פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חמישים שנה למהפכה המצרית – שיכתוב ההיסטוריה
גמל צהוב / שמעון מנדס (יום חמישי, 18/07/2002 שעה 0:59)


חמישים שנה למהפכה המצרית – שיכתוב ההיסטוריה

שמעון מנדס



הצלבנים גורשו ע''י המצרים, מצרים היתה זו שגרשה את האימפריאליזם מן המזרח התיכון, ורק מצרים היא היא שתשמיד את היהודים – בהיות מצרים המדינה הגדולה ביותר והחזקה ביותר במזרח הערבי. את הדברים אמר הערב (יום רביעי) מר חוסיין אל-שאפעי, לשעבר סגן נשיא מצרים, בתקופת גמאל עבד אל-נאצר. מר אל-שאפעי בשנות השמונים לחייו, נמנה על חבורת הקצינים החופשיים שבצעה את מהפכת יולי 1952 במצרים.

לרגל חג יובל המהפכה המצרית, טלוויזית אל-ג'אזירה שדרה את הראיון שדור חי מקאהיר, במסגרת תכנית הראיונות הפופולארית ''ללא גבולות'' בהגשתו של אחמד מנצור.

מעניין היה לשמוע את דעתו של אדם מרכזי בחבורה השלטת במצרים.
את ישראל אי אפשר לנצח במלחמה קונבנציונלית, כי בסוג כזה של מלחמה האמריקנים נותנים לה את כל הסיוע. רק מלחמת גרילה, כמו האינתיפאדה הראשונה, או כמו מלחמת ההתשה (1968) שיזם הנשיא נאצר, או בדומה לאינתיפאדה העכשווית – רק במלחמה מעין זו אפשר יהיה להכריע את ישראל ולהביסה סופית.

המלחמות הקונבנציונליות שהיו הוכיחו שישראל עמדה בהן בזכות האיפריאליזם המערבי. כך קרה ב-‏1948, וכן ב-‏1956, ב-‏1967 וב-‏1973. במלחמה הראשונה היתה זו בריטניה שהצילה את ישראל. במלחמה השניה היו אלה בריטניה וצרפת, ובשתי האחרונות היתה זו ארה''ב שהצילה את ישראל מכליון. האיש מעיד על עצמו שהוא היה מעמודי התווך של השלטון המצרי עד 1970, והוא יודע את העובדות מבפנים.

מצרים היא מדינה גדולה וחזקה, צבאית, תרבותית וכלכלית. היא משופעת בכח אדם איכותי ונחוש, עם כח רצון לראות את כל המזרח הערבי משוחרר מהשפעות זרות.

היתה זאת ארה''ב שהביאה לסיום מלחמת ההתשה בין מצרים וישראל, ו''המלכתו'' של סאדאת על מצרים במקום נאצר. ארה''ב דאגה לכך שאלהים יזמין את נאצר לישיבה של מעלה, כדי להמליך במקומו את עושה דברה. נאצר הכריז על מלחמת ההתשה וידע כי רק סוג זה של מלחמה יביס את היהודים. סיום מלחמת ההתשה הציל את ישראל.

במלחמת 1973 היתה מצרים מוחקת את ישראל, אלמלא התערבות ארה''ב. מצרים נצחה במלחמה, אבל היהודים נשארו על כנם, ונצחון כזה הוא חסר ערך.

חוסיין אל-שאפעי, מעיד על עצמו שהוא היה בר-פלוגתא של אנוואר אל-סאדאת – לפני שסאדאת החליף אותו בתפקיד סגן הנשיא. הוא מתח בקורת קטלנית על סאדאת, על כך שהעז לבוא לירושלים.

כוחות המהפכה העולים כיום, הם איראן, ושלוחתה בלבנון, מפלגת החיזבאללה. במקומות אלה יש מנהיגים ללא פשרות שיביאו לתוצאה ה רצויה. אבל הם רק יסייעו, כי את התפקיד הראשי בהשמדת ישראל תשחק מצרים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  הסבר זאת לחסידי הספינכס מארמון בעאבדה  (יורם המזרחי)
  מצרים נמצאת בצומת דרכים קריטית לגורלה  (אבנר בן בסט)
  שאלה , הערה, ועוד שאלה.  (רפי גטניו) (4 תגובות בפתיל)
  התפוררות מערכת הביטחון של ישראל  (אורי מילשטיין) (18 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי