2177 שנה אחרי המרד – מסע השוואתי אל הימים ההם | |||||
גלעד זליבנסקי (יום רביעי, 08/12/2010 שעה 9:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=156447 | |
המקבילה הנוכחית | |
אריק פורסטר (יום רביעי, 08/12/2010 שעה 17:47) | |
למציאות של אז היא הטליבאן והאמריקאים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156449 | |
המקבילה הנוכחית | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 08/12/2010 שעה 17:51) בתשובה לאריק פורסטר | |
נסה למצוא סיפור סיינס-פיקשן שנקרא ''גן שושני הזמן'' . העגלות הכבדות עם הגלגלים החורקים אשר מתנהלים בכבדות דורסים את הגן המעודן יחד עם התרבות שלו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156453 | |
המקבילה הנוכחית | |
אריק פורסטר (יום רביעי, 08/12/2010 שעה 18:58) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
עוד השוואה: הטליבאן מסרו לתקשורת אתמול וידאו המראה את בו ברגדאל, חייל אמריקאי הנמצא בשבי הטליבאן קרוב לשנה וחצי. אני משוכנע שכמעט כל הציבור האמריקאי לא שמע עליו ולא מסוגל לזהות את שמו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156648 | |
המקבילה הנוכחית | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 13/12/2010 שעה 9:31) בתשובה לאריק פורסטר | |
יותר מפעם אחת בחיי האנושות דרסו חסרי העידון והתחכום את פאר הישגי התרבות והשאירו עי חורבות . אחת הסיבות היא ''סירוס אינטלקטואלי'' . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156696 | |
יעני אינטלקטואל | |
אריק פורסטר (יום שני, 13/12/2010 שעה 19:16) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אני לא מאמין שקיים דבר כ''סירוס אינטלקטואלי''. עבורי, אדם שאינו מסוגל לראות את התמונה הגדולה אינו אינטלקטואל, אפילו אם חבריו טופחים על שכמו ומספרים לו איזה אינטלקטואל גדול הוא. מינוי לפילהרמונית ומנת משכל מעל לנקודת רתיחת המים לא הופכים אדם לאינטלקטואל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156748 | |
יעני אינטלקטואל | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 14/12/2010 שעה 17:09) בתשובה לאריק פורסטר | |
ברור . הרי ידוע שאינטלקטואל הוא כל טמבל שחושב כמו שלימדו אותו . גם נכון ש-I.Q. 90 מעלות מבטיח מינוי לפילהרמונית . אגב - אף אדם אינו רואה את התמונה הגדולה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156496 | |
אין ספק שאתה לא מצליח להתעלות | |
חכם ציון (יום שישי, 10/12/2010 שעה 23:39) בתשובה לאריק פורסטר | |
מעל הקלישאות של היועף לפילוסופיה גלעד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156495 | |
אני חייב לומר שהייתי מצפה להרבה יותר ממסטראנט ויועץ בפילוסופיה.. | |
חכם ציון (יום שישי, 10/12/2010 שעה 23:37) | |
... ניכר שרסיסי המילים ברשימתו נדבקים האחד לשני לא תמיד בהגיון כלשהו... מעבר לכך ישנן מספר לא מבוטל של אמירות בומבסטיות וחלולות שלרוב גם סותרות האחת את השניה. אני אסתפק רק ב-10 דוגמאות, אם כי ברור לכולם שכמעט כל משפט מנותק משזה שלפניו ולא אומר כלום לזה שאחריו: 1. ''היהודים שישבו על חלק קטן מיהודה ההלניסטית'', 2. ''קשה להסביר או אפילו לכתוב בחג החנוכה בשפה העברית על מרד החשמונאים... [כי]..... העולם שלנו היום מסתובב בצורות אחרות'', 3. ''איך אפשר להסביר היום, בתקופה שהיא כל כך פשטנית מבחינה רוחנית ואידאולוגית... '', 4. ''אז איך נוכל להנציח את הזכרון של מרד המכבים, אם העולם שלנו אפילו לא מאמין באמונות הבסיסיות של העולם שלהם?'', 5. ''כשמסתכלים על האש של חג החנוכה בראייה המורכבת של ההיסטוריה של החג הראשון, שוב אי אפשר לצמצם את המרחק המציאותי שמפריד בין שני הזמנים שהם שני עולמות שהם לא רק סותרים, אלא גם נסתרים זה לזה ולא נפגשים לעולם.'', 6. ''האשליה של ההמשכיות של השפה ושל הנוכחות שלנו בקצה הארכיאולוגיה מספיקה לפעמים כדי לשכנע אותנו שאנחנו מגלמים באופן גנטי מכבים ומתייוונים ושאנחנו ממשיכים את אותו סיפור תאולוגי או גזעי שאין לו מעצורים'', 7. ''אבל אנחנו רימינו את ההיסטוריה ולימדנו את עצמנו שרק אנחנו שרדנו, כי נבחרנו מכל העמים. אבל באיזה מובן שרדנו? הניסוי הזה מראה שאנחנו כבר לא זוכרים את עצמנו בתקופות אחרות, וגם לא מזדהים עם התוכן ועם סגנון הכתיבה'', 8. '' אבל אנחנו רימינו את ההיסטוריה ולימדנו את עצמנו שרק אנחנו שרדנו, כי נבחרנו מכל העמים. אבל באיזה מובן שרדנו? הניסוי הזה מראה שאנחנו כבר לא זוכרים את עצמנו בתקופות אחרות, וגם לא מזדהים עם התוכן ועם סגנון הכתיבה'', 9. '' זה נכון שהיום זה נעשה כמעט בלתי אפשרי לא ''להתייוון''. ולמעשה, אפילו לחרדים או לדתיים יש סיכוי קטן לעמוד במשימה הזאת או להוביל מרד כזה במונחים של זמננו'', 10. '' האיום המקורי של ההתייוונות נבע לא מהעובדה שהיא מנעה קיום של מצוות מעשיות מסויימות, אלא מהנסיון להחריב עולם רוחני, עם כל האמונות, המנהגים ואורחות החיים שלו.''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156503 | |
אני חייב לומר שהייתי מצפה להרבה יותר ממסטראנט ויועץ בפילוסופיה.. | |
גלעד זליבנסקי (שבת, 11/12/2010 שעה 2:07) בתשובה לחכם ציון | |
קודם כל, אני רוצה להודות לחכם ציון על הכבוד והתהילה שהוא חולק למאמר שלי למראית עין. אני חושב שבכל האינטרנט אף פעם לא מצאתי מישהו שציטט אותי כלכך הרבה פעמים. סביר להניח שרוב קהל האינטרנט שנתקל בתגובה כזאת לא מתאר לעצמו שזאת ביקורת, כי על פניו, אם לא רואים את שתי השורות הראשונות אפשר לחשוב שהמגיב מכיר את הכתבים שלי בעל פה, ואולי הוא צובר את הציטוטים האלה אתר או לספר ציטטות בזמנו החופשי. הבעיה הענינית בביקורת הכנה של חכם ציון, היא שכל הביקורת כתובה רק בשתי השורות. והמבקר מניח שציטוטים נקיים בלי ניתוח (שבעצם כל אחד יכול לקרוא באותה מידה קצת יותר גבוה באותו), נראים גם לקוראים אחרים כמו ביקורת. או שלפחות כל הציטוטים הארוכים מוכיחים את את הקביעה הביקורתית וחסרת השיניים שמרחפת מעליהם וכו'. כתוב שם שיש קשיים לוגיים בדברים שכתבתי, אבל מבחינה לוגית אין קשר בין הטענה לציטוטים שעומדים בפני עמם וכמובן שאין חדות או ניסיון לחתוך את הבשר בצורה לוגית. משום מה יש מבקרים שחושבים שלוגיקה חמורה חלה על כל המשפטים של הזולת, אבל שעל המשפטים הקטנים והשפה המשוחדת שלהם לא חלה דרישה בסיסית כמו לגעת בנקודה שהם מצביעים וזועמים עליה תוך כדי שהם מוצצים אותה מהאצבע. בדרך כלל אני אוהב ביקורת, כי זה יותר מעניין מתגובות שלא מוסיפות תוכן אחר. אבל כאן, זאת כנראה הוכחה לכך שהיום אפילו ביקורת יכולה להיות רק קביעה כלשהי והעתקה של טקסט. ''דוגמאות'' זה גם לנתח ולהסביר את החומר, לא להעתיק אותו. כבר ב-1981 בודריאר כתב שמרוב העברת מידע המשמעות הולכת לאיבוד. ובסופו של דבר מדיום לא מכיל מסר, אלא רק את המסר הריק שהוא המדיום עצמו... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=156516 | |
אני חייב לומר שהייתי מצפה להרבה יותר ממסטראנט ויועץ בפילוסופיה.. | |
חכם ציון (שבת, 11/12/2010 שעה 13:10) בתשובה לגלעד זליבנסקי | |
כדי להתמודד עם טיעוניך אני צריך להשקיע קצת בפרשנות טענותיך שיוצאות די מבורדקות מבין המילים והשורות שהצבת מולנו. לכן החלטתי להשקיע שתי דקות יקרות ופשוט להעתיק ולנקות את מה שאתה כתבת, כדי להציף את הבעייתיות שבטענותיך... ותקשיב קצת יותר לבודריאר..... | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |