פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הטרור היהודי נגד צה''ל והמדינה
דוד סיון (יום חמישי, 15/12/2011 שעה 7:00)


הטרור היהודי נגד צה''ל והמדינה

הכתובת כבר מזמן על הקיר

ד''ר דוד סיון



למעלה מ-‏50 פעילי ימין חדרו הלילה (שלישי) לבסיס צבאי במפקדת החטיבה המרחבית אפרים הסמוך לקלקיליה וגרמו נזק לציוד צבאי - הבעירו צמיגים, ניקבו צמיגי כלי רכב צבאיים ושפכו צבע על כלי רכב נוספים.

באירוע נוסף, יידו פעילים אבנים לעבר מפקד החטיבה המרחבית אפרים, אלוף-משנה רן כהנא וסגנו. לוואלה! חדשות נודע כי פעילי ימין רבים הגיעו בשעות הלילה לכביש 55 סמוך למאחז רמת גלעד כשהם רעולי פנים וחסמו באבנים את הכביש הסמוך להתנחלות קרני שומרון. כאשר הגיעו מפקד חטיבת אפרים וסגנו ברכבם, הם פתחו את דלת הרכב ותקפו את השניים באבנים. מיידי האבנים נמלטו מהמקום, והשניים המשיכו בנסיעתם. סגן מפקד החטיבה נפגע מאבן בראשו, אך לא נזקק לטיפול רפואי.
בצה''ל טענו שמדובר בפעולות חמורות וחריגות שנועדו להרתיע את מערכת הביטחון מלבצע את משימותיה. על פי הדיווחים קציני צה''ל שוב כינו את הפעולות כ''טרור יהודי''. ראש הממשלה ויו''ר הכנסת התבטאו בחריפות וגינו את הפעולות האלה. ראש הממשלה גינה בחריפות את תופעת ''תג מחיר'' ואמר שחובה לנקוט יד קשה נגד מבצעי המעשים (מעשי הטרור) האלה. יחד עם זאת מדבריו מסתבר שהוא חושב שזו תופעה מצומצמת, לא קשורה לאידיאולוגיה ושרק לאחרונה זיהה את חומרת הבעיה.



עם כל זאת לכל מי שעוקב אחר המתרחש די ברור שאפשר היה לצפות את כיוון ההתפתחות פעילות הטרור היהודי. הכוונות החלו להתברר באותו היום בקיץ 2006 בו פורסמה תוכנית אסטרטגית למניעת פינוי התנחלויות שכללה ''המלצות'' לפגיעה בתשתיות, בצבא, במשטרה, בערבים וברכושם. בין מציגי התוכנית (בחדשות ערוץ 2) היו אישים מוכרים בין המתנחלים ואפילו מוכרים בקרב הציבור הרחב. בהמשך הזמן שמענו לא מעט ידיעות שהבהירו שהתוכנית האסטרטגית הזאת נכנסה לשלבי ביצוע. ראוי להדגיש שפעולות לפגיעה בחיילי צה''ל בעת מילוי תפקידם, ברכושם וברכוש צה''ל איננה תופעה חדשה. באותה מידה גם אין חדש בדיווחים על הערכות שחיילים מעבירים מידע מבצעי לגורמים עוינים בימין הקיצוני. זה כבר קרה בעבר: קצין מילואים דיווח להתנחלות הקרובה על פעילות מבצעית של יחידתו בזמן אמת (המזרח הפרוע).

כאשר ראש הממשלה אמר השבוע בהקשר הזה כי צריך לעצור דברים רעים כשהם קטנים ושלא ניתן להרים יד על חיילי צה''ל, אפשר היה לפרש את דבריו כאילו עד הימים האחרונים זו היתה פעילות שולית; הוא נשמע כאילו שרק כעת הוא הבין את חומרת מעשי הטרור היהודי. גם העובדה שבנימין נתניהו הורה שתוגש לו תוכנית חירום לטיפול בנגע הזה (נתניהו...), רומזת כי הוא וממשלתו נתפסו כלא מוכנים, למרות, שהכתובת כבר מזמן (לפחות מקיץ 2006) על הקיר. מצד שני, קשה מאד לחשוב שאין במשרדי הממשלה הנוגעים בדבר גורמים שתפקידם לעקוב אחר המתרחש ולהכין מענה ראוי.

על הרקע הזה קשה להשלים עם הטענות בדבר הקושי לאסוף מודיעין שממנו נובע הקושי להביא את פורעי החוק לדין. על הרקע הזה גם הטענות כאילו התופעה מצומצמת לא מתקבלות כרציניות. בהתחשב בזמן שעבר מאז החלו הפעולות על פי האסטרטגיה שהוצגה, ובהתחשב שמההתפתחויות במהלך השנים האחרונות עולה החמרה גוברת והולכת של פעולות הטרור היהודי (הטרוריזם...) קשה לקבל את הטענה שהמערכת הביטחונית שלנו לא מצליחה לאסוף מודיעין. בכל מקרה תוכנית החירום עליה דיבר ראש הממשלה היתה צריכה כבר להיות מוכנה מזמן.

כאשר אישים מציבור מסוים מפרסמים תוכנית לביצוע מעשי טרור ראוי שגורמי אכיפת החוק יתכוננו עוד לפני שמתארגנים מהלכי הביצוע. מנסיון אנחנו יודעים שהגורמים המתאימים ברשויות אכיפת החוק הישראליות יודעים למנוע פעולות טרור וגם מונעים. לכן צריך לצפות שהם גם יודעים וידעו למנוע פעולות של הטרור היהודי.



קשה להאמין שבעיית מניעת ובלימת הטרור היהודי היא בעיה אופרטיבית של מערכת הביטחון. לכן צריך לקוות שבגיבוי הממשלה תמצא מערכת הביטחון דרך ראויה ויעילה לעשות זאת.

לאור המצב צריך לקוות שחברי הכנסת ושרי הממשלה שלאחרונה התמקדו בחקיקה שפוגעת באיכות הדמוקרטיה שלנו, לא ימצאו לנחוץ לחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים כדי לטפל בטרור היהודי. מצד שני, טוב יעשו אלה אם ידאגו שבעית הטרור היהודי תטופל כראוי על ידי מערכת הביטחון, ושיספקו לה את הגיבוי הנחוץ.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אלו הן ]/[ של המשטר החדש  (עמיש)
  השמאל מתעורר, מנער את האבק ומתלהם כהרגלו  (איתן אדיר) (10 תגובות בפתיל)
  [•] צביעות: 130 חיילים נפצעו מפעילי שמאל קיצוני - אחד איבד עיין  (יענקלה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי