|
(וישב תשעא) אוהבי העם והארץ הם אויבי המדינה | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 26/11/2010 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כמות השטויות והשקרים שלך במאמר הזה | |||
|
|||
עוברת גם את גבול הסובלנות שלי. הצגת פושעי ההתנחלויות כקרבן של מדינת ישראל היא אמירה נתעבת שמעמידה בספק חמור את ערכי המוסר שלך. כחצי מיליון פלשתינאים תושבי השטחים הכבושים שבגדה המערבית עברו דרך בתי המעצר הישראליים. חמושי צה''ל וקלגסיו מעכבים יום יום אלפי תושבי השטחים במחסומים ומתעללים בהם ובבני משפחתם. המתנחלים גוזלים את מימיהם, את שטחיהם ואת זכויות האנוש הבסיסיות שלהם. אלפים מבני העם הפלשתינאי, בנותיהם, נשיהם וזקניהם נהרגו, נרצחו, חוסלו בידי חמושי צה''ל או המתנחלים. בתיהם נהרסים, מעינותיהם נסתמים, כרמיהם נשדדים, כבישיהם נחסמים והאדון ישעיהו עדיין חושב שהמתנחלים הם הקרבן. אין ספק, מאמיני הדת היהודית מציבים כל יום שיאים חדשים של אטימות, אנוכיות, צביעות והתחסדות. אנחנו נשלם על כך ביוקר רב וגם האלוהים של ישעיהו לא יושיע אותנו מהעונש הזה כשם שלא הושיע אותנו גם בעבר. | |||
_new_ |
עוד בדיחה ושמה הסובלנות של עמיש. | |||
|
|||
_new_ |
עמיש-למה ? | |||
|
|||
מכיוון שאתה עמיש ,לדבריך,איש האמת והיושר והמוסר.אז תענה לי ביושר- -למה? 1.למה צה'ל רוצח אלפי פלסטינים,נשים,ילדים וזקנים(לפי דבריך)? 2.ואיך אתה, היית מעניש את חיילי צה'ל והמתנחלים ?? | |||
_new_ |
סר ההיגיון, סר הטעם | |||
|
|||
א. א. כ-30 שרים יש בממשלת ישראל אבל הכותב בוחר לחזור ולגדף רק שר אחד. ב. הכותב מתלונן על התעללות הריבון במתנחלים ''אוהבי הארץ'' התמימים והזכים. ג. האמת היא כמובן אחרת כי עבריינות מתנחלים נמשכת וישנם מקרים שהריבון משתדל להעלים עין. לפני כ-5 שנים נעקרו עצי מטע מניב של פלשתינאי, יושר השטח הוטה מעין והוקמה פינת חמד לא רחוק מאלון מורה - ישוב שהוקם בחטא על אדמות פרטיות(דיון 4409, דיון 4640). מעניין שהעצמים והציוד שהובאו לשטח נשאו חותמת של נציג הריבון, המועצה האזורית שומרון. כבר אז הסביר לנו אחד ממנהיגי הישוב שבכלל מדובר ביוזמה של צעירים, גם הם תמימים ''שמצאו'' שטח בתוך הקוו הכחול של הישוב. למרות האפשרות הקלה לאכוף את החוק, לקח למנהל האזרחי חודשים רבים להתארגן כדי להרוס את הפינה הלא חוקית. אבל העבריינים אוהבי הארץ לא חיכו זמן רב ושוב הקימו את ''המפעל'' הלא חוקי. בהמשך הדרך הם התחכמו ושמו שם שלט, גם הוא רכושה המועצה האזורית, שזו פינת זכרון לזכרו של חלל צה''ל. די ברור שההנחה שלהם היתה, כמובן, שהריבון לא יפגע בפינת זכרון. אתמול בחדשות הטלוויזיה סיפרו לנו על הריבון הרשע שפוגע בהורים שכולים תמימים שהקימו פינת זכרון והרס להם אותה. עוד סיפרו לנו שהיה צריך להזעיק קצינת נפגעים כדי לנחם לנחם את ההורים. כאשר שאל הכתב את מר קצובר, שכמובן היה שם עם ראש המועצה, על עניין החוק הוא ניפנף אותו בתשובה מתחמקת. כמובן שגם הפעם מיד אחרי שהריבון פינה את הכלים שלו מהשטח חזרו טרקטורים להקים את פינת הגזל מחדש. לא מדובר בהתעללות בתמימים ''אוהבי הארץ'' אלא בהעלמת עין ממעשה התעללות עברייני ידוע ומוכר. המקרה הזה הוא רק דוגמה, חלק, מתהליך שנמשך כבר עשרות שנים של הקמת ישובים בחטא... כאשר לאחר זמן מכשירים את השרץ והחטא מתרחב והולך. ד. אוהבי ארץ אמיתיים אינם עוקרים מטע ומטים מי מעיין כדי להקים פינת חמד. ה. על רקע המציאות הזאת התלונות והגידוף החוזר של הכותב, שמבקש להחליף את המדינה, הם חסרי בסיס במציאות – חסרי היגיון וטעם. | |||
_new_ |
סר ההיגיון, סר הטעם | |||
|
|||
ארץ ישראל היא של בני ישראל ולא של הפלסטינים . יש סיבות לגזל הפלסטיני ואתה כמו אחרים מצדד בגזל שלהם . | |||
_new_ |
אתה משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
_new_ |
אתה משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
אתה ולא אני . | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
בנתיים לא הראית בדל של הוכחה או ראיה שאני תומך בגזל לכן טענתך ''ואתה כמו אחרים מצדד בגזל שלהם'' היא שקר נבזי. | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
מאבקך ללא לאות למען הכרה כי הפלסטינים הם עם מאז תחילת המאה העשרים הוא תמיכה ב''זכויותיהם'' . פרשנותי ככתוב לנתון זה היא לגיטימית ולא ''שקר נבזי'' . | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
הסתבכת עוד יותר כהרגלך. א. אתה מתחיל מפרשנות לגיטימית אבל מופרכת בעליל. א.1 הקשר שאתה עושה בין העובדה ההיסטורית שהפלשתינאים הם עם ובין תמיכה ב''זכויותיהם'' הוא מופרך כי לא הראית בדל של ראיה. א.2 אם בכל זאת תתעקש אז על פי זה גם אתה תומך ב''בזכויותיהם''. ב. מאחר ולא הראית בדל של ראיה שאני תומך ב''זכויותיהם'' הרי שכל פרשנות נובעת, כמו ''... אתה כמו אחרים מצדד בגזל שלהם'', אינה אמת. ג. אתה יודע שטענה כזאת אינה אמת מכאן שהיא טענה שקרית. | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
תגובתך רדודה ובגלל המנעותך מביטוי מפורש ''ברחל ביתך הקטנה'' כי הפלסטינים כן או לא גזלו את אדמות ארץ ישראל עומדת פרשנותי כנכונה . אפילו אם אני שוגה לגביך הרי עמדתי אינה טיעון לטובתך או לרעתך . עמדתך נבחנת לגופה ולא בהסתמך על עמדתי . את עמדתי הסברתי במפורש ==> אני בעד טראנספר של הפלסטינים . | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
א. טענתך המקורית שאני תומך בגזל לא הוגדרה במפורש. ב. כאשר התחלת להגדיר הוספת את המושג ''זכויותיהם'' בלי להגדירו במפורש. ג. גם כעת למרות כל הנאמר המשכת לבסס את פרשנותך על ביטוי זה. זאת פרשנות לא נכונה רק במקרה הטוב, התמים. ד. בהבהרה האחרונה של עמדתך אתה מבהיר שטענת הגזל קשורה בשאלה אם הפלשתינאים גזלו או לא גזלו את ארץ ישראל. כאן ראוי לציין שאתה מפספס פעמיים: ד.1 לא הראית שהפלשתינאים גזלו את ארץ ישראל. ד.2 ממילא לא הראית שאני תומך במה שאתה מגדיר גזלה ה. לכן אציין שטענתך המקורית היתה מופרכת. גם לאחר כל ההבהרות היא נשארה מופרכת מאד במקרה הטוב. ו. בכל הדברים שכתבת עד כה לא עסקת בבחינה או בדיקה של עמדתי, אלא קבעת מהי בצורה מופרכת. | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
1 - כתבת פעמים רבות שהפלסטינים הם עם . אפילו ציטת את ז'בוטינסקי שהם ''עם הארץ'' . 2 - הפלסטינים טוענים לזכות על ארץ ישראל . הצגתם כעם הפלסטיני כלומר העם מפלסטין היא הבסיס לטענתם לזכות על ארץ ישראל . לכן 3 - עמדה כזו משרת אותם או לפחות מחלישה את העמדה שלנו . 4 - ארץ ישראל הייתה ללא הפלסטינים וכעת היא עם פלסטינים הטוענים כי היא שלהם מזה דורות . זה הגזל . לכן 5 - כשאתה מציג את הטיעון שלהם כנגד טיעונים אחרים אתה שוב תומך בעמדתם . | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
א. העובדות ההיסטוריות מלמדות שהפלשתינאים הם עם שהמאפיינים שלו קשורים לארץ הזאת. קבלת עמדה זו כפי שאני עושה אינה אסמכתא לעמדה פוליטית כלשהי. עמדה פוליטית- מדינית לא בהכרח תלויה בעמדה ביחס לעובדות ההיסטוריות. ב. לפי הגישה הזאת היית צריך להאשים את ז'בוטינסקי בתמיכה בגזל. אבל כל אחד שבדק יודע שהוא השתמש במידע דומה כדי לגבש את תיאורית קיר הברזל. ג. הצורה והדרך שעל פיהן אתה מסיק מהי עמדתי אינן קשורות למציאות. ד. טענה של מישהו לזכויות על ארץ כלשהי אינה כשלעצמה גזל. מכאן שגם טענת הגזל שלך מופרכת מיסודה. ה. בנית דעה שבמודע מבוססת על עובדות דמיוניות, טענות מופרכות ושקרים, כפי שאתה עושה, אינה תיאור המציאות במקרה הטוב. ----- על פי השיטה חסרת המוסר שלך אפשר להדביק לך קופת שרצים מלאה בשמות תואר. | |||
_new_ |
אז מה אתה עושה כאן? מר סיוון אתה שודד אדמות | |||
|
|||
אתה ועמיש ועוד כמה אנשי שמאל שמסתובבים בפורום עושים שקר בנפשכם. מפני שמעשה השוד והגזל העושק והרצח שביצעתם אתם הכל משנת 48 עד היום נגד העם הפלסטינאי עתיק היומין על אדמתו בוצעה גם ובעיקר בתחומי הקו הירוק. מעוזי השמאל, הקבוצים נבנו על אדמות שדודות של העם הערבי הפלסטינאי שישב על אדמתו בהשקט ובבטח עד שבאתם אתם מאירופה, (קולוניאליסטים עלובים) ושדדתם, ואנסתם ורצחתם וגירשתם ונישלתם. והרי כשכתב ז'בוטיסקי שיש כאן עם הארץ, הרי התכוון גם לעם הפלסטיני המפואר היושב בתוך תחומי הקו הירוק.!!!! קחו מרר סיוון, ועמיש , את מיטלטלכם שגם אותם מין הסתם שדדתם מהערבים וחזרו מי לרומניה, ומי לטרנסילווניה, !!!! ואם יסתבר לך כי ה''פלסטינים'' עצמם מגדירים את עצמם כחלק מהעם הערבי. האם זה ישנה את דיעותך הנחרצות? | |||
_new_ |
הקישקוש של חסרי המוסר חוזר! | |||
|
|||
שוב חוזרות הטענות המופרכות שמתחילות מ''אתם'', שוב הקישקושים של שקרים בוטים ונבזיים. השיטה שלך, ושל חברים אחרים שלך, שבמרכזה הדבקת תוויות שקריות, נבזיות לא תועיל ולא תעזור אלא להסתת המוסתים והתרחקות האחרים. עוד יותר חבל שבשביל כל זה אתה עוזב את המיטה באמצע הלילה. | |||
_new_ |
הקישקוש של חסרי המוסר חוזר! | |||
|
|||
כשמועלןת בפניכם טענות אמיתיות אתם מעדיפים להתחמק מתשובה אתה חוזר לשיטת הפראזות נוסח'' השיטה שלך, ושל חברים אחרים שלך, שבמרכזה הדבקת תוויות שקריות, נבזיות לא תועיל ולא תעזור אלא להסתת המוסתים והתרחקות האחרים.'' חבל שאתה לא נותן לבך לטענות שמקעקעות את כל התזה שלך . חבל שאתה לא מאמין שזכותך על ארץ ישראל היא בכח היותך יהודי. חבל שאתה נותו טיעונים בידי השונאים. אבל יש לזה גם הסבר- אתם מחפשי הפרטנר. אולי אם האויב יקבל אותכם כפרטנר תוכלו לשלוט עליו וללמד אותו סוציאליזם ואחוות עמים.מי יודע אולי אפילו יכיר בעליונותכם האידיאולוגית והמוסרית ויציע לכם את ההנהגה. אשליות ופראזות נבובות . | |||
_new_ |
עסקת בהדבקת תוויות! | |||
|
|||
כל החלק הראשון של הודעתך עסק בהדבקת תוויות שקרית. חבל שאתה כמו אחרים מפנטז על אמונתי. אם דיון עובדתי (בדבר העובדות שקשורת בדברים שכתבתי כאן) היה העניין שלך היית מוותר על הדבקת התוויות והפינטוזים. | |||
_new_ |
עסקת בהדבקת תוויות! | |||
|
|||
הקישקוש של חסרי המוסר חוזר! דוד סיון (יום ראשון, 28/11/2010 שעה מי הם חסרי המוסר, ומי הם בעלי המוסר? האם הויכול הוא על מוסר? האם המוסר שלך טוב מהמוסר שלי? מדוע אני חסר מוסר? מה אתה יודע על המוסר שלי? מדוע הנך מדביק תוויות <?? ואם אתה מוותר על זכותך הבלתי נתנת לערעור על הארץ בתוקף היותך יהודי, הרי שזו בעיה שלך בלבד . אני לא מוותר על זכותי, לי קל, לי אסור לוותר. | |||
_new_ |
עסקת בהדבקת תוויות, ואתה ממשיך! | |||
|
|||
א. אני בטוח שהמוסר שלך טוב משלי. ב. לך אסור לותר וצריך לכבד את עמדתך ג. זה בהחלט לא הוגן, לא הגיוני, שתצהיר ללא שום בסיס שמישהו אחר מוותר. | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
אני מפרש את כתיבתך כפי שזה נראה לי . אני גם מסביר לך אותה . היות ואתה קורא לפרשנותי ''שקר במצח נחושה'' הרי שאינך יודע מה זה . | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
אתה חוזר ומייחס לדברים שכתבתי משמעות שאין בהם. משמע הפרשנות שלך מופרכת. טרחתי והבהרתי זאת לך מספר פעמים במספר צורות, אבל אתה בוחר לחזור עליה ביודעין. מאחר שכך, הרי שכינוי התייחסותך זו כ''שקר במצח נחושה'' הוא כינוי מתאים בהחלט, הוא כינוי שמתאר את משמעות ההודעות שלך. | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
ובאופו נפרד השיטה שלי מוסרית מאד . היא גם הוסברה לך באופן גלוי . לעומתי - אתה נמנע מהסברת המוסר שלך למרות שביקשתי יותר מפעם אחת . | |||
_new_ |
אתה, אריה, משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
כפי שהוסבר לך בתגובה 155929 השיטה שלך אינה מוסרית. | |||
_new_ |
אתה משקר במצח נחושה !!! | |||
|
|||
האם אתה מכחיש את הקשר ההיסטוריה בין ארץ ישראל ליהודים??? | |||
_new_ |
לא !!! | |||
|
|||
אינני נוהג להכחיש, ובוודאי לא עובדות היסטוריות | |||
_new_ |
זה לא חשוב מי אשם | |||
|
|||
אבל העובדות נשארות בעינן, ישראל מתעללת בבני העם הפלשתינאי בשטחים הכבושים ואילו בעל המאמר בעוורונו מקונן על גורלם של פושעי ההתנחלויות. | |||
_new_ |
רקדן המה יפית -עמיש | |||
|
|||
ריקוד מה יפית נאה ומחניף רוקד עמישי בפני הפריץ הפלשתיני. עמיש, בן לאותה עילית סוציאל ציוניסטית ששלטה ביהודים במשך שנות דור והיתה האויב המר של הערבים וירדה מגדולתה. עילית סוציאליסטית שרצתה להפוך את היהודים לעם ככל העמים לארופאים בלונדינים , זהובי בלורית וכחולי עיניים . ובינתיים ירדה הסקציה הזו מגדולתה. אמנם נשארה שלטת באיי המשפט ובתקשורת אבל גם זה לזמן מדוד וספור. וכיום מחפשים בני האליתה הזו בני ברית כדי להמשיך לשלוט. וכמו שאמר ניטשה: כשבני קבוצה שלטת רואים את תבוסתם הקרובה , הם מחפשים בני ברית גם בקרב הגרועים שבאויבים. ואכן עמישי מחפש בני ברית בקרב הערבים הפלשתינאים. אולי הם שיעזרו לו לחזור לעמדת כח??? | |||
_new_ |
והעובדות נשארות בעינן | |||
|
|||
ישראל מתעללת בבני העם הפלשתינאי הנתון תחת הכיבוש. הדברים הכתובים המאמרו של ישעיהו הם שקר. באשר למי ישאר, היכן ומתי, אני מעריך כי על פי מצב הדברים כיום ספק אם מישהו מאתנו ישאר. אם בעבר האלוהים של ישעיהו ויענקלה נתן להשמיד שליש מהיהודים, מה אכפת לו אם עוד שליש יעלה בעשן השמימה? | |||
_new_ |
והעובדות נשארות בעינן | |||
|
|||
ילודה , ילודה ועוד ילודה . | |||
_new_ |
מיהו השמאל? מה מריץ אותם | |||
|
|||
וסימון ה''כיבוש'' והמתיישבים כאבי כל חטאת הם טיעונים יומיומיים בשיח השמאלני. מושג יסוד מרכזי בשמאל הוא 'האחר'. האחר הוא כל מה שאיננו אני: האישה, העובד הזר, הפלסטיני, המזרחי, החרדי, ה''משוגע''. השמאלן זקוק למשוגע כדי להגדיר את עצמו כנורמאלי, את האסיר והפושע והמצורע, כדי להגדיר עצמו כבריא וכשומר הסדר החברתי. השמאלן מחפש עוגן מוסרי בכך שהוא נוטל אחריות ומזדהה עם זרותו של האחר. הנכונות של השמאלנים להזדהות עם האחר מגיעה לממדים כאלה שהיא חלה גם אם האחר הוא משטר מטורף כמו משטר האייטולות של איראן. או משטר התועבה של יאסר ערפאת שהשמאלנים הישראלים סוגדים לו. את השמאל מעניין רק מה שקביל מבחינת ה'אחרים', האוייבים הערביים. השמאל מעולם לא יתחשב בדברים שקבילים מבחינת עמו ובדברים שמגינים על האינטרס הקיומי של עמו. השמאל אינו מציע שלום אמיתי אלא כניעה וחורבן. בניגוד לטענות השמאל יש במדינה ''פריחה כלכלית אמיתית'' גם אם אין שלום עם הערבים. סביר להניח שלערבים לא תהיה תרומה גדולה למדע, לתרבות ולכלכלה של ישראל. מעמד ישראל באו''ם כמדינה נורמלית נורמטיבית, חשוב לשמאל מקיומה של מדינה יהודית, מדינת היהודים. בעיני השמאל, הציונות הינה ה'נורמליות' – השאיפה להיות עם נורמלי ככל העמים. אבל מהותנו הינה הופכית לכך בדיוק - ''והייתם לי סגולה מכל העמים''. פעם היה שמאל אחר. היום מה שמכונה ''שמאל'' זאת חבורת אנרכיסטים עוכרי ישראל שכל מטרתם היא באמת ובתמים חיסול מדינת ישראל. | |||
_new_ |
ועדיין העובדות לא השתנו | |||
|
|||
מדינת ישראל מתעללת באוכלוסיה הפלשתינאית הכבושה, בין אם השמאל הוא כזה ובין אם הוא אחר, את העובדה הזו אי אפשר לשנו. וכמו שעוזרות התפילות לגשם, ככה גם יעזור לנו האלוהים שלכם ביום נקם ושילם על פשעי הימין והמתנחלים. | |||
_new_ |
זה כזאת התחייבות - וודבולבה | |||
|
|||
כל יהודי שקורא את פרשת שמע שלוש פעמים ביום יודע יש עיסקת חבילה כזאת , שברגע שמוותרים על הארץ ועל המצוות שתלויות בה יש גם עונשם מיידי ולא נעי, השלב הראשון הוא שאין כגשם, והשלב השני שאובדים מעל הארץ הטובה הזו. בקיצור - וקיצור רץ ישראל זה לא בא הולך מתי רוצה חותך. | |||
_new_ |
מה שהעולם רואה | |||
|
|||
מה שהעולם רואה הוא שבט של נוודים אירופאים שהחל לזלוג לארץ בתחילת המאה ה-20, וטוען עד היום שספר מדע-בדיוני מסויים מעגן את זכויותיו על אדמת הארץ. לאותם נוודים הייתה אפשרות במשך דורות רבים להראות את הקשר לארץ שהם טוענים לו, אך הם לא טרחו לממש אותו עד ל-100 השנים האחרונות. עתה מתמודדים הנוודים האירופאים עם שבטי נוודים אחרים כדי להוכיח ברבים למי יש קשר עמוק יותר לארץ. חכו עד שהאסקימוסים יגיעו לכאן עם ספר הסיינס פיקשן שלהם. | |||
_new_ |
אתה צודק לחלוטין. | |||
|
|||
כך רואים אותנו רבים בעולם. וגם כאן יש כאלה שרואים את עצמם כך. השליטים כאן, אני קורא להם האחוסל''ים- (אשכנזים, חלונים , סמאלנים וימנים) דאגו במשך עשרות שנים לטעון כי אנחנו עם ככל העמים,שללו את היהדות והגלות, והטיעון המרכזי להיותנו כאן הוא שבגלל השואה מגיע לנו מקום מקלט . ביבי עצמו, ביסס תאוריה שלימה על כך שזכותנו על הארץ נובעת מצורך למצוא מקום תחת השמש בגלל השואה . (הוא מפרט את זכותינו בספר שנקרא -''מקום תחת השמש'') אנשי השכבה השלטת , התעלמו מהעובדה שכל השנים ארץ ישראל היתה מיושבת ביהודים שהגיעו לכאן בגלים גלים. מעולם גם לא שלפו את התנ''ך כדי להוכיח לבסס את זכותנו על הארץ. אנשי השמאל החילונים ששלטו ניסו לברוח מהעבר, ליצור יהודי חדש (רצוי שרירי מוצק גבוה בלונדי וכחול עיניים) בקיצור להיות עם ככל העמים. הייתה שלילה מוחלטת של היהדות ושל הדת היהודית ושל הברית המקודשת בין היהודי לארצו ארץ ישראל. עם השנים השתכחה השואה בעולם , והטיעון שליהודים מגיעה הארץ כמקום מקלט הפך להיות נדוש שדוף ורזה. כיום ארץ ישראל הפכה להיות מקום מסוכן ליהודים , ואכן רבים ואתה בתוכם, עזבו אותה. אין ךי ספק, כי אדם אירופאי נאור (בני דמותך ) שאינו קשור לארץ מסיבה דתית לא מבין מאיפה זה הנפל עליו ואכן ארצות הברית מוצפת ב''ישראלים'' לשעבר שקיבלו שכל בחרו בחיים הטובים, ועזבו את הבלאגאן כאן. אני מצהיר בפניך כי אני מבין את זה לחלוטין ומצדד בזכותך כאדם חילוני שאינו רואה את הקשר בינו לארץ הזו למצוא מקום יותר נורמאלי מהמקום הזה. וראה זה פלא, למרות הירידה, מספר היהודים עולה ועולה, הילודה בקרב היהודים הדתיים היא כיום הגדולה בעולם, ולמרות נבואות הזעם של האחוסלי''ם הכלכלה בארץ היא בין הטובות ובין הפורחות בעולם, החיים נעשים טובים ונוחים, למרות העיתונות העויינת בעולם ולמרות אחמדניג'ד. לי כאדם דתי קל, אני מאמין בתכנית האלוקית ולא דואג, ארץ ישראל החלה בשנת 48 עם 600000 יהודים כנגד כל הסיכויים שורדת ופורחת. וכמו שכתוב תמיד היינו עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב- זה הגורל היהודי ולא נברח מזה. וכשתגבר האנטישמיות בארצות הברית, בסיר הבשר הנוכחי והזמני של העם היהודי יהיה לך מקום לברוח אליו . (נזכירך שבגרמניה סיר בשר יהודי לשעבר עד שנת 1933 מצבם של היהודים היה טוב לעין ערוך ממצבם של יהודי ארצת הברית והכל התהפך בן לילה ), | |||
_new_ |
אתה צודק לחלוטין. | |||
|
|||
קודם כל, לא חיפשתי שום סיר בשר כשהגעתי לארה''ב. חיפשתי משהו שונה לחלוטין. בקשר לאנטישמיות שאולי תגיע פעם לארה''ב, אספר לך סיפור קטן וקצר: נכנסתי פעם לחנות מכולת בלוס אנג'לס. פתחתי בשיחה קצרה עם הזבן, וכששמע שאני מישראל החל לחרף ולקלל את המדינה. הסתבר שהוא עצמו בילה כ-15 שנים בארץ, לאחר שעלה מרומניה. הוא אמר שאת הרדיפות שעבר בארץ כעולה רומני הוא לא מאחל לשונאיו, ושהיהודים הם האנטישמים הגרועים ביותר ושהם הבריחו אותו מהארץ. ארה''ב היא מדינה המנסה לנער ולהתפטר ממחלות העבר. היום מתייחסים אל השחורים כאל בני אדם - משהו שהיהודים עדיין לא הצליחו לעשות לגבי כהי העור, בין אם הם ערבים או אתיופים. כשהיהודים בארץ יתחילו להיות יהודים של ממש (ואיני מתכוון בזה למלמולי פסוקים) אזי נוכל לדבר על ישראל כמדינה יהודית אמיתית. אחד מחז''ל אמר לתלמידיו: אל תנסו לעשות רושם בכך שאתם מבלים את רוב זמנכם בבית הכנסת, ומתחרים ביניכם מי משתחווה יותר פעמים או זועק לה' בקול יותר רם. את התפילות עשו בבית, ובחוץ היו בני אדם. אבל היום מספיק שכל פרחח יגדל זקן, יחבוש מגבעת שחורה. ופתאום - הוקוס פוקוס - יש לנו יהודי דתי לתפארות, בעל מוסר היכול להטיף לאחרים מה נכון ומה אסור. | |||
_new_ |
אתה צודק לחלוטין. | |||
|
|||
אני שמח שאתה מרוצה שם , אין לי בעיה עם זה יהה מה שחיפשת אשר יהיה אני מקווה שמצאת . ולגבי הזבן הרומני הדפוק : כנראה שהוא מאלה שהארץ הקיאה אותו מקרבה מסכן, לנסוע לאמריקה כדי להיות זבן? היה יכול להיות כאן זבן לא פחות ואולי יותר- כנראה מדובר בקוטר אומלל מקצועי. ולגבי הפרחחים - היום כל פרחח בור ועם הארץ שקורא או קרא פעם פסוק כלשהו בחומש או בכתובים או שמע משהו ממישהו, הופך בעיני עצמו למטיף מוסרי בשם היהדות כולה.... אין ספק שהארץ קשה ולעיתים אפילו בלתי נסבלת. אין ספק שרבים מתיאשים ומחפשים את גורלם במקום אחר . כבק לפני 40 שנה , אחרי מלחמת יום הכפורים אמרתי לכל מי שמוכן לשמוע שרק מי שמאמין יכול לחיות כאן ואפילו להיות מאושר כאן , לכן אני תמיד מציע לכל מיני קטני אמנה וחלשים או כאלה שלא מאמינים בזכותנו על המקום הזה -פשוט לחבור אליך לחיים הנפלאים בלוס אנג'לס. . | |||
_new_ |
אתה צודק לחלוטין. | |||
|
|||
אתה שואב את זכותנו על הארץ מהתנ''ך, בעוד שאני שואב את זכותנו ממה שהתנועה הציונית יצרה יש מאיין ושהתגשם כמדינת ישראל. אני יודע שמה שעשינו אז כדי להקים מדינה נראה בעיני רבים כטיהור אתני, אך אני יכול לחיות עם זה. החיים בלוס אנג'לס נפלאים עבור מי שיכול להרשות את זה לעצמו - בדיוק כמו בארץ. ודרך אגב, הזבן היה בעל המכולת. | |||
_new_ |
אתה גם טועה | |||
|
|||
לאמונה יש משקל רב בחיי האדם. לכן ''רק מי שמאמין יכול לחיות כאן ואפילו להיות מאושר כאן''. רבים יכולים להסכים עם נקודת המבט הזאת על החיים, אלא שזו גם הנקודה בה מתחיל הויכוח איזה ומה מהות האמונה הנכונה. כאשר מתחילים לגייס את האסמכתאות (הנתונים) לתמיכה באמונה הויכוח מחריף. 1. אפשר, כפי שאתה עושה, לתאר את האמונה האלוקית כסיבה להתרכזות היהודים בארץ במאה השנים האחרונות. 2. אפשר, כפי שעשית, לצייר את התמונה בהדגשת היורדים מן הארץ כאילו כל אלה חסרי אמונה-חילונים. 3. אפשר, כפי שעשית, לשכוח את אותם בעלי אמונה כשלך שמעולם לא הגיעו לכאן ואת אותם בעלי אמונה שירדו מכאן. אבל במציאות ישנה גם אמונה אחרת שכאשר בוחנים את כל הנתונים מסתבר (לפי דעתי כמובן) שהיא, היא האחראית למה שיש לנו כאן והיא היא שמבטיחה את עתידנו כאן. אני כמובן מתכוון לתנועה הציונית. 1. בזכות התנועה הזאת יש לנו מדינה, 2. בזכות התנועה הזאת התרבו היהודים היושבים כאן מ-600 אלף לכ-5.5 מיליון. 3. בין ''קטני האמונה'' - אלה שלא יושבים כאן - יש רבים בעלי אמונה בתוכנית האלוקית. 4. הנתונים מראים שלפני מלחמת העולם השניה מיליוני יהודים בעלי אמונה בתוכנית האלוקית בחרו להשתתף בתוכנית של עמים אחרים מאשר לבוא לכאן ולהקים את מה שהקימה כאן הציונות. | |||
_new_ |
אתה גם טועה | |||
|
|||
עקרונית מסכים עם כל מה שאמרת - בהסתייגויות כאלה ואחרות. אבל ממשיך לטעות שהכל הכל הוא חלק מתכנית אלוקית שאני קטונטי מלהסביר אותה . | |||
_new_ |
אתה גם טועה | |||
|
|||
הבעיה בהסתייגויות שלעיתים קרובות מבוססות על אקסיומות של האמונה ולא על עובדות החיים או העובדות ההיסטוריות. | |||
_new_ |
אתה גם טועה | |||
|
|||
האם שמעת על הרב בן פורת בירושלים. במקרה הוא נמצא עכשיו בדרום אפריקה מציע לך להתקשר לישיבה שלו ולקבל חומר הרבה ידע על הציונות ומעשי זוועה אחרים | |||
_new_ |
אתה גם טועה | |||
|
|||
בתקופת המנדט הבריטי רק הסוכנות קיבלה סרטיפיקאטים והיא חילקה אותם אך ורק לעושיה דבריה אחת הסיסמאות של הציונות באותם ימים היתה שמוטב להשקיע בגידול פרות בעמק יזרעאל ולא להביא חרדים מווארשה... מציע לך לקרוא את המליון השביעי של תום שגב השמאלני. | |||
_new_ |
אתה היית מחלק אחרת? | |||
|
|||
א. הנושא היה עניין האמונה לא מה עשו אירגונים למיניהם. בהקשר הזה דברי היו מספיק מפורטים. ב. אם תרצה לעסוק בפרטים, יש לי מעין הפתעה בשבילך: כבר למדתי מספיק על התקופה כדי לדעת שהיו גורמים יותר חזקים מחלוקת הסרטיפיקאטים שהשפיעו על תנועות ההגירה של היהודים (דיון 4567). ג. העובדה שהסוכנות קיבלה את הסרטיפיקאטים קשורה בתרומתה לפתיחת הארץ לעליה. זה לא קרה במקרה, אלא היה תוצאה של עבודה ארוכת שנים להשגת הצהרת באלפור ומה שבא אחריה. גם נכון שהסוכנות העדיפה לתת סרטיפיקאטים לציונים כדי לקדם התיישבות כפרית. יש לזה הסבר מאד הגיוני וראוי (אני מעדיף לוותר על ההסבר כעת). חשוב גם לזכור שהחרדים שחלק ניכר מהחרדים לא הצטרפו לתנועה הציונית עד לאמצע שנות ה-30 לפחות. ברור לגמרי שכאשר לא היו מספיק סרטיפיקאטים עבור ציונים שהלא ציונים יתקשו לקבל. אבל בכל זאת הם קיבלו. ד. הכי חשובה בסיפור הזה היא העובדה שרוב היהודים שהחליטו ויכלו להגר בחרו בצורה חופשית להגר למערב. ביחס למיליונים האלה היו אולי כמה מאות אלפים שהמתינו לסרטיפיקאטים רוב השאר לא היגרו למקומות אחרים. כמה עשרות אלפים לא ויתרו והגיעו בעליה בלתי ליגאלית (ללא סרטיפיקאט)... ה. נסה לחשוב מה היה קורה אם החרדים היו מקבלים את הרשות לחלק סרטיפיקאטים? נסה לחשוב מדוע הם לא קיבלו? | |||
_new_ |
אתה היית מחלק אחרת? | |||
|
|||
1--דברי מתייחסים לדבריך ''הנתונים מראים שלפני מלחמת העולם השניה מיליוני יהודים בעלי אמונה בתוכנית האלוקית בחרו להשתתף בתוכנית של עמים אחרים מאשר לבוא לכאן ולהקים את מה שהקימה כאן הציונות.'' 2-- לכמה מליונים היו סרטיפיקאטים? אנשים המתינו והתיאשו. מזלם שהצליחו להגיע למחוזות אחרים. זה גם מזלנו. הארץ היתה נעולה והפשפש נתון למרותה של הסוכנות 3-- בן גוריון חבריו התנגדו נמרצות לעליה ה''לא-חוקית'' וניסו למנוע גם את האצ''ל ממעשים כאלה. 4 וייצמן, לדברי תום שגב, התנגד לכמות גדולה של סרטיפיקאטים כי חשש ממשבר קליטה. הוא אפילו החזיר לבריטים סרטיפיקאטים שקיבל. אל תצייר תמונה אידילית - זה מאוד רחוק מכך כאשר אתה רואה היום את השנאה לחרדים בקרב הסוציאליסטים ואנשי שמש העמים- אתה מבין שהתפרצת לדלת פתוחה בויכוח ההיסטורי | |||
_new_ |
זאת האמת | |||
|
|||
א. ''עד מלחמת העולם השניה, במהלך של כ-60 שנה, עזבו את אירופה כ-3.4 מיליון יהודים. למרות המצוקה רק טיפות בודדות מהנחשול האדיר הזה הגיעו לארץ-ישראל'' (דיון 4567). רובם היו בעלי אמונה בתוכנית האלוקית. ב. שום דבר ממה שכתבת בהקשר הזה לא מראה תמונה אחרת. גם הרמזים על מילוני סרטיפיקאטים לא יעזרו לך. ג. היו כל מיני דעות מה נכון לעשות עם מעט היכולת שהיתה לתנועה הציונית. דבר אחד ברור לא התנועה הציונית מנעה עליה של יהודים. העובדות הנכונות הן שרוב רובם של היהודים לא רצו לבוא לכאן באותן 60 השנים. כאשר המציאות היתה שהוגבלה כמות הסרטיפיקאטים ולמרות זאת היו שנים שלא לכל הסרטיפיקאטים היו דורשים. ברור שלקראת מלחמת העולם עלה הביקוש על ההיצע. ד. השנאה בקרב אנשי ''שמש האלוקים'' כלפי יהודים אחרים קיימת כבר הרבה שנים. זה כולל גם יהודים חרדים אחרים. בדוק למשל איך הם רדפו את הרב קוק על שלקח חלק במעשה הציוני. ה. הבנתי היטב שאתה מנסה לצייר תמונה לא נכונה של השתלשלות ההיסטורית. אני מכיר את גישתך מזמן. | |||
_new_ |
זאת האמת | |||
|
|||
לא זכור לי שיהודים דתיים קראו לסטאלין שמש העמים כפי שאתה מנסה להציג את הדברים דעתו של הרב קוק כבר הופיעה אצל הרמב''ם וגם על הרמב''ם היו חולקים רבים. אם תבין שהאנשים האלה אינם ברמה של פרס ורביןווהחתרנויות התורניות שלהם עם הקישקושים היומייים של מציאת חן וסקרים משתנים - זה יהיה צעד גדול קדימה | |||
_new_ |
התגובה הלא עניינית שלך, ספינר, היתה צפויה! | |||
|
|||
_new_ |
יצחק גרינבאום מנע עלית יהודי פולין | |||
|
|||
יצחק גרינבאום לא היה שמאלן. אולם, הוא הצהיר על שנאתו ליהודים הדתיים והחרדים . יצחק גרינבאום היה ראש המשרד הציוני בוארשה. יצחק גרינבאום מנע את עלייתם של יהודי פולין הדתיים, למרות שבשנת 1920 היו למעלה ממאתייים אלף בקשות לסרטיפיקאטים הוא פשוט שרף אותם בחצר מבנה הסוכנות היהודית בריוב בוניפרטרסקה 14 בוארשה. ספרי ההסטוריה שלומדים בבתי הספר משקרים., מאשימים את הבריטים במניעת עליה, , אולם בשנת 1920, לא היתה שום התערבות בריטית במתן הסרטיפיקאטים ומי שמנע בכח את עלית הדתיים והחרדים היה השמאל הציוני שהיה בשלטון באמצעותו של יצחק גרינבאום. על גישתו של גרינבאום, על התנגדות הציונות לעלית יהודים, על העליה הסלקטיבית, על כך שבשואה נרצחו מיליוני יהודי פולין שהיו יכולים להנצל אולם סורבו על ידי השמאל, כדי לא לפגום בכוחם האלקטוראלי וכדי לא לאבד את ההגמוניה בארץ ישראל תוכלו לקרוא כאן: מאמר מקיף המתאר את מה שקרא בפולין בהקשר לפעולות השמאל חושף את המסווה מעל השמאל הסוציאליסטי הציוני ועושה דברו יצחק גרינבאום | |||
_new_ |
יצחק גרינבאום לא מנע עלית יהודי פולין! | |||
|
|||
א. כנראה שלא קראת טוב את המאמר ופסחת על הקטע הבא: ''בסך הכול, היו שנים מעטות בהן היו יותר יהודים מסוגלים לעלות לארץ, גם לו היו הרבנים בפולין מעודדים עלייה. מספר העולים במקרה זה לא היה רב, אם נוסיף להערכות את העובדה שבחלק מן השנים היה משבר כלכלי חריף בארץ, ורבים היו מחוסרי העבודה. משבר העלייה הרביעית, למשל, בשנות 1926-1929 הביא לירידה של אלפי יהודים שחזרו לפולין מארץ ישראל. אלה הוציאו את דיבת הארץ רעה, והרצון לעלות לארץ נחלש. גם המשבר הכלכלי העולמי, משנת 1929 ועד אמצע שנות השלושים, פגע ביכולת העלייה. אשר על כן, לשאלה מדוע לא עלו יהודים מפולין לפני השואה, תהיה התשובה זו: המתבוללים לא עלו, כי רצו להתמזג עם הפולנים הנוכרים; הבונדיסטים לא עלו, כי חשבו שהקשר שלהם עם מעמד הפועלים הפולני חזק יותר מהקשר שלהם לעם ישראל; פועלי ציון שמאל ופועלי ציון צ.ס. לא עלו, כי היו נגד הציונות; המעמד הבינוני לא עלה, כי משרד העלייה הציוני לא רצה אותם ולא הנפיק להם סרטיפיקטים; הפולקיסטים לא עלו, כי רצו אוטונומיה תרבותית בפולין, ולא בארץ ישראל; האגודאים לא עלו, כי קיבלו רק שישה אחוז מכלל הסרטיפיקטים; העשירים לא עלו, כי לא יכלו להעביר את עסקיהם לארץ; העניים לא עלו, כי לא היו להם משאבים כדי לחיות בארץ; הציונים לא עלו, כי לא תמיד היו מספיק מועמדים למלא את מכסת הסרטיפיקטים המוקצבים...'' זה קטע שלא מפריך את העמדה שהצגתי כאן ולא תומך בטענותיך. ב. בשנת 1920 לא היתה התערבות בריטית במתן סרטיפיקאטים כי לא היו סרטיפיקאטים. באותה תקופה לפני שהבריטים קיבלו על עצמם את המנדט לא היה לסוכנות שום מעמד בענייני עליה או בכל עניין אחר. לכן הטענה כאילו הם מנעו עליה באותה שנה היא חסרת כל בסיס. ג. ''ברוב תקופת המנדאט ניתן לעולים מקבוצות A, B, D להיכנס לארץ באורח חופשי כמעט''. מכסות העליה נקבעו לקבוצה C לאחר שהסוכנות או ההסתדרות הציונית ''העבירו למשרד ההגירה הצעה מנומקת, המצביעה על מקומות התעסוקה...''. לגבי קבוצה זו, C, המילה האחרונה היתה של הנציב העליון. בדרך כלל אישר הנציב בין 20 ל-50 אחוזים מהדרישה של המוסדות. הטענות שלממסד הציוני היתה השפעה ועמדתו קבעה בענייני מדיניות ההגירה של ממשלת המנדט אינן מבוססות: ''בסיכומו של דבר היתה למוסדות הציוניים השפעה מזערית בלבד על יישומו של עקרון יכולת הקליטה הכלכלית, כמו על ענייני העלייה בכלל. הבריטים קבעו את כללי המשחק,...'' למרות הנסיונות של ההסתדרות הציונית היא לא ממש הצליחה להשפיע על הקריטריונים (אביבה חלמיש, עלייה לפי יכולת הקליטה הכלכלית, ''כלכלה וחברה בימי המנדט'' בעריכת בראלי וקרלינסקי). ד. בראשית המנדט (החל מקיץ, 1922) לא היה מספיק ביקוש לסרטיפיקאטים ואפילו היתה ירידה מהארץ. אחר כך בשנות ה-30 היתה כבר תחרות על כל סרטיפיקאט וכמו בכל מקרה דומה בעלי המעמד העדיפו את הציונים. ה. מה שבטוח שטענת המיליונים שלך מופרכת מיסודה. ראשית, משום שלא הוקצו מיליוני סרטיפיקאטים. שנית, משום מי שקבע את מספר הסרטיפיקאטים היו הבריטים ורק הבריטים. | |||
_new_ |
יצחק גרינבאום מנע עלית יהודי פולין! | |||
|
|||
כל האמור בהנחותיך מופרכים במאמר שצרפתי מאחר ולפי כללי הפורום אינני יכול להביאו בשלמותו אני שולח לינק. האם אתה יכול להתייחס לעדויות ולתובנות הגלומות בו? | |||
_new_ |
יצחק גרינבאום לא מנע עלית יהודי פולין! | |||
|
|||
א. התייחסתי ועוד איך. אפילו הצגתי ציטוט קטע מן המאמר שהוכתר ''סיכום: אפשרויות העלייה אל מול מספר העולים'' (http://www.daat.ac.il/warsaw/v.htm). ב. הצגתי גם את הניתוח הרחב, שעשיתי לפני מספר שנים, שבו הראיתי שאין שחר לטענות כאילו הסוכנות או מישהו מהמימסד היהודי-הציוני מנע עליה של מיליוני עולים (דיון 4567). הנספח מראה שלסוכנות לא היו האמצעים להעלות מיליונים וגם לא מספיק זמן (דיון 4570). ג. כבר לפני מספר שנים וגם בהודעה הקודמת הצגתי מספיק עובדות שלמעשה מפריכות את הטענה שלך שמחלקי הסרטיפיקאטים מנעו עליית מיליוני יהודים. ג.1 לא היו מיליוני סרטיפיקאטים. ג.2 כל עוד היה אפשר להגר בחופשיות רוב היהודים שהיגרו העדיפו להגר למערב ולא לארץ. לכן לסוכנות לא היתה השפעה מעשית על גורלם של אותם 3.4 מיליון יהודים (שהיגרו ב-60 השנה שקדמו למלחמת העולם השניה). ג.3 לסוכנות היתה השפעה רק על חלק ניכר מהקריטריונים לחלוקת סרטיפיקאטים ורוב העולים לא נזקקו לסוכנות כדי לעלות. ג.4 רוב התקופה לפני 1930 בערך לא היה עודף ביקוש לסרטיפיקאטים שחילקה הסוכנות. אלה שנזקקו לסרטיפיקאטים של הסוכנות היו: -- אנשים שלא היה להם רכוש או כסף... ג.5 כאשר בשנות ה-30 התגבש עודף ביקוש לסרטיפיקאטים ברור שאי-אפשר היה לחלק יותר ממספר הסרטיפיקאטים שהיו ברשות הסוכנות. בהקשר הזה סביר שההעדפות של הסוכנות היו אחרות מאלה של גופים פוליטיים אחרים. ג.6 העובדה הכי חשובה בכל הסיפור הזה היתה שאף נציג של הסוכנות לא היה יכול למנוע עליה לארץ. הרי לא היה להם מעמד חוקי בארץ המוצא ורק השפעה מיזערית על מדיניות ממשלת המנדט בנושא מכסות העליה. ד. בכל מקום שיש בידי פוליטיקאים ''כוח'' הם ינצלו זאת להעדיף את השקפת עולמם והאינטרסים שלהם. יתכן שזה לא פייר אבל כל הפוליטיקאים נהגו כך. בסיפור הזה היו גם תלונות של אנשי ''שמאל'' שלא זכו לקבל סרטיפיקאטים. גם אנשי בית''ר בחרו את מי הם רוצים להעלות לפי אותם קריטריונית. מצד שני היה להם חשבון עם הסוכנות והם התלוננו על שליחיה. טבעי. ה. הדברים שכתבתי לא מבוססים על הנחות ולכן אין בסיס לטענתך ש''כל האמור בהנחותיך...'' ו. עדין לא התייחסת עניינית לתובנות הגלומות בדברים שכתבתי. | |||
_new_ |
יצחק גרינבאום לא מנע עלית יהודי פולין! | |||
|
|||
הכותרת שלך לא מתאימה לתוכן דבריך איש לא טען שהאיש הזה מנע עלית מליון יהודים או יותר. אבל אתה טוען שאם הוא לא מנע עלית מליון הוא לא מנע בכלל עלית יהודי פולין וזה שיבוש שקשה לסבול, אפילו אם זו תמימות כי האיש הזה מנע הקצבת כספים שהיו בהישג ידו הוא טען שיש לטפח בכסף פרות בעמק יזרעאל ולא להקציב לעלית יהודים חרדים בווארשה מציע שוב שתקרא את תום שגב כי הוא לא חרדי | |||
_new_ |
יצחק גרינבאום לא מנע עלית יהודי פולין! | |||
|
|||
אתה כרגיל לא בעניינים. הכותרת שלי כן מתאימה לתוכן: א. היתה טענה של יענקלה: ''... על כך שבשואה נרצחו מיליוני יהודי פולין שהיו יכולים להנצל אולם סורבו על ידי השמאל...''. ב. בעניין גרינבוים כתוב שם'' ''גרינבוים: וכששאלו אותי [האם לקחת מכספי] קרן היסוד - [למימון] הצלת היהודים בארצות הגולה - אמרתי לא''. לא כתוב שזה היה נתון להחלטתו; לא כתוב שהוא מנע הקצבת כספים כפי שאתה טוען. ג. אני מציע לך שלא תחלק ציונים כאשר יש לך בעיה אלא תבדוק ותגלה שאני מסתמך על לא מעט מקורות. אם תקרא את המחקרים של פרופסור טוביה פרילינג בנושא יתברר לך שטענת ה''תמימות שלך'' מופרכת מיסודה. ד. אם תקרא אז תמצא ציטוטים שמראים שהציונים כן סייעו לחרדים לצאת מן התופת - למשל הרבי מגור; אם תקרא תגלה שאחת הסיבות שהסיפורים על גרינבאום החלו להופיע היתה התחשבנות על מאבקים פוליטיים בפולניה. ה. אם תקרא את הספר ''חץ בערפל'', תגלה שהטענה שצמחה בחוגים החרדים, האנטי ציוניים, שהציונים לא עסקו בהצלה היא מופרכת; אם תקרא את ''מי אתה ליאון ברז'ה'' תגלה עוד שמות של רבנים ואדמורים שנסתייעו על ידי הציונים אבל נטשו את הקהילות. אם תעשה את כל אלה יתברר לך שהיה למנהיגים חרדים צורך להתמודד עם השאלות שקשורות בנטישה ועם הצורך להסביר איך זה קורה שמיליוני מאמינים נרצחו בשואה. ו. יתכן שאחרי שתעשה את כל זה תמצא אפשרות להאשים מי מהנפשות הנזכרות (חרדים וציונים) באי רצון להציל. אבל זו תהיה אפשרות מאד מאולצת. ----- אז אני טוען שגרינבאום לא מנע עליה של יהודים. בודאי שבזמן המלחמה (כפי שמשתמע מהציטוט מספרו של שגב) יכולתו של גרינבאום היתה אפסית - כי הוא למעשה נוטרל ונעקף על ידי מנגנונים אחרים שעסקו בהצלה (גם של רבנים ואדמורים). | |||
_new_ |
בושה וחרפה . | |||
|
|||
לקרוא היום בשנת תשע''א היא 2010 כתב שיטנה ''האחוסל''ים-(אשכנזים, חלונים , סמאלנים וימנים)'' . הייתי אולי מנהל איתך דיון . אולי תומך בסעיף מדבריך או בסעיף מדברי פורסטר . אולי הייתי כותב משהו משלי . אבל לא מול כתב שיטנה ! | |||
_new_ |
יש לי טעות קטנה | |||
|
|||
אחוס''ל - אשכנזי, חילוני, ותיק, סוציאליסט, לאומי (לא כמו שאני כתבתי) מונח שלא אני המצאתי ויש לו כבר שימושים סוציולוגיים. המושג די מפורסם , מנותח, משמש במאמרים רבים ומיצג קבוצה המוכרת לכולם. צר לי שאתה מתייחס אליו ככתב שיטנה. מוצע לך לדשדש מעט בגוגל כדי להפנים ולהבינו טוב יותר. | |||
_new_ |
יש לי טעות קטנה | |||
|
|||
לא יעלה בדעתי לפעול כדברך ! כל חיי טענתי שיוצאי ארצות ערב וארצות אירופה הם יהודים . שחילוניים ודתיים הם יהודים . כשאתה משגר האשמה כלל-חברתית כלפי אשכנזים וחילוניים יחדיו ואינך כולל בזה מזרחים ודתיים הרי זה כתב שיטנה . | |||
_new_ |
יש לי טעות קטנה | |||
|
|||
אז אל תפעל - זכותך. | |||
_new_ |
מה שהעולם רואה | |||
|
|||
זה לא מה שהעולם רואה. זה מה שמומרים להכעיס רואים. כשילד גוי שואל את אמו באמריקה איך יודעים שיש אלוהים בשמים היא עונה לו, היהודים שלו נמצאים פה והם עדים מאז ומתמיד... | |||
_new_ |
זה כזאת התחייבות - וודבולבה | |||
|
|||
שים לב מתי היתה בצורת בתנ''ך, מתי לא ירדו גשמים מתי אליהו ואלישע קיללו ותראה כמה זה קשור למצב העם ואמונתו. יהיה קשה להוריד גשמים בדור הזה אבל כוכבים נולדים וזה מנחם | |||
_new_ |
זה כזאת התחייבות - וודבולבה | |||
|
|||
אתה כל כך צודק, ספינר, שבא לי לבכות. אם לא היה עם ישראל מחלל את השבת לא הייתה פורצת השריפה. ולו ה''רב'' עובדיה היה מסיר את הקישוט הנפוח מראשו עדיין היה נראה טיפש. | |||
_new_ |
זה כזאת התחייבות - וודבולבה | |||
|
|||
אתה בטח מבין פורסטר שהויכוח ביננו הוא בין שתי אמונות אחת שיש אלוקים ואחת שהאלוהים הוא הכסף וכוכלבים נולדים לך בדרכך | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |