פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6975

חוק לסתימת פיות של בכירי מערכת הביטחון
דוד סיון (יום ראשון, 06/05/2012 שעה 8:00)


חוק לסתימת פיות של בכירי מערכת הביטחון

ד''ר דוד סיון



בקיץ שעבר, בעקבות התבטאויות של אלוף (מיל.) מאיר דגן בענייני מדיניות ביטחונית הוא זכה לביקורת ציבורית רחבה (נאה דורש, אך לא מקיים). למיטב הבנתי אפשר להגדיר את דבריו של דגן אז (בקיץ 2011), ומאז כדברי ביקורת פוליטית-מדינית, לגיטימית. הרי לא יתכן שבמדינה שנסמכת על תקנות לשעת חירום (מראשיתה) ומופעלת בה צנזורה בהסכמה שאנשים כדגן יעברו על החוק – שהתחום פרוץ.

אבל ההתבטאויות של דגן לא מצאו חן בעיני חה''כ רוברט טיבייב (קדימה) ובעיני מירי רגב (ליכוד) לא חושבים שצריך לאפשר ביקורת פוליטית-מדינית על מהלכים של שרים בממשלת ישראל. לכן הם בחרו להגיש הצעות חוק שתמציתן מצוטטת כאן:
ראש שירות הביטחון הכללי, ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, קצין בצבא הגנה לישראל בדרגת אלוף ומעלה, קצין במשטרת ישראל בדרגת ניצב ומעלה ונציב בתי הסוהר לא יתבטאו בנושאים ביטחוניים בכלי תקשורת, כנס או הרצאה, בין אם בישראל ובין אם מחוצה לה במהלך השנתיים הראשונות מיום פרישתו.
מי שמילא תפקיד של קצין בכיר בכוחות הביטחון לא יתבטא בציבור בנושא שיש לו לגביו ידע שרכש במהלך שירותו בכוחות הביטחון, אלא אם כן קבע קצין מוסמך כי התבטאות כאמור לא עלולה להביא לפגיעה ממשית בביטחון המדינה.
בראשית השבוע בעקבות התבטאות פוליטית-מדינית של יובל דיסקין, ראש השב''כ לשעבר, גם הוא זכה לביקורת רחבה. לא עבר הרבה זמן וחה''כ מירי רגב איימה שבמושב הקיץ של הכנסת היא תאיץ את הצעת החוק שלה מהקיץ שעבר. גם חברי כנסת אחרים מהליכוד הצהירו שיגישו הצעות חוק דומות (סערת דיסקין...).

מסתבר שהם לא ינוחו עד שלא יצליחו לפגוע עוד קצת בחופש הביטוי הפוליטי-מדיני של מבקרי השלטון, או הממסד.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.