|
רוצחי התינוקות | |||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שישי, 20/11/2009 שעה 8:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
האם אתה יכול לצטט במדוייק מהספר | |||
|
|||
או להגיד באיזה פרק ובאיזה עמוד זה כתוב שמותר להרוג תינוקות? | |||
_new_ |
האם אתה יכול לצטט במדוייק מהספר | |||
|
|||
ספירו כתב ש''המידע מרשימתו של עקיבא אלדר ''הארץ'' 17 בנובמבר 2009'' (http://www.haaretz.com/hasite/spages/1128655.html). | |||
_new_ |
האם אתה יכול לצטט במדוייק מהספר | |||
|
|||
בדברים מסוג זה תמיד עדיף לראות את הדברים במקור | |||
_new_ |
זאת גם דעתי! | |||
|
|||
_new_ |
האם אתה יכול לצטט במדוייק מהספר | |||
|
|||
בונים תילי תילים של תיאוריות ויוצאים למכור לוקשים על סמך עתונאי דפוק מהארץ? דפוקים נסמכים לדפוקים יותר? | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
האם אתה שולל את העובדה שמדובר בעיתונאי דפוק של עם 'הארץ'? | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
המאמר הנל מצביע על כך שאנחנו מממנים במיסינו את הנבלים הללו ואת הישיבה המצחינה שלהם. היה מאמר אחר על הספר אבל כאמור, עדיף לקרא לבד. | |||
_new_ |
אינני טועה | |||
|
|||
כפי שכבר הבהרתי גם אני חושב שעדיף לקרוא את המקור. סביר להניח שהיה מאמר אחר שעסק בנושא אבל כאן מדובר על מה הסתמך ספירו. בכל מקרה אלדר רומז שהוא מביא ציטוטים שפורסמו בתקשורת. הנה הם: ''מאחר שנוכחותם עוזרת לרציחה, ויש סברא לפגוע בטף אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו... מותר לפגוע בילדיו של מנהיג כדי למנוע ממנו לנהוג ברשעות... מצאני בהלכה שגם תינוקות של גויים שאינם עוברים על שבע מצוות יש שיקול להורגם בגלל הסכנה העתידית שתיגרם אם הם מוחזקים לגדול להיות רשעים כמו הוריהם''. ''לא צריך החלטה של אומה כדי להתיר את דם מלכות רשעה. גם יחידים מתוך המלכות הנפגעת יכולים לפגוע בהם''. | |||
_new_ |
אתה לא טועה | |||
|
|||
אבל במה נבדלת דעתו של הרב השולי והזניח הזה מהגמוניה תקשורתית של חילונים שמדברים באותו אופן על ימנים? מה עם כל השמאלנים שקראו לפגוע ולשפוך דמם של בגין, שמיר, שרון ונתניהו ובני ביתם? מה עם העיתונאים השמאלנים שפירסמו פשקווילים מתואמים ומתוזמנים נגד שרה רק כדי לפגוע בנתניהו? ומה בדבר רדיפת ילדי נתניהו בדיברי פיגולים? האם לא ניתן לומר שהשמאל הכשיר במו ידיו דרכים 'לפגוע בילדיו של מנהיג.. ושגם תינוקות של ימנים' כשרים למתקפה, תעמולה של אליטה רשעה? לכל מטבע שני צדדים, פעם זה למטה ופעם זה! | |||
_new_ |
דמגוגיה בפרוטה | |||
|
|||
מדובר על ספר שיצא בהסכמתם של רבנים חשובים והוא ככל הנראה קובע כי הדת היהודית מתירה הריגת מי שאינם יהודים. זו אינה דעתו של רב שולי וזניח אלא עמדה רשמית של היהדות. שאר ההשואות הן דבר הבל דמגוגי שאינו ראוי כלל לתשובה | |||
_new_ |
דמגוגיה בפרוטיים... או פרוטזה של דמגוגיה | |||
|
|||
מי הרבנים החשובים שהסכימו לרב השולי והזניח הזה? אנשי הכיפה הסרוגה ידועים בכך שאינם מקדשים שום רב לעניינם ובלבד שהוא עוסק בבניין הארץ. להבדיל משמאל-חדש-קיצוני, מגוון הדיעות אצל יהדות הכיפות הסרוגות גדול יותר מאשר אצל השמאל הקשיח והקטן. הדת היהודית כמו כל הדתות האחרות.... הנצרות של הלחי-שניה והאסלאם של באש ובדם, מתירות הריגת מי שאינם בני דתם שלהן בתנאים מסויים, ואפילו מתירה להרוג את בני דתותיהן שלהן. האסלאם אפילו מתיר את הפרטת הרצח, החלטה וביצוע בידי הפרט ולא רק בידי המדינה/ההנהגה המוסלמית. יוצאת מהכלל לחיוב היא היהדות שזנחה את דיני המיתה כבר בימי הביניים והיא אינה מקדשת מוות אלא את החיים. כיום אין דין עונש מוות בישראל. המקום היחידי בו ישראל הורגת הוא את אוייביה בשדה הקרב. שאר ההשוואות 'הדמגוגיות' שלי שורפות לך את האצבעות באמת שלהן. פשקווילי מובילי השמאל פסקו ב-30 השנים האחרונות ויותר, שפיכת דם יהודים רק משום שדעתם 'ימנית'. זוהי התנהגות דומה למנהגו של הרב, אם אכן אתה צודק בהאשמותיך. כשאתה צועק ''אש'' ומצביע ימינה ראוי שתבדוק את הלהבות ששורפות את גב מעילך! | |||
_new_ |
למשל אחד הבנים של עובדיה יוסף הסכים לספר ויש עוד כמה | |||
|
|||
רב איננו שולי וזניח, רב הוא פוסק הלכות שרשאי ומוסמך להודיע את עמדתו של אלוהי היהודים הדתיים ורשאי לבטא את עמדתה הרשמית של הדת היהודית. כשלעצמי אינני מתפלא על כך שהיהדות מתירה שפך דם נקיים כשם שאינני מתפלא על שום דת אחרת המתירה זו. למזלנו רוב היהודים בדורנו אינם דתיים והם משתינים בקשת על קשקושי הרבנים. לרוע המזל, רוב המוסלמים הם כן אנשים מאמינים שמוכנים לפעול על פי מצוות האלוהים שלהם. | |||
_new_ |
ככל הנראה | |||
|
|||
אתה ככל הנראה קראת מה כתוב בספר? אתה ככל הנראה מבין מה כתוב בו? אתה ככל הנראה חושב שהבור אלדר מבין מה כתוב בו? אתה כחול הנראה כחול על שפת הים | |||
_new_ |
אני קראתי בספר באופן שטחי | |||
|
|||
מה שנאמר לגבי מי שלא מקיים את מצוות בני נח. אני לא לגמרי בטוח מה משמעות הדברים ועל כן כתבתי במפורש ''כנראה''. אלדר איננו בור, ההפך הוא הנכון. אני אינני חול אשר על שפת הים ולא מעניין אותי מה הבטיח אלוהים לאברהם. | |||
_new_ |
אני קראתי בספר באופן שטחי | |||
|
|||
בתורה כתוב ''עין תחת עין'' וכאשר המוסלמים עקרו עינים וגדעו ידים אמרו להם שזו בארבריות והתשובה שלהם היתה: הרי זה כתוב בתורה הקדושה של היהודים... גם הבור ועם הארץ אלדר שייך לחבר'ה האלה | |||
_new_ |
אני קראתי בספר באופן שטחי | |||
|
|||
עמיש אם אתה כל כך שטחי כפי שאתה אומר מדוע אתה מחווה דעה? סתם כדי לעצבן? אהבת לעשות את זה כילד בבית הוריך? | |||
_new_ |
בתור ילד אהבתי | |||
|
|||
[..] את אחותך. וככל הזכור לי לא חיויתי דעה על מה שכתוב בספר. | |||
_new_ |
רב הוא שולי בעיקר אם אין לו ממש קהילה | |||
|
|||
רב איננו פוסק הלכות ואינו רשאי ומוסמך לחייב אנשים לנהוג בדרך מסויימת. הוא יכול לנסות ולהוביל את קהילתו להתנהג לפי פסיקותיו, וזה אינו שונה ממנהיג פועלים שפוסק הילכות שביתה, הפגנות ונזיקין. גם כאן מנהיג הפועלים אינו מוסמך לפסוק הלכות חוק, וגם כאן לא כל הפועלים שתחתיו נענים לקריאתו, אם היא מנוגדת לחוק. כל הדתות מתירות שפך דמים, גם דת השמאלנים. | |||
_new_ |
|
|||
שאלה לי לדוד סיון: במה שונה הרשיון שנותן הרב, ''לפגוע בילדיו של מנהיג כדי למנוע ממנו לנהוג ברשעות...'' או ש''גם תינוקות של גויים שאינם עוברים על שבע מצוות יש שיקול להורגם בגלל הסכנה העתידית שתיגרם אם הם מוחזקים לגדול להיות רשעים כמו הוריהם,'' במה הדברים שונים ממה שכתב ידידנו הנאור צופיה בעת מלחמת עזה האחרונה: (יום שישי, 16/01/2009 שעה 13:37) ''אם לא שמעת,אז המספר האחרון הוא 1125 והיד עוד נטויה. מירב הסיכוי שנגיע לפאתי ה-2000 מרצחים סייענים ובני משפחתם. כן לנקמה! כן להמשך הרג הרוצחים וה....'' -כמו הרב, כך גם פסח רויטמן, יהודי מכובד הרואה עצמו כאדם נאור, קורא לנקמה באוכלוסיה הפלסטינית, ומתעקש לכלול במטרות של פעולת צה''ל גם את בני משפחותיהם של אנשי חמאס. | |||
_new_ |
מה בדיוק אתה רוצה לומר? | |||
|
|||
שליהודים אסור להרוג עזתים כדי להתגונן אבל לעזתים מותר להרוג יהודים מתי שבא להם? חוץ מזה מעולם צה''ל לא 'התעקש לכלול במטרות של פעולתו גם את בני משפחותיהם של אנשי חמאס''. אם כבר אתה רוצה לחפש עקשנים, תחפש אותם בפח הזבל של עזה. | |||
_new_ |
הבדל גדול מאד! | |||
|
|||
1. ע. צופיה הוא אדם פרטי והרב הוא מורה ומנהיג. 2. ע. צופיה מדבר על אוכלוסיה מסייעת ושימוש של לוחמים באוכלוסיה. זו עמדה שמהותית שונה מהפרשנות שאתה מנסה להלביש עליה. | |||
_new_ |
הבדל גדול מאד! | |||
|
|||
רב הוא מורה ומנהגי אך ורק אם מורה ומנהיג ואם הוא מורה, נניח, מה ההבדל בינו לבין הפרופסור שטרנהולץ שהתיר דמם של יהודים? | |||
_new_ |
אתה שקרן מחוצף | |||
|
|||
פרופ' שטרנהאל מעולם לא אמר או כתב את אשר אתה מייחס לו. | |||
_new_ |
העולם לפי שטרנהולץ | |||
|
|||
הפרופסור לא מבין את הערבים ולכן הוא מייעץ להם לא לתקוף את רחובות, תל-אביב ופתח-תיקווה (יוסלה במקלט שם) לתקוף את ההתנחלויות והמתנחלים ( הוא מכנה אותם מתנחבלים) אבל זו תפיסת העולם של אבנרי יוסלה וכל גדודי המלחמה של שלום עכשיו ומיד הם לא מבינים למה הערבים לא תוקפים התנחלויות. למה הם תוקפים את הנאורים והשגיא-נאורים. באמת למה? זה כל כך לא הגיוני ולפעמים משפיל שהורגים יהודים גם בחדרה ובחיפה. שטרנהולץ היה בונה להם תפיסת עולם רצויה וראויה הרי הוא היה בשואה ומבין מהי שנאת יהודים שרוצה להשמיד ולהרוס רק יהודים. זה לא הערבים... הוא ידריך אותם ויכוון אותם ליעד של שלום עכשיו | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ' | |||
|
|||
_new_ |
הבדל גדול מאד! | |||
|
|||
או האייתולות, האימאמים והמטיפים במסגדים שהתירו ועודדו הרג יהודים באשר הם!!! | |||
_new_ |
|
|||
מדברי הרב ברור שהוא מתייחס לבני משפחה תמימים - ילדים וכו' אשר חשיבותם ל'רשע' בכך שהם ילדיו האהובים. עמדתו של צופיה ברורה, והועלתה על ידו באתר פומבי באופן הצהרתי מופגן וחוזר ונשנה: ''...אני שמח וגאה על הנקמה במרצחי עזה ובמרצחים הפלשתינאים והערבים והמוסלמים בכלל. אני בעד המשך חיסול המרצחים והמסייעים להם ,כולל בני המשפחה. ...המספר עבר מזמן את האלף והיד עוד נטויה. כל הכבוד לצה''ל. תמשיכו!!! אתה רואה, אני לא רק לא מתנצל אני אפילו גאה וגלוי בדעותי ובעמדתי...'' הרב הגאון כמו צופיה הנאור בוחרים לראות בבני המשפחה 'סייענים' בכל מקרה מעצם היותם בני משפחה של אנשי חמאס. אצל שניהם ההצהרה המעלה קבס, באה למלא צורך להצדיק בדיעבד את העובדה שישראל התקיפה במלוא הכוח הארטילרי שלה איזורי מגורים מהצפופים בעולם, נתוך ידיעה מראש שייהרגו אזרחים רבים. העובדה שאנשי חמאס הסתתרו בקרב האוכלוסיה בעזה אינה ממצא מרשים במיוחד היות ועזה היא מקום מחייתם ומגוריהם. הטענה הישראלית להבחנה כביכול בין פלסטינים לוחמים (מחבלים בלשון הישראלית) לבין האוכלוסיה האזרחית דומה לנסיון של הבריטים להבחין בשעתו בין לוחמים של האירגונים העבריים לבין האוכלוסיה הרחבה היהודית. אין הרבה פתרונות אלגנטיים במלחמה של צבא מאורגן נגד אירגוני התקוממות עממית מזויינת. מעצם ההגדרה, אירגונים כגון הפתח והחמאס פועלים ללא ההפרדה מהאוכלוסיה אך בבירור מייצגים את האינטרס הפוליטי והבטחוני של אוכלוסיה זו שהם חלק ממנה. יש רק שני פתרונות אפשריים למצב מסוג זה: הפתרון האחד הוא, כפי שקרה בסיומם של רוב הסכסוכים מסוג זה, להביא את הכוח הצבאי השולט בשטח ואת כוחות ההתנגדות המיליטנטיים למשא ומתן מדיני. אך ישראל מסרבת בשנים האחרונות להכנס למשא ומתן מסוג זה בשל כוונתה להמשיך ולשלוט ביהודה ושומרון. ולכן הפתרון בו בחרה ישראל בשנים האחרונות הוא לפגוע באופן מאורגן וממוסד באוכלוסיה האזרחית הפלסטינית כאמצעי לחץ על אירגוני ההתקוממות. זה התחיל כבר לפני שנים כאשר שרון היה ממונה על איזור הרצועה ו'פרץ' דרכי 'בטחון' באמצעות בולדוזרים דרך מחנות הפליטים בעזה (תוך הריסת בתים רבים שעמדו בדרך). זו היתה תחילת הטרור המדיני והאדמיניסטרטיבי בו נקטה ישראל. מאז זרמו פחות ופחות מים בירדן, אך ישראל רק הלכה ושכללה את המערכת הממוסדת ששותפים לה כל משרדי הממשלה והממשל להצרת צעדיהם ולעושק הרכוש של התושבים הפלסטיניים. מלחמת לבנון השניה סללה את הדרך ללגיטימציה כביכול של הפעלת הצבא הישראלי להרס תשתיות אזרחיות כחלק ממסע נקמה והפעלת לחץ על האוכלוסיה האזרחית של מדינה שלמה - ענישה קולקטיבית האסורה לפי כל האמנות הבינלאומיות. במלחמת עזה האחרונה, ה'נרטיב' כבר גלש לסיפור עלילה עם מאפיינים של טיהור אתני, והעדות לכך היא עדיין אלפי יחידות הדיור שהופגזו באופן שיטתי כדי להביא להרס של פרברים שלמים כפי שאכן נעשה ברפיח. ההוכחה הישירה לכך היא כמובן שיחות הטלפון המדויקות והממוקדות שצה''ל ערך לתושבי הבניינים שהופגזו כדי לדחוק בהם לעזוב את בתיהם. בצה''ל רואים בעובדה זו מעין הוכחה לנאורות של הישראלים, כאשר למעשה העניין מוכיח ללא כל צל של ספק שצה''ל כיוון מראש ובמסגרת תכנית ערוכה להרוס שכונות שלמות ברצועת עזה. טענותיך בבואך להגן על עמדתו השקופה למדי של צופיה אינן תואמות, לא את מה שאכן קרה בעזה, ואת הכוונה מראש שלוותה למה שקרה שם, ולא את מה שצופיה עצמו זעק בגרון ניחר שוב ושוב בכל הזדמנות בפורום בעת המלחמה ולאחריה. עצם הנסיון להגן על עמדה אומללה ומבישה זו, מעמיד אותך ואת צופיה בשורה אחת עם הרב הנחמד. פוסלים אתם את 'נאורותו' ואת 'הארתו', אך בחרתם באותה מתכונת מזעזעת גם אם אתם מכנים את המעשה בשמות קצת שונים. הקטל בעזה, של ילדים ונשים במאותיהם, היה ידוע מראש. את זה אי אפשר להכחיש היות ופורסם כבר בעת המלחמה שהמחלקה המשפטית בצה''ל סרבה תחילה לאשר את תכניות הקרב. שיחות הטלפון הממוקדות מוכיחות זאת אם יש צורך בהוכחה נוספת. וזו כמובן גם הסיבה שצה''ל סרב לשתף פעולה עם הוועדה של השופט גולדסטון בבואה לחקור את אירועי דצמבר 2008-ינואר 2009. כאמור, לפי חוקי המלחמה, אין להפגיז ריכוזי אוכלוסיה צפופים גם כאשר יש סיבה להניח שנמצאים בקרב האוכלוסיה לוחמי מיליציות. החוק הבינלאומי ברור בנושא זה. ישראל החליטה במודע לעבור על חוקים אלה, היות והאופציה האחרת היתה לחזור לשולחן המשא ומתן על סיום השליטה הישראלית ביהודה ושומרון. אין אפשרות שלישית כאשר עם שלם מתקומם נגד שלטון צבאי כפוי. וכפי שהדברים עומדים כיום, ואם לשפוט לפי הצעותיהם של הגזענים היהודים המשתתפים בפורום, הרי לא נותר לנו, היהודים הישראלים, אלא לגרש את התושבים הפלסטינים של יהודה שומרון ועזה לעבר הירדן במשאיות. או לחילופין, לחסלם במספרים גדלים והולכים במסגרת טיהור אתני, כדוגמת ההפגזות שצה''ל ערך ברצועת עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009. הרב הוא אולי 'מנהיג', אך פסח רויטמן - המכנה עצמו 'צופיה', הוא הבעיה האמיתית, כי הוא מייצג את ישראל הנאורה של אמצע הדרך (עמדה אשר הפכה במקרה שלו לקונפורמיזם פוליטי מוחלט, מלווה בביטויים של גזענות לטנטית, וקריאות למסע נקם באוכלוסיה הפלסטינית). ובעיה נוספת וחמורה בעיני עוד יותר, זה הנסיון של סיון להגן על העמדות שאינן ברות הגנה של צופיה, ושל ההסטוריונית רבקה, אשר עדיין מאמינה בתמימות מסוימת אולי שהיא כותבת מחקרים הסטוריים. עבור רבקה, למשל, המקרה של התעללות חמורה של חיילי צה''ל בתושב פלסטיני הוא בגדר 'אי-נעימות', והיא גם חושבת שאין לקורבן המעשה הפלסטיני את הזכות, להטיף מוסר לחיילים שהתעללו בו. כל הדברים האלה הפכו בישראל למקשה אחת, - למה שהילדים היו קוראים לפני שנים אחדות 'יציקה'. והריח אכן נישא למרומים. | |||
_new_ |
חוכמולוגיה עלובה! | |||
|
|||
שאלת שאלה וקיבלת תשובה. מה אתה עושה עם התשובה? מאשים את המשיב בהאשמות מופרכות. חסר מוסר כבר אמרתי עליך, וגם הפוסל במומו פוסל הנסיון שלך להגן על החמאס נגוע בגזענות, דמגוגיה ופרשנות שקרית - כרגיל. וכל העמדות האלה ''אינן ברות הגנה'' - הפוסל במומו, יוסלה, פוסל!!! | |||
_new_ |
יהודים רחם רחמו | |||
|
|||
דוד סיון מנסה להגן על עמדות שאינו ברות הגנה: צהלות הגיל של צופיה למראה הקטל כשהן מלוות בקריאות נקם להרג בני משפחה, הצביעות של ההסטוריונית רבקה אשר מצהירה שהיא בעד פתרון צודק של שתי מדינות, אך מתייחסת בהתנשאות להתעללות של חיילי צה''ל בתושב פלסטיני: 'אי-נעימות' היא קוראת לזה. אני יכול רק לנחש שסיון מזדהה עם המכנה המשותף לשני אלה - העין וההסטוריונית: המאמצים הרבים שהשניים עושים למצוא צידוק לטבח שערכו חיילינו החמודים באוכלוסיה של רצועת עזה בדצמבר 2008- ינואר 2009. שרץ שכזה אי אפשר לטהר. אפשר רק לבוא חשבון. אך מאמציו של סיון להציג את השניים בתור 'נפגעי יוסלה' מחזקים עוד יותר את התחושה שהפורום הזה, מעורכיו ועד אחרון המשתתפים כמעט, מייצג נאמנה את הקונצנזוס הישראלי-יהודי (יש גם פלסטינים ערבים במדינת ישראל, בבת עיני) בנוגע לטבח האחרון: אין איש מוכן לקחת אחריות על המעשים הנפשעים של מדינת ישראל בשם תושביה היהודים. מתחפרים באמונה המזוייפת באל התומך כביכול ברצח ילדים ונשים, מחשבים עד לזרא את המספרים של ההרוגים, מספרים סיפורי סבתא על דבר היות ההרוגים 'מחסה' לאנשי חמאס, מסרבים לשתף פעולה עם וועדת החקירה מטעם האו''ם, מתקיפים בפראות את השופט שערך לבסוף חקירה מהירה ויעילה בנושא, וכמובן מסרבים לקיים חקירת אירועי המלחמה בצה''ל ובדרג המדיני. אנחנו בסדר גמור, העולם (ויוסלה) נגדנו, ונא לא לשכוח: אין עם מי לדבר. כן, בעניין אחרון זה, יש לצפות שכתוצאה מההצלחה שהיתה לישראל בביצוע הצעדים הראשונים של הטיהור האתני באיזורי המגורים של הפלסטינים, אכן 'לא יהיה עם מי לדבר' בקרוב מאד. וקוריוז מעניין לכשעצמו, למרות מאמריו בנושאים השונים החיוניים להבנת הנעשה בשטחים (נושא השחתת עצי הזית ביהודה ושומרון, ועוד') נוטה דוד סיון לנקוט בסוג של 'אי-מעורבות' אידיאולוגית בדיונים השונים בפורום, ועיקר מעורבותו לכן, על דרך תגובות קורא, באופן שאינו נוקט עמדה בנושא הנדון (אלא אם זה נושא טכני או הסטורי) וכאילו מרחף כשופט אתיקה - שופט קו - מעל לדיונים. יש בכך טעם לפגם, היות וזה יוצר מעמד שאינו קיים באופן לגיטימי בפורום מעצם הגדרתו - או שדוד עורך כעורך ואז שיקוליו באים לידי ביטוי ביישום תקנות המערכת, או שדוד, אם הוא בוחר להשתתף השתתפות פעילה בדיונים בפורום, יפסיק לחלק ציונים למשתתפים על פי הקוד האישי שלו, ויענה לעניין. כי כפי המצב הנוכחי, דוד מביא את דברין שלו לאבסורד. ולראיה: ''שאלת שאלה וקיבלת תשובה. מה אתה עושה עם התשובה? מאשים את המשיב בהאשמות מופרכות.'' אכן נשאלה שאלה: מה ההבדל בין דבריו של צופיה לדברי הרב, והתשובה הלקונית של סיון - שיש הבדל גדול: ''הבדל גדול מאוד - ע. צופיה הוא אדם פרטי והרב הוא מורה ומנהיג. 2. ע. צופיה מדבר על אוכלוסיה מסייעת ושימוש של לוחמים באוכלוסיה. זו עמדה שמהותית שונה מהפרשנות שאתה מנסה להלביש עליה.'' הנקודה, דוד, היא שצופיה מדבר בפירוש על ''בני משפחה'' שרשות לפגוע בהם מעצם היותם 'בני משפחה' הדרים בחדר הסמוך לאב העלול להיות מטרה, - כאשר עצם ההרשאה הזו מספקת עילה להפגזות של ריכוזי אוכלוסיה ללא הבחנה, כפי שאכן קרה במלחמה האחרונה. מהי ההתממות הזאת, הרי לא נולדת אתמול. תשובה זו אכן אינה מספקת ואינה משכנעת, ממש מרגיז את דוד סיון שלא מקבלים את הסבריו כלשונם וכהווייתם. שפר את הטיעונים והנימוקים ידידי, ואז אולי תפרח השממה סוף סוף. אין בתגובתי למענה הלא משכנע של סיון משום, ''וגם הפוסל במומו פוסל הנסיון שלך להגן על החמאס נגוע בגזענות, דמגוגיה ופרשנות שקרית - כרגיל.'' לא נסיון להגן על החמאס, לא הפוסל במומו פוסל (זה לא תמיד מתאים), וגם דמגוגיה אין כאן כי הדברים הנוגעים למלחמה מבוססים על הנתונים שגם דוד מכיר - נתונים שאינם שנויים במחלוקת - ואשר לפרשנות, כל אחד וטעמו. אני למשל אוהב לתאר את מכרי היהודים המבטאים עמדות המבוססות על דעות קדומות כ'גזענים'. וכאשר אני נתקל באשה חביבה וקצת תמימה שיש לה יומרות בתחום כתיבת ההסטוריה, אני מתאכזב קשות כאשר אני נתקל בתגובותיה בפורום בביטויים מהם משתמעת התנשאות הגובלת בגזענות לשמה. קשה לי להשתכנע לכן שרבקה אכן מאמינה במציאת פתרון צודק ליחסי יהודים ופלסטינים. זה נשמע יותר ויותר ככסות 'נאורה' על מערכת של אמונות, דעות, ומעשים הפועלים בכיוון ההפוך מזה של פתרון צודק - אי אפשר לטעון לשמירה על זכויות האדם ובה בעת לבטא זלזול כה קיצוני בזכויות האדם למעשה. ואני, יודע לצערי מנסיוני מה פירוש התעללות במחסומים, מה התחושה כאשר חיילים בחגור מלא פורצים לחדר השינה באמצע הלילה והופכים את המצעים ואת המיטה. אני יכול עדיין להריח את הריח הרקוב והמעופש של השק הקטן שחוקרי השב''כ מלבישים לך על הראש בזמן ה'חקירה'. מעניין באמת לראות כיצד בשני הקצוות של המדיניות המתנשאת והגזענית של מדינת ישראל כלפי האוכלוסיה הפלסטינית נעשה שימוש מעוות במילה 'חקירה': בקצה האחד ההסטוריונית 'חוקרת' תוך התמקדות מוחלטת במסקנה ידועה מראש, ובקצה השני 'חוקרים' אנשי השב''כ את העציר הפלסטיני התורן. בשני המקרים המטרה היא רק כביכול 'גילוי האמת'. ולכן אני גם מבואס בעניין עמדתו של דוד סיון. האם הוא מאמין שמעשיה של ישראל בעזה בשנה האחרונה מוצדקים, ואם כן, איך הוא ישן בלילות. | |||
_new_ |
טפשות או ערמה של שקרים | |||
|
|||
מאחר שמעולם לא נפגשו ולא הבהרתי לך את עמדותי אינך יכול לטעון שאתה יודע או מזהה אותן. העובדה העיקרית היא שאינך מצליח לזהות את עמדותי עליהן אתה מרבה לכתוב כאילו כמומחה. אבל לפני שתחפש איזה עובדה שולית ולא מייצגת, כפי שאתה מרבה לעשות, כדאי לך לזכור שהנסיון שלך להגן על החמאס, נגוע בכל אותם מאפיינים שליליים שכבר הזכרתי: בגזענות, בדמגוגיה ובפרשנות שקרית. העובדה שאתה מגדיל את אוסף הטענות המופרכות יכולה להיות מובנת כאחת משתי אפשרויות: או שכתיבתך היא תוצאה מטפשות או שאתה משקר (בשרות הדמגוגיה והתעמולה) במצח נחושה.ה. לכן מצדי אתה יכול להשאר מבואס ולא משנה לי אם זה בגלל הטפשות או ההסתבכות שלך בשקרים ובדמגוגיה. ''שרץ שכזה אי אפשר לטהר''!!! | |||
_new_ |
יהודים רחם רחמו | |||
|
|||
'' אין איש מוכן לקחת אחריות על המעשים הנפשעים של מדינת ישראל בשם תושביה היהודיים'' ''מכרי היהודים'' ''ואני,יודע לצערי מה פירוש התעללות במחסומים.......'' ''אני יכול עדיין להריח את הריח הרקוב והמעופש של השק הקטן שחוקרי השב''כ מלבישים לך על הראש בזמן חקירה'' האם יש למישהו ספק שיוסוף חביבנו הוא פלשתינאי? | |||
_new_ |
|
|||
כללתי קטעים אלה במיוחד עבורך בבת-עיני. חששתי שלא יהיה לך מה לעשות בבוקר חורפי. ולכך גם התכוונתי במשל החתול והעכבר (''השאלה שצריכה להעסיק אותך בימים אלה היא, האם במשחק הזה אתה ממלא את תפקיד החתול או את תפקיד העכבר''). אני מוצא באפשרות להגדיל ולהעשיר את הנרטיב שאתה המצאת עבורי - של יוסלה בתור 'פלשתינאי' - כר נרחב לאקספרימנטים ספרותיים. והחלק המעניין ביותר בכל זה הוא כמובן שיתוף הפעולה בינינו: אני מתנסה בכתיבה בגוף ראשון של קטעים הלקוחים הישר מחיי הפלסטיני הממוצע, ואתה מגיב אליהם בהתלהבות של מי שמצא מציאה גדולה. זה מרתק לכתוב ספרות (fiction) המכוונת בתחילה לקורא אחד בלבד. ורק אם הכתיבה משכנעת אז קורא יחיד זה משתמש בטקסט ומעביר אותו לאחרים (הציטוטים) בהניחו שהטקסט הוא בגדר עדות אמיתית. נוצר כאן סוג של טקסט ספרותי המתחיל כ-fiction ומהר מאד (אם הוא כתוב היטב) מקבל מעמד בחוג רחב יותר של קוראים כטקסט דוקומנטרי - מסמך אמיתי. ומה שמאפשר את זה - את הטרנספורמציה של טקסט בדוי למעמד של טקסט אמיתי - זו עובדת היותו של הכותב עצמו מזוהה כדמות ספרותית שאין לה קיום מחוץ לאתר. אילו ידע צופיה מי כותב את יוסלה, הרי כל זה לא היה מתאפשר. נותר לי רק להודות לצופיה. ועד לאקפרימנט הבא. אם אני אינני אני, אז מי אני בכלל... | |||
_new_ |
תודה,יוסוף, תודה,אתה חבר טוב | |||
|
|||
תמשיך לתת לי חומר על היותך פלשתינאי כי בתחפושת של יהודי נכשלת. לא צריך עיינים חדות מדי בכדי לקרוא ולחוש את פחדך. אני בכל אופן המשיך להתריע על ההונאה שלך. | |||
_new_ |
יוסוף,גם כפלשתינאי אתה כשלון כמו בני עמך. | |||
|
|||
ובכלל, שכחת להוסיף לכנופיה שלי ושל סיון את האימאמים המעודדים רוצחים, את המטיפים במסגדים המתירים את דמם של היהודים ואת האיתולות החשוכים הקוראים לרצח והרג המוני של כל מי שאינו מוסלמי. אני גאה להיות בכנופיה הזו. ולהזכירך את האימרה הרומנית החכמה: אין כמו מכה בתחת להוספת בינה בראש. הנייה, אזהר,חלד וחסן שבבונקר למדו זאת דרך התחת. | |||
_new_ |
|
|||
השאלה שצריכה להעסיק אותך בימים אלה היא, האם במשחק הזה אתה ממלא את תפקיד החתול או את תפקיד העכבר. | |||
_new_ |
|
|||
אני ממלא את תפקיד השפוי . | |||
_new_ |
אינני טועה | |||
|
|||
אם אתה חושב שעדיף - אז למה אתה מבלבל את המוח לפני קראת? ? | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ' | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
בשנות השבעים עשה סטודנט לארכיטקטורה בירושלים עבודה עיונית שנושאה בית פלסטיני אחד שעמד בדרכה של ההתנחלות החדשה דאז בבית ג'אלה היא גילה היהודית. מדובר היה בבנין שתכנן הארכיטקט הידוע שרון, שצורתו דמתה להביטט של ספדי שקדם לו במספר שנים. קרה הדבר שלאחר שכבר הושלמה בנייתו של הבניין המדורג של שרון, נותר, ממש בפינת הבניין החדש, וכמעט נוגע בו, בית אבן פלסטיני בן שניים או שלושה חדרים שעץ תאנה וגפן צמודים אליו - ממש נוף קדומים. כבר למראה הסמיכות של שני הבניינים, - המפלצת המודרניסטית של שרון שפינתה כמעט ונוגעת בבית התנכ''י הזה והצמחיה שלידו - לא ניתן היה שלא להתחלחל. אך כאן רק מתחיל הסיפור: היות וגם לפי החוק הישראלי שחל עדיין על הישראלים הבונים בשטחים לא ניתן היה להרוס את הבית הפלסטיני שעמד ממש בשטח בית המגורים רב הקומות של שרון, מצאו הפריצים של אז פתרון 'יצירתי'. בעוד שלפי החוק הישראלי אסור היה להרוס בית אחד כדי להקים במקומו בית אחר, הרי מותר היה לפי החוק להרוס את הבית הפלסטיני כדי לפנות מקום למגרש החנייה של המפלצת המדורגת. זה החוק למרבה הפלא, ובחוק זה עשו המנהל האזרחי ומשרד השיכון שחפצו כמובן ביקרו של המבנה שנועד לשכן יהודים מתנחלים באישור מלא של ממשלת ישראל דאז שימוש מחפיר ומביש. הסטודנט שעשה את העבודה בנושא זה הביא תיעוד מלא של המקרה בליווי מסמכים ותצלומים ברורים ביותר. וזו שכונת גילה, שקמה בחטא ובחטא תיפול. יש מי שזוכרים. לא נשכח. | |||
_new_ |
נחוצים עוד פרטים! | |||
|
|||
האם תוכל לספר יותר פרטים כדי שאוכל למצוא ולקרוא את העבודה הזאת? | |||
_new_ |
נחוצים עוד פרטים! | |||
|
|||
הייתי נוכח בהרצאה אך לצערי איני זוכר את שם הסטודנט. התקופה גם קדמה במספר שנים להקמת המאגרים האלקטרוניים המוכרים לנו כיום, כך שלא סביר להניח שניתן למצוא כיום עותק של העבודה. | |||
_new_ |
נחוצים עוד פרטים! | |||
|
|||
אם אני הייתי מפיץ את כל השמועות ששמעתי על תאי שמאל וחתרני מהפכה, אז אתה היית מתפקע ולא מצחוק! פשוט הייתי נוכח פעם בשיחה שחשפה את כל הקוספירציה האנטי ציונית השמאלנית הזאתי. לצערי אין לי עותק ממנה. | |||
_new_ |
נחוצים עוד פרטים! | |||
|
|||
אין פתרון טוב יותר מזה להפצת שקרים והתחמקות מהוכחות. מתאים ליוסוף פלשתינאיינו. | |||
_new_ |
שום התנחלות לא קמה בחטא | |||
|
|||
ולכן גם לא תיפול. בטח שלא בחטא. אין היום מצווה גדולה ממצוות ישוב הארץ. | |||
_new_ |
אל תשכח, יוסוף, גם אנחנו לא נשכח את מלון פארק בנתניה | |||
|
|||
_new_ |
עקיבה אלדר | |||
|
|||
_new_ |
ספינר מבקש ''להרוג'' את השליח! | |||
|
|||
הנה עוד משהו שנכתב על הספר ועל מטרתו (http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/967/542.html). | |||
_new_ |
השליח הוא מהות הכל, אחינו סיוון | |||
|
|||
ולדוגמא נשיא ארה''ב אובמה | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
הנה עוד פנינה של צופיה מינואר 2009: (יום חמישי, 15/01/2009 שעה 21:18) ''...אני שמח וגאה על הנקמה במרצחי עזה ובמרצחים הפלשתינאים והערבים והמוסלמים בכלל. אני בעד המשך חיסול המרצחים והמסייעים להם ,כולל בני המשפחה. ...המספר עבר מזמן את האלף והיד עוד נטויה. כל הכבוד לצה''ל. תמשיכו!!! אתה רואה, אני לא רק לא מתנצל אני אפילו גאה וגלוי בדעותי ובעמדתי...'' במה שונה עמדתו של צופיה מעמדתו של הרב, הרי שניהם חושבים שמותר לחסל ילדים במאותיהם כל זמן שהם 'ערבים'. | |||
_new_ |
יוסוף, אתה גדול!!! | |||
|
|||
גם האימאמים והמטיפים במסגדים קוראים לרצח ילדים,נשים וזקנים ישראלים, אז מה ההבדל ביני לבין האימאמים המטיפים והאייתולות? לכבוד יחשב לי להיות שווה ערך לאיתוללה האירני ולאימאם המצרי. כל הכבוד לך יוסוף! | |||
_new_ |
|
|||
ועוד פנינה של פסח רויטמן: ''(יום שני, 05/01/2009 שעה 9:48) אחזור עוד פעם על דברי: טוב שהורגים בעזה,הן כנקמה,הן לחיסול הרוצחים ובני משפחתם והן להרתעה בעתיד. כן-נקמה. נקמה ממי שניסה ומנסה להרוג ילדים,קשישים וסתם אזרחים תושבי מדינת ישראל,ללא הרף וללא הרפייה במשך שנים רבות. כן,עת נקמה היא העת הזו ואני מקוה שהיא גם תמתק למי שרווה תמרורים בשמונת השנים האחרונות. הן למרצחים והן לבני משפחתם שמהווים עבורם מחבוא ומחסה מתוך הנחה שנרחמם עליהם. לא מרחמים על מרצחים. רב מרצחים אחד ,לפני ימים אחדים, כיסה את עצמו בנשותיו וילדיו,כי חשב שינצל, אין רחמים על מפלצות-אנוש כאלה. ולהרתעה בעתיד.-תשאלו את חסן שפנפנינו בבונקר שהוא מתחבא.'' | |||
_new_ |
מי זה פסח רויטמן? | |||
|
|||
_new_ |
מי זה פסח רויטמן? | |||
|
|||
ע.צופיה | |||
_new_ |
אני רוצה להבהיר לך, מושמוש | |||
|
|||
שעמדתו של צופיה לא מחייבת את שאר הישראלים, כמו שגם פרשנותך לדבריו של צופיה לא מחייבים. סתם ככה, רק שתיקח את זה לתשומת ליבך ולא תהפוך את ההתכתשות הזאת בינכם לאירוע היסטורי מכונן של האין-דיולוגיה המרוטה והמשעממת שלך. | |||
_new_ |
מוח מעוות | |||
|
|||
תוך כדי ציטוט של ע צופיה אתה כבר מסלף את הכתוב הוא מדבר על מרצחים ואתה מעוות לערבים. אם כך אתה רואה ומבין את העולם למה אתה מתפלא שאתה מסכן כזה? | |||
_new_ |
|
|||
מדברי הרב המאשר הוצאתם להורג של ילדים ובני משפחה של ''רשעים'' נחרדים כולם ומחפשים מרחק. באיזה אופן שונה המדרש של הרב מצהלות הגיל של צופיה, הכורך את בני משפחותיהם של אנשי חמאס יחד עם הלוחמים וקורא להריגתם? והרי מיותר כמעט לציין שרוב הנשים והילדים שנהרגו בעזה לא היו בני משפחה של אנשי חמאס. ברוב המקרים המתועדים, בני המשפחות שנהרגו - לפעמים משפחות שלמות - הסתתרו בבתיהם מפחד ההפגזות ושם רוסקו לגזרים. הצהלות של פסח רויטמן - המכנה עצמו צופיה - בעת המלחמה ולאחריה, הקריאה הברורה שלו לנקמה, שהד לה מצאנו בעת המלחמה גם בדברי שרים וקציני צה''ל, הסירוב שלו וגם של נציגים רשמיים של ישראל לקבל את הידיעות על טבח האזרחים בעזה כלשונן, ועם כל ההכחשות, לבסוף צוהל צופיה כמובן ומונה את ההרוגים בשמחה מעוררת קבס, למרות שטען שהמידע מזוייף. את הטקטיקה הזאת ראינו לאורכה ולרוחבה של החברה הישראלית. מצד אחד הדחקת והכחשת המידע אודות ההרוגים הרבים בקרב האזרחים ברצועת עזה, בעת המלחמה ולאחריה - כי הרי רק הישראלים מהימנים בדיווחים, אך להם אסור היה להכנס לשטח וכך גם לגבי הכתבים הזרים, ומצד שני, צוהל רובו של העם היהודי על ש'הכנסנו להם' סוף סוף, וטוב שהרגנו להם 1400 איש אישה וילד - זה ילמד אותם לקח. משתמשים במידע כמהימן כאשר זה נוח. העם הזה איבד את שפיותו גם לפני הטבח בעזה, וצופיה - הוא פסח רויטמן - הוא דוגמא חיה לכך בפורום. הגענו לעברי פי פחת מבחינה מוסרית אם פנסיונרים שקולים ו'נחמדים' קוראים קריאות נקם וצוהלים לנוכח מאות ילדים ונשים שנטבחו על לא עוול בידם בבתיהם. הנסיונות להצדיק את הטבח מאבדים את חיוניותם ככל שהזמן עובר, כי בפרספקטיבה הסטורית הזוועה שישראל חוללה בקרב האוכלוסיה הפלסטינית ברצועת עזה מקבלת מימד אוניברסלי. את התגובות של צופיה - הוא פסח רויטמן - אני שומר במלואן כדי שניתן יהיה לכלול אותן כחומר בשיעורי אזרחות - דוגמא לאובדן המצפן והמצפון בקרב הישוב היהודי בארץ ישראל במחצית הראשונה של המאה העשרים ואחת. | |||
_new_ |
יש הבדל ג ד ו ל בין דיברי הרב לבין דיברי ומעשי החמאס | |||
|
|||
חוץ מזה שחמאס עושה אותם.... וההבדל הוא שתה מגנה את דיברי הרב ותומך בדיברי ו ב מ ע ש י החמאס. אז מה אתה אומר? שאין הבדל. | |||
_new_ |
|
|||
שעורי אזרחות לסטודנטים בביר-זית? אנא ממך, ציין את המקור. חשוב לי מאוד שהסטודנטים ידעו מי אמר את הדברים האלה,אולי זה ינציח את זכרי. ולגופו של ענין. מסתבר שהנייה ואל-אזהר וחלד הטיפש הבינו היטב היטב את משמעות מותם של כ-1400 מאזרחי רצועת עזה (הרי גם הרוצחים הפחדניים של החמאס הם בסופו של דבר אזרחים, אין שם צבא רשמי)ומאז הם מתנהגים כילדים ממושמעים שהעונש עוד טבוע בראשם. איך אמרה אימי הרומניה: אין טוב ממכה בתחת בכדי להכניס בינה לראש. | |||
_new_ |
אתה בכלל קראת את דברי הרב? | |||
|
|||
או שאתה מצטט דבילים מלאי רשעות סלפנים מוטים כדי להתאים אותם לעמדותיך. הבסיס לטענות שלך כלפי צופיה הוא סילוף חד משמעי ואי הבנת הכתוב באופן טוטאלי ברמה של עממי ולכן למה אתה חושב שמישהו יצפה ממך לא להיות מסכן כזה? | |||
_new_ |
''סמרטוט אדום'' של ג. ספירו | |||
|
|||
כמה מלים על כתבתו של הַמְסָפֵּר ספירו ''סמרטוט אדום –רוצחי תינוקות'' מ- 20.11.2009 *************************************************************** כבר אמרו חכמים כי אבן שזרק לבאר טיפש אחד [וגרוע ממנו רשע שונא עמו] לא יוציאו מאה חכמים... ספירו כדרכו מפזר מסמרים וכל רכב ישראל ופרשיו דוהרים עליהם וסובלים מִנְקָרִים [פַּנְצֶ'רִים]. דווקא באוסף המסמרים החלודים האלו שספירו פיזר אתם מוצאים בקעות להתגדר בן? הדבר היחיד עליו ניתן להסכים בכתבה הנ''ל שאכן, ככותרתה, היא סמרטוט. ''הצבע לא חשוב''. נתחיל בהתקפה על כב' השופט סולברג: אינני מכיר את השופט סולברג. אולם אינני מבין על-מה ולמה כל השמאלנים מוציאים קיצפם עליו, כמו ספירו-אוהב-ישראל זה. כב' השופט סולברג הינו שופט בתוך מערכת שיפוטית שבראשה עומד בית-משפט עליון, שהוא עדיין כמעט מונוליטי, לפי הסינונים במינויים אליו שעשו אהרון ברק ושותפיו לדעה. בית המשפט העליון בצביונו הנוכחי, או לפחות כפי שהיה עד למינויים האחרונים אליו, אינם נחשב למעוז הימין דווקא... אם השופט סולברג, בבית-המשפט המחוזי טעה, לדעת ספירו וחבר מרעיו, חזקה על הפרקליטות, אשר היא המאגר ממנו נשאבו שופטים רבים, גם לבית-המשפט העליון, היתה מערערת על פסקיו זה מכבר. אם לא ערערה – אות וסימן הוא כי פסיקותיו היו ענייניות ונכונות. כב' השופט סולברג פסול בעיני ספירו בשל היותו תושב באחת ההתנחלויות ביהודה ושומרון. לטענתו חסרת השחר מתגורר השופט הנכבד בישוב שהוקם בשטח כבוש, שהתנחלות בו אסורה לפי החוק הבינלאומי. על כך אמר קהלת: ''הבל הבלים...הכל הבל''. השלטון הלגיטימי בארץ-ישראל לפני הקמת מדינת ישראל היה המנדט הבריטי [ש''לא עלינו'' ''כבש'' את הארץ מידי התורכים, אבל על השלטון הבריטי הכובש אין לספירו תלונות...]. הבריטים, בניגוד להצהרת בלפור, גדעו מארץ-ישראל את עבר הירדן המזרחי והקימו שם ממלכה האשמית, לבן-בריתם הסעודי שגורש מארץ מולדתו. דומני שגם אקט זה הינו לגיטימי בעיניו העוורות של ספירו. ארץ ישראל שממערב לירדן נותרה תחת השלטון הבריטי עד 1947. ''תכניות החלוקה'' השונות, כמו זו של ועדת פיל, נדחו ע''י הערבים ובסופו של דבר פינו הבריטים את ארץ-ישראל המערבית. תושביה היהודים הקימו, בראשות דוד בן-גוריון, את מדינת ישראל אשר גם הוכרה והתקבלה לארגון האומות המאוחדות. זהו השלטון הלגיטימי היחיד שקם, מאז המנדט בא''י המערבית. ''הלגיון הערבי'', צבאה של ממלכת ירדן, פלש לא''י, כמוהו כצבאו העיראקי של קאוקג'י, כפולש הסורי שתפס חלקים מהארץ ממזרח ומצפון לכנרת, וכצבאו המצרי של המלך פארוק, שהגיע עד לפאתי אשדוד של היום. צה''ל, צבאה של המדינה הלגיטימית היחידה בא''י, לחם בכל הפולשים. צבאו של קאוקג'י הושמד, הצבא המצרי הוכה ונסוג לרצועת עזה, והלגיון הוסג לירושלים המזרחית ולשטחים שעלה בידו להחזיק. הסורים נסוגו לכמה שטחים באזור חמת-גדר וצפון הכנרת. שלושת הצבאות הללו, הירדני, המצרי והסורי החזיקו מטעם ארצותיהם צבא פולש בא''י ומעולם לא טענו לבעלות על השטחים המוחזקים בידם. כך היה עד 1967. אז צה''ל הצליח, בעקבות התוקפנות הערבית, לשחרר את השטחים שהחזיקו הפולשים ממערב לירדן. על-כן אין שחר לטענות שההתנחלויות הוקמו בשטחים כבושים. כבושים ממי? מהפלסטינאים? אלו לא היו קיימים כעם וכִלְאוֹם נפרד מערביי ירדן וסוריה כמעט עד ''הסכמי אוסלו''. ההתנחלויות הוקמו בא''י, שבה , כאמור, הממשל הלגיטימי היחיד, כיורש המנדט הבריטי, הוא הממשל הישראלי. מדינת ישראל היתה ועודה מוכנה לוותר על שטחים מא''י המערבית לשם כינונה של ישות פלסטינאית. אפשר להסכים לנכונות זו ואפשר להַשִׂיג עליה. אך מדובר בויתור מרצון על שטחים שהזכות הלגיטימית היחידה עליהם היא למדינת ישראל, אשר הצליחה לגרש מתחומי א''י את הצבאות הפולשים. חבל שדוברינו לא השכילו להסביר זאת לאומות העולם, לא באו''ם וגם לא לידידינו בארה''ב ובמערב אירופה. ההתנחלויות הוקמו כדין, באישורו של הריבון היחיד, שהוא מדינת ישראל. על כן גם הטענות במישור זה, כנגד אותו שופט נכבד, הן חסרות שחר. לטענות נגד הרב יצחק שפירא מישיבת ''עוד יוסף חי'' שוב: אינני מכיר את הרב הזה, ולא את ספרו. תמהני אם ספירו אכן קרא את הספר, ואם הדברים המיוחסים לרב אכן נכתבו על-ידו. אם אכן כך הרי שהדבר מצער מאד וראוי לתגובה כלפי הרב וכלפי הוצאת הספרים. אולם מה עושה ספירו. קודם כל הוא משווה בין הרב לידידנו אחמדניג'אד וקובע שדברי אותו רב חמורים הרבה יותר מדברי הצורר האירני. איך אמרנו: ''הבל הבלים, אמר קהלת, הבל הבלים הכל הבל''. אם אכן יש בישראל איזה רב אלמוני שכתב דברים שמוטב להם שלא נכתבו משנכתבו – איזו נפקות יש לדברים אלו? ''למי הם מזיזים''? ומה הקשר בין הדברים הללו לתקציבי הישיבה? האם בשל פרופסורים ישראלים שהוציאו דיבתנו רעה ואף המליצו להחרים את מוסדותיה האקדמאיים של המדינה, כולל המוסדות שהם נמנים על המורים בהם, לבושתנו, מישהו הציע שהמדינה תפסיק לממן את אותם המוסדות? כיצד ניתן להשוות דברים של איזה איש קטן ואלמוני לאיומי-השמדה והסתה של ראש-מדינה, או אפילו מעצמה אזורית, שמחזיקה בצבא אדיר שטוף-מח דתי וקנאי , בטילי שיוט, התומכת בארגוני-טרור רצחניים ברחבי העולם וסביבנו, ועומדת על סף יצור פצצה גרעינית ?!. האין גבול לשנאה העצמית? האין גבול להסתה כנגד ציבור שלם, אם גם, נניח, שמישהו מהחברים בו חטא? לפי ''הגיון'' זה יש ליחס את הרצח במגדלי התאומים לכלל המוסלמים. את דברי ההסתה של גדולי הדת המוסלמית, למן המופתי אמין אל-חוסייני, ידידו של היטלר, ועד למסיתי הטאליבן ואוסאמה בין-לאדן לכל ציבור המאמינים. עוד אוולת מ''ספרית-ספירו'' ! כל זה בלי קשר לכך שראוי לבדוק את ספרו של שפירא, ואם נעברה שם עבירה של הסתה גזענית, חלילה, לנקוט באמצעים המשפטיים המתחייבים. ז' כסלו תש''ע, 24.11.2009 | |||
_new_ |
שאלה לעניין סולברג? | |||
|
|||
יש לא מעט התנחלויות שנבנו ללא אישור הריבון שהתקבל רק בדיעבד. יש לא מעט שכלל לא קיבלו את אישור הריבון. אבל יש התנחלויות רבות שהוקמו על אדמות פרטיות. האם כל אלה הוקמו כדין? האם כל אלה כשרים למהדרין? איך זה נראה שהמתגורר בישוב כזה יעסוק בשיפוט ואכיפת החוק? מה היית אומר אם המועמד ''x'' למשרת שופט גנב? מה היית אומר אם המועמד ''x'' מתגורר בבית לא חוקי? | |||
_new_ |
שאלה לעניין סולברג? | |||
|
|||
שאלותיך אינן רלוונטיות לעניין סולברג! אז למה להכניס עוד ועוד כבשה? | |||
_new_ |
מי שמכניס כבשים זה אתה! | |||
|
|||
השאלות האלה מאד רלוונטיות בהמשך למה שכתב אליעז. אז חבל שאתה מנסה להכניס כבשים...! | |||
_new_ |
מי שמכניס כבשים זה אתה! | |||
|
|||
אני חוזר ומציין לפרוטוקול שאין לעניין הזה דבר עם עניינו של סולברג. | |||
_new_ |
לעניין הגבולות והעמים בארץ ישראל: | |||
|
|||
1. הצהרת באלפור הבטיחה בית לאומי ''ב''ארץ ישראל ולא על כל ארץ ישראל כפי שמשתמע מדבריך. הצהרת באלפור גם מעולם לא סימנה גבולות ולכן החלוקה של שטחי המנדט הבריטי לשתי יחידות לא נעשתה בניגוד לה. 2. הבריטי התנו את קבלת המנדט בכך שההנהגה הציונית תסכים לחלוקה. כך היה חברי ההנהלה הציונית כולל ז'בוטינסקי חתמו על הסכמה. כל זה קרה כ-5 שנים לאחר הצהרת באלפור. 3. הפלשתינאים קיימים כעם כבר כ-100 שנה - הרבה לפני הסכם אוסלו. בקשר לקיומו של העם הפלשתינאי כדאי לך לקרוא קצת היסטוריה. כהתחלה קרא מה כתב ז'בוטינסקי בשנת 1923 (''על קיר הברזל''). 4. כזכור החלטת האו''ם מנובמבר 1947 קבעה חלוקה של הארץ ממערב לירדן לשני עמים (יהודי ופלשתינאי). העובדה הזאת (ולא רק היא), כמובן, מפריכה את טענתך כי ''... הממשל הלגיטימי היחיד, כיורש המנדט הבריטי...'' | |||
_new_ |
לעניין הגבולות והעמים בארץ ישראל: | |||
|
|||
האם ליהודים לא היתה זכות לבית לאומי בארץ ישראל אילולא הצהרת בלפור או הצבעת האו''ם בנובמבר 1947? החלטת האו''ם חילקה את מערב ארץ ישראל לאחר שאת מזרח ארץ ישראל היא כמבר מסרה לפלסטינים. ובכל זאת היהודים קיבלו את ההצעה והפלסטינים דחו אותה. | |||
_new_ |
שוב, כהרגלך, קישקשת בלי לקחת בחשבון את ההקשר! | |||
|
|||
_new_ |
ג. ספירו מגיב רק לכותרות העיתונים | |||
|
|||
לא תמיד הוא קורא את כל הכתבה ובודאי שלא את הספרים או הפסיקות אותם הוא מבקר. אבל למה אתה מצפה ממנו? תהיה רציני. רוב האשמותיו מצוצות מהאצבע, חסרות בסיס והוכחה, חד מידיות, חד צדדיות, רואות רק שחור ומתעלמות מלבן. בקיצור - הוא לא מאוזן. חוץ מזה הייתי מבקש ממך לשקול שוב האם שלטון הכיבוש הבריטי היה באמת לגיטימי והאם היה זה לגיטימי שהבריטים והצרפתים יקבעו לעצמם אילו מדינות להקים ומה גבולותיהן. לדעתי יש כאן בעיה שהיא גם מעבר לעניין המשפטי והיא בעיה מוסרית. | |||
_new_ |
ג. ספירו מגיב רק לכותרות העיתונים | |||
|
|||
היפתחי, המנצחים תמיד קובעים. | |||
_new_ |
אתה בטוח? | |||
|
|||
אז אם כך רק כשיהודים מנצחים הם לא קובעים? | |||
_new_ |
|
|||
בנושא ירושלים (משטר הכיבוש ''בירושלים המאוחדת''), דווקא נראה שספירו צודק: הנה היום ב'הארץ' מתפרסמת כתבה על דברים שפירסמה ממשלת דרום-אפריקה: ''דרום אפריקה פרסמה שלשום הודעה חריפה במיוחד, שבה גינתה את בניית ההתנחלויות על ידי ישראל וגירוש פלסטינים מבתיהם במזרח ירושלים, והשוותה אותם ל''פינויים הכפויים שנעשו בתקופת האפרטהייד''. עוד מאשימה המדינה את ישראל ב''העמקת מעגל האלימות''. '' הדרום אפריקאים מתייחסים לבנייה הנמשכת בגילה, ומבקרים את ישראל על כך שהיא יוצרת בשטח ''עובדות, המסכנות את הניסיונות להשיג פתרון לסכסוך באמצעות משא ומתן שיביא להקמת שתי מדינות - ישראל ופלסטין. אנחנו מגנים את העובדה שהרחבת ההתנחלויות הישראליות במזרח ירושלים משולבת בפעילות שמטרתה לפנות בכוח ולגרש את התושבים הפלסטינים המקוריים מהעיר''.'' את ההודע כתב סול קגיומוטסו מולובי, מנהל מחלקת ההסברה במשרד החוץ הדרום- אפריקני. בממשלת דרום-אפריקה שכחו כנראה שאסור להזכיר ליהודים בישראל שעסוקים בגניבת קרקעות פלסטיניות ובטיהור אתני באמצעים אדמיניסטרטיביים ואחרים (ראה טבח תושבי עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009), שהם אכן גנבים ורוצחים. היהודים בישראל הם אנשים מאמינים: הם מאמינים שישראל היא מדינה דמוקרטית, והם מאמינים שהיהודים החיים בה הם נאורים וליברליים. את העבודה השחורה הם מותירים לגייס המסתורי של 'מתנחלים', ו'פקידי משרד השיכון, ואנשי מינהל, ו'סתם' אנשי צבא חסרי פנים. אכן דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד. ועם מי מדברים בפורום הזה? | |||
_new_ |
יוסוף! שאתה תצדיק את ספירו? פלא פלאים! | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
אכן, מדברים עם פסח רויטמן. רויטמן קצת מסכים עם ספירו, - רויטמן הרי מתנגד להתנחלויות, ורויטמן קצת לא מסכים עם ספירו, כי הרי בעיני רויטמן הטבח שצה''ל ערך בתושבי רצועת עזה בדצמבר 2008- ינואר 2009 מוצדק ורצוי: נקמה בפלסטינים וענישה קולקטיבית, - שניהם אסורים לפי החוק הבינלאומי. ספירו הרי מתנגד לדברי הרב ש'הכשיר' רצח תינוקות של ''רשעים'', אך כאן רויטמן מוצא עצמו במצוקת התשובה: כיצד יכול הוא להתנגד לדברי הרב המבעיתים, כאשר הוא ממשיך להגן על עמדתו שיש להרוג את הילדים ובני המשפחה של כל מי שקשור בחמאס בעזה וטוב שכך? ההגיון השאלתי אומר שאין הבדל משמעותי בין דברי הרב לבין דברי רויטמן בנושא זה: שניהם מצדיקים את רצח בני משפחותיהם של רשעים, - הרב לצורכי הרתעה וענישה, וכך גם רויטמן. נחלץ אמנם דוד סיון לעזרתו של רויטמן המבויש, אך העזרה הזאת רק מזיקה עוד יותר לעמדתו של רויטמן, היות והיא מדגישה את תלותו הרבה במה שחושבים אחרים. רויטמן הרי עבד לקונצנזוס. ואם רוב הישראלים מדחיקים את הזוועות ומצדיקים את הטבח בעזה, הרי רויטמן נמצא רק צעד אחד מאחור ומצטרף למקהלה בצהלות גיל. הרי בביתו הוא נמצא. יוצא, שרויטמן מבולבל כמו רוב הישראלים: להתנחלויות הוא מתנגד, אך את טבח הילדים והנשים בעזה הוא מצדיק. לספירו אין בעיה כזאת, כי אצל ספירו קנה המידה לקביעת עמדות פוליטיות וחברתיות הוא מוסרי אוניברסלי - רצח הוא רצח, בריונות היא בריונות. אצל רויטמן, הקופץ בראש גם הפעם, קנה המידה הוא יום אחד כזה ובמשנהו כך וכך - הקונפורמיזם הפוליטי שהוא משנתו כלל אינו מאפשר נקיטת עמדה על בסיס קנה המידה המוסרי. במה שונה עמדתו מזו של הרב? ברור לחלוטין באיזה אופן שונה עמדתו מזו של ספירו. | |||
_new_ |
אתה עוסק בשקרים ובדמגוגיה - כרגיל! | |||
|
|||
שקר הוא שקר, הוא שקר בשרות הדמגוגיה. שקר פוליטי שהוא משנתו של הדמגוג מאד מתאים כהגדרה לדבריו של יוסלה - כרגיל! | |||
_new_ |
הייתי אומר, הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
עדיין לא הראית שהדמיון בין קריאתו של צופיה לרצח בני משפחה של אנשי חמאס וכביכול אנשי חמאס (הוא הרי במפורש כולל בקטגוריה זו גם מי שמזדהים עם החמאס - וזו רוב האוכלוסיה של רצועת עזה), -עדיין לא הראית באיזה אופן בדיוק שונה הכשרת רצח הילדים והנשים (''בני משפחותיהם'') אצל צופיה, מהכשרת רצח הילדים אצל הרב. לדברי הרב התנגדת, אך משום מה הנך תומך בעמדתו של צופיה, בטענה שהרב הוא איש ציבור ומחנך, והקונפורמיסט ה'צנוע' שלנו מדבר רק בחוג ידידיו בפורום. הרי גם לך ברור שה'הבדל' הזה אינו נוגע לטענה בדבר הדמיון בדברי השניים באופן ישיר. אין כאן לכן ''שקר'', והטענה השיקרית שלך, דוד, בנוגע לתקפות טענתי, -טענה זו שלך אכן אתה עושה בה שימוש דמגוגי. ולכן המסקנה הבלתי-נמנעת היא שהנך מנסה לפסול את דברי באופן שהוא פסול לכשעצמו. אולי קצת תגובות ענייניות לשם שינוי. מה הדמיון והשוני בין עמדותיהם של הרב המתיר רצח ילדים וצופיה הקורא בהתלהבות רבה (כפי שהראיתי באמצעות ציטוטים מדבריו בעבר) לרצח בני המשפחה של אנשי חמאס. להזכירכם שהרב וצופיה העלו את תגובותיהם אלה על הכתב בהקשר של מותם של כ-300 ילדים וכמאה וחמשים נשים בעזה במלחמה האחרונה, מוות שנגרם ללא כל ספק כתוצאה מההפגזות של צה''ל ברצועה. אין עוררין כיום על העובדות הפשוטות האלה. רק יוצאות מהחורים הקטנים בגזע הרקוב התולעים הקטנות ומנסות להצדיק בדיעבד את הטבח שצה''ל ביצע בתושבי רצועת עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009. היכן הימים הפרועים יותר בעת שצופיה ניסה להכחיש מדי יום ביומו את הידיעות על קטל האזרחים בעזה בעת שהגיעו לפורום. ומי היה היחיד באותה העת שהביא את המידע על מספר הנפגעים ואת שמותיהם וגיליהם? עבדכם הנאמן. מעניין על ראש מי בוער כיום הכובע: האם הכובע בוער רק על ראשו של פסח רויטמן אשר הכחיש מדי יום את מספר הנפגעים, רק כדי לצהול מדי יום על כך שמספרם גדל למאות ולמעלה מאלף (הגיון הרי אינו הצד החזק של חד-העין)? או האם הכובע בוער גם על ראשו של דוד סיון שלא ראה אז ואינו רואה כיום כל פסול בקריאות הצהלה של ידידו צופיה להרג בני משפחה ואזרחים נוספים ברצועת עזה? מה בעצם חושב דוד סיון על הנושא הזה? | |||
_new_ |
הייתי אומר, הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
פלשתינאי קטן, שכחת את האימאמים,המטיפים והאייתולות שמטיפים בריש גלי לרצח יהודים באשר הם. | |||
_new_ |
אתה רוצח את האמת! | |||
|
|||
יש לך תכונה לעוות כל דיון או תת-דיון כדי שיתאים למשהו שאתה מדמיין או ממציא בזדון. אתה לא מפסיק לעשות זאת גם כאשר מראים בגדול שדבריך אינם אמת, שהם שקר גס. גם כאן אתה חוזר לתרגיל המסריח הזה - נסיון לרצוח את האמת: שאלת (תגובה 142420): ''במה הדברים שונים ממה שכתב ידידנו הנאור צופיה...'' תשובתי (תגובה 142434): 1. ע. צופיה הוא אדם פרטי והרב הוא מורה ומנהיג. 2. ע. צופיה מדבר על אוכלוסיה מסייעת ושימוש של לוחמים באוכלוסיה. זו עמדה שמהותית שונה מהפרשנות שאתה מנסה להלביש עליה. חלק מהטענות שלך ביחס להודעה הזאת הן: 1. שקר א': ''נחלץ אמנם דוד סיון לעזרתו של רויטמן המבויש,...'' (תגובה 142519). 2. שקר ב': '' בעיה נוספת וחמורה בעיני עוד יותר, זה הנסיון של סיון להגן על העמדות...'' (תגובה 142463). 3. שקר ג': ''אך משום מה הנך תומך בעמדתו של צופיה,...'' (תגובה 142527). הציטוט האחרון הוא חלק מהודעה שמסתיימת בשאלה (''מה בעצם חושב דוד סיון על הנושא הזה?'') שמעידה שמדובר בשקר. לגבי ציטוט אחד אתה בעצמך מעיד שהוא שקר. גם שאר הציטוטים האלה אינם ולכן שקר. והעובדה שאתה חוזר על השקרים האלה בלי סוף הוא הסיבה לכך שכתבתי: שקר הוא שקר, הוא שקר בשרות הדמגוגיה. שקר פוליטי שהוא משנתו של הדמגוג מאד מתאים כהגדרה לדבריו של יוסלה - כרגיל! | |||
_new_ |
הכנופיות לפי יוסוף | |||
|
|||
מצד אחד, הכנופיה של ''הרב'',רויטמן,סיון האימאמים, המטיפים במסגדים,האייתולות, בקיצור כל אלה שמטיפים להרג ורצח של ילדים נשים וקשישים. ומנגד הכנופיה של יוסוף הפלשתינאי, גדעון ספירו היהודי,גדעון לוי העיתונאי,אמירה הס החוקרת הידועה, הדרום אפריקאים, בקיצור כל הטובים. מעניין לאיזו כנופיה שייכת בר רפאלי? | |||
_new_ |
|
|||
לקח מספר חדשים, אך כיום כבר ברור לאיזו קבוצה שייך (ומשתייך מרצונו) הרב צופיה רויטמן: מאז הטבח בעזה הרב החילוני הזה כבר לא יושב על הגדר. זה אמנם קרה רק בגלל שרוב עם ישראל החליט שזה בסדר להפגיז את ריכוזי האוכלוסיה הצפופים של רצועת עזה בדצמבר 2008 ינואר 2009. הרב צופיה רויטמן בבת עיני לא רק קפץ על המציאה כמוצא שלל רב, אלא ההדיר והתעלה והוסיף לטריפה המשפטית והאנושית את ההתלהבות של קונפורמיסט פוליטי שסוף סוף מצא מפלט ומוצא לדעות הקדומות שלו. זה כבר הרבה מעבר לגזענות לטנטית, זה סמן ברור להסטה של הקונצנזוס הישראלי בכיוון של גזענות בוטה (כפי שמצטייר בבירור מהעמדות הגזעניות המוצהרות של אריה עירן למשל: ''הערבים רוצחים'', ו''גזענות זו ההבנה שיש גזעים'', ו-''את פלסטין צריך לחסל.'' גל התגובות לטבח עזה רק מתחיל, והאופן שבו ממשלה כממשלה הדרום אפריקאית פונה להגיב לאלמנטים של טיהור אתני שמבצעת ממשלת ישראל בירושלים, -האופן שבו הדרום- אפריקאיים מגיבים הפעם, יוצר תקדים בכך שנוצר קשר ברור בין ההפעלה של צווי הריסה בירושלים ובין מדיניות אפרטהייד ברורה, כאשר ברקע עדיין מהדהדות הזעקות של מאות האזרחים הפלסטיניים שנהרגו בהפגזות של צה''ל ברצועה, -הזעקות של אלפי הפצועים (עליהם אין אנו שומעים מספיק כמובן) ורעש הקריסה של אלפי הבניינים -פרברים שלמים של רפיח למשל, אשר צה''ל תכנן להרוס בהזדמנות הראשונה ואכן הרס במלחמה האחרונה, לעתים על יושביהם. כאשר הרב פסח חד העין מעמיד עצמו אל מול המתים הפלסטיניים של עזה, הוא מעמיד עצמו מהצד השני של אנושות לא יהירה ולא מסובכת של אנשי שלום, ובהם ספירו ידידנו, היקר באדם הבישופ טוטו, השופט היהודי גולדסטון, אנשי רוח, אקדמאים ואנשי מחקר בכל העולם, הקוראים להחרמת ישראל, וכעת ממשלת דרום- אפריקה, שמשווה את המתרחש בישראל למשטר האפרטהייד שאיים להרוס את דרום- אפריקה לפני עשורים בודדים. אין כל רע בהזדהות בתנאים אלה עם מצוקתם של הפלסטינים. זה סימן האדם. ועבדכם, הספון בבית החורף שלו בפרבר של רמאללה המשקיף על ההתנחלות היהודית פסגות, יכול רק לייעץ לגזענים היהודים שאו שאינם מבינים שהם גזעניים, או שאינם מתביישים בכך, שיטיילו קצת ביהודה ושומרון ביחוד באיזור ירושלים ה'מורחבת' ויראו את ההרס ואת גניבת האדמות במלוא 'הדרם'. אולי טיול כזה יביא אותם להכרה שישראל והיהודים הישראלים סטו מדרך הישר. | |||
_new_ |
פלשתינאי יקר! | |||
|
|||
אני, כתוב בשורות שלמות כדי שעמיש יוכל לקרוא את תגובתך ויראה איזה שונא ישראלים אתה. לא מזמן הוא התלונן על כך. תתחשב בו. | |||
_new_ |
אל תגיד לנו שאתה באמת קורא | |||
|
|||
את כל שהפחזן יליד יפו כותב לך. | |||
_new_ |
אל תגיד לנו שאתה באמת קורא | |||
|
|||
אני מככב אצלו. מאז שחשפתי את זהותו האתנית כולו חיל ועדה, זה שומט את הקרקע לכל טיעוניו. | |||
_new_ |
מה חושבים אחרים | |||
|
|||
יוסלה מזכיר את הסיפור על בחור אחד גם הוא שמו יוסלה שחזר הביתה יום אחד מצוברח מאוד ועצבני. אשתו שאלה אותו, מה קרה היום בעבודה? כאילו שהיא לא יודעת. תמיד קורה שם אצלו משהו. ואז הוא אמר לה, את מכירה את רויטר זה הוא אמר לי היום שוב שאני אידיוט... אתה לא צריך להתחשב בו, אמרה האשה אתה יודע הרי שאין לו דעה משלו הוא סתם מסתובב במסדרונות וחוזר על מה שאחרים אומרים | |||
_new_ |
|
|||
מה דעתך בענין צופיה והרב: האם לרב אסור להכשיר רצח תינוקות בשל היותם בני משפחה של 'רשעים', ולצופיה מותר לקרוא לרצח תנוקות ובני משפחה של אנשי חמאס - מה ההבדל? אני באמת סקרן לראות אם בתוך כל הערפל המחשבתי שאתה מעלה בכתב יש אולי גרעין של חשיבה מסודרת, - או שאני מצפה ליותר מדי? | |||
_new_ |
|
|||
אתה בכלל לא בכיוון. הוא תעמולתן פלשתינאי מקצועי. דעתו אינה חשובה, התעמולה חשובה. | |||
_new_ |
הבט יוסלה - למה לא תראה | |||
|
|||
הגיחוך שבדבריך אינו נובע מזה שיש בהם או אין בהם שמץ של הגיון. הרי בכל אמת שבעולם מעורבב רסיס של שקר ובכל שקר שבעולם מעורבב רסיס של אמת כי זו מהות העולם ( העלם ) הבעיה היא עם אמות המידה שלך האופן חסר המוסר או יותר נכון - המוסר הגמיש לחלוטין שלך אנשים מתחלקים עליו ברחוב אז אתה מבין איפה אתה נמצא? למשל אתה מביא את דרום אפריקה וחלקים אחרים בעולם שהם נגד ישראל והיהודים מלכתחילה וקושר את זה עם עוולות - כ ב י כ ו ל - שהיהודים גורמים אבל ברור לעין שהכל תירוצים של אנטי שמים בדרגה כזו או אחרת כי הם מסלפים במתכוון את האמת ומראים צד אחד מוטה בסכסוך אבל אתה לוקח אותם כמו להצדיק את המיאוס שלך בהתיישבות יהודית בארץ ישראל נחלת אבותינו. לא קשה לי לקבל את המיאוס שלך - אבל אל תטען שזה לא מוסרי ליישב יהודים בארץ ישראל והרי גם בדרום אפריקה אומרים כך... האם ברור? ועוד מדרש חסידי קטן להבהרת התמונה פעם ראה הבעל שם טוב את השטן הולך לקראתו ומגחך באירוניה גדולה על פניו. שאל אותו מה יש לך ביד שעושה אותך מאושר כל כך? אמר השטן הרי זה ספר שלוקטו בו כל דבריך שנותנים לי פתחון פה אצל הקדוש ברוך הוא בשבת שאל הבעל שם טוב את תלמידיו היש מישהו בינכם שכותב עלי ספר ומצטט אותי? היה שם צדיק אחד שנוסף אל החברה קדישא לאחרונה ואמר לבעל שם טוב, אני מלקט את דבריך בספר. הראה לי בבקשה. הגיש לו הצדיק פנקס עבה והבעל שם טוב עיין בו בכובד ראש לבסוף סיים ונאנח. החזיר את הספר לתלמידו ואמר אבל אף מלה שכתובה פה לא אמרתי מעולם... | |||
_new_ |
השפוט הזה גולדסטון | |||
|
|||
הוא ערימת זבל על הדשא גם בדרום אפריקה | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |