פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עוד על הבחירות במצרים
גמל צהוב / שמעון מנדס (יום שני, 06/12/2010 שעה 9:16)


עוד על הבחירות במצרים

שמעון מנדס



מאמר המערכת של העתון אל-קודס אל-ערבי היום (ראשון 5/12) את ממשלת מצרים על נהול מערכת בחירות מזוייפת. בעל המאמר קובע כי אין ספק שהרוב המוחץ של המושבים בפרלמנט המצרי יהיו של המפלגה השלטת. ''אחוז המשתתפים בהצבעה היה מן הנמוכים ביותר, ולא עלה על 15%, במקרה הטוב, ויש האומרים שהיה פחות מכך בהרבה. העם המצרי פנה עורף לבחירות והעדיף להשאר רחוק מהצגת הדמוקרטיה המזוייפת. המפלגה הלאומית הצביעה בשביל עצמה, והפרלמנט הבא יצטמצם לחברי המפלגה הזו בלבד, עם מספר מוגבל של חברי פרלמנט של מפלגות שאין להן צבור, המוכרות אך ורק לגורמים בטחוניים בלבד''.

זו תוצאה של מערכת בחירות ששתי המפלגות הגדולות (האחים המוסלמים ומפלגת ה''וופד'') החליטו לא להשתתף בהן. אפילו מועמדים עצמאיים שתמכו בממשלה, לא הורשו להכנס לפרלמנט, בגלל שיש להם אהדה צבורית גדולה. אפשר שהמשטר הקיים עצמו ישלוט באופן מוחלט בפרלמנט, ללא כל אופוזיציה ליברלית או מוסלמית. אלא שבכך הוא עושה שגיאה גדולה. אם המשטר סבור שבכך יהיה לו יותר נח. אבל ההיפך הוא הנכון.

בעל המאמר רואה בבחירות אלה מעין חזרה גנרלית לבחירות לנשיאות שתערכנה בשנה הבאה. עדיין לא ברור אם הנשיא מובארק עצמו יהיה מועמד, או לחילופין בנו גמאל, המכהן כראש הוועדה הפוליטית של המפלגה השלטת. בכל מקרה, בין שהמועמד יהיה הנשיא או בנו, הבחירות האלה תהיינה נלעגות יותר מן הבחירות לפרלמנט. שכן המועמדים שיתחרו על תפקיד הנשיא, יהיו בובות או דמויות ללא כל משקל צבורי.

''חוקיות בחירתו של הנשיא הבא בצל הפגמים של הבחירות והדמוקרטיה, תציב מצע של חשדות פנימיים וחיצוניים, גם אם המשטר יסכים להצבת משקיפים בינלאומיים, שיעקבו אחר הבחירות'' – מסיים בעל המאמר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מי אמר שמצרים היא דמוקרטית?  (המסביר לצרחן)
  (ללא כותרת)  (spinner013@gmail.com)
  ארה''ב מנסה בכוח להכניס דמוקרטיה למדינות ערב  (ימני גאה) (36 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי