פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''אהוד ברק בראיון מיוחד ל'גלובס'...''
חדשות / המערכת (יום רביעי, 25/04/2012 שעה 18:00)


''אהוד ברק בראיון מיוחד ל'גלובס'...''



אני מכיר את האוצר יותר טוב מרוב השרים. אני מכיר בדיוק מה יש בפנים, מה קורה שם, מה המכניקה, מה הפעולה של אגף התקציבים, של החשב, ומה הפתרונות שיש להם. יוון, ספרד? מה פתאום? איפה ישראל ואיפה אירופה. באירופה הייתה בועת נדל''ן, באירלנד ובספרד לא משלמים מסים, באיטליה וביוון ולא קמים לעבודה. עכשיו יש באירופה מלכודת צנע, סכנה שההידוק שהגרמנים דורשים ימשיך לדרדר את כולם. דבר שני שחסר להם זה אירו-בונד. אין לזה שום קשר למה שקורה איתנו.
....
התפקיד של ממשלה, בניגוד לאוצר, הוא לעקוב אחר גל צמצום הזמנות ליצוא בגלל המיתון שיתמשך באירופה ועד שנבנה שווקים חליפיים בסין ובהודו, ולדאוג שזה לא יביא לקריסת המערכות האנושיות והמשקיות. הממשלה צריכה למצוא דרך להרחיב תקציב בטווח קצר כך שלא תהיה קריסת מערכות. בטווח הארוך חובה לנהוג באחריות פיסקלית.
...
אני חושב שהקביעה של שר האוצר שאנחנו כאילו על קצה תהום מבחינה כלכלית אין לה אחיזה במציאות. אין לי ספק שבסוף התקציב יתרחב בדיוק כמו שאמרתי, אבל הממשלה תיגרר לשם בכוח וכל השווקים בעולם יראו ויגידו שאנחנו נגררים.
...
... אני חושב שהממשלה מקדשת דוגמה כלכלית שתרמה הרבה להתפתחות העולם ב-‏20 השנים האחרונות, אבל ב-‏3-4 השנים האחרונות היא הפסיקה להיות רלוונטית. במשך 20 שנה היינו במצב שהממשלה הייתה בעיה והשוק החופשי היה הפתרון, ועכשיו השווקים הם חלק מהבעיה וממשלות צריכות להתערב.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  חילופי כסאות   (ע.צופיה)
  קריאת המציאות והמסקנות של ברק בהיבט הכלכלי איכותיות  (דוד סיון)
  צודק ברק  (גלעד היפתחי)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי