושלים לבגדאד נאלץ לברוח משם (לאחר שהבריטים השתלטו מחדש בעקבות הפרהוד, טבח העיראקים ביהודי המקום, מבית מדרשו של אל-חוסייני) לברלין והחל מ-‏1941 הוא הטיף למוסלמים שלו באירופה ולכל העולם הערבי באמצעות תחנת רדיו שהנאצים הקימו למענו ליד ברלין. בביקורו של אמין אל-חוסייני במחנה ההשמדה אושוויץ ביקרנאו בתחילת קיץ 1943, הוא נכח בהכנסת יהודים למתקן ההשמדה, והוא לחץ על רודולף הס ומנגלה לזרז את השמדת היהודים, כדי שהם יספיקו ככל היותר עד סוף המלחמה ושגם יספיקו להשמיד את יהודי צפון אפריקה (אנחנו יודעים שכמה עשרות מיהודי טריפולי הגיעו לאושוויץ בסוף המלחמה וחלק מהם הושמדו). אמין אל חוסייני הצליח להקים מארג מרגלים בצפון אפריקה שסיפקו מודיעין לצבא רומל. אבל יותר מכל חג' אמין אל חוסייני טרח לצרף כמה שיותר ערבים לצבא המוסלמי-הנאצי שהוא עסק בהקמתו מבני המקום, מתוגברים במתנדבים מהמזרח התיכון. ולשם כך הוא הצליח להביא מארץ ישראל אלפי ערבים שהצטרפו לשלוש דיביזיות ס.ס. נאציות אסלאמיות(2 של הקרואטים ואחת של האלבנים) ועוד שעזרו לבוסנים ושעסקו בלחימה באוייב הסרבי ובתפיסת יהודים והסגרתם לנאצים הגרמנים ששלחו אותם לאושוויץ. חלק מהערבים עסקו באבטחת הרכבות לאושוויץ בשטח יוגוסלביה ואל תוך הונגריה. בנובמבר 1943 כתב חג' אמין אל-חוסייני ודיבר ברדיו שלו על ''הפתרון הסופי'': ''זוהי חובתם של המוחמדינים (זהו השם הכללי שבו נקראו מוסלמי המזרח התיכון עד המונח ''ערבים'' החליף אותו בתהליך איטי במהלך החצי הראשון של המאה ה-‏20, כתוצאה מדיבורים על ''התעוררות לאומית של העם הערבי'', אותו החלו דווקא משיכים נוצרים מלבנון ובמהרה הם נושלו ממנו וההובלה עברה למנהיגים מוסלמים) באופן כללי ושל הערבים במיוחד... לדחוק את כל היהודים מארצות הערבים והמוחמדינים.... גרמניה גם היא נלחמת נגד האוייב המשותף שמדכא ערבים ומוחמדינים בארצותיהם השונות. זה ברור מאוד להכיר את האמת על היהודים ולמצוא פתרון סופי לסכנה היהודית ולבטל את נגע היהודים בעולם... ''

* לכן ערביי ארץ ישראל הם לא קורבנות אלא מקרבנים, כמו שלא היתה להם נכבה, אלא הנכבה שנותרה בידם היא כשלון הנכבה שאותה רצו לעשות ליהודים (כלומר, לזרוק את היהודים לים). לכן גם ראשי ''יד ושם'' לא צריכים להפוך את יום השואה ליום תמיכה בנכבה ביהודים. זוהי גם פוליטיזציה של השואה וגם שירות דה-לוקס לאלה ששיתפו פעולה עם הנאצים בהשמדת יהודים. אז למה להיות לא-מוסריים ולבזות את זכר קורבנות השואה?

* אלמלא השואה מספר היהודים בארץ ישראל היה יותר מכפול. הרי כבר לפני השואה ובעיקר לאחר עלות היטלר לשלטון, רבים רצו להגר ואף ארץ ומדינה לא רצתה לקלוט את היהודים. רק מתי-מעט, מדענים, עשירים ואינטלקטואלים בולטים קיבלו ויזה לארה''ב ולעוד מדינה או שתיים, אבל היהודים נכלאו באירופה וחיכו פשוט לסופם, בלי שידעו זאת. אבל אם הציונות היתה אלימה יותר כלפי הכובש הבריטי בשנות ה-‏20 או ה-‏30, היה סיכוי להקים מדינה יהודית עוד לפני המלחמה (בן גוריון שקל לדרוש זאת בועדת השולחן עגול בלונדון 1939). ואם היתה קמה מדינה יהודית הרי שכל היהודים שרצו לברוח מאירופה היו יכולים לעשות זאת, ואלה שלא רצו היו נאלצים לעשות זאת בשל האוירה הקשה, וככה היתה השואה נמנעת, והיה נחסך מאיתנו יום השואה כל שנה לדורי דורות. ומספר היהודים במדינה היה אולי מגיע היום ל-‏20 מיליון לפחות. אילו.
_new_ הוספת תגובה



65 שנות בניה וצמיחה למרות הכל
בצלאל פאר (יום שישי, 19/04/2013 שעה 21:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה כאילו קורבנות צה''ל נפגעו כתוצאה מהרפתקנות צבאית של ממשלות ישראל היא גסה ושיקרית (בלשון מתונה ומנומסת). הגנה על חיי אזרחים וחיילים אינה הרפתקנות. אפשר לדבר על ''חוסר מקצועיות'', ''חוסר הבנה'', אבל הרפתקנות? מה הרפתקני במבצע תגמול שמטרתו לפגוע ביכולת האוייב ולהרוג באנשיו שמתכננים לפגוע בנו? הרי ישראל, למרות כל הניסיונות להציג היום את מצרים של שנות ה-‏50 כ''רודפת שלום'', לא לחמה לשם מלחמה כי 'ככה היה טוב לה'. המלחמות והמבצעים היו כי הם תקפו אותנו. ובמלחמות יש גם ''פרובוקציות'' שבאות להפיל בפח את האוייב. זה לגיטימי בהחלט. שנאמר ''בתחבולות תעשה לך מלחמה'' (בתרגומי לע''ז יש מחבלים קונספירטיביים שונאי ישראל שכותבים ''בתרמית [deception] תעשה לך מלחמה'', כרוצים לומר שהקונספירציה טבועה ביהודי). ב-‏67 ישראל עמדה לפני תקיפה שלולא יצאנו למבצע מקדים [מבצע מסכל תקיפת אוייב] היינו גומרים את המלחמה בתוך ישראל. סביר שלא השמדה, אבל פגיעה אנושה, שמלחמת יום הכיפורים היתה פיקניק לעומתה. החשש היה אמיתי, כי האוייב נראה מתכונן בשטח ומקדם כוחות לגבול, כאשר המצרים הכניסו יותר משלושת רבעי צבאם לסיני (יתר הצבא עדיין נשאר בפלישה האפרטהיידיסטית לתימן שנאצר טרם הספיק לקפלה סופית). נאצר סגר את מיצרי טיראן (סיבה מספקת כשלעצמה למלחמה), גירש את פקחי האו''ם מעזה, הקים קואליציה למלחמה בישראל תוך שהוא שולח כוחות לירדן שיתקפו משם, קלט כוחות שנשלחו ממרוקו ומסעודיה למצרים כדי לעזור לו, הכריז שהוא הולך להשמיד את ישראל ולהשליך את היהודים לים. מה עוד צריך? שישראל תתנדב ותכניס את הראש שלה מתחת למאכלת?

• ישראל לא סירבה לשלום עם מצרים, אלא בדיוק להיפך. ישראל דרשה שתמורת נסיגה כשלהיא, המצרים יסכימו על שלום. סאדאת הוא שסירב. התיאוריה של ד''ר קיפניס שהוציא ספר לפני כשנה אינה אמינה ובקרוב ייצא ספר שיסביר את המציאות שלפני מלחמת יום הכיפורים, לפיה תתאמת אמירתה של אישתו של סאדאת שסאדאת רצה מלחמה כדי לכפר על הבושה של מלחמת 67'. הוא לא תכנן כמובן לפלוש לישראל משום שהוא הכיר במגבלות כוחו, אבל הוא רצה לשבור את הקפאון רק במלחמה, שבה הוא יכה חזק בחזית, יפלוש וישתלט על 20 ק''מ בתוך סיני ויפעל להפסקת אש. וממצב כזה סאדאת רצה להמשיך ולדחוק את ישראל בתהליך מדיני כמה שיותר מזרחה, אבל גם אז הוא לא דיבר על שלום, אלא רק על הפסקת אש. דעתו השתנתה לאט לאט לאחר המלחמה כשהבין שהוא לא יכול לחמוק משלום אם ברצונו לקטוף את פירות מלחמתו (בה הוא קודם כל נכשל צבאית).

• מלחמת של''ג תוכננה לשבור את כוח הצבא שהקים אש''פ בדרום לבנון. אהפת''ח החל להתאגן כצבא סדיר ותכנן לבצע טרור מגבול הצפון. בישראל נלקחה החלטה להיכנס ולשבור את הצבא ואת הארגון ולדחוק אותו מלבנון. לא דובר על הישארות לשנים, וזה היה הכשלון הגדול של המלחמה. היינו צריכים לסגת לאחר שהפת''ח וערפאת ברחו מלבנון לתוניס. הישארותנו שם היתה תקלה מדינית אסטרטגית. אבל המטרה הושגה, הפת''ח ברח לתוניס ונכנס שם למסלול של דעיכה והחלשה. רק הבאת ערפאת והפת''ח ליו''ש ולעזה קילקלה את ההצלחה בעבור שלום-דמה, אוסלואידי, רצחני ומיותר.

• הטרור הפלסטיני הוא טרור ארור ובלתי מוסרי. לכן לקרוא לו ''מלחמת התנגדות'' היא ניסיון ללעוג להגיון ולמוסר. האצ''ל זרק רימון לבית קפה של חיילים בריטים ולא לבית ספר ערבי. זה ברור שהערבים כאן מתנגדים לקיומנו, אבל 'מלחמת התנגדות' זו היא טרור נתעב. הערבים בכוונה שקולה משגרים רקטות ומתפוצצים בין אזרחים, בעדיפות בין ילדים ונשים, כדי להקצין את הרשע. לכן כל אחד ראוי להרכין את ראשו למקום שבו ליבו נמצא. ליבי אינו אצל הפלסטינים המירשעים.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל לא תקף רק חיילים
דוד סיון (שבת, 20/04/2013 שעה 8:20)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיפור שכאילו אצ''ל היה אירגון ''תמים'' שתקף רק חיילים בריטים (או חיילים אחרים) איננו נכון.

אצ''ל פעל בכל מיני הרכבים ולהשגת כל מיני מטרות. בין אלה היו פעולות נגד הלח''י והיו גם מטרות כמו פגיעה בעוברי אורח ערבים, באוטובוסים בהם הם נסעו. היה גם לפחות מקרה אחד בו השולך רימון לתוך בית קפה ערבי. פעולות כאלה היו במהלך שנות ה-‏30 וגם לאחר מלחמת העולם השניה.

כהתחלה עיין בכתוב באתר ויקיפדיה (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A8%D7%92%D7%9...). אחר כך תוכל לעיין במקורות המוזכרים שם, למשל ספריו של פרופסור יהודה לפידות שהיה באצ''ל. דוגמה מאלה יש בקטע ''הבלגה ותגובה'' (http://www.daat.ac.il/daat/history/lapidot/2a-2.htm).

לפי שיטתך אפשר לטעון שהאצ''ל היה אירגון ''טרור נתעב'' או אירגון ''טרור ארור ובלתי מוסרי''.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל תקף לפי עקרונות המלחמה נגד טרור
בצלאל פאר (שבת, 20/04/2013 שעה 13:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן הטענה שהאצ''ל היה ארגון תמים? האצ''ל היה ארגון מוסרי ולא תמים.

האצ''ל לא תקף אזרחים ערבים כאידיאולוגיה, אלא כתגובה על פיגועי ערבים ביהודים. אפשר לבקר אותם על כאילו אי-מוסריות, אבל צריך להבין את הקונטקסט שבו הם פעלו. הם שללו את מדיניות ''ההגנה'' ששמרה פרופיל נמוך בלחימתם נגד המרד והעויינות הערביים, למרות שגם ה''הגנה'' גלשה לפעולות פרופר נגד אזרחים ערבים (לדעתי הם לא היו צריכים ''לגלוש'' אלא להכיר בערך שיש בפעולות נגד אזרחים ערבים שפעלו נגד אזרחים יהודים). תקיפת האוטובוס ב-‏1937 היתה כתגובה לתקיפה ערבית של אוטובוס ''אגד'' יום לפני כן. באירוע אחר הושלך רימון על אוטובוס ערבי בירושלים כי יום לפני כן רצחו הערבים רב שהתפלל בכותל. האם זה טרור במובן הרע של המילה? בהחלט לא.

מה זה ''אצ''ל פעל בכמה הרכבים ולהשגת כל מיני מטרות''? מטרת האצ''ל היתה להקים מדינה ליהודים ע''י גירוש הבריטים מהארץ. באצ''ל דיברו על שותפות עם ערבים, אבל הערבים לא רצו שותפות אלא פתחו בטרור. אז האצ''ל הגיב, לדעתי במתינות רבה.

לפי שיטתך גם ''ההגנה'' היתה כאצ''ל, כמסופר בלינק שהבאת: ''גם חברי ההגנה פרצו מפעם לפעם את קו ההבלגה, וב-‏17 באוגוסט 1936, למשל, ירו חברי ההגנה לעבר ערבים שעברו בגבול בין יפו לת-אביב ולמחרת היום אף זרקו פצצות לעבר בתים שבהם התגוררו ערבים. היה זה לאחר שהערבים רצחו שתי אחיות יהודיות ביפו וזרקו פצצות מן הרכבת שעברה בתל-אביב בדרכה ליפו''. שאול אביגור, ממפקדי ''ההגנה'' אמר ''מחוסר ברירה אנו נדחפים למעשי-תגובה ואני מחייב את המעשים האלה''. הגדיל אליהו גולומב לטעון: ''אילו, למשל, יכולנו להעניש עונש קיבוצי כפר פושע, היה בזה משום מעשה המגלה כוח וגם מגדל כוח בתוכנו''.

אנשי ''פלוגות האש'' של ווינגייט ו''ההגנה'' היו יוצאים בלילות למארבים ולתקיפות של 'פורעים ערבים'. לא אחת נפגעו חקלאים ערבים תמימים. הגם ארגון ''ההגנה'' לשיטתך הוא ארגון ''נתעב ביותר'' או ''ארגון טרור ארור ובלתי מוסרי''?

אתה צריך להבין שבשנים האלה הביטחון האישי של יהודים היה רעוע. ערבים תקפו יהודים על ימין ועל שמאל. התגובה הנכונה היתה תקיפה יזומה, דבר שהצליח יחסית והפחית את מידתצ האלימות הספונטנית הערבית.

ואני שואל, כמה כבר אפשר להבליג למעשי טרור של הערבים וכשכבר מגיבים אז נוהגים בהם כנוצות עדינות וקוראים לתגובה לטרור, טרור? הערבים קוראים להשמדת היהודים, היום כמו אז, הם מחנכים את ילדיהם לשנאה ולג'יהאד ( http://www.memritv.org/clip/en/3801.htm ), ואחר מתפלאים שהם מתאבדים או משגרים קסאמים לערים בישראל. מבחינת הערבים היה כיבוש ציוני גם ב-‏1936 כמו ב-‏1966 וכמו ב-‏1968. אנחנו מוגדרים אצלם כ''כופרים'' ולכן אין לנו זכויות הקיימות למוסלמי. מבחינתם אין למי שאינו מוסלמי זכות למדינה במזרח תיכון אסלאמי, דאהר את אסלאם. לכן ישנה הגירה קבועה החל משנות ה-‏20 של המאה ה-‏20 של בני מיעוטים דתיים או לאומיים מהמזרח התיכון החוצה. נוצרים ברחו מלבנון לאמריקות בשנות ה-‏20 וגם היום. הקהילה הנוצרית העתיקה והגדולה של בגדאד כבר נמחקה. מיליון קופטים מתוך 11 מיליון ברחו בעשור האחרון מערבה. הכורדים נרדפים ב-‏4 מדינות אסלאמיות שונות, למרות שהם מוסלמים, ובגלל שהם לא ערבים. תרבות החיים המוסלמים מקדשת רצח זרים חפים מפשע כמו גם רצח מוסלמים חפים מפשע (למשל, סוריה של היום). במרחב פרוע ואכזרי כזה, חייבים להתאים את דרך הלחימה לראש הערבי, כדי למקסם את הפגיעה באוייב.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל תקף אזרחים
דוד סיון (שבת, 20/04/2013 שעה 14:15)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. התמהון שלך לא מובן. הרי כתבת ''האצ''ל זרק רימון לבית קפה של חיילים בריטים ולא לבית ספר ערבי''. ברור לגמרי שכוונתך היתה להציג את אצ''ל כאירגון תמים שלא פגע באזרחים.

ב. לפי שיטתך היתממות היא כלי לדיון על עובדות. בעיני לא. לכן כתבתי את מה שכתבתי על אצ''ל כדי לאזן מעט את התמונה.

ג. אם מי שתוקף אוטובוס בו נוסעים אזרחים הוא טרוריסט, הרי שגם המגיב בהתקפה על אוטובוס של אזרחים הוא טרוריסט. אם זה טרוריסט נתעב גם האחר הוא כזה.

ד. בשביל להוכיח שאצ''ל רק הגיב בהתקפות טרור תצטרך לעשות עבודת שטח יותר רצינית. לכן חבל שאתה טוען זאת ללא כל ביסוס.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל תקף אזרחים
בצלאל פאר (שבת, 20/04/2013 שעה 22:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. צדקתי והתייחסתי למקרה ידוע. מה לא כשר בכך?

ב. לא איזנת שום תמונה, כי היא היתה מאוזנת.

ג. אתה צודק. האצ''ל וההגנה היו ארגוני טרור במקום שהטרור הערבי תקף. כשהטרור הערבי לא תקף, האצ''ל וההגנה לא תקפו ערבים. ממש כמו צה''ל הטרוריסטי נגד הטרור בעזה. כשהטרור בעזה לא תוקף, צה''ל אינו תוקף בחזרה.

ד. עשיתי מחקר, גם מחקר שטח, ואלה עובדות מובהקות. דוגמאות הבאתי בפוסט הקודם שלי בעניין.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל תקף אזרחים
דוד סיון (יום ראשון, 21/04/2013 שעה 4:14)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הצגת מקרה אחד כמאפיין את ההתנהלות של האצ''ל. לכן זו הטעייה במקרה הטוב.

ב. הצגת מציאות בצורה הזאת איננה מאוזנת. לכן למרות הכחשותיך המידע שהוספת היה מאזן.

ג. דבריך הם סילוף.

ד. מה שכתבת איננו מחקר ובודאי לא מחקר שטח, במיוחד שלא הצגת שום אסמכתא.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל תקף אזרחים
בצלאל פאר (יום שני, 22/04/2013 שעה 20:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה העלית מקרה של אחד של אצ''ל והבהרתי לך מה קדם לו. המקרה הז בהחלט לא מקרה ש''מאפיין את אצ''ל''.

ב. הצגתי את המציאות באופן מאוזן ומבוקר. מה בדיוק הכחשתי? הבהרתי לך שאתה טועה.

ג. היכן הסילוף? אתה סילפת, כי לא הבאת את המקרה שגרם לתגובת האצ''ל.

ד. על איזה מחקר אתה מדבר? מחקר שלך שבו אתה מביא ציטוט אחד של מישהו או אירוע בודד בלי להסבירו, ונדבק אליו בלי להניד עפעף? איזו אסמכתא אתה מבקש? הבאתי לינק לתופעה המדוברת בדיוק כמו שאתה הבאת לינק. האם הלינק שלך הוא ''אסמכתא'' בעוד שהלינק שלי לא.... מה עוד שבמקרה מסויים מדובר בדיוק באותו לינק?

ה. איזה מחקר אתה עשית? איפה האסמכתא שלך?
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל תקף אזרחים. אתה ממשיך לסלף!
דוד סיון (יום שני, 22/04/2013 שעה 21:11)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ה''הגנה'' תקפה אזרחים. אתה ממשיך להתעלם!
בצלאל פאר (יום שני, 22/04/2013 שעה 21:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לנסות להחליף נושא באמצעות סילופים!!!!
דוד סיון (יום שני, 22/04/2013 שעה 23:34)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לנסות להחליף נושא באמצעות סילופים!!!!
בצלאל פאר (שבת, 27/04/2013 שעה 22:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה החלפתי נושא? ההגנה לא תקפה אזרחים ערבים?
_new_ הוספת תגובה



אכן נסית להחליף נושא!!!!
דוד סיון (יום ראשון, 28/04/2013 שעה 5:42)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אצ''ל לא תקף רק חיילים
גדעון ספירו (יום ראשון, 21/04/2013 שעה 15:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם מן החוץ שיקרא את תגובותיו של בצלאל פאר עלול להתרשם שהוא לא מופיע כאן כבעל דעה עצמאית, אלא כסוכן השלטון שפולט למחשב את מה שמפעיליו הורו לו, ולכן כתב שהטרוריסטים מהאצ''ל ירו לעבר בית קפה בו ישבו חיילים בריטיים. אני לא חושד בו שהוא תועמלן ממשלתי בשכר המקבל שכרו לפי מספר מילים, אלא סתם בור שאינו מכיר את העובדות. הנה הן:

ביום שני, ב' תמוז תרצ''ט 19 ביוני 1939 זרקו טרוריסטים מהאצ''ל פצצה בשוק הירקות של חיפה שקורבנותיה היו תשעה גברים, שש נשים, שלושה ילדים ועשרים וארבעה פצועים. הפעולה עוררה זעם אדיר בציבור היהודי ומנהיגיו, שבא לידי ביטוי בין השאר בחוברת שפורסמה תחת הכתרת ''נגד הטרור'' ועצומה תחת הכותרת ''לא תרצח'' עליה חתמו למעלה מ-‏400 מראשי הישוב, ביניהם הנרייטה סאלד, הסופר ש''י עגנון, הרב הראשי עוזיאל, ברל כצנלסון, פרופסור מרטין בובר ורבים אחרים.
וכך נכתב על פעולת הטרור בחוברת: ''יד פריצי אדם וחלאת אדם עשתה את התועבה הזאת. השכימו בני דלת העם לעבודתם למחייתם וקידם את פניהם המוות האכזרי, הבסטיאלי. נרצחו אבות ואימהות, נרצחו ילדים קטנים.'' (אוגוסט 1939).

וזו רק דוגמה אחת.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל לא תקף רק חיילים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 21/04/2013 שעה 16:34)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה נעשתה הפעולה המתוארת ?
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל לא תקף רק חיילים
בצלאל פאר (יום שני, 22/04/2013 שעה 21:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפקידו של ספירו בצוות הוא רק לספור את הקורבנות הערבים כאילו רק מותקפים ומתים. לכן זה לא חשוב למה ומה קרה לפני.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל לא תקף רק חיילים
בצלאל פאר (יום שני, 22/04/2013 שעה 21:22)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התגובה של גדעון ספירו מתחמקת כי הוא מבין שהוא לוקה בראיה צרה וחד-מימדית.

ספירו מתעלם מכך שדברי בעניין ירי האצ''ל בחיילים בריטים עלה מיוזמתי ושסיוון הגיב באירוע ירי על ערבים. לכן התקפתו של גדעון ספירו אינה רלוונטית לטענתי, אלא רק באה לתת לו תירוץ לפרוס את משנתו המוזרה כאילו אצ''ל תקף ערבים ולכן הערבים פגעו ביהודים.

האצ''ל בתחילת דרכו דגל באיפוק ובהבלגה, אבל ככל שמעשי הטרור של הישוב הערבי התעצמו החליטה קבוצה בתוכך להגיב בכוח על פיגוע.

כאשר בתחילת בפרעות 1936 תקפו ערבים מונית ליד טול כרם ב-‏16 באפריל, ורצחו שניים, רצח האצ''ל 2 ערבים ליד כפר סבא. כאשר ערבים ירו לתוך בית ספר ''כרמל'' בתל אביב ירו האצ''ל אש לשכונת מנשייה. בתגובה להריגתו של ילד ופציעת 10 יהודים ברכבת יפו-ירושלים באוגוסט 1936 ירה האצ''ל על הרכבת מירושלים ליפו, אבל אף ערבי לא נהרג.

גם בפיגוע בשוק בחיפה היה תולדה של התקפות ערביות חוזרות ונשנות בלי שהישוב גבה מהם מחיר. בחודשים מאי-יוני 1938 נהרגו ברחבי הארץ 82 יהודים. לכן האצ''ל החליט לפעול נגד יעדים ערביים ב-‏4 ביולי 1938 כולל בשוק בחיפה. התוצאה הייתה 42 הרוגים ו-‏90 פצועים ערבים בעיקר בחיפה, יפו וירושלים.

בתחילת שנת 1939 החליטה הממשלה הבריטית להיכנע לטרור הערבי ולצמצם את עליית היהודים לארץ-ישראל (הקווטה שאושרה היתה 75 אלף לשנה). לפיכך אישרו הבריטים הענקת סרטיפיקטים לפחות יהודים בכל שנה במהלך 5 השנים הבאות. הערבים הגבירו את התקפותיהם נגד יהודים, ולא נעשתה שום פעולה נגדם, לא על ידי הבריטים ולא ע''י ''ההגנה''. בתגובה החליטה מפקדת האצ''ל להגביר את הפעולות נגד הערבים. הפעולות הרחבות של האצ''ל נגד הערבים הצליחה להרגיע אותם כמה שנים.

וזו רק דוגמה אחת לדרך שהיו צריכים ללכת בה במלחמה נגד ערביי הארץ.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל לא תקף רק חיילים
דוד סיון (יום שני, 22/04/2013 שעה 23:51)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל החל בטענה שלך על טרור נתעב ושכאילו אצ''ל היה תמים ולא תקף אזרחים. כתבת כך: ''האצ''ל זרק רימון לבית קפה של חיילים בריטים ולא לבית ספר ערבי''. זו כמובן טענה ''לוקה בראיה צרה וחד-מימדית''.

האמת היא ממש אחרת וזה כתוב בספרים שהוציאו לאור חברי אצ''ל כמו פרופסור יהודה לפידות.

דבריו של ספירו בהקשר הזה בעקבות הערתי הוסיפו פרטים ולכן את הדגשת החד-צדדיות שבטענתך. לכן הם מאד רלוונטיים בהקשרה.
_new_ הוספת תגובה



סיון, אתה משקר. היכן טענתי שהאצ''ל תמיד ושלא (לא) תקף אזרחים?
בצלאל פאר (שבת, 27/04/2013 שעה 17:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הסקת שזוהי דעתי כי אולי לא ציינתי במפורש שאצ''ל תקף ערבים. אבל לאחר שהעלית לראשונה את טענתך זו הראיתי לך שרוב פעילות האצ''ל נגד הערבים היתה כתגובה לפעילות של ערבים כנגד יהודים.

לכן אתה וגדעון ספירו יורים רק קפצונים כדרככם המתלהמת.
_new_ הוספת תגובה



פאר, האלימות והשקר לא יצילו אותך!
דוד סיון (שבת, 27/04/2013 שעה 19:00)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לא הראית דבר אלא הצגת טענה ללא כל ביסוס.

ב. אתה כהרגלך מדמיין מציאות ומפיק השמצות. אבל האמת היא אחרת וקשורה בטענה של ספירו: ''אני מעדיף את המינוח קורבנות ההתנגדות הפלסטינית, ששיטותיה לעתים מגונות, כאילו הועתקו ממחתרת האצ''ל שזרקה פצצות לבתי קפה ולשווקים הומי אדם''.

מי שכמוך כותב בהקשר הזה על טרור נתעב ובאותה פיסקה מזכיר שאצ''ל תקף חיילים בבתי קפה מצייר תמונה מעוותתת אם לא מציאות מציאות מופרכת. הערה שלי בנדון עוררה בך טענות על מוסריות של האצ''ל ועוד כל מיני דימויים דמיוניים על טוב ליבו של אצ''ל...

לכן ירי הקפצונים ודרכך המתלהמת לא תועיל לתיקון ההצגה החד-ממדית בה התחלת.
_new_ הוספת תגובה



[•] סיון, האלימות והשקר לא יצילו אותך!
בצלאל פאר (שבת, 27/04/2013 שעה 22:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה [•]... אתה הבאת לי מקרה אחד ואני הבאת לך מספר מקרים כשאחד מהם שולל את טענתך. ועדיין אתה טוען שאתה הבאת ביחסוס ואני לא הבאתי. כלומר, משהוא אצלך לקוי בשיפוט.

ב. אתה מדמיין מציאות ונאבק עליה למרות שמראים לך שאין כל בסיס לטענתך. אבל אתה עדיין מתעקש. אז מה זה אם לא פוליטיקה זולה? אתה מזכיר לי את המערכון של קישון, בניין ההסתדרות נהרס - פוקס ושטוקס: ''זה עומד או לא עומד?''. אתה מתנהג כמו שטוקס מושלם. http://www.studioact.co.il/page.asp?id=152&show=... .

אצ''ל תקף חיילים בריטים בבית קפה בנתניה. מה לא נכון? וזה בכלל לא היה בתגובה לספירו. אלא קבעתי שאצ''ל עשה הרבה דברים טובים. כולל זה שהוא זירז את נטישת הבריטים מארץ ישראל (דבר שלא ציינתי מקודם).

אי לכך התנפלותך הביריונית אינה רלוונטית לוויכוח אלא רק לאופייך.
_new_ הוספת תגובה



לא הראית דבר וגם שקרים לא ישנו זאת!
דוד סיון (יום ראשון, 28/04/2013 שעה 5:51)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הביקרות שלי (תגובה 170409) על דבריך (בסעיף האחרון בתגובה 170404) בקשר לאצ''ל טמונה בהקשר כאשר הם הופיעו. כל מה שכתבת לאחר מכן לא שינה דבר בהיבט הזה. זה כבר מוסבר בתגובה 170480 ובתגובות קודמות.

החרפת הביטויים ודימויים לא רלוונטיים לא תשנה לא תשנה עובדות אלה.
_new_ הוספת תגובה



אתה נוהג בגניבת דעת !
בצלאל פאר (שבת, 04/05/2013 שעה 21:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהרי את ההוכחות שאני צודק הבאת אתה, למשל הוויקפדיה:
''ב-‏19 באפריל 1936 פרץ המרד הערבי הגדול, המכונה גם ''מאורעות תרצ''ו-תרצ''ט''. כנופיות ערביות חמושות, שתוגברו במתנדבים סורים ועיראקים, ביצעו פעולות טרור שכללו מארבי ירי בדרכים והטלת פצצות בכבישים ובישובים, ופורעים פגעו ברכוש ובחקלאות יהודיים. בשלב הראשון במאורעות, שנמשכו מאפריל ועד לסוף אוקטובר, נהרגו 80 יהודים, נפצעו 369, הותקפו 19 בתי ספר, 9 בתי תינוקות ויתומים ו-‏3 בתי מבוגרים. נערכו 380 התקפות על רכבות ואוטובוסים וכ-‏17,000 דונמים חקלאיים הושמדו.

בתחילת המאורעות דגל האצ''ל, בדומה להגנה, באופן כללי בהבלגה. ז'בוטינסקי, שהשפעתו על מדיניות הארגון כבר הייתה רבה בשל הצטרפות צעירי בית''ר רבים לארגון, סבר שמטעמי מוסר אין לנקוט בדרך של פעולות תגמול כנגד האלימות. סיבה נוספת לתמיכתו בהבלגה הייתה תקוותו להקמת כוח יהודי גלוי ולא מחתרתי. אולם ההבלגה עוררה תסיסה פנימית באצ''ל, כמו גם בהגנה. למרות שלא הייתה מדיניות מסודרת של האצ''ל לפעולות תגמול, פעולות כאלה ננקטו על ידי חברי הארגון, לעתים אף ללא אישור הפיקוד. פעולות ראשונות החלו בסביבות חודש אפריל 1936. מתווה הפעילויות היה ניסיון להגיב ב''עין תחת עין'', פעולות טרור של פעילי אצ''ל נגד הטרור הערבי. לעתים היה ניסיון להתאים את אופי התגמול או מיקומו לתקיפה שקדמה לו.''

ואכן בין היתר ביססתי את אמירותי גם על לינד הזה וגם על מה שלפידות מתאר בסיפרו על האצ''ל. האצ''ל אולץ לצאת ולתקוף ערבים בגלל שהם החלו במדיניות טרור נגד הישוב היהודי.

לכן לא ראוי שתקצין בביטויי לשונך.
_new_ הוספת תגובה



הביקורת שלי היתה במקום!
דוד סיון (יום ראשון, 05/05/2013 שעה 4:54)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הביקרות שלי (תגובה 170409) על דבריך (בסעיף האחרון בתגובה <170404>) בקשר לאצ''ל טמונה בהקשר כאשר הם הופיעו. כל מה שכתבת לאחר מכן לא שינה דבר בהיבט הזה. זה כבר מוסבר בתגובה 170480 ובתגובות קודמות.

בתמצית נסית להציג את האצ''ל כאירגון תמים שפגע רק בחיילים בריטים למרות שידוע לכל בר דעת שהוא פגע בלח''י, ובהרבה מקרים באזרחים פלשתינאים תמימים.

הוספת פרטים מההיסטוריה לאחר מכן רק מראה שזאת היתה כוונתך ולכן רק תאשרר את הביקורת.

גם השמצות לא יעזרו לך.
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל לא תקף רק חיילים
גדעון ספירו (יום חמישי, 25/04/2013 שעה 22:47)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בצלאל ובעל המפלגה הקטנה הינם קרובי משפחה של החמאס. אותם טעונים, אותן עילות, אותן הצדקות. אנשי החמאס מצדיקים את הפגיעה באוכלוסיה אזרחית לא לוחמת במעשיה של ישראל, בפגיעות צבא הכיבוש הישראלי באוכלוסיה אזרחית פלסטינית. ההבדל ביני ובין שני התכשיטים הוא, שאני בא במסר זהה לחמאס ולצבא הכיבוש: לא לפגוע באוכלוסיה אזרחית בשווקים בבתי הקפה, במחנות הפליטים, לא באמצעות הפצצות מהאוויר ולא באמצעות מתאבדים נושאי חגורות נפץ. אינני מתפלא על המפלגה הקטנה שהרי מנהיגה הכריז שאין לו מעצורים מוסריים כשמדובר בערבים, והשואה נותנת לו רישיון להשמיד אחרים.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא אשם שאתה כותב שטויות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 26/04/2013 שעה 7:19)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החשיבה שלך ולפיה יש לנהוג באופן שיויוני בזולת שגויה .
זו גישה נכונה בחלק גדול מהמיקרים אך לא בכל המיקרים .

פגיעות חוזרות ונישנות של ערבים ביהודים היא עילה מספקת לפגוע בערבים .
הטיעונים של החמאס והכתוב למעלה דומים . אך דברי אמת ודברי החמס שקר .
_new_ הוספת תגובה



אצ''ל לא תקף רק חיילים
בצלאל פאר (שבת, 27/04/2013 שעה 17:34)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענתך המתפתלת אופיינית לשמאלנים שכל עיסוקים הוא להצדיק את הטרור הערבי, לא לבקר את מבצעיו ולהטיל את האשמה תמיד על כתפי היהודי.

הרי למה אני תומך בתקיפת יעדי חמאס כשצריך? רק בגלל שהם תקפו יעד ישראלי קודם. אם יש לך שכן שכל מנהגו הוא לא להשלים עם נוכחותך בביתך והוא כל הזמן מיידה בך אבנים, וכשאתה הולך להתלונן במשטרת האו''ם המשטרה לא נוקטת כל צעד להגנתך ולפעמים אפילו תומכת בשכנך האלים, אז מה אתה היית עושה? עובר דירה לאמריקה?

אני לא שגריר המוסר בעולם הזה, אבל אני דוגל בהתנהגות לפי ערכי מוסר מקובלים. ואם הכנופיות של אז או החמאס של היום פעלו/יפעלו באלימות נגדי אני אהיה הראשון שאקרא לממשלה לתקוף את התוקפן בכוח חזק יותר. מה לא נכון בהתנהגות הזאת?
_new_ הוספת תגובה



הכל מתחיל בראש
בצלאל פאר (יום שישי, 19/04/2013 שעה 21:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן שוטפים את מוחם של ילדי הגן? הרי בכל מקום בעולם מחנכים את הילדים גם לפי ההיסטוריה הלאומית של המקום. האם לציין את זכר החללים הוא מעשה אנטי חינוכי או בדיוק להיפך? הרי על מה מדברים שם? הרי לא מדברים שם את אוייבי ישראל ניבזי הלב וסרוחי השכל שכל מה שיש בהם הוא ריר של שנאה ותאוות הדם היהודי השפוך. במצב בו כל ערבי שני מדבר על השמדת היהודים, תופעה כמו נתן בלנק היא מסוכנת ובוגדנית. למזלנו יש מעט מאוד בלנקים, גם לאחר ש''הקרן לישראל החדשה'' מסבסדת אותם בשלמוניה (הנאספים מקרנות ומדינות של שונאי ישראל).

הניסיון הסיזיפי של ספירו להשוות בין ישראל לגרמניה הוא נלוז ונדוש. תאמינו לי שהאנטישמים באירופה, בארה''ב ובערב עושים זאת טוב ממנו. הרי אם היו מיליון סרבנים בגרמניה אז לא היתה מלחמה והיתה גרמניה נורמלית, אבל אם היו מיליון סרבנים בישראל אז לא היתה ישראל!!!!!! הרי מה מנסה ספירו לעשות? תרגילי מספרים חסרי טעם. כלומר הוא מוציא את המוסר והאידיאולוגיה מהמשוואות ההיסטוריות הרדודות שלו. שהרי, בישראל לא מחנכים להשמיד את הערבים. בגרמניה של היטלר, במדינת הרש''פ של אבו מאזן ובמדינת עזה של הנייה ומשעל מדברים כל העת על השמדת ישראל!

אם ספירו רוצה באמת שילדיו יחיו, הוא מועל באמונם בכך שהוא מסתיר מפניהם את האמת על האוייב הערבי שלהם. למשל, את האמת הזאת..
איזה ילדות חמודות וחכמות יש להם שם בעזה....
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הנבלים
בצלאל פאר (יום שישי, 19/04/2013 שעה 21:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהחלט אני מסכים עם ספירו בעניין הבנק והדגלון. אינני מחבב בתי עסק שעושים מסחארה על הדגל ומדביקים בו אותיות. לא בשביל זה יש דגל. אינני מחבב את הבנקים שגוזלים ככל שהם יכולים מכספינו וממציאים עמלות מיותרות. אז נכון, הם נבלות, ולאו דווקא בגלל הדגל שהם שלחו לספירו, אלא בגלל עצמם ודרך פעולתם.

* אבל יש לי שאלה לספירו, למה לא יצא קיצפו באופן דומה גם על השיקוץ ''הארץ'' שמרשה לבנק 'לדהור' על העיתון לביתו של המנוי (בטח הכסף דיבר)?

וכמובן, באובססיה אופיינית ומוזרה, שוב ספירו מתבל את דבריו ב''כיבוש'' ובאיזשהו ''עם פלסטיני'' מסכן שלא קשורים כלל לעניין.
אולי בכל זאת, מונה המילים דופק והכסף נכנס לחשבון?
חשבתם על זה?
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הסלפנים
דוד סיון (שבת, 20/04/2013 שעה 8:23)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שטוען שהעם הפלשתינאי לא קשור לעניין מסלף את המציאות.

''אולי בכל זאת מונה המילים דופק והכסף נכנס לחשבון...''
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הסלפנים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 20/04/2013 שעה 10:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראו מי מדבר - דוד מלך הסלפנים .

העם הפלסטיני קשור לדגל בנק לאומי באושביץ ?
כמה רחוק אתה יכול ללכת ?
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הסלפנים
דוד סיון (שבת, 20/04/2013 שעה 12:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראו מי מדבר אריה מלך הסלפנים:

א. למרות יללותיך דגל בנק לאומי לא קשור לעניין.
ב. למרות יללותיך יש ל''כיבוש'' ולעם הפלשתינאי קשר לכל דבר שאנחנו עושים בארץ הזאת.
ג. הספר על טומי לפיד קשור לתפקידו של יאיר לפיד במשרד האוצר (תגובה 170390)?

כמה רחוק עוד תלך?
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הסלפנים
בצלאל פאר (שבת, 20/04/2013 שעה 13:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כמו ספירו מדביקים ''עם פלסטיני'' לכל דבר ועניין. מה עניין ''עם פלסטיני'' לבנק ולדגלון? אבל משלמים לספירו לפי ''מונה מילים'' ולכן יש לו עניין לתבל כל קשקוש ב''עם פלסטיני''.

לעניין ''העם הפלסטיני'' מי שאומר שאברהם היה איבראהים, שמשה היה מוסא, שדוד היה דאווד, שישו היא איסאווי בא בכוונה לשקר. תגיד את זה לד''ר הפיליסטיני אבו עבאס.
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הסלפנים
דוד סיון (שבת, 20/04/2013 שעה 13:57)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מפתיע שאתה, בצלאל פאר, מדביק את האגדות שלך על איזשהו עם פלשתינאי כמעט לכל דבר ועניין.

לא מפתיע שאתה מספר אגדות על ''מונה מילים'' ותשלומים מבלי שמצאת ולו אסמכתא מופרכת.
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הסלפנים
בצלאל פאר (שבת, 20/04/2013 שעה 14:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רואה דוד סיון כיצד אתה מסלף כדי להרגיש שכאילו אתה צודק?

אני התייחסתי לספירו שמכניס את ''העם הפלסטיני הכבוש'' לכל פוסט שלו בלי קשר לנושא. ואתה קפצת על המציאה וחזרת על המנטרה של ''העם הפלסטיני'' שרבים מתחילים לנטוש אותה, כולל נושאי הדבר.

האתרים בהם ספירו מפרסם את כתביו השבועיים הם אתרי שמאל ושמאל קיצוני בעולם ולכן ספירו מחוייב לתדלק את המסרים האלה בכל מקום שאפשר. ואתה רואה, אפילו בעניין הבנק-דגלון זה אפשרי.
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הסלפנים
דוד סיון (שבת, 20/04/2013 שעה 14:23)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך ביצירת סילופים, ''כדי להרגיש שכאילו אתה צודק''.
_new_ הוספת תגובה



מפלטם של הסלפנים
בצלאל פאר (שבת, 20/04/2013 שעה 22:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כנראה צודק בעיני עצמך רק כשאתה מסלף.
_new_ הוספת תגובה



מר פאר ממשיך לסלף
דוד סיון (יום ראשון, 21/04/2013 שעה 4:06)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי