פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על פלישת חיות הבר
דוד סיון (יום חמישי, 19/05/2011 שעה 18:00)


על פלישת חיות הבר

ד''ר דוד סיון



לפני כמה שנים נתפס בתוך אחד הבתים בשוכנת מגורי נמר שניסה לצוד חתול בית. אז הוסבר שבגלל חולשתו של הנמר הוא לא הצליח לצוד את מזונו בטבע ולכן בא לשכונה. חולשתו של הנמר מסבירה את העובדה שבעל הבית לבדו הצליח להשתלט ולאחוז בנמר עד שהגיעו אנשי רשות הטבע והגנים. אז נראה ''הביקור'' הזה כתופעה נדירה או חד פעמית. אבל מסתבר שחיות הבר לא שמעו על כך.

יעלים

© - כל הזכויות שמורות לגיא שחר
בשנים האחרונות חובבי הטבע שבתוכנו הפכו לנפגעי הטבע. לא רק שהבצורת גרמה לשימוש גובר במים להשקיית הגינות היפות שקישטו את בתינו על גבול המדבר, אלא גם למטרד כי בעלי החיים אוכלים צמחי הגינות שלנו ופוגעים אנושות בצמחים אחרים.

זה התחיל עם ביקורים מקריים של יעלים שהתקשו למצוא אוכל במרחק מגבולות הישוב. אנחנו מלאי גאווה על הטבע שמאפשר לנו להנות מקרבת היעלים ומהזכות לספר לגרים רחוק מכאן על החוויה המיוחדת. אבל עם השנים זה הפך למאבק יום-יומי לגירוש היעלים בחזרה אל המדבר, סביבתם הטבעית. לאחרונה בניגוד לרצוננו התחלנו להקים גדרות ומכשולים כדי שהיעלים לא יוכלו לאכול את פרחי הורדים ואת ענפי הזית. אבל הגידור נגד יעלים לא מונע את החבלות של הדרבנים שגם הם הצטרפו השנה לחגיגה.

מסתבר שאנחנו לא לבד. כבר שמענו על החזירים שמשוטטים ברחובות חיפה בחיפוש מזון, על להקות חזירים שמשוטטות בברלין ועל הטרדה והנזקים שהן גורמות (וידיאו של ה-BBC Wild Boar Invasion). הבוקר גם קראנו על דוב שחור שנצפה בשטחי הקאמפוס של פרינסטון (Tigers and Bears, Oh My).




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אולי העולם משתנה?  (איתן אדיר) (2 תגובות בפתיל)
  שערוריה , ממש שערוריה   (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  לדעתי חיות הבר לא שינו ממנהגן  (חוק שימור האלרגיה) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי