|
האם מותר לגרמני לבקר את ישראל? | |||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 18/10/2012 שעה 10:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
שני פרטים עומדים נגדך! | |||
|
|||
הפעם עזרת לי לנסח את הביקורת שלי על ההשוואות שאתה נוהג לעשות (הרמת לי לנחתה). א. כתבת: ''ישראל אינה מדינה נאצית בגלל שאין בה מחנות השמדה (לפי שעה) והיא אינה בעלת תיאוריית גזע לפיה יש להשמיד את כל הערבים''. ב. מהציטוט של דברי פרופסור בר און עולה שהגבולות אינם חדים וברורים. וגם: ''מאחורי כל פושע בשואה היו לפחות תשעה עומדים מן הצד במקומות שונים בחברה...'' אבל מדבריו עולה שראוי לנהוג בזהירות רבה כאשר עושים השוואות לנאצים או לתהליך נאציפיקציה. ----- מצד אחד אתה קובע במפורש שישראל אינה מדינה נאצית אבל מיד מתכסה בטענה של בר און. אבל לאורך השנים המאמרים שכתבת מעלים טענ שהגבולות אינם חדים. מצד שני, רבים מוכרזים על ידך פושעים (כפי שמגדיר בר און) ללא בדיקה רצינית של המידע הקיים, וההכללות בהן אתה עושה שימוש מסמנות קבוצות בתוארים שמעוותים את המציאות. אחת כזאת קיימת גם במאמר הנוכחי. בתמצית הבעיה בהשוואות שאתה עורך היא שאינך נוקט זהירות יתר המתבקשת, כאשר אתה עורך השוואות. | |||
_new_ |
אני תוהה לאיזה תהומות אתה עוד תרד . | |||
|
|||
במקרה אני תלמידו של הדוקטור מאיר אלק ז''ל שהיה תלמידו של ליאו בק . אפילו פגשתי כילד את ליאו בק . החינוך שקיבלתי היה ללא ספק נאור . אפילו הייתי פעיל בתנועת העולם הזה- כח חדש . תשאל את אבנרי . אלא מה ? למדתי עוד . ואני מבין מה שלא הבנתי בעבר . מה שהסברתי לאבנרי ללא הועיל וגם לך , שוב - ללא הועיל . על סמך ידיעותי היום אני כותב בביטחה - העם היהודי במסלול אובדני . אתה משמן את המידרון למען יהיה יותר חלקלק ועושה זאת בגרמניה . אכן עמוק התהום בו אתה נופל . אריה עירן . | |||
_new_ |
אני תוהה לאיזה תהומות אתה עוד תרד . | |||
|
|||
אריה, אני מבקש להרגיע אותך: העם היהודי לא במסלול אבדני, לכל היותר מדינת ישראל, אבל זה לא בגלל הרצאותיי והדומים לי בחו''ל , לא בגרמניה ולא בארה''ב, להיפך, אלה חבלי הצלה, אלא בגלל מדיניותן של ממשלות ישראל להתעקש על המשך השליטה על עם אחר ולמנוע ממנו זכויות אדם בסיסיות. בהקשר זה אתה שותף לתהליך האבדני. זו תמצית המחלוקת בינינו. | |||
_new_ |
אני תוהה לאיזה תהומות אתה עוד תרד . | |||
|
|||
אני רגוע לגמרי . יש מחלוקת בנינו . היא מתחילה אצלך בנאורות ואצלי בדרויניזם . שברים מהבנותי כבר נכתבו כאן ואף נשללו , ברובן על ידי דוד ומעט גם על ידי אחרים . הקבוצה שהיא היום העם היהודי היא שארית בגודל 13.2 מיליון נפש . בשנת 1945 הקבוצה הייתה 11 מיליון בערך . בשנת 1939 הקבוצה הייתה בערך 17-18 מיליון . יש מעט מחלוקות על הדיוק המספרי אבל זה זניח לעומת המגמה . זה על רקע העובדה שבשנת 1940 חיו בערך 2.5 מיליארד אנשים וכעת 7 מיליארד . זו נפילה ברורה מבחינה מספרית ועוד יותר באחוזים . מה יש לך להגיד ? שבני האדם נעשים יותר אנושיים/נאורים/הומניים ? לי דווקא נראה שיש שתי מגמות בענין . חלקים מסויימים נעשים מתונים ואולי יותר הומניים אבל מנגד יש התעוררות של קיצוניות , לוחמנות וטירוף . על זה הדרויניסטים טוענים ששורדים המתאימים . אז אני בוחן את נושא זכויות האדם . לצורך זה אני הולך להפשטה של הטיעון . ההפשטה אומרת כך לתת מפחית ממה שיש לנותן . לקבל מוסיף לזה המקבל . כל מבין דבר יודע שבתהליך שבו פלוני נותן ואלמוני מקבל , ייחלש הנותן וייתחזק המקבל . רואים ניצנים של זה היום באירופה . יש לדברי כמובן סייג . יש מתן שהוא השקעה . השקעה שמניבה יותר מהכמות המושקעת . זו תמונה אחרת . אין תמונה כזו במזרח התיכון ואין תמונה כזו בעולם . הברברים הנוסעים בעגלות עם גלגלי העץ החורקים עולים על שדה השושנים והחיטה אוכלים ובוזזים בלי חידוש השדה . ובזה הם דומים לארבה . | |||
_new_ |
חיבתך העזה לגרמניה החדשה מוכרת מזה זמן רב, | |||
|
|||
ומובן הדבר שיש שם אוזניים שרוצות לשמוע דברים רעים ל כ א ו ר ה על ישראל, בודאי כשהם באים מפיו של ישראלי, יהודי, מגוייס מטעם עצמו לזכויות אדם. בטח שבודאי אם הדברים הללו מושמעים בגרמניה שמתקשה עד היום להתמודד כראוי עם עברה הנאצי, ועמוק בתוכה רוחשת היא תאים אנטישמיים שהולכים ומרימים בה ראש בלי בושה. אפשר לראות במעשיך מעין מעשה המלבין את פשעי עברם, עלה תאנה לאנטישמים שמרימים ראש ומנסים להצטדק כ''אוהבי'' אדם וכאנטי-ישראלים. לתוך הנישה הזאת נכנסו כמה ישראלים ש''גילו את האמריקה שלהם, מרביצי המוסר מטעם עצמם שעולים לרגל לגרמניה, כדי להפקיר את הזירה לאותם חוגים אנטישמים קטנים, המפוזרים וצצים בה כפטריות לאחר גשם ראשון. וככל שיותר מרצים מטעם עצמם באים בשם האמת והמוסר, כך יורד יותר גשם שמפרה את פטריות השנאה באדמת גרמניה. כאמור, בכל הקבוצות הלכאורה ליברליות האלה ישנה את ניחוח השנאה הישנה והאמירה שזה לא מוסרי שהיהודים יוכלו להגן על עצמם. מבחינתם זה נגד חוקי הטבע הטבטוניים שלהם. מגמת האנטישמיות הזאת מתרחבת בגרמניה, במסווה של תנועות למען הפליט/המסכן/המדוכא/הילד הפלסטיני שנרדף ע''י קלגסי צה''ל הפאשיסטים. יש בינהם שכבר אומרים שאם היו פשעי-נאצים במלחמה ההיא, הרי שהם מתגמדים אל מול פישעי צה''ל בשטחים היום. לוחמי זכויות האדם האלה, המצטיירים כ'שמאלנים נאורים', רואים בישראל את מדינת השטן, המדינה המסכנת את כל העולם ולכן המסוכנת ביותר בעולם. מגמות אלה מתפתחות בעיקר בדור שלישי ורביעי לנאצים של אז, שהיו פעם פאר תרבותם הפגאנית-ויזיגוטית-גרמאנית. הללו כבר לא מתביישים במעשי אבותיהם ואפילו יש כאלה המצדיקים אותם (גם אם מצד שני הם לא תמיד הם מוכנים להודות שהיתה השמדת יהודים שיטתית ומאסיבית). ספירו, אתה טועה בגדול בתפיסתך את הדרך בה יש להתמודד בענייני ישראל באירופה ובגרמניה בפרט. משום מה אתה חושב שדרכך הפוליטית היא היחידה הצודקת ואין בילתה, ובכך אתה מנכס לך ערכי מוסר וצדק אבסולוטיים ושולל את זכותם של האחרים לפרש את ערכי המוסר והצדק לפי דרכם. זה נכון שבשבילי יצטרך הגרמני לעמול עוד רבות כדי להוכיח את חפות-כוונותיו, ולו רק משום שהוא גדל בחברה שהשאירה את השנאה הנחותה ליהודים. הרבה גרמנים גדלו לאחר המלחמה שגידלו אחריהם דור שני ושלישי, שהתחנכו מחלב אמם לשנאת היהודי, לזלזול ביהודי. זה החינוך הבלתי פורמלי שגרמנים רבים קיבלו אחרי המלחמה בבתיהם, בבתי ספרם, בתנועות הנוער ובמועדונים. כשבגרו הללו, לא כולם ריפאו את עצמם מהשנאה הזו והללו נותרו עם שנאה מבעבעת בליבם. בין אותם ''שמאלנים נאורים' יש גם דמויות 'היסטוריות' כמו גינתר גראס. שהיה נאצי נלהב בבגרותו שנחפז אל המלחמה, אהב לשנוא יהודים והעריץ את מפעל ההשמדה. חוויות בגרות / תרבות (קלוקלת) אלה צרבו את נפשו של הגראס, שהתמכר לשנאה תוך שהוא מצניע ומסתיר אותה. ולאחר ששמר את השנאה בליבו שנים רבות, הוא מקיא אותה באחת על ישראל בדרכים השמורות לו, דרכים שמבטאות את עמקות האנטישמיות הטמונה והאסורה עליו היום, זו שגדל וגם הזדקן עליה. ביטא את זה יפה מאוד העיתונאי הנריק ברודר, יהודי גרמני: ''לגראס תמיד היתה בעיה עם יהודים, אך הוא מעולם לא ביטא את זה באופן כה בהיר כפי שעשה ב'שיר' הזה... לגראס יש נטייה למגלומניה, אך הפעם הוא השתגע לחלוטין''. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4212532,00.h... . | |||
_new_ |
אתה טועה-אין לי חיבה מיוחדת לגרמניה | |||
|
|||
בצלאל, יש לך שתי הנחות מוצא שגויות. ראשית, אין לי חיבה מיוחדת או לא מיוחדת לגרמניה. מה כן? יש לי עניין בנעשה בגרמניה, שהרי נולדתי שם, גורשתי משם ונישללה אזרחותי על ידי המשטר הנאצי ובאתי לפלשתינה הבריטית כפליט. גרמניה החדשה, בתהליך ארוך, קשה ומפותל, היכתה ומכה על חטאי ופשעי הנאצים. גרמניה זו החזירה לי את האזרחות ולהורי את רכושם. אשר על כן אך טבעי הוא לבדוק כיצד שתי המדינות בהן אני אזרח, מתמודדות עם השואה. את זאת אני עושה, בין השאר, גם בכתיבתי. שנית, אתה בונה ממגדל בבל גזעני לפיו כל הגרמנים הם אנטישמים ושונאי ישראל וזה עובר מדור לדור, מאב לבנו,וכל פעילי זכויות האדם שם הם אנשים עם מסכות שמאחוריהן מסתתרים אנטישמים שרוצים בהכחדת ישראל. כאמור, בנית מגדל גזעני אבל הוא מתמוטט כבנין קלפים. אתה פשוט בז לעובדות. בבדיקת מצב האנטישמיות בארצות אירופה, נמצא כי בגרמניה היא הכי פחות נפוצה בהשוואה לשאר ארצות אירופה. בנוסף, ולמורת רוחי כאזרח גרמניה וישראל, גרמניה היא התומכת המסורה והעקבית ביותר שיש לישראל באירופה. אנטישמיות אינה תכונת אופי גרמנית שתינוק יונק עם חלב אימו. | |||
_new_ |
אתה טועה-אין לי חיבה מיוחדת לגרמניה | |||
|
|||
הערותיך אלי שגויות ... ראשית, אני הייתי שם סייגים גדולים הרבה יותר משלך אם הייתי רוצה ומבקש ללכת וללמד קטגוריה על ישראל בגרמניה, ולו בגלל זכרון העבר. שנית, אינני בנאי ואפילו לא אדריכל ולא בניתי שום דבר על ''כל הגרמנים''. בכוונה תחילה דיברתי על האנטישמים בגרמניה שמגדלים דורות שניים ושלישיים של אנטישמים בליבם, לדוגמה, כתבתי ''[גרמניה]בתוכה רוחשת היא תאים אנטישמיים שהולכים ומרימים בה ראש בלי בושה'' וגם ל''לתוך הנישה הזאת נכנסו כמה ישראלים ש''גילו את האמריקה שלהם'', מרביצי המוסר מטעם עצמם שעולים לרגל לגרמניה, כדי להפקיר את הזירה לאותם חוגים אנטישמים קטנים, המפוזרים וצצים בה כפטריות לאחר גשם ראשון''. לדעתי שני הציטוטים הברורים האלה מבהירים בדיוק למי התכוונתי. אני בהחלט מכיר את מצב האנטישמיות באירופה, ואת ביטוייה המעטים יותר בגרמניה, יחד עם זאת אירועי האנטישמיות בגרמניה נמצאים במגמת עליה, כמו ברוב מדינות אירופה. על זה דיברתי. לכן מיהרת לחרוץ את דיני לשווא וגם להפיק מכך לקחים שגויים. בברכה. | |||
_new_ |
אין לי כבוד ליהודי ישראלי שהולך ומוכר את נשמתו לשטן | |||
|
|||
הגרמני מתוך כוונה לפגוע במדינת ישראל !!!!! אם כל הביקורת שיש לכולנו נגד המדינה ומנהיגיה השונים, בכל זאת, רק ילד קטן, עיוור או חסר מוח יכול לתקוף כל הזמן את ישראל בעדשיו ולהגן על הפלסטינים! אין כאן מצב שרק אם ניסוג אז יהיה שלום, אלא יש כאן מאבק לחיים ולמוות וכל עוד הם, הערבים, לא ישנו מאורחות מחשבתם לא יהיה פה שלום עם או בלי \\''השטחים\\''. כרגע הפלסטינים תוקפים אותנו כל יום, ואם יכלו היו כבר מזמן משמידים אותנו כשאנחנו הולכים בשלשות אל מותנו, כשהימני מימין, איש המרכז (מה זה?) במרכז ואיש השמאל בשמאל השורה. רק עיוור ופיסח לא יבינו זאת! מספיק להקשיב למנהיגיהם. מספיק לשמוע איך שהם כועסים על ישראל כשהיא מחסלת פושעים בדרכם לשגר קסאמים על אשקלון ושדרות, ואים הם קופצים בזעם על שהפרנו את החוק כשהיתה לנו החוצפה לירות במשגרי הרקטות!!!!! אז עם כאלה אתם מחפשים שלום? | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |