פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חזרה לצנזורה ולביטחון שדה
אברהם בן-עזרא (יום חמישי, 18/03/2010 שעה 19:00)


חזרה לצנזורה ולביטחון שדה

ד''ר אינג' אברהם בן עזרא



פעילויות של אנשי אקדמיה נגד המדינה היו נבלמות, ואילו כיום – הן ממומנות...
תערוכה כגון זו שהוצגה תוך סילוף האמת ההיסטורית באוניברסיטת תל אביב על ערביי יפו – הייתה מצונזרת בצדק, והסרט עג'מי היה מצונזר, ולא ממומן...

• • •

אין זה מאמר נוסטלגי ואיני מתרפק על העבר.

אף על פי כן, אני בהחלט סבור כי הצנזורה כפי שהייתה פחות או יותר בתקופה בה אני הייתי מש''ק ביטחון שדה בצה''ל – היא אפשרית להתקיים גם בתקופת האינטרנט ופריחת התקשורת האלקטרונית, ויתירה מכך, גם חיונית לשם הבראה מתחלואים חברתיים ויצירת אווירה טובה יותר במוסדות האקדמיים, במחקר ובתרבות.

על פי חוקי הצנזורה וביטחון שדה, כפי שהיו קיימים אז – אהוד ברק, בכהנו כראש ממשלה, לא היה יכול להביע הבנה והזדהות עם רוצחי החמאס, באמירתו המפורסמת כי אף הוא היה נמנה על המחבלים לו היה צעיר פלשתיני (אין זה ציטוט מדויק מדבריו, אלא הבאת רוח הדברים); לאחר הודעה כזו היה נחקר ואולי גם נכלא, כי אמירה כזו הייתה בגדר פגיעה במוראל.

לפי חוקי הצנזורה כפי שהיו בתוקף – עזמי בשארה היה נחסם בפעילותו זמן רב בטרם ברח מהארץ, ואנו היינו נמנעים מלסבול אותו ואת אמירותיו ופגיעותיו מעל דוכן הכנסת ובכל במה אפשרית, כולל מימון פעילותו החתרנית – מימונו ומימון בני ביתו – בכספי משלם המסים הישראלי.

חוקי הצנזורה וביטחון שדה - במתכונתם מימי ראש הממשלה הראשון דויד בן גוריון – לא היו מאפשרים התבטאויות נגד המדינה ואפילו אייבי נתן נעצר.

פעילויות של אנשי אקדמיה נגד המדינה היו נבלמות, ואילו כיום – הן ממומנות...

כמובן שלא היה מתאפשר לאסירים ביטחוניים לרכוש השכלה אקדמית באוניברסיטה, קל וחומר באוניברסיטה זרה (קהיר), ולהכין עבודות אקדמיות בעלות ניחוח פוליטי מכוון. הדבר מזכיר לי את העבודות האקדמיות של ראש הרשות הפלשתינית, שנסבו על הכחשת השואה.

תערוכה כגון זו שהוצגה תוך סילוף האמת ההיסטורית באוניברסיטת תל אביב, על ערביי יפו – הייתה מצונזרת בצדק, והסרט עג'מי היה מצונזר, ולא ממומן...

אפשר לטעון כי לא הייתה אפשרית שליטה על האינטרנט ועל כל סוגי השידורים. נכון. אבל תחת חוקי ביטחון שדה וצנזורה השומרים על טובת מדינת ישראל, היו יוצרי העיוותים ההיסטוריים בחזקת עבריינים, וככאלה לא היו זוכים לא לתהילה בקרבנו, לא לכספי ציבור בין כמשכורות קבועות של משרות בכירות ובין כמימון לפעולות מסוימות, ולא לייצוגנו בפורומים בינלאומיים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  גם אתה לא היית יוצא חסין  (דוד סיון)
  מאמר מוזר.  (micha_shepher@yahoo.com)
  גם תקופת הצנע היתה נהדרת  (אריק פורסטר)
  לא בדיוק צנזורה   (יענקלה) (15 תגובות בפתיל)
  בקיצור  (עמיש) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי