פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תמיהה: שרי ש''ס ובראשם אלי ישי נגד ''חוק המשתמטות''
יוסף אליעז (יום ראשון, 13/12/2009 שעה 10:00)


תמיהה: שרי ש''ס ובראשם אלי ישי נגד ''חוק המשתמטות''

יוסף אליעז



אחד הדברים הַמְגּוּנִים הקיימים במדינת ישראל הוא ההשתמטות מחובת השירות הצבאי, שירות שהוא, יחד עם חובת תשלום המסים, הן המטלות הכבדות ביותר המוטלות על אזרחים מן השורה.
בראש רשימת המשתמטים ניצבים תלמידי הישיבות אשר ''תורתם אומנותם'', כלומר התורה בידם היא אמנות להשתמט מהשירות. בניגוד למסורת ישראל הנה בידם לימוד התורה הוא קָרְדּוֹם לחפור בו את דרכם לחמוק משתי החובות הללו.
נכון, גם חילונים רבים משתמטים משירות צבאי, אך זו בְּכִיָה נוספת, אך אחרת.
למרבה הצער נמצא כי בָּנוֹת חילוניות רבות אִימצו את דרך ההשתמטות משירות צבאי בהצהרת-כזב על דתיותן. מִשֶׁרָבּוּ פורצות-הגֶדֶר והחוק הקיים לא נאכף - דנה הממשלה בהחמרת החקיקה נגד השתמטות.

הדעת נותנת שֶׁאֵלִי יִשָׁי ויתר שרי ש''ס ישמחו בחוק החדש, כדי למנוע שימוש לרעה בדת כאמצעי לגרימת נזק למדינה, וכדי לשמור על-כך שרק בנות שאכן דבקותן בדת מונעת מהן את השירות יֵהנו מן הפטור, בחינת ''והיה מחנֶיךָ טהור''. אלא שלמרבה הפלא שרי ש''ס מתנגדים לתיקון וזהו סקנדל.

מילא שש''ס ''דואגת'' לאנשיה, שיקבלו קצבאות-ילדים מכספי הביטוח הלאומי שאזרחים אחרים מימנו בזיעת אפם, ובהזדמנות זו עודדה מחדש את ריבוי הילדים, מכמה נשים לאותו גבר, במגזרים הערבי והבידואי; מילא שש''ס דואגת ליטול כספי מדינה למימון מחייתם של תלמידי-ישיבה, בעוד שסטודנטים שסיימו שלוש שנות שרות צבאי מממנים את לימודיהם ומחייתם; אלו לפחות דרישות לטובת המגזר שבחר בשרים אלו, אולם ברגע שש''ס נחלצת להגן על המשתמטות בתואנת שווא של דת – ש''ס כבר מתערבת בענייניו של המגזר החילוני.

יותר מכך: שרי ש''ס נותנים יד, והופכים שותפים, למי שנושאת את שם ה' לשוא, ונמצא שֵׁם-שמיים מחולל. כיצד חילול שבת בפרהסיה או הופעה בחצי-עירום של נערה שהצהירה זה עתה על דתיותה מועילה במשהו לש''ס או לדת?

אינני מאמין שכוונת ישי ושות' פשוט לגרום נזק למדינה. ש''ס היא מפלגה ציונית, פחות או יותר, אך זהו בדיוק מה שמבטאת וגורמת עמדתה.

אם הסיבה לעודד רמאות והשתמטות משירות בצה''ל של ערות חילוניות נובע מהתנגדות עקרונית לחובת-שירות של נשים בצבא הרי שלא זו הדרך. שינוי חוק שירות בטחון באופן שלא יחול על נשים לא יושג בדרך של עידוד הרמאות.

משהו בלתי תקין מתרחש במפלגה זו, שכה רבים מראשיה מצאו דרכם לכלא תוך תמיכה רעשנית ותרועות של מרעיהם (''הוא זכאי! הוא זכאי!'') כמעט מראשיתה.

תמהני עד מתי ימשיכו המוני בית-ישראל המסורתיים, יהודים טובים ואזרחים נאמנים, לתת תמיכתם למפלגה זו שראשיה הורסים כל חלקה טובה במדינה ובדת. בכל מדינה מתוקנת היה הציבור מסתייג זה מכבר ממנהיגים אשר זו דרכם.
ראשי ש''ס כורתים את הענף עליו הם יושבים. עד כמה אדם מוכן לתמוך במפלגה המוליכה את ישראל לאבדון ופוגעת בתשתיות הבטחון והכלכלה שלה, בעבור יום לימודים ארוך, אמנם, אך ברמה נמוכה ביותר ובעבור היכולת לחמוק משירות צבאי?
מה יהיה כאשר הפטורים משירות צבאי, אם ערבים ואם חרדים, יהיו הרוב במדינה ולא יהיה מי שישרת בצה''ל? האם ש''ס תמשיך להתקיים תחת שלטון רוב ערבי במדינה? או כשכבר לא תהיה, חלילה, מדינה יהודית? האם כמו אותם קיצונים מאנשי נטורי-קרתא ילכו להתעפר בעפר רגליהם של נשיאי אירן או פלסטין?

שרי ש''ס - עת לחשבון נפש! ובינתיים, ובעיקר בחג המכבים שלחמו על עצמאותנו- מִשְׁכוּ ידיכם מהתנגדותכם לחוק הזה והרימו אצבע לחקיקתו ולמימושו והיה מַחָנֵכֶם טהור יותר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לא כך היא.  (יענקלה) (5 תגובות בפתיל)
  תגובתו של ' יענקלה''  (יוסף אליעז)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי