פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בשולי האירועים – תחילת תשע''ב
יוסף אליעז (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 9:00)


בשולי האירועים – תחילת תשע''ב

יוסף אליעז



עיסקת גלעד שליט

אני שמח עם משפחת שליט ומברך אותה על שחרורו הקרוב של גלעד מבור-הכלא, בו נכלא מעל לחמש שנים בידי מפלצות שמנעו ממנו אפילו ביקור של נציגי הצלב האדום. מצוות פדיון שבויים היא מצווה חשובה בכלל, ושחרורו של חייל שלחם בשליחות המדינה חשובה בפרט.

עם זה – אני אָבֵל בְּאֶבְלוֹ של עם ישראל ששוב שילם בשחרור מאות מרצחים מדופלמים ומורשעים. שוב הוכח כי בנימין נתניהו, הגם שהוא אולי כרגע הטוב במועמדים לראשות הממשלה, אינו ראוי לכהונה זו בשל העדר החוסן הדרוש לנושא במשרה זו.

כבר כתבתי על ''שליט ושלטון'': מה שמותר למשפחת שליט, שהפגינה כח עמידה, עקשנות, רוח לחימה ועוררה סערה חובקת-עולם; אינו מותר לראש מדינה אשר חייב להגן על שלומם של חיילינו שנחשפו לסכנת-חטיפה. משהוכח לאויבינו הטרוריסטים כי חטיפת חייל היא הדרך לגבור עלינו ולהביא לשחרור הרוצחים ששלחו לרצוח בנו - הופקרו בנינו לחוטפים. אני חרד לגורלם של כל חייל או חיילת העלולים להחטף בגבול, או בעת המתינם, בודדים בכביש, להסעה.

נתניהו מגדיר עצמו כתלמידו של ז'בוטינסקי, שהגדיר את העם ושליטו ''גאון ונדיב ואכזר''. העסקה הכואבת הזו נדיבה למשפחת שליט, אך אכזרית לכל העם ולוחמיו, אשר חרפו נפשם, ולעתים אף הקריבו חייהם, בכדי להביא את המרצחים הללו אל מאחורי סורג ובריח, ואכזר כלפי האזרחים והחיילים שירצחו, חלילה, בידי אותם ''המשוחררים''. כבר שילמנו בעשרות נרצחים על שחרורם של מרצחי עיסקת ג'יבריל.

אין ברירה: האוחז בשלטון (שלא לומר כאן ''שליט'') חייב להיות גם אכזר. כל מפקד השולח לוחמים לקרב, ואפילו אם הוא עצמו מסתער בראשם, הוא אכזר, כי הוא יודע שחלקם עלול ליפול בקרב. גם בהקריבו עצמו הוא מתאכזר כלפי הוריו, רעייתו, ילדיו וכל יתר אוהביו. היפה בתכונות האדם, המקריב עצמו למען אחרים, שלובה באכזריות כלפי הקרבן עצמו.

אמנם הלחץ על נתניהו היה אדיר, אך תפקידו הוא לעמוד בלחצים, ובכך הכזיב, ממש כפי שלא עמד בלחצים של ש''ס בעניני כספים, או בהפקרת הפצועים-בכח, לאמור אלו שיפצעו בעתיד בדרום, באי-הקמת חדר-מיון מוגן באשקלון, ובהפגינו רכרוכיות בעוד ועוד הזדמנויות שונות.
''בוב-ספוג'' הוא בובת משחק חמודה, אך ראש ממשלה חייב להיות קרוץ מחומר אחר.
העובדה שגם יצחק רבין, מפקדו הנערץ של הפלמ''ח, הרמטכ''ל לשעבר, לא היה קשוח יותר בעיסקת ג'יבריל אינה מנחמת.

התנ''ך מספר לנו על שאול, מלך שהיה בעצמו לוחם גיבור, אך אחר שניצח ריחם על אגג מלך עמלק ושילם על כך בכתרו, בחייו אך גם בחיי לוחמיו.

המהר''ם מרוטנברג נכלא והאציל הבריון שכלא אותו היה נכון לשחררו בכופר – נפש גבוה, אך הצדיק אסר על בני קהילתו לפדותו במחיר מופקע, שכן הבין שבכך רק יפתח עוד ערוץ סחיטה לעריצים.

מדינת ישראל דרשה מיתר האומות התרבותיות שלא להכנע ללחץ טרוריסטים, וכולנו כעסנו כאשר מרצחים שוחררו בגרמניה, באיטליה ובאנגליה (כמו המפוצץ הלובי של מטוס פאן.אם. מעל לוקרבי), וְטָעַנּוּ נגד עראפת, ונגד יורשו אבו-מאזן, על ''הדלת המסתובבת'' למחבלים בבתי-הכלא של הרשות הפלסטינית. עתה שוב הוכחנו שבמישור זה אנו גרועים אף מהם.

''חנינה'' זו היא בזיון לצה''ל ולמשטרה, שסיכנו חיי לוחמיהם בלכידת המרצחים; בזיון למערכת המשפט שטרחה לשפוט את המרצחים בהליכים מפורטים. לשם מה? האם כדי לחנוך גם אצלנו את אותה ''דלת מסתובבת''? זהו גם בזיון למדינה המצהירה שלא תנהל מו''מ עם טרוריסטים והיא מתרפסת בפניהם ומאבדת את כח ההרתעה. כל מחבל יודע שאם יפול בידי כוחותינו יקבל טיפול רפואי מלא, משפט הוגן, תנאים משופרים בכלא, כולל לימודים גבוהים בנוסף להשתלמויות-טרור בכלא, ויהא פסק-דינו אשר יהא – הוא צפוי להשתחרר תוך שנים ספורות בעסקה כזו או אחרת.

ברוך אתה גלעד בשובך. עתה עלינו לחפש ראש ממשלה עם עמוד שדרה איתן יותר.


שריפת מסגד, מהומות בטובא-זנגריה ו... גיבוש-בבישול של צמרת המשטרה

משטרת ישראל, כמוה כשב''כ, כושלת מזה זמן רב באיתור והעמדת מחרחרי ''תג-מחיר'' לדין. זהו כשלון מתמשך אשר עלול לגרום לשפיכות דמים בתוך המדינה או אפילו לג'יהאד מוסלמי כללי נגד ישראל. פושעי ''תג מחיר'', משהחלו לשרוף מסגדים ולחלל בתי-קברות מוסלמיים,''משחקים לידיהם'' של האחים המוסלמים, של קנאי ''הפלג הצפוני'', ושאר שונאי-ישראל מבית ומחוץ.

מנוול אלמוני כלשהו הצית אש במסגד בכפר טובא-זנגריה. משטרת ישראל החלה לחקור. נשיא המדינה, שמעון פרס, הטריח עצמו למקום וכך גם מר אהרונוביץ, השר לבטחון-פנים. מי שנעדר בכל אותו יום מתוח ונפיץ, שהיה על-סף התפוצצות, היה המפכ''ל.

המפכ''ל לא שהה בחו''ל; הוא לא ניהל איזה מבצע משטרתי רחב-היקף שחייב את נוכחותו. ובכן מה עשה באותו יום? לא תאמינו - הוא עסק בבישול! באותו יום ערכה צמרת המשטרה ''יום גיבוש''. לא חלילה ששמעו איזו הרצאה או השתתפו באירוע תרבותי, או בסיעור מוחות סביב נושא אקטואלי, אלא כולם שהו, כמסורת ימים אלו בעתונות ובטלביזיה, בסדנת... בישול. כל הניצבים, שבימים כתיקונם מופיעים מצוחצחי מדים, עטורים במיני ''כנפיים'', תגים, כוכבי-מתכת נוצצים ועיטורים אחרים, עטו באותו ערב סִינָּרִים והתחרו ביניהם תבשילו של מי טעים יותר...

לדעתי- המפכ''ל הקדיח את תבשילו !

שלא יהיו ספקות: יש לי, כתושב הנגב, דעה מצוינת על המפכ''ל הזה, שהיה מפקד מעולה על המחוז הדרומי. דומה שהפעם מונה הקצין הנכון לתפקיד הנכון, אך פה המפכ''ל ביצע שגיאה גדולה.
כבר ראינו מפכ''ל קודם, רפי פלד, שראה לנכון להצטלם עם ניצביו בג'קוזי. לא ידענו אז אם לצחוק או לכעוס על שבמשכורות ובכבוד שהם מקבלים זהו עיסוקם. כלום המפכ''ל הנוכחי שכח זאת? האמנם חייב היה להתבזות כך?

בעיני זהו בזיון פשוט. אינני יודע כיצד ראו זאת תושביו של הישוב טובא-זנגיריה, שרבים מבניו משרתים במשטרה.

נכון- מפקד המחוז שהה בשטח ופיקד על אנשיו. אין ספק שהוא אמור לדעת את מלאכתו ואינו זקוק להדרכתו של המפכ''ל, אך המצב לא היה רחוק מחזרה על אותם אירועים אלימים שבגינם הוקמה ועדת-אור. אם נשיא המדינה והשר התיצבו - תמהני כיצד המפכ''ל הרשה לעצמו להעדר, ועוד למטרה כה מטופשת אם גם אולי טעימה.

אילו אני השר או ראש הממשלה הייתי מזמין אלי את המפכ''ל לשיחה נוקבת.
הייתי רוצה לראותו בחמ''ל הפיקוד ביום פקודה, כשלגופו שכפ''ץ ולא סינר.


תנובה מורידה מחירים בעקבות חרם הצרכנים

בראבו לתנובה. בעקבות חרם הצרכנים הורידה החברה הענקית אשר מספקת את רוב החלב ומוצריו לציבור את המחירים על 20 מוצרים (בלבד) ב-‏15%!!

השאלה הקטנה המדגדגת בארנקי היא: אם כיום, כאשר שכר העבודה ומחירי הדלק והגז מאמירים, יכולה תנובה להוריד כך מחירים - כמה היא הרויחה מהפקעת המחירים עד עתה? היכן הפיצוי לציבור, ובעיקר לאמהות הרוכשות מוצרי חלב לילדיהן, ששילם כספים אדירים לקופתה מעל ומעבר לסביר?

כיצד זה אף עו''ד לא הגיש תביעה יצוגית על הפקעת המחירים ואולי גם על הקרטליזציה, כי גם חברות אחרות מכרו מוצריהן באותם מחירים מופקעים?
היכן היו כלכלני ופקחי משרד המסחר והתעשיה?

החברה הזו, אם גם בבעלות הקודמת, הרשתה לעצמה מעשים שאילו נעשו בידי חברות אחרות, חזקות פחות, היו מנהליהן מושלכים לכלא. אני זוכר שפעם, ב-‏1965 לערך, החברה הזרימה סיליקון לחלב העמיד, בכדי להקל על אריזתו. כאשר התגלה הענין פתחה במערכת שקרים ודיסאינפורמציה עד שלבסוף הודתה באמת.
בעיתונות פורסם גם כי החברה השתמשה בחלב שנתגלתה בו אנטיביוטיקה ליצור מוצרים שנמכרו לציבור הרחב, אף שנראה לא שלמה לרפתנים שסיפקו את אותו החלב בשל... המצאות אנטיביוטיקה בחלבם. החברה כאמור התכחשה לממצאים ורק אחרי הליכים ארוכים גם נקנסה בפלילים וגם שלמה מיליונים בתביעה יצוגית שהוגשה נגדה בגין אותו סיליקון

אולי מישהו ירים את הכפפה וידרוש מחברה אדירה זו לפצות את הציבור, או לפחות את השכבות החלשות בו?!


היהדות, עבודת האלילים והעליה ההמונית לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן

קשה להבין את העם העיקש הזה, עם ישראל. העם הוצא ממצרים ביד חזקה, בזרוע נטויה, באותות ובמופתים. ראה נסים על הים ובמדבר. זכה למעמד הר סיני, וכן למנהיג דגול, אך כאשר משה נעלם בראש ההר ל-‏40 יום נזקקו בני-העם מיד לאיזה פסל שיאפשר להם עבודת אלילים, ותרמו את זהבם לקבלתו. אהרון, דווקא אהרון, יוצק להם את עגל הזהב – כאחד האלילים של המצרים.

המקרא מזהיר את העם מעבודת אלילים ומחיקוי העכו''ם, תושבי ארץ כנען אליה באו. אך דבר אינו מועיל: למרות כל הנסים והנפלאות, ה''שופטים'' והשפטים, המוכיחים והנביאים, העם חוזר לסורו שוב ושוב. מאות שנים לאחר כיבוש הארץ, כבר לא עם עבדים, לא ''דור המדבר'', שוב יוצק ירבעם עגלי זהב לעשרת השבטים שהמריד וקרע מִמַּלְכוּת בית-דוד ומציב אותם בבית-אל וּבְדָּן ואלו נוהים אחריו ואחרי עגליו. הכמיהה הזו להתגלמות כלשהי, למשהו לאחוז בו, מעץ, מאבן או מזהב, לקמע כלשהו, לא נעלמה. גם הכמיהה למנהיג דגול שנלך אחריו בעיניים עצומות כעדר צאן אחרי הרועה או המשכוכית, לא נעלמה למרות שכיום כולנו זכינו לחינוך, כולנו יודעי-ספר, אימנו אותנו לחשיבה עצמית - כה רבים בנו יוותרו על חשיבתם העצמית, על זהותם כיצור תבוני וחכם, וינהו אחרי מנהיג חזק, כמו ראש חמולה, אדמו''ר, בבא, או ראש ישיבה.

אכן טרם הגענו לבהמיות הגרמנית שאיפשרה לדמגוגים גדושי שנאה לרכז סביב שנאתם לאחר והעצמת העצמי, כ''גזע עליון'' להכות בסנוורים עם רחב-תרבות, אך היכן אנו? הרי יש כבר הנשבעים בבבא סאלי, ועולים לקברות צדיקים ולא לירושלים...

כבר כתבנו שהטומאה הגדולה ביותר ביהדות היא טומאת מתים. על הכוהנים נאסר כליל להכנס לבתי-עלמין. התורה גם מסתירה מעמנו את מקום קבורתו של גדול הנביאים משה רבנו, על מנת למנוע פולחני מתים על קברו. שאול המלך, בין יתר חטאיו, עולה במבוכתו לעין-דור לדרוש אל שמואל הנביא המת ונענש על כך.

דבר לא עוזר. החסידים האשכנזים מעריצים את אדמו''ריהם החיים, ועולים לקברותיהם אחרי מותם. יש בהם שהכתירו את רבם כ''מלך המשיח'', ואף שלא עלה לארץ הקודש בנו הם בכפר חב''ד לא את דגם המקדש, אלא את העתק ביתו של האדמו''ר שבברוקלין...

לנוצרים כנסית הקבר היא הקדושה בכנסיותיהם. המוסלמים גם הם דורשים אל המתים וקברים רבים מהווים להם מקום קדוש ומקום פולחן. לכל זה היהדות התנגדה אך היהודים שהלכו בעקבות עובדי-האלילים הוסיפו ללכת כשכניהם הגויים המאמינים סוף-סוף באל אחד (או בשילוש...) ולהשתטח על הקברים.

לפני יובל שנים היה מנכ''ל למשרד הדתות, וכהנא שמו, והוא ''קידש'' קברי שייחים רבים כקברי תנאים ואמוראים. כך גם ''קבר דוד'' על הר ציון, כאשר ברור שלא דוד ולא מי מצאצאיו קבורים שם.

בכלל: ביהדות האדם מתפלל ישירות לבוראו, בפניו הוא מתחטא וממנו הוא מבקש סליחה ומחילה על עוונותיו. אין אצלנו מעמד מקביל לכומר, לבישוף או לאפיפיור כ''מתווך'' בין האדם לאלוקיו. אך בישראל האדמו''רים וה''באבות'' לסוגיהם רכשו מעמד מופלא ומכניס ביותר, וכל שועי ושוטי ישראל עולים אליהם לרגל, קונים מאלו מהם ''מים קדושים'' שנאספו מן הברז, קמיעות, ואל תשאלו כמה עולה כיום דולר מהדולרים שחילק הלובביצ'ר זצ''ל לחסידיו.

אך דבר לא יועיל. הדרישה אל המתים צוברת תאוצה, הנה בנתיבות מוקמים ''מקומות קדושים'', האחרון - זה של ה''רנטגן'' שהכריז בימים נוראים אלו ממש, גם במודעות בעיתונות, על קבר אביו כמקום קדוש, לצד קברו של ''הבבא סאלי''. יוצאי מרוקו נהרו בזמנו לדמנהור במצרים שם קבור אחד מצדיקי משפחת אבו-חצירא. עתה צוברת תאוצה העליה לרגל לאוקראינה הטמאה, הרוויה דם יהודי, לקברו של רבי נחמן בְּאוּמָּן. ''לעליה לרגל'' זו כבר היו קרבנות בנפש.

אותם חסידים שוטים נוטשים, ודווקא בחג, את ארץ הקודש, שהיו מרבותינו שראו בכך עוון, נוטשים בימי מועד את בני משפחותיהם, וטסים לאומן. אם קברו של רבי נחמן רחב דיו הוא לבטח מתהפך בו. לא לביקורים כאלו התכוון כאשר בירך את המבקרים את קברו. ברכה זו לבטח גם אינה פאר משנתו ומורשתו.

דת ישראל לובשת אלילות וגדולי הרבנים ומנהיגי הדת מחשים. הם עסוקים בבד''צים ובהענקת תעודות כשרות מפוקפקות. מי זה ישחוט תרנגולת-כפרות אם היא מטילה לחיקם ביצי זהב כפשוטן?! אוי לנו מהתדרדרות הדת העברית לעבודת אלילים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אולי המפכ''ל תיאם דברים עם השר!
דוד סיון (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 10:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לקחת בחשבון את האפשרות שהמפכ''ל והשר (שהיה בכיר במשטרה) היו מתואמים?

ב. עניין החטיפות ועסקאות השבויים נמשך עשרות שנים. לכן ספק אם אפשר לטעון שהעיסקת שבויים אחת מוכיחה את כדאיות החטיפות.
_new_ הוספת תגובה



אולי המפכ''ל תיאם דברים עם השר!
יוסף אליעז (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 10:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדוד סיון,

1. הבעיה עם המפכ''ל אינה התיאום עם השר, שאולי היה כזה. הבעיה היא מה הוא משדר לאזרחי המדינה, המאמינים שהמשטרה מופקדת ושוקדת על בטחונו, על חופש הדת והפולחן במובן הפיזי של הגנה על אתרים החשובים לדת. לכל דת.

ומנגד- החלה הפגנה רבתי בכפר שמסגדו חולל. ההפגנה היתה במקומה. החשש היה שהיא תידרדר למצבים שראינו בהתפרעות הנודעת ההיא, עליה פיקד [אז ניצב] אלי רון.

זה אינו מצב שבו המפכ''ל יכול ורשאי להרשות לעצמו להיות נחבא אל הכלים [הסירים!]...

2. לגבי כדאיות החטיפות תמהני על תגובתך.
בעיסקת ג'יבריל הוחזרו, כמיטב זכרוני, 3 חיילי נח''ל שלא הקפידו על בטחונם ושוחררו אלף{!} מחבלים.
בעיסקת טננבאום, שנכנס ללבנון באיזה הקשר מסחרי [קשור איכשהו לסמים, לפי העיתונות] תמורתו ולהבדיל, תמורת 3 גופות של חיילים שנרצחו, שוחררו 400 מחבלים! [מאז המשוחררים הללו כבר רצחו, או היו מעורבים ברצח 29 ישראלים.
הוכחנו שוב כי למושלים בנו יש לב יהודי רחום הנמס מול דמעותיהן של משפחות החטופים [או משפחות החללים שהן רוצות להביא לקבר ישראל], אך אינו נמס למול דמם של אלו שנרצחו בידי רוצחים אלו בעבר, בדמם של אלו שנפלו או נפצעו בעת לכידתם, ודמם של אלו שירצחו בעתיד בידי המחבלים המשתחררים.

כלי הסחיטה של המרצחים, שאנו הוכחנו כי אין טוב ממנו, הוא ישראלי או יהודי, חי או מת. והטוב מכולם לענין זה- הוא, חלילה, חייל.

האמנם שכחת את ''העיסקאות'' הקודמות? הזכרתי רק את המפורסמות שבהן.

חמור מכל הוא ענין ''הסחר בגופות''. רק בני-בליעל כמו החיזבאללה והעומד בראשו יכלו לשחק את המשחק הציני כאשר עד לרגע האחרון במעבר הגבול בראש-הנקרה, הסתירו מאתנו אם בידיהם 3 חיילים חיים או 3 גופות. אותם רגעים של ציניות, התעללות במשפחות ובעם שלם שייחל לחזרת בניו-לוחמיו, היו נוראים ועליהם בלבד צריכים היו ''הסוחרים'' מטעם החיזבאללה ושולחיהם לשלם בראשיהם.

ברוך הבא, גלעד שליט, ונפרד בדמע מיכולת ההרתעה של צה''ל ומיכולת העמידה בלחצים של מנהיגינו.

יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה



אולי המפכ''ל תיאם דברים עם השר!
דוד סיון (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 11:10)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אני חושש שאתה מגזים. אני לא רואה בעיה כלשהי במיוחד אם השר היה שם.

2. העובדה שאתה מעלה דבר עיסקת ג'יבריל היא אחת הסיבות שכתבתי ''עניין החטיפות ועסקאות השבויים נמשך עשרות שנים. לכן ספק אם אפשר לטעון שהעיסקת שבויים אחת מוכיחה את כדאיות החטיפות''.

פעילות המחבלים נמשכה תמיד גם ללא קשר בשחרור אסירים. לכן אינך יכול להיות בטוח שהשחרור גרם לרצח 29 הישראלים.
_new_ הוספת תגובה



זה ישמע לך טרחני
ע.צופיה (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 14:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך גם בעבר ציינת כי יצחק רבין אחראי לשחרור המחבלים ב''עיסקת ג'יבריל'' וגם עתה אתה מציין זאת.
אז לידיעתך מר אליעז, ואנא תשתדל לזכור זאת. ''עיסקת ג'יבריל'' בוצעה באישור ממשלת ישראל בראשות מר יצחק שמיר כאשר בין שריה היו רבין, פרס, מודעי ואחרים. לכן האחריות על העיסקה, לטוב או לדראון עולם הוא על הממשלה שאישרה זו ועל העומד בראשה.
כל שר השותף להחלטות הממשלה שהוא חבר בה לא יוכל בעתיד להסתר מאחורי הטענה כי התנגד להחלטה( ע''ע יעלון ונוספים בענין שליט) אלא אם הוא התפטר מהממשלה לפני או מיד אחרי קבלת ההחלטה.
_new_ הוספת תגובה



עסקת ג'יבריל-בראשות שמעון פרס
חזי, הרצליה (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 19:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עסקת ג'יבריל במאי 1985 -רוה''מ היה פרס.
_new_ הוספת תגובה



עסקת ג'יבריל-בראשות שמעון פרס
ע.צופיה (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 19:45)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צודק.רה''מ פרס,רבין שר הבטחון,שמיר שר החוץ. העסקה אושרה בקולות כל השרים מלבד יצחק נבון.
_new_ הוספת תגובה



עסקת ג'יבריל-בראשות שמעון פרס
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 19:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז יצחק נבון אשם או לא אשם?
_new_ הוספת תגובה



עסקת ג'יבריל-בראשות שמעון פרס
ע.צופיה (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 20:34)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם התנגדת ולא התפטרת כאילו הסכמת.
_new_ הוספת תגובה



עסקת ג'יבריל-בראשות שמעון פרס
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 21:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נכון. שר יכול להצביע נגד החלטת ממשלה ולהמשיך לשרת בה. יש הבדל בין התנגדות להחלטה או מהלך מסויים, ובין מחוייבותו של השר למלא את ייעודו הפוליטי שבוחריו שלחו אותו לממשם. אם זה לא היה כך הרי לאחר חודש - חודשיים כל השרים היו צריכים להתפטר, לפי הצעתך.
אני מפחד ממשלות שמצביעות שוב ושוב פה אחד. זה או משטר טוטליטרי או משטר של פוליטיקאים מלכחי פינכה. אני לא רוצה, לא את אלה ולא את אלה.
לכן יעלון הצביע למיטב שיקולו המקצועי והמוסרי, אבל משנתקבלה החלטה אחרת הוא מקבל את ההחלטה שהתקבלה גם אינו מסכים לתוכנה ומשמעותה. הוא לא צריך להתפטר בגלל זה, אלא אם מדובר בעניינים ערכיים שמשפיעים אסטרטגית על עתיד המדינה. כאן לא מדובר בהחלטה מסוג זה.
_new_ הוספת תגובה



עסקת ג'יבריל-בראשות שמעון פרס
ע.צופיה (יום שני, 17/10/2011 שעה 6:34)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מסלף את דבריי או פשוט לא מבין אותם.
אני כתבתי ששר שהתנגד להצעה מסוימת בממשלה ולא התפטר בעקבותיה לא יוכל להתפאר בעתיד בהתנגדותו.השר נבון, למשל, התפאר בזמנו בהתנגדותו ל''עיסקת ג'יבריל''. זה מאוד אוילי בעיני (אופייני לשר הזה).גם להנות ממנעמי הממשלה וגם ללקבל האהדה ציבורית על עמדה אנטי ממשלתית.
במקרה הנוכחי, התנגדותו של השר יעלון ואחרים לא יכולה לזכות אותם באהדה ציבורית על התנגדותם ל''עיסקת שליט'' כי, בינתיים, הם נוהגים כמו השר נבון.
הממשלה להבדיל מהכנסת היא גוף ביצועי. לא משנה איך התפצלה ההצעה בדיון בנושא מסוים בממשלה ברגע שהוחלט זה כאילו פה אחד.
אני חושב שעניין השבוי שליט ושחרורו הוא כן עניין ערכי. יש פה עניין של חיי אדם ושל בטחון המדינה וההכרעה שנתקבלה היא סוג של פשרה בין שני הערכים האלה. עצם אי התפטרותו של יעלון כדוגמא היא הסכמה לפ0שרה הזו.
_new_ הוספת תגובה



עסקת ג'יבריל-בראשות שמעון פרס
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 16/10/2011 שעה 19:47)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, העובדות לא כל כך חשובות חהחהחהחהחה...... בסוף הליכוד תמיד יוצא אשם.
_new_ הוספת תגובה



זה ישמע לך טרחני
חכם ציון (יום שלישי, 18/10/2011 שעה 8:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן יעלון מתפאר בהצבעתו?
הוא הסביר היטב את שיקוליו כראוי לשר מכובד ויש לכבדו על כך.
_new_ הוספת תגובה



זה ישמע לך טרחני
ע.צופיה (יום שלישי, 18/10/2011 שעה 18:10)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא טענתי שהוא מתפאר. טענתי שאם בעתיד יתפאר בהצבעתו כדוגמת יצחק נבון במקרה של עסקת ג'יבריל, הרי זה לא יעמוד לזכותו כי לא התפטר לאחר אי קבלת עמדתו.
_new_ הוספת תגובה



זה ישמע לך טרחני
חכם ציון (יום שלישי, 18/10/2011 שעה 19:57)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה הטעם להפיץ השערות ללא בסיס?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי