פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בשולי האירועים ב' – טפשות בינלאומית בעולמנו הצר
יוסף אליעז (יום שישי, 02/04/2010 שעה 15:00)


בשולי האירועים ב' – טפשות בינלאומית בעולמנו הצר

יוסף אליעז



כתבנו לפני כשבוע על טפשויות מִשֶׁלָנוּ, במדינת ישראל. המצב בעולם אינו טוב יותר, ואולי אף חמור מאשר אצלנו.

הנשק הגרעיני הוא הסכנה הגדולה ביותר לקיום האנושות ואותו המציא, כמובן, המין האנושי.
כבר כמה פעמים היינו על-סף שואה גרעינית, כמו במשבר הטילים בקובה. תאמר את שתאמר על השלטון הסובייטי,
אך שמץ אחריות היה בו, בעיקר כאשר סכנה ריחפה מעל ראשו הוא.
בין שתי המעצמות דאז, ארה''ב ובריה''מ, שרר מאזן אימה. במאזניים רגילות יש שתי כפות המתאזנות זו מול זו, אולם משנפוץ הנשק הגרעיני בעולם שוב אין שתי כפות, אלא שבע או שמונה כפות, ובכל כף חמש אצבעות העלולות ללחוץ על המתג, ולא כל הכפות משתייכות ליצורים תבוניים... ולא תמיד כל האצבעות העלולות ללחוץ על המתג ההוא משתייכות לאותה כף...

ארה''ב לא השכילה לשמור על סודות הגרעין. במועד מוקדם ביותר דלפו רזים אלו לברית-המועצות. לאחר מכן העסיקה ארה''ב סטודנטים ממדינות שונות שעסקו גם בריגול. כך דלפו סודות הגרעין לפקיסטן, לסין והלאה.

גם בריה''מ, עם כל סגירותה והפרנויה הנצחית שלה מפני ריגול, לא השכילה לשמור על סודות הגרעין. הידע על הנשק הגרעיני דלף לסין, לקוריאה הצפונית ולמדינות נוספות.
עם פירוק הגוש הסובייטי נותרו מאגרי נשק גרעיני, שרוסיה לא השכילה להעביר לשטחה לפני הפירוק, בכמה מגרורותיה לשעבר, כמו באוקראינה ובאוזבקיסטן ובמדינות אחרות, ובשל ההעברה הבלתי מסודרת של השלטון ומאגרי הנשק אין היודע בוודאות לאן הגיעו אותם ארסנלים של ''הנשק הסופי''.

שלוש בעיות חמורות קיימות כיום בתחום הנשק הגרעיני:
האחת- המצאות נשק גרעיני בידי ''מדינות בלתי שפויות'', דהיינו מדינות שהשלטון בהן מצוי בידי אנשים, או אדם, שאין לצפות את התנהגותם וגחמותיהם, והם עלולים לעשות שימוש ב''נשק יום הדין'' בפועל, או להשתמש בו לסחיטה. מדינה כזו היא צפון קוריאה.

השניה – המצאות נשק גרעיני בידי מדינות בהן השלטון רופף, ועלול ליפול בידי אדם או זרם פוליטי קיצוני. הדוגמא לשלטון כזה מצויה, למשל, בפקיסטן.

השלישית – דליפת נשק גרעיני, או יכולת ליצור נשק גרעיני, לידי טרוריסטים שעלולים להכחיד אוכלוסיות שלמות בשל איזו אידיאולוגיה מוטרפת, או בשם דת קיצונית.
בעיה רביעית, הקיימת תמיד בתחום הגרעין, ולאו דוקא לגבי נשק גרעיני – סכנת דליפה או תקלה שתביא לפיצוץ גרעיני או לנזקי קרינה, בשל תחזוקה בלתי ראויה, תקלה טכנית, רעידת אדמה או נזק טבע אחר. אסון כזה כבר אירע בצ'רנוביל, וכמעט קרה בארה''ב ובמדינות אחרות.

ומה קורה בעולמנו? בעוד כל לב מלא חרדה מכך שמדינות כמו קוריאה הצפונית ופקיסטן מחזיקות בנשק גרעיני, הנה מנהיגי תבל מתייחסים בסלחנות ובדאגה מוגבלת מאד לכך שמדינה תומכת-טרור, אירן, המממנת ומנהיגה ארגוני טרור מובהקים כחיזבאללה, ומקימה תאי טרור ברחבי תבל, חותרת במרץ בלתי-נלאה לקראת יצור פצצה, תוך שמנהיגיה יורקים בפני כל מנהיגי תבל.

בזמנו ניסה סדאם חוסיין להקים כור גרעיני בארצו. אותו רודן אכזרי, שהיה מטורף דיו לתקוף את אירן, שאוכלוסייתה גדולה כמה מונים מאוכלוסית עירק, ולאחר שהוכה בידה, ומאוחר יותר הוכה גם בידי ארה''ב, לא היסס לכבוש את כווית ולשגר טילים לישראל.
לא מכבר ניסתה סוריה, עוד מדינה טרוריסטית, המחסלת את כל מתנגדיה בלבנון וברחבי תבל, ומחמשת ארגוני טרור, להקים בשטחה מכון גרעיני.
מי שגונתה על בלימת ההצטיידות בנשק גרעיני בשתי מדינות חשוכות, הנתונות לשלטון של רודן ותומכות בטרור, היתה, כמובן, ישראל.

הטפשות הגיעה לשיא חדש כאשר נשיאי ארה''ב ורוסיה חתמו בימים אלו על הסכם לצמצום מאגרי הנשק הגרעיני.
הידיעה פורסמה בשולי החדשות. מה קורה כאן? שתי המעצמות הגרעיניות הגדולות ביותר, ובמידה רבה בעלות משטרים יציבים ונורמליים למדי (מעט קשה לומר זאת בבטחון מלא לגבי רוסיה כיום), עסוקות בהקטנת מאגריהן, אמנם דבר מבורך כשלעצמו, כאשר מדינות מטורפות כאירן וסוריה דוגרות על פצצות חדשות...

למרבה הצער גואה כעת גל של איסלם קיצוני ולוחמני כנגד כל מי שאינו מוסלמי.
אירופה פתחה שעריה בפני מוסלמים אך לא הקנתה להם את התרבות המקומית ואלו הביאו עמם את תרבותם המוסלמית, כולל דת, לבוש מוסלמי, דיכוי הנשים והפתיחות לקנאות דתית והסתה. סופרים וקריקטוריסטים כבר נרדפים בארצותיהם שלהם. המוסלמים הופכים לאזרחים ומהווים כבר כח אלקטורלי שאין לזלזל בו.

האיסלם הקיצוני כבר היכה קשות בארה''ב, בכוחותיה ובאינטרסים שלה בעולם, אך גם בתוככי ארה''ב עצמה.
המיסיונרים המוסלמים כבר העבירו נוצרים לא מעטים על דתם, וארה''ב מצאה אזרחים שלה בתוך כוחות האויב באפגניסטן ובמדינות נוספות.

רוסיה הוכתה באפגניסטן, הקיזה את דמה בצ'צ'ניה, והטרור המוסלמי מוסיף להכות בה בימים אלה. מנהיגיה יודעים היטב מנין באים הכספים, הנשק וההסתה לטרור. מקורם באירן. אך רוסיה עכבה ומעבת סנקציות נגד אירן, שהיא העכביש הארסי השוכן במרכז הרשת הטרוריסטית הפרושה ברחבי תבל.

מעצמה אחרת, העולה ועולה בשנים האחרונות, היא סין העממית. היא סוחרת עם אירן וקונה ממנה חלק גדול מצריכת הנפט שלה. גם סין, הרודה באזרחיה ובמושבותיה ביד ברזל, כבר טעמה את נשיכות, או נכישות, האיסלם הקיצוני. בין 15 מיליון האויגורים, המדוכאים כמו הטיבטים, כבר נמשכת פעילות טרוריסטית נגד השלטון המרכזי. האיסלם אינו בודהיזם מתון כמו בטיבט. אך סין אינה מוכנה להטלת סנקציות על אירן.

אנגליה סהרורית. היא סבלה קשות מטרור אירי, שנתמך בזמנו בידי אש''פ. הטרור הפלסטיני הכה בתחומיה, גם כרצח שגריר ישראל המנוח אך גם במטרות בריטיות. בריטניה הפכה למרכז טרור בינלאומי של אש''פ.
בזמנו היא היתה אחת מארבע המעצמות הגרעיניות.
היום לוחמים חייליה בצד הלוחמים האמריקאים בעירק ובאפגניסטן. בשתי המלחמות הללו היא טועמת את נחת זרועה של אירן, המשגרת אמל''ח, כסף והסתה לטליבאן ולטרוריסטים בעירק.
לא היתה לאנגליה שום סיבה להצטער על חיסולו של הטרוריסט אבו מבחוח בדובאי.
אך כל מה שמטריד את השלווה הבריטית עתה היא בעית זיוף דרכוניה בידי ישראל, אם אמנם ישראל זייפה אותם...

הטפשות הזו, עצימת העיניים מפני הסכנה בנוסח צ'מברליין, עלולה, חלילה, להביא לאותן תוצאות שאותה עצימת עיניים הביאה.
כמו שאז הופקרו צ'כיה ופולין לרודן הנאצי, שהבסתו עלתה בעשרות מיליונים של קורבנות, בנפילת אימפריות ובסבל לא יתואר, עלולה גם עצימת העיניים הנוכחית לגרום.

אובאמה, התקווה הגדולה של אמריקה, בצד הישגו האדיר בחוק ביטוח הבריאות בתוככי ארה''ב, עוסק גם בהבלים. בימים שאירן בונה מבני מחקר בתוככי המנהרות בקום ובאיספהן הוא חושש מהבניה בעוטף ירושלים.
במקום לבלום מיד, ובכל אמצעי נחוץ, את הגרעין האירני, המאיים על שלום כל העולם, וכאשר לצידו מפתחת אירן טילים באליסטיים שכבר עשויים להגיע כמעט לכל פינה באירופה, ואולי גם לארה''ב, הוא חותם על הסכמים עם רוסיה לצמצום מאגריו.

מסתבר שהטפשות אינה נחלתנו בלבד...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי