פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7101

''ההתנתקות של ברק''
חדשות / המערכת (יום שלישי, 25/09/2012 שעה 11:00)


''ההתנתקות של ברק''



שר הביטחון אהוד ברק קורא לבחון תוכנית התנתקות חד-צדדית, שבמסגרתה יפונו עשרות התנחלויות מבודדות, ומי מתושביהן שלא ירצה להתפנות יוכל להמשיך להתגורר במקום תחת שלטון פלשתיני. בראיון מיוחד ל''ישראל היום'', שיתפרסם במלואו מחר לרגל יום הכיפורים, חושף ברק את תוכניתו המלאה ומסביר את ההיגיון שמאחוריה.






http://www.faz.co.il/thread?rep=168630
אני בעד.
ע.צופיה (יום שלישי, 25/09/2012 שעה 11:12)

הרעיון אינו חדש. הוא הוצע לערפאת ב''קמפ-דיוויד'', הוא אושר בממשלה לאחר הכישלון ב''קמפ-דיויד''. והוא הבסיס לכל התכניות (מפת דרכים וכו')שהוצעו מאז.
אני תמיד תמכתי ברעיון וכתבתי על כך לא פעם.
ביצוע נכון יכול לפתור למדינת ישראל הרבה בעיות קיום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168631
התנתקות חד צדדית
יוסף אליעז (יום חמישי, 27/09/2012 שעה 13:40)

התנתקות בכלל והתנתקות חד-צדדית בפרט

חבל שרעיון העוועים הזה מועלה שוב ושוב בידי אנשים אשר לכאורה אתה מצפה מהם לאחריות לאומית ולשמירה על האינטרסים המרכזיים של מדינת ישראל ושל עם ישראל.

המופלא הוא שאנשים נבונים טומנים ראשיהם בחול ומסרבים לראות נכוחה את המציאות. חזון השלום הוא חשוב ומי יתן ובוא יבוא, אך חלילה לנו לערב חלום וחזון עם המציאות.

במה אנו מסובכים ? [כן, מסובכים, אבל הפתרון אינו ''זבנג, התנתקות!'' וגמרנו!!].

הפלסטינאים, וזה כרגע חשוב, [וחשוב פחות כרגע, אם זה בגללנו או למרות עמדת ממשלותינו] הם מזמן אויב, ולא סתם שכן.

אנו כיום פחות או יותר יודעים מי אנחנו, [למרות שקצת קשה לקבוע מסמרות גם בענין זה, כאשר נשיא המדינה שמעון פרס תמך ביוסי ביילין ושות' והביא להסכמי אוסלו, שבגינם חזרו שונאי ישראל, על צבאם, נשקם, שנאתם ומשפחותיהם מטוניס הרחוקה לארץ-ישראל, אחרי שגורשו מ''פתחלנד'' בלבנון, במלחמת לבנון הראשונה].

אך האם אנו יודעים לבטח מי הם שכנינו? חלקנו לדעתי יודעים, אחרים עדיין מַשְלִים את עצמם באשליה שהידידות והשלום חרותים על דגלי שכנינו.

מישהו הזכיר את ''מפת הדרכים'' המפורסמת, ששרטטו עבורנו הרחק מעבר לאוקינוס. צילום אויר אינו מפה טופוגרפית, ומפה אינה מראה את כל ההפתעות אשר בשטח. בודאי לא את הלכי הרוח, האמונות, השנאות והרצחנות של המצויים באותו שטח.

הרשות הפלסטינאית לא מלאה כמעט במאומה אחר דרישות ''מםת הדרכים'', שחלקנו עדיין מחפשים בה את נתיבם. הם לא פרקו את ארגוני הטרור בכלל, ומנשקם בפרט. נהפוך הוא - ארגון טרור חזק אחד, החמא''ס, השתלט על עזה ועל כמחצית מהקהיליה הפלסטינית. תחת החמא''ס פועלים ארגוני טרור רבים, חמושים ועצמאיים המחזיקים את הנגב המערבי ותושביו תחת התקפות טילים חוזרות ונשנות ומשגרות חוליות רצח מסיני . אין זה נראה באופק שאנשי הפת''ח, השולטים ביהודה ושומרון שליטה חלקית, כאשר כל משטרם ניצב על כרעי תרנגולת [המועדת לשחיטה בידי המא''ס] ישתלטו על עזה, נהפוך הוא : החשש הגדול הוא שהחמא''ס ישתלט על כל השטח שכרגע מחזיקה בו הרשות בסיוע צה''ל והנשק שהוא מספק לה.
לפני שקופצים בצהלה למפת הדרכים יש להניח כי סביר מאד, חלילה, שהחמא''ס ישלוט בשטחים שמחזיקה כיום הרשות, גם ב''מותן הצרה'' של 14 הקילומטרים שבין הקו הירוק לים.

מנהיגי הרשות מסרבים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, או של הלאום היהודי, אף שבו בזמן הם דורשים הכרה בהם כמדינת הלאום הפלסטיני שנולד זה מקרוב, ממש יש מאיין. הם גם מצהירים שאף יהודי לא ישאר במדינתם העתידה.

ראשי הרשות גם לא ויתרו על ''זכות השיבה'' ועל דרישתם לקבל את השליטה בירושלים המזרחית, כמו גם לא על ''האמנה הפלסטינאית'' ועל חזונם ואמונתם להקים מדינה פלסטינית על כל ארץ-ישראל ההסטורית [כן, חוששני שגם על מדינת ירדן...]

אין כל הגיון למסור ישובים שיפונו ממקימיהם היהודים לגוף כזה שהוא אויב מר, גם אם מחייך אלינו לעתים, בעיקר כאשר נותנים לו כסף, שטחים ונשק...

לאור נסיוננו המר בעזה קיים חשש רציני מאד שהחמא''ס ישתלט בעתיד הקרוב גם על יהודה ושומרון. ההסתה הצליחה התושבים נוטים יותר ויותר לחמא''ס. כזכור ההסתה לקיצוניות כבר גרמה גם לרוב ערביי מדינת ישראל לראות עצמם במהותם כפלסטינאים, ולא כאזרחי ישראל ערבים.

אם החמא''ס התחזק בגדה בשנים האחרונות, הנה לאחרונה, עם ''האביב הערבי'', ובעיקר עם תפיסת השלטון במצרים בידי ''האחים המוסלמים'' - הארגון קיבל זריקת עידוד עצומה, שעוד תלך ותגדל, מהשלטון הנוכחי במצרים, גם אם פה ושם קם סכסוך רצחני קל בין שתי הרשויות. מהותית החמא''ס הוא פלג-אח של האחים המוסלמים.

אך הפליאה הגדולה בעיני היא כיצד ניתן לדבר על התנתקות בכלל, והתנתקות חד-צדדית בפרט, אחרי שחוינו וחזינו בהתנתקות הנוראה שהמיט אריק שרון על ראשינו. האם שום לקח לא נלמד? מה קרה לנו? התעוורנו?

גם התקופה הנוכחית היא מסוכנת מכל למחשבה על התנתקות כלשהי. כמו שכתבתי השלטון של פת''ח ביהודה ושומרון צפוי להתמוטטות בכל רגע. האוכלוסיה, אמנם כרגע על רקע כלכלי לכאורה, מצויה על סף מרד [ו/או אינתיפאדה נוספת]. השלטון במצרים מתגבש ומתחזק ונעשה איסלאמי קיצוני יותר ויותר. הצבא המצרי, שהיה ''חילוני'' יחסית, כבר נוטרל פוליטית, או אולי כבר הפך לצבא מוסלמי קיצוני. פה הנשיא המצרי החדש חיקה יפה את עמיתו הטורקי. הוא למד מהר...

סוריה על סף התמוטטות וסביר מאד שגם שם יעלה האיסלאם הקיצוני לשלטון. בלבנון הגוף החזק כרגע הוא ארגון טרור, החיזבאללה, שכרגע תומך באסאד העלאווי בסוריה, ומסייע לו בטבח עמו, ונאמן כרגע לאירן השיעית הקיצונית.

ירדן, שרוב אוכלוסייתה פלסטינאית, מצויה אף היא בסכנת התמוטטות ואם חלילה השלטון ההאשמי יתמוטט השלטון יפול גם שם, ככל הנראה, כפרי בשל לידי האחים המוסלמים או תומכיהם.

אירן, שהכתירה עצמה כגדולת שונאינו ושוקדת על השגת ''נשק יום הדין'' התחזקה מאד בבסיסיה בצפון, החיזבאללה, ובדרום מערב, בעזה, ומצפה להקים בסיס שלישי, בעורפנו, ביהודה ושומרון.
.
האם זהו הזמן לחשוב בכלל על הינתקות? יתכן שלאהוד ברק יש נטיות אבדניות. חלילה שנאפשר לו להרוס עימו את מדינת ישראל. בינתיים הוא הרס את מפלגת העבודה, שלמזלה נטש אותה ברגע האחרון. הוא כבר הרס בעבר הרבה חלקות טובות.

זה האיש שהכריז בזמנו, בנשימה אחת, כי יגייס את בני הישיבות, וכי אילו היה ערבי היה מצטרף לפת''ח.
לא כל לוחם מתאים להיות גנרל, ולא כל גנרל מתאים להיות שר בטחון או ראש-ממשלה. אדם זה מכהן מזה שנים כשר בטחון, ושוב הוכיח כי הוא אדם מסוכן, בעל יצר הרס, כמו רעיון העוועים שהעלה עתה.

עתה הזמן להחזיק חזק בכל היש, להשתדל להגדילו, עד שיחלפו הבחירות בארה''ב, המהפכות סביבנו יתייצבו מעט, ונראה נכוחה, בעיין טהורה מאמונות ותקוות שווא שמערפלות ראייתה כתבלול, מה עומד בפנינו.

על הרעיון האחרון, לאפשר לחפצים בכך להשאר תחת שלטון פלסטיני אחר התנתקות מהגדה חבל להרבות מילים.
אבו עבאס, ראש הרשות, כאמור, כבר הצהיר כי לא יתיר אפילו ליהודי אחד לחיות בפלסטין. מי שישאר שם כמוהו כשה המובל לטבח בחג הקורבן.
את זאת חווינו כבר בכל מאה ועשרים השנים האחרונות, החל מטבח תברון וצפת בתרפ''ט, דרך הפרעות במרד עלי אל-כילאני, ברצחנות של המופתי אל-חוסייני, שהקים גדוד מוסלמי בצבא הנאצי, המשך בטבח השיירה להר הצופים וההתעללות בטבוחי הל''ה, ועד ליחס לשבויים במצרים וסוריה, וזו רק רשימה חלקית ביותר.
האם אדם שפוי העלה רעיון מבריק זה? תמהני.

בין כסה לעשור תשע''ג

http://www.faz.co.il/thread?rep=168640
התנתקות חד צדדית
ע.צופיה (יום חמישי, 27/09/2012 שעה 17:28)
בתשובה ליוסף אליעז

בגלל כל הדברים שמנית ההתנתקות החד צדדית גם ביו''ש היא חיונית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=168638
לאהוש ברק יש כמה כשרונות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 27/09/2012 שעה 17:18)

1 - הוא קצין קומנדו מוכשר .
2 - הוא יודע להביט בלבן של העיניים .
3 - הוא מרבה בנסיגות .
4 - הוא מצליח להרחיק ממנו את תומכיו .

ובקיצור
ברח - בורח - ייברח .


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.