פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לקט מעתונות ערבית
גמל צהוב / שמעון מנדס (יום שני, 26/08/2002 שעה 12:20)


לקט מעתונות ערבית

שמעון מנדס



מוסדות מועטים וצבא של 8 מליון תלמידים – זו הכותרת הראשית של העתון האלג'ירי ''אל-ח'בר'' מהיום 26/8. בגוף הידיעה מספר העתון על פתיחת שנת הלמודים החדשה. הכתב מספר על מחסור גדול בבתי ספר וכיתות לימוד. רעה חולה שאנו מכירים. אבל המדהים הוא בכותרת המיליטנטית. הכתב מציין, אגב אורחא, שמספר התלמידים השנה גדל ב-‏700,000 תלמיד.
תושבי הכפר הערבי ברטעה, חיים בפחד ורעדה כמו הנידון למוות המצפה ליום תלייתו. כך מתאר העתון המצרי הרשמי ''אל-אהראם'' היום 26/8. במדורו העולם הערבי, תוקף העתון את הקמת גדר הבטחון שישראל מקימה. בעל הידיעה מספר שתושבי הכפר חוששים שהגדר תנתק אותם מן הרשות הפלשתינאית. כנראה, שהחיל ורעדה שנפלו על המצרים ביציאת מצרים, עדיין חלק מן המצרים לא השתחררו מכך (תפול עליהם אימתה ופחד... יאחזמו רעד – שירת הים).

הגוש המשולש: מצרים-לוב-סודאן קום יקום, כך מבטיח הד''ר עלי א-תריקי, מזכיר הוועדה הכללית לאחדות אפריקה. הדברים מתפרסמים היום באותו מדור של ''אל-אהראם'', נאמרו ע''י המזכיר בכנס של וועדת המעקב של שרי החוץ הערביים. כזכור שרי החוץ הערביים אמורים להתכנס בראשית ספטמבר (4-5), כדי לדון בפרשת לוקרבי, המצב בסומאליה ובהגיגיו של מעמר קד'אפי, מנהיג המהפכה הלובית.

פרשת אתי אלון במצרים
הושלם הסכם עקרונות לישוב הסכסוך בין בנקים מצריים לבין סוחרים פושטי רגל. בשלב הראשון ההסכם מתייחס ל-‏50 סוחרים, שחלקם נמצא במצרים וחלקם הצליח לברוח ממנה. סוחרים אלה הצליחו להוציא במרמה 250 מליון לי''מ מבנקים שונים.
במהלך הקפאת חשבונות הבנקים, גילו הבנקים 25 סוחרים נוספים, שהוציאו במרמה סכומי כסף אדירים. ההקפאה גילתה שהיקף ''ההלוואות'' מגיע ל-‏12 מיליארד לי''מ, מסכום כולל של 355 מיליארד לי''מ, שהבנקים הלוו ל-‏200 אלף סוחרים – בתמורה ל-‏2% מן הרווחים.

חלק מפושטי הרגל קיימו שיחות טלפוניות מחו''ל עם שרי ממשלה מצריים, כדי לוודא שאכן הממשלה תקיים את הסעיף של אי-העמדה לדין. סעיף זה בהסדר של אי-העמדה לדין זירז את חתימת ההסכם.

חלק מן ההסדר מדבר על שיתוף הבנקים בניהול העסקים שנותרו פעילים במצרים. נציב הבנק המרכזי המצרי, ד''ר מחמוד אבו אל-עיון נפגש עם מנהלי הבנקים ועם מבקרי הבנקים הפנימיים, כדי לדווח להם על ההסדר, ולהתחיל בביצועו. כמה מנהלי בנקים הביעו התנגדות לשיתוף אנשיהם בניהול העסקים של בעלי החוב בטענה, שפקידי הבנק אינם מוכשרים לנהל עסקים ואינם מבינים דבר בעסקים שהם אמורים לנהל.

המפליא בדבר הוא שאין אף מילה על אחריות של מנהלי בנקים או מבקריהם הפנימיים ו/או נציב הבנק המרכזי וצוותו. הידיעה פורסמה בעתון האופוזיציה ''אח'באר אל-יום'' המצרי 26/8.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לשמעון  (דורון ארזי)
  שמעון - מה מפליא בזה שאף מילה על אחריות מנהלי  (רפי גטניו)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי