פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סתירות במאהלי המחאה
יוסף אליעז (שבת, 06/08/2011 שעה 13:00)


סתירות במאהלי המחאה

יוסף אליעז



למרות שמרגול צדקה בעיקרי דבריה – לבי לבי למפגיני האוהלים. באופן כללי אין ספק כי יוקר המחיה בישראל הוא גדול וחסר כל הצדקה. הדוגמא הקלאסית היא מחירי התפוזים ושמן-הזית, שאינם מיוצרים באנגליה אך מיוצרים בישראל, ועולים פה הרבה יותר מאשר שם.

אולם כאשר אתה מבקש שיתיחסו אליך ברצינות אתה חייב ליצור תורה, או מטרה, או רשימת דרישות, שכל מרכיביה 'חיים בשלום' זה עם זה.

אם אתה דורש חינוך חינם מגיל 3 חודשים – מה ההגיון לדרוש הרחבת חופשת לידה לששה חודשים? אם את בחופשת לידה - העניקי את כל תשומת לבך בחופשה לתינוקך הרך ואל תשלחיהו למעון. הרי בעתיד לא יזדמן לך לעשות כן. אגב - זו הזדמנות נפלאה להניקו חלב-אם (קולוסטרום) מחזך ולבך ולא מבקבוק...

המחאה הציבורית קמה בשל הפקעת מחירי הקוטג'. הממשלה מגיבה בטפשות (מפחד הטייקונים?) ובמקום לטפל בראש ובראשונה במפקיעי המחירים הראשיים – רשתות השיווק , המחלבות ובראשן ''תנובה'', היא נטפלה דווקא לרפתנים, כאילו פער התווך מצוי באותן פרוטות מעטות שחפצים לגרוע ממחיר החלב.
אבל- גם מחיר החלב מופקע. ובכן ''מה לכהן בבית הקברות'', ומה לפרות בין האוהלים? מחר אולי ישלחו הטייקונים כמה משורייני ''ברינקס'' ומיכליות לחלב או לגז לשבות בשמם עם שוכני האוהלים?

גם התלהמותו של עיני, מזכיר ההסתדרות, מיותרת ואינה מסייעת לטוהר השביתה.
עיני, תומך בכל הוועדים החזקים שסידרו לחבריהם משכורות עתק (ראה משכורת סוואר או נתב בנמלים, משכורות עובדי חברת החשמל ו''מקורות''), חברי ''אגד'' ו''דן'' וכיוצ''ב, שמשכורותיהם וההטבות הנוספות (''חשמל חינם'') באים על חשבון הציבור ומהווים קן חמים לנפוטיזם (קבלת עובדים חדשים בני-משפחה). הוא אינו דואג ל''צדק חברתי'' אלא להפך : להטבות למעטים החזקים והמאורגנים.
בא אותו טייקון הסתדרותי, קוצב לראש-הממשלה יומיים להיענות לדרישות (איזה בדיוק?) תוך איום בשימוש באמצעיה העצומים של הסתדרות. אילו אמצעים? להשבית את המשק? לגרום עוד סבל עצום לציבור והפסדי-עתק לקופת הציבור?
האם ציפה שבאותו לילה ישלוף ראש הממשלה 10.000 דירות ממחבואן?

עוד תומך נלהב בשוכני האוהלים הוא מכובדנו שר השיכון. הוא וקודמיו אחראים אישית לחלק עצום ממשבר הדיור.

פליאה היא: היכן המגזר החרדי? מדוע הוא אינו מצטרף בהמוניו למפגינים? אולי משום שהוא מופלה לטובה? ראה זה פלא: האברכים אינם עובדים אך לרובם יש דירות. כיצד זה? בעוד עמיתיהם החילונים אכן גרו באוהלי הצבא וחרפו נפשם בגבולות הנה האברכים נישאו, ילדו ילדים, ובעזרת קריטריונים הנותנים עדיפות לבעלי-משפחות זכו לרכוש בחצי-חינם דירות שנבנו מכספי-ציבור, כספי אותו ציבור הנושא בנטל השירות הצבאי בסדיר ובמילואים, בנטל העבודה ובתשלום המסים.

מספר הילדים הוא שיקול חשוב, אך מולו יש להציב שירות צבאי ממושך ונשיאה בעול העבודה והמיסוי. לא בכדי דורשת ש''ס בממשלה את תיקי השיכון והפנים, ו''יהדות התורה קרדום לחפור בה'' דורשת את ראשות ועדת הכספים וסגנות שר הבריאות. צבת בצבת אחוזה, והצבתות חונקות את הציבור המשרת והעובד.

בשעטו''מ אושרו בשבוע החולף עוד 5.000 דירות לבניה לחרדים בחריש, בנוסף ל 5.000 הדירות שכבר אושרו. שמעתם על בנית עיר או שכונה לחילונים? החרדים ''הורגים עצמם באוהלה של תורה'', אך בערב חוזרים איש לביתו שנבנה מכספיך ומכספי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אני בהחלט מסכים עם רוב דבריך  (המסביר לצרחן)
  מנחם עיני תקף את המפגינים בתחילת השבוע  (גלעד היפתחי)
  למה שלא נתחיל בשכר לימוד?  (עמיש) (4 תגובות בפתיל)
  מר אליעז מוטב שתתנצל על הוצאת הלעז  (יענקלה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי