פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מילה בגן החיות
יוסף אליעז (יום שלישי, 12/03/2013 שעה 3:00)


מילה בגן החיות

יוסף אליעז



עם החלטת העיריה להגדיל את הגן הזואולוגי בבאר-שבע והפיכתו לגן-חיות של ממש, ברכישת אריות, נמרים וחיות נוספות, הופתע ראש העיר, מר רוביק דנילוביץ, לקבל מכתב מהמועצה הדתית בעיר, עליו חתם גם רב העיר מטעם דרעי, ובו דרישה לָמוּל את כל בעלי-החיים הזכרים בגן, ובעיקר את אלו המוזכרים בתנ''ך.

תוכן המכתב, שדלף גם לגורמים נוספים בעיר, הגיע גם לאגודת צער בעלי-חיים שהקימה מיד קול זעקה. גם האגודה לזכויות האזרח הביעה התנגדות, בטענה שלא ברורה דתן של החיות ואם עברו גיור כהלכה. אף הפמיניסטיות נקטו בעמדה שלילית בטענה של אפלית-מִגְדָּר נוספת בין המינים. בהסתדרות הכללית טרם נקטו עמדה, והם בודקים את הצורך בהגדלת מכסת ימי המחלה בהסכמים הקיבוציים, והם ממתינים לקבלת עמדתם של ועדי-העובדים בחברת החשמל ובנמל אשדוד...

במועצה הדתית לא התרגשו מההתנגדויות. דובר המועצה הצהיר כי אין בהתנגדויות ממש, שכן מה שטוב וראוי לגברים טוב גם לזכרים אחרים, ככתוב: ''אדם ובהמה תושיע ה' ''. יתר על כן, טוענים ברבנות, שיש להחזיר עטרה ליושנה, ולהתחיל בכך דווקא בנגב, בו כל האוכלוסיה, יהודים ומוסלמים, עוברים ברית מילה בשלב זה או אחר בחייהם.

נמסר גם כי מוהלים רבים נותרו ללא פרנסה, למרות נסיונם העתיר במהילת הגברים שעלו לישראל בעליות הגדולות מרוסיה ומבני הפלאשמורה מאתיופיה, ולאור נסיונם המצטבר של מִילַּת נפטרים כדי להכשירם לקבורה בבית-העלמין היהודי.

כתבנו שאל את הרבנים בשכונות לדעתם. הרבנים שמונו ע''י מפלגת ש''ס תמכו בהתלהבות בדרישה. כשנשאלו היכן כתובה מצווה זו בתורה נענו כי זו מסורת עוד מימי נח, שֶׁמָּל את כל הזכרים שעלו אליו לתיבה, הן כדי להקל מהעומס והן כדי למנוע ריבוי טבעי בהפלגה.. לטענתם גם אברהם אבינו, יצחק ויעקב, מלו את עדריהם. אצל יעקב אבינו, אשר נאלץ למול את כל צאן לבן, נמשך קיום המצווה 14 שנים תמימות בשל ריבוי ההמלטות, ככתוב בתורה.

רבני הצה''ר [''הכיפות הסרוגות''] עודם מקיימים דיון בנושא, לאחר שמצווה זו כמעט נשתכחה משך דורות, בשל היות העם בגולה ומאחר וזו מצווה שהיתה נוהגת רק בשנות השמיטה.
שר החקלאות הפורש, מר שמחון, הודיע שהוא מתנגד לצעד זה, כי ענף החקלאות לא יוכל פרנס גם מוהלים ומשגיחי-מילה בנוסף למשגיחי-הכשרות.

לכתבנו נודע כי עם עלית כוחו של ''הבית היהודי'' עלתה כבר גם דרישה לחייב את אותם זכרים לחבוש כובע או כיפה. עסקני המועצה הדתית ציינו כי כיפה בגודל של זו שחובש ח''כ נפתלי בנט לא תכביד במיוחד, והדבר קל ביותר לגבי עגלים, פרים ותיישים, שבלאו הכי נושאים קרניים על ראשם, מאז שקרנו פניו של משה רבנו, ככתוב '' וקרני רא''ם קרניו'', ומהם ראשי התיבות ''קרני רא''ם'' אם לא ''קרני רבותינו אברהם ומשה''. מיהדות התורה הודיעו שאין צורך בשטריימלים ודי במגבעת שחורה, כנהוג אצל הליטאים. חסידות גור חולקת עליהם.

נמסר שראש העיר טרם גיבש עמדה, טען ''כי עוד חזון למועד'', שכן אינו חפץ בעימות במועצת העיר בשנת בחירות וכי כל ההיבטים נבדקים.
שר האוצר הודיע כי משרדו יתנגד להענקת קצבאות מכל סוג לנימולים, אפילו אם חובשי הכיפה החדשים יתכנסו בישיבות. כמו כן המשרד מתנגד להקמת מקוואות חדשות וגדולות יותר. מר שטייניץ הודיע כי ככל התלוי בו ש''ס ויהדות התורה צריכות להשאר באופוזיציה מטעמים וממטעמים ברורים.

כ' בניסן תשע''ג, ה-‏1 באפריל 2013.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מה שנשמט מזכרונך ובידך...  (ע.צופיה)
  אני מציע לא להתפרץ בסיפורי בדיחות ומשובות....  (בצלאל פאר) (7 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי