פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
המלחמה על הזיכרון
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום רביעי, 06/04/2011 שעה 7:00)


המלחמה על הזיכרון

פסח רויטמן



החלטת מפכ''ל המשטרה, דודי כהן, להעניק בימים הקרובים עיטורים על גילוי אומץ-לב לשלושת השוטרים שנספו באסון השריפה בכרמל, בניגוד לעמדת ועדת העיטורים של משטרת ישראל גררה ויכוח ציבורי ועתירה לבג''ץ.

כזכור נספו באסון השריפה בכרמל שלושה שוטרים, שלושה כבאים ו-‏38 אנשי שב''ס.
אירועי השריפה והאסון נחקרים בימים אלו על ידי מבקר המדינה. גורמים במשרד המבקר צופים שהחקירה תסתיים תוך מספר חודשים.

כאמור, למרות המלצת ועדת העיטורים להעניק את העיטורים לשוטרים אך לחכות לסיום החקירה, החליט מפכ''ל המשטרה בעצה אחת עם השר לביטחון-פנים לא לחכות ולהעניק את העיטורים בימים הקרובים. משפחות הנספים של אנשי השב''ס רואים בצעד זה של המשטרה ניסיון לציין את פועלם של השוטרים הנספים מבלי לחכות לתוצאות חקירת מבקר המדינה.

לטעמי מבינים במשפחות הנופלים מאנשי השב''ס כי תוך זמן קצר גם נציב הכבאות יעניק אותות לכבאים שנספו וכך רק לאנשי השב''ס לא יוענק כל אות לציון תרומתם כי הרי לא יוענקו צל''שים ל-‏38 אנשים. התוצאה תהיה כי בזיכרון הציבורי ירשמו השוטרים והכבאים כגיבורים האמתיים של האסון וחלקם של אנשי השב''ס ישכח.

עלול גם להיווצר מצב מביך במידה וחקירת מבקר המדינה תעלה כי הגוף שהיה אחראי בשטח, קרי המשטרה, נתן הנחיות לא נכונות אשר כתוצאה מכך נקלע האוטובוס למלכודת אש. והרי ידוע כי מי שעמד בראש כוח המשטרה באזור הם אותם 3 קצינים שעתידים לקבל ציונים לשבח. אומנם העיטורים ניתנים על גילוי אומץ לב, אך החלטות שגויות עשויות להעיב על גילוי אומץ-לב.

משפחות הנספים של אנשי השב''ס הגישו עתירה לבג''ץ ולמרבה הפלא טענה הפרקליטות כי אין זה מענינו של בג''ץ לדון בנושא שיקולי הדעת של מפכ''ל המשטרה בעניין האמור. מפליא שהבג''ץ שבמקרים אחרים מתערב בסוג המיגון של תושבי עוטף עזה או במיקום עמודי גדר הביטחון ביו''ש מצא הפעם שבאמת אין זה מענינו. כלומר, יש עדיין עניין אחד ביקום שאינו שפיט.

יש לציין בהקשר זה כי הגוף שנותן הכי הרבה עיטורים בארץ, צבא הגנה לישראל, אינו מעניק את העיטורים בפועל עד לסיום כל התחקירים המבצעיים.
מן הראוי שמפכ''ל המשטרה היה לומד משהו מהצבא.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  כמובן שהחלטת המפכ''ל היא שערורייתית   (גלעד היפתחי) (2 תגובות בפתיל)
  מהלך שקוף . . . . . . . נגד תמימים .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  גועל נפש אחד גדול...  (ההפקרות בבתי-המשפט) (5 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי