פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כמה היו בהפגנת ה-‏300 אלף?
דוד סיון (יום ראשון, 07/08/2011 שעה 17:00)


כמה היו בהפגנת ה-‏300 אלף?

ד''ר דוד סיון



בשבוע שעבר דיווחו לנו שבהפגנות ''העם רוצה צדק חברתי'' שהיו ברחבי הארץ השתתפו כ-‏150 אלף. העיתונאי קלמן ליבסקינד הרגיש צורך לבדוק את העובדות מול הדיווחים (העיתונות בישראל מתה...). כבר במשפט השני הוא כתב: ... כשפתחתי את עיתוני יום ראשון ידעתי שכולם משקרים לי. הוא גם לא האמין ל''הערכות המשטרה'' שדווחו בעיתונים. לדבריו בדיקה שלו העלתה שיש הבדלים גדולים (של מאות אחוזים) בין ''הערכות המשטרה'' של העיתונים השונים. לכאורה זה היה צריך להספיק כדי להטיל ספק גדול בדיווחים המספריים. אלא שליבסקינד לא הסתפק בכך.

הוא כותב שטילפן לכל המחוזות שבהם נערכו הפגנות ומצא כי בין מה שפורסם בתקשורת לבין מה שיודעת המשטרה לא היה ולו קשר מקרי. עוד סיבה טובה להטלת ספק בדיווחים.



היום לאחר שקראתי את הדיווח של ליבסקינד על מות העיתונות נכנסתי לאמביציה והחלטתי לבדוק במשטרה הערכות לגבי הפגנת ה-‏300 אלף של מוצ''ש (6.8.2011). ציצלתי לדוברות המטה הארצי (02-5428190) ושאלתי מה אפשר לדעת על ''הערכות המשטרה''. התשובה הראשונה היתה שעלי לפנות למחוזות השונים וניתנו לי מספרי הטלפון של הדוברות במחוז תל אביב (03-6802033-4) ובמחוז ירושלים (02-5391204-5). לא רק שטלפנתי אלא גם שיגרתי מייל לדוברות במטה הארצי. מירושלים קיבלתי תשובה שלא נותנים מידע כזה. תשובה דומה קיבלתי ממשה העוזר של הדוברת במחוז תל אביב. הוא גם הוסיף שלא נותנים הערכות כאלה ולא נתנו לאף אחד. במייל נעניתי כי מאחר ולא מדובר בדיוק מספרי איננו מוסרים הערכות.


מסקנה אחת היא שליבסקינד כנראה צדק כאשר טען שהעיתונים שיקרו. מצד שני התשובות שקיבלתי אני מהמשטרה מעלות חשש שהדיווח של ליבסקינד כאילו הוא השיג ''הערכות משטרה'' אינו נכון.

ללא ''הערכות המשטרה'' אינני יכול לקבוע כמה היו בהפגנת ה-‏300 אלף, אבל מעריך שהמספר ה''אמיתי'' היה נמוך בהרבה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מי שראה את ההפגנה  (ע.צופיה) (2 תגובות בפתיל)
  כיצד אפשר להעריך והאם הדיוק חשוב ?  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (4 תגובות בפתיל)
  להזכירך שליבסקינד הוא עיתונאי ובעל מקורות במשטרה  (המסביר לצרחן)
  מן העתונות  (עמיש) (11 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי