פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
המהלך המבריק של מופז
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום רביעי, 09/05/2012 שעה 6:00)


המהלך המבריק של מופז

ע. צופיה



לפני שבוע, כאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוליך מהלך לבחירות בזק תוך 4 חודשים נשמעו קריאות גיל וצהלה מכיוון הגברת שלי יחימוביץ' ומפלגתה ואווירת יגון וקדרות מכיוון מפלגתו של שאול מופז שרק זמן קצר קודם נבחר לראשות מפלגת ''קדימה''.
על פי כל הסקרים, הערכות והפרשנויות מפלגת ''קדימה'' בראשות שאול מופז הייתה אמורה לרדת מ-‏28 נציגים בבית הנבחרים למספר של 8 – 9, אולי פחות, נציגים.

היזמה להיכנס לממשלה, עד מועד הבחירות החוקי בעוד כ- שנה וחצי, החלה אצל שאול מופז וקרמה עור וגידים אצל היועצים הפוליטיים של נתניהו ומופז.
בליל ההצבעה בכנסת על חוק פיזור הכנסת נערכו 2 פגישות אישיות ביניהם ובהם סוכמו כל התנאים.
כתוצאה ממהלך זה ימונה שאול מופז לשר בלי תיק ומשנה ראשון לראש הממשלה. דהיינו: ימלא את מקומו בעת העדרו. כמו-כן צורף ל''שמיניה'' שהפכה ל''תשיעיה'' והחשוב מכל, יהיה מעתה בחוג ההחלטות האינטימי שהיה בעבר בין נתניהו, ברק וליברמן. כל המינויים והתפקידים הנ''ל אמורים להפוך את מופז לדמות מדינית מוליכה במדינה ישראל. באם ידע לנהל את ענייניו כהלכה ירכוש יוקרה ומעמד שלא היו מנת חלקו עד היום, יוכר כמנהיג מדיני וכן יצליח להציל חלק גדול מהקולות שהצביעו למפלגה בעבר.

המרוויח השני במעלה הוא ראש הממשלה, נתניהו.
נתניהו שפתח, השבוע, את ועידת הליכוד נדהם מעוצמת האופוזיציה הפנים מפלגתית כנגדו, בעיקר מציבור גדול ורעשני של חובשי כיפות. דחיית הבחירות נותנת לו את האפשרות לטפל בניחותא ''בבעיה'' פנים מפלגתית זו.

כניסת 28 חברי הכנסת של ''קדימה'' לקואליציה יצרה מצב שראש הממשלה אינו תלוי במפלגה זו או אחרת לקיום הממשלה וניתן להעביר חוקים והחלטות ללא הסכמת כל המפלגות המרכיבות את הקואליציה. זהו חלומו של כל ראש ממשלה במשטר דמוקרטי.

המפסידים הם מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' ש''תפסה'' בשבועות האחרונים מומנטום חיובי בציבור על רקע התפוגגות ''קדימה''.
בניגוד לדעה הרווחת איני חושב שיאיר לפיד ניזוק מהמהלך. לדעתי, דווקא, החיפזון בקיום הבחירות היה מזיק לו יותר בגלל אי היכולת להתארגן כראוי. דחיית הבחירות יכולה לזמן לו מספר הזדמנויות להתבלטות בציבור.

הכועסים הגדולים הם העיתונאים שלא ידעו דבר ולמעשה הוצגו ''ככלי ריק'' על ידי מופז, נתניהו ועוזריהם. הדבר בא לידי ביטוי בכעס שבו הם מסקרים את המעמד.

רוב הציבור לא חפץ בבחירות ולכן יוקיר תודה לאנשים שדחו אותן.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  נתניהו לא נדהם  (דוד סיון) (54 תגובות בפתיל)
  אינני נותן עודף קרדיט לציבור .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (11 תגובות בפתיל)
  רצה הגור לינוק מאשר הזאבה להניק  (בצלאל פאר) (4 תגובות בפתיל)
  מבריק? תלוי בסיבות....  (ninari@netvision.net.il) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי