פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אין חדשות אמיתיות
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום רביעי, 23/05/2012 שעה 6:00)


אין חדשות אמיתיות

ע. צופיה



כבר נאמר שהחדשות הטובות הן שאין חדשות. זה מה שקורה בארץ בשבועיים האחרונים. אין חדשות אמיתיות ולכן אנו עוסקים בעניינים משניים.

למשל הנשיא לשעבר קצב. כשבועיים דנו העיתונים האם ישוחרר קצב לחתונת בנו, איך ולכמה זמן. היו כמובן דעות מקלות וכמובן שהיו דעות מחמירות. הייתכן שאנס כה מסוכן כמו קצב בן ה-‏66 יצא לחופשי למספר שעות בטרם מלאה, אפילו, חצי שנה לכליאתו? כל פקידותיו לשעבר הוזהרו להישאר בביתן באותן שעות.

אז הגיע היום המיוחל ועשרות עיתונאים וצלמים צבאו על שערי הכלא ושידרו בשידור חי כי קצב לא פלט ולוא מילה אחת לעברם. בערב הם התגודדו סביב אולם השמחות צילמו כל מיני אורחים אך מקצב לא שמענו תגובה. בבוקר ראיינו אורחים שונים שגילו לנו איך אב מחתן את בנו.

אחד העיתונאים נאנח: ''זה מה שמעניין את העם''.
ידוע שעיתונאים הם טיפוסים צבועים אך במשפט זה הם הגיעו לתחתית חבית הגועל. קצב לא מעניין את אף אחד חוץ מתאוות המציצנות והרייטינג של העלובים שבכתבי התקשורת.

למשל עניין תקציב המדינה. מזה שבועות שאנו קוראים מאמרי אימה על הצפוי לנו בשנה הקרובה. מיסים, היטלים, קיצוצים, ביטולים ועוד מיני הפחדות. הכול נכתב חוץ מהאמת הפשוטה. תקציב השנה הבאה לא יהיה שונה מתקציב השנה שעברה או זו שלפניה. כך שאם צפויים אנו לשלם מיסים נוספים ולקבל פחות שירותים בחינם הרי הסיבה היא פשוטה. שנה קודם קיבלנו יותר מדי, או קיבלנו דברים חדשים ועתה עלינו להצטמצם בכמה דברים או להוציא קצת כסף מהכיס למימון הדברים החדשים.

לטעמי הבעיה העיקרית והחשובה ביותר שתעמוד במבחן התקציב בשנה הבאה היא בעיית הגנתנו.

אירועי השנים האחרונות והצפי לשנים הבאות מכריח אותנו לשנות את הדרך שבה אנו מגנים על חיינו. אם עד סוף המאה ה-‏20 בנינו צבא שיהיה ראוי למלחמה בצבאות אחרים, דבר שדרש השקעה כספית גדולה במטוסים, שריון, תותחים וחיילי חי''ר. הרי המאה הזאת נפתחה באיום של עשרות אלפי טילים ואולי יותר המפוזרים הן בצפון, הן בדרום וגם במרחקים. הדבר מחייב אותנו להצטייד בנשק הגנתי נגד טילים אלו כי הנשק המצוי כרגע בידינו (חי''א, שריון וכו') אינו יעיל נגדם. חלק גדול מהנשק ההגנתי הדרוש לנו אינו קיים ועלינו להמציאו, לבנותו, לבחון את יעילותו וכמובן לשפרו. חלק עלינו לרכוש. הנשק הזה יקר מאוד ועלינו להקציב לכך את מיטב כספנו, אך בחיינו הדבר ואין צורך להרחיב בכך.

לכן מעבר לכל הפטפוטים על שנת גן נוספת בחינם או רכבת לכרמיאל או קצבאות נוספות מסוג זה או אחר עלינו קודם כל להקציב כסף להבטחת אורח חיינו התקין במדינה, הכיבודים יחכו קצת.

או למשל הסערה הסלולארית שפקדה אותנו שבוע שעבר. חברות חדשות הציעו מחירים נמוכים לשיחות שאנו מנהלים דרך הטלפון הסלולארי. התקשורת התנפלה על ''המציאה'' בשצף-קצף הציבור נע כעדר וערכן של החברות הותיקות ירד פלאים. כל מי שבדק את ההצעות ברצינות מצא שאין בהן שום מציאה. הן רק הצעות שמטרתן ל''הכניס'' את החברות לשוק הטלפונים הסלול ארים אך אין בהן כל הטבה לעתיד רחוק יותר. אני למשל, אם אנכה מסכום התשלום החודשי את מחיר המכשיר הרי יוצא שבסך הכול אני משלם 10 ש''ח יותר מההצעות ''האטרקטיביות''. האם תמורת 10 ש''ח אנטוש חברה ותיקה ומבוססת עבור חברה חדשה שגורלה אינו ברור עדיין?

גם אלו שמיהרו להיפטר מנ''הע והאג''חים של חברות הסלולאר הם אותם תמימים שתמיד ''נאכלים'' על ידי שועלי שוק ההון. אולי פעם מישהו בתקשורת יפנים כי המילים היוצאות ונכתבות על ידם בקלות עולות הרבה כסף לציבור תמים שמאזין ומאמין להם.

בקיצור: אין חדשות אמיתיות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  (ללא כותרת)  (דוד סיון) (8 תגובות בפתיל)
  יש מי שטענו כי החדשות נעשו ''בידור'' .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (6 תגובות בפתיל)
  בטחון חשוב מאד .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (15 תגובות בפתיל)
  רק כתבת, וכבר יש המון דברים חדשים  (המסביר לצרחן)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי