|
סכנין הייתה יישוב יהודי עד המאה ה-7 לס' | ||||||
רבקה שפק ליסק (יום רביעי, 28/10/2009 שעה 20:00) | ||||||
|
||||||
הצגת המאמר בלבד |
וב תודה לרבקה על עוד מאמר מאלף... | |||
|
|||
מעניין הנושא של הפקת צבע הארגמן מחלזונות. זו היתה ''תעשיה'' סודית, שלא הופצה ברבים. יש מידע אם זה היה גם בימי הכנענים או רק בני-ישראל עסקו בזה ? חזי | |||
_new_ |
וב תודה לרבקה על עוד מאמר מאלף... | |||
|
|||
תודה רבה לד''ר רבקה על עוד מאמר שבסידרה המחזיר את הצדק לצודקים. תבורכי רבקה'לה היקרה ויישר כוח. | |||
_new_ |
וב תודה לרבקה על עוד מאמר מאלף... | |||
|
|||
מי שהצטיינו במלאכה זו היו הפיניקים שכידוע היו כנענים. כנראה שמהם למדו בני ישראל מלאכה זו. | |||
_new_ |
וב תודה לרבקה על עוד מאמר מאלף... | |||
|
|||
הפניקים היו כנענים ? ועוד כידוע ? איך בדיוק ? | |||
_new_ |
כנענים ופיניקים... | |||
|
|||
היוונים כינו את הכנענים- פיניקים. | |||
_new_ |
כנענים ופיניקים... | |||
|
|||
הנה קישור עם מדע על הפניקים חזי | |||
_new_ |
שניכם צודקים.... | |||
|
|||
כנען היא שם של ארץ, ולא שם עם ספציפי, שכוללת את ארץ ישראל ודרום לבנון. עמי הפיניקים נקראו כך ע''י היוונים משום שהתעסקו בייצוא צבע הארגמן שהיה להיט בתרבות/אופנה היוונית הקדומה ואח''כ בתרבות הרומית. מכאן בה לארץ הזאת וליושביה השם פיניקיה (pink שהוא מקור השם סגול ביוונית ומשם ללטינית ולאנגלית). סביר להניח שגם אנשים משבט זבולון ונפתלי עסקו בדבר כי הם היו בקשרים מסחריים הדוקים עם הפיניקים. | |||
_new_ |
שניכם צודקים.... | |||
|
|||
הכנענים היו , כמו העברים/ישראלים, שבטים שפרצו בשלב מסויים לקשת הפוריה. הכנענים זוהי קבוצה אתנית שעל שמה נקראת הארץ כנען.המצרים שכבשו את הארץ קראו לה רת'נו, שפרושו ארץ הרוזנים, ע''ש שליטי הערים. | |||
_new_ |
המבול עומד להתחיל | |||
|
|||
כתבת במאמר הקודם על תקופת הברונזה, כפי הדרישה הנודעת: פתח בברונזה. גם כאן, מתחיל 3500 לפה''ס. אין ספק שאת עושה עבודה חשובה, של ליקוט חומר ממקורות שונים. זה מעניין, וגם אנשי הפטריוטיזם מבסוטים, הגם שבינינו, זה שהיו יהודים עד המאה החמישית, וההיסטוריה היהודית העתיקה של המקום, לא משנה דבר וחצי דבר. בינתיים, אנו עומדים מול עידן חדש, ולך תדע מה יהיה, הכל יכול להיות, צריך להשתדל להשאר בחיים ולראות, זה רע אם מתים לפתע, ולא רואים מה עומד להתרחש, עד מאה ועשרים, ונקווה שלא נחתוף דום לב, יש כאלה התערבויות קוטעניות מצד גופנו הבוגד בנו, אבל אם שומרים על רוח יוצרת ומוח ער, הסיכוי קטן לדעתי. והנה מצאת לך מפעל ראוי, וכל זמן שתמשיכי בעבודתך, חייך כנראה מובטחים. בתודה, רק אני מבין אותך, מיכאל | |||
_new_ |
תיקון: נחטוף | |||
|
|||
_new_ |
תיקון: נחטוף | |||
|
|||
אני חושב שנשמתך נחטפה ע''י חייזר פלסטיני. תן דיווח כדי שנדע פרטים. | |||
_new_ |
[•] המבול עומד להתחיל על הראש שלך | |||
|
|||
גם אתה מצאת לך ''מפעל ראוי'' מ.מ. שרון. ד''ר רבקה כל חייה משרתת מטרה נעלה וצודקת מכל הבחינות, ואתה, את כל כוחותיך ו''כישרונותיך'' המפוקפקים מקדיש להשמיץ את העם שהוליד [•]... שכמוך. פה כולם מבינים אותך. | |||
_new_ |
[•] לא כל חיי- רק בשנים האחרונות | |||
|
|||
התחלתי לפרסם מאמרים על היישובים שהיו יהודיים/ ישראליים בעבר בעקבות ספרו של שלמה זנד שטען הפלסטינים הם יהודים שהתאסלמו וכן בעקבות הפרסומים של ועדת המעקב של ערביי ישראל וארגונים ערביים שטענו שהם עם ילידי, שזוהי ארצם מקדמת דנה ,ואנו היהודים קולוניאליסטים מאירופה ואין לנו כאן כל זכויות. כל אלה קוממו אותי והחלטתי להתחיל בפרויקט. אני רואה עצמי כציונית ורואה במאמרים שליחות:להוכיח שיש לנו קשר היסטורי לארץ ושהפלסטינים הם ערבים ולא יהודים שהתאסלמו. | |||
_new_ |
[•] לא כל חיי- רק בשנים האחרונות | |||
|
|||
לא חשוב גב.רבקה מתי התחלת לפרסם את המאמרים המאלפים שלך על היותנו- אנו היהודים- שייכים היסטורית למקום הזה והורדת לקרשים במכת נוקאוט היסטורית את כל המומחויים בגרוש שצרחו בכל רשימה ורשימה {ראה מ. שרון} על ''עם ילידי'' שאנו גזלנו את רכושו ואת חייו. קרתה טרגדיה, נכבה, לערבים שישבו כאן לפנינו אבל האמת היא שלא כולה באשמתנו. גם אני כמוך גב.רבקה תומך ברעיון של 2 מדינות לשני עמים ומתנגד לסילוף ההיסטוריה השוללת ממני ומצאצאי את הזכות לחיות כאן בשלום ובביטחון.. | |||
_new_ |
[•] לא כל חיי- רק בשנים האחרונות | |||
|
|||
לא חייבים לחיות בשלום - מספיק לחיות בבטחון ! | |||
_new_ |
[•] לא כל חיי- רק בשנים האחרונות | |||
|
|||
תודה למגיב. שנינו נמצאים במרכז המפה הפוליטית. מצד אחד אנו מוכנים לפשרה עם הפלסטינים, אך מצד שני, לא נשלים עם המאמצים לשיכתוב ההיסטוריה, לניסיון למחוק את עברנו כאן ואת קשר ההיסטורי שלנו לארץ זו. רבקה | |||
_new_ |
[•] לא כל חיי- רק בשנים האחרונות | |||
|
|||
אני מרשה לך להרחיב את הרשימה גם ל''שטחים הכבושים'' ביהודה, שומרון, גולן ועזה..... כי את ההיסטוריה אי אפשר להסתיר בשל פוליטיקה זמנית......... | |||
_new_ |
[•] להרחיב הרשימה לשטחים הכבושים | |||
|
|||
מאחר שאני בעד פתרון של 2 מדינות אין בדעתי לעסוק בשטחים הכבושים. אני מסתפקת בשטחי א''י בגבולות הקו הירוק והייתי מדיפה שהדגש יהיה על מעבר לנגב ולגליל במקום לגדה | |||
_new_ |
מדע ומוסר אינם דברים חשובים? | |||
|
|||
_new_ |
מדע ומוסר אינם דברים חשובים? | |||
|
|||
המדע סותר את המוסר . חשיבות היא רק בעיני המסתכל . | |||
_new_ |
שרצים לא שפויים ושקרנים | |||
|
|||
_new_ |
שרצים לא שפויים ושקרנים | |||
|
|||
על זה אתה חולם בלילה, יה סהרורי ערל שכמוך !!!! | |||
_new_ |
מה בדיוק אתה רוצה לבלבל? | |||
|
|||
בין ההיסטוריה של עם ישראל ובין ההיסטוריה והעתיד הפרטיים שלך? אתה חושב שזה רלוונטי? | |||
_new_ |
ישראל ריקה. | |||
|
|||
במאמר של נחום אבניאל מצאתי את הקטע הבא הכולל ציטוטים מדברי רבקה'לה: ''הד''ר רבקה שפק-ליסק, מרצה להיסטוריה, מכחישה את הטענות על היות רוב הפלסטינאים יהודים אנוסים. ''אני מכירה את הטענה הזו דווקא מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, דרך פרסומיו של שלמה זנד, המבקש להכחיש את האתוס הציוני על שיבת עם ישראל לארצו, ולמרות שאני אישה חילונית לגמרי, אני מתנגדת לטיעון הזה מכול וכול'', היא אומרת בראיון לגושפנקה.... ''הטענה על הפלסטינים היא טענה מופרכת'', אומרת שפק-ליסק, ''בתקופה הרומית-ביזנטית שני מיליון מהיושבים בארץ נרצחו או ברחו, ועד התקופה הערבית נשארו מעט מאוד אנשים, כך שאין שום סיכוי שהערבים שפה הם מצאצאיהם. עדויות של תיירים מהמאות ה-17 וה-18 מספרות שארץ ישראל ריקה. פשוט אי אפשר היה לחיות פה''.'' מה שנוגע לענייננו כאן היא ההצהרה של רבקה'לה בדבר היותה של ארץ ישראל ''ריקה'' במאות ה-17 וה-18: ''פשוט אי אפשר היה לחיות פה.'' איכשהו במאמר למעלה ובשאר המאמרים הגברת עובדת קשה כדי להמנע מלהסגיר עובדה זו אותה היא העלתה המסגרת וויכוח על נושא קרוב אך שונה. כדי לסתור את הטענה שהפלסטינים הם אולי יהודים אנוסים, טורחת רבקה להצהיר שהארץ היתה ריקה (גם מיהודים כמובן) במשך שתי מאות שנים (ה-17 וה-18). ברור מהצהרה זו שרבקה מאמינה שבמהלך שתי מאות שנים אלה לא היו יהודים בארץ ישראל. לי נראה שהמאמץ להוכיח שהיה בארץ ישראל רצף של ישוב יהודי מאז תקופת המקרא ועד היום הוא פארסה. לא בגלל שלא היה רצף כזה במשך תקופות ארוכות, אלא בשל העיוות וההיגררות של ה'חוקרת' להעלמת או אי-איזכור עדויות ועובדות הקשורות לתקופות באורך של מאות שנים בהם לא היה כל ישוב ממשי בארץ (או כך לפחות לפי הטענה המופיעה בציטוט שלמעלה). נמצא לכן שאי הדיוקים של החוקרת רבקה לפחות כל כך רציניים כמו הטענה שהיא מייחסת ל'ועד ערביי ישראל' בדבר היות הפלסטינים 'עם ילידי'. אין זה מפתיע גם שלפי שיטתה, יש הצדקה לאי הפעלתם של קריטריונים של צדק ומוסר אצל הישוב היהודי-ישראלי היות ו'הם' (ערביי ישראל, או הפלסטינים) מפעילים קריטריונים אלה באופן סלקטיבי. מתקבל לפי החוקרת מושג יחסי מאד של מוסר, שתקפותו מותנית במוסר של אויבינו או אפילו שוכני הארץ הלא-יהודיים הנתונים למרות השלטון הצבאי הישראלי ביהודה ושומרון. הרי זהו התירוץ הילדותי משהו של כל עבריין ופושע מלחמה מאז ראשית ההסטוריה האנושית. סוג הטיעון הזה אינו לוגי, וגם אינו מוסרי בעליל. וגם הטענה של החוקרת לאובייקטיביות במחקרה אינה משכנעת לכן. | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
הכותב מייחס לי דברים שלא כתבתי. אני מציעה לו לדייק. א. לצרות כל הבעיות היו יהודים- לא רבים- שנותרו בארץ. ב. היו יישובים מתקופת המקרא ששרדו עד המאה ה- 17 ואף יותר- אם כי לא רבים ג. לא כתבתי שהארץ הייתה ריקה.הייתה ירידה במספר התושבים. תיירים כתבו על כך. ויכולתי להמשיך. נמאס לי להגיב על טענות נגדי על דברים המיוחסים לי שלא כתבתי. | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
אילו לא הייתי מוצא בעצמי במאמריך פערים של מאות שנים בהם לא היה ישוב יהודי בארץ, לא הייתי חוזר ובודק את הנושא. הציטוט של דבריך במאמר של אבניאלי אינו מעורר חשד שאינו תקין. האם את טוענת שאבניאלי ציטט אותך באופן שגוי? | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
במאמר נוסף שלך, רבקה, מצאתי עוד 'עובדות' בעלות מקור מפוקפק: ''ב- 1695 הגיע לארץ תייר נוצרי בשם רינאלדי. הוא היה גיאוגרף, קרטוגרף ופילולוג. הוא סקר 2,500 מקומות יישוב ואלה היו מסקנותיו: 1. הארץ הייתה ריקה ברובה ושוממה ותושביה מועטים. הם היו מרוכזים בירושלים, עכו, צפת, יפו, טבריה ועזה ורובם היו יהודים ומיעוטם נוצרים. הערבים בארץ היו מועטים ובעיקר בדווים נודדים. רק שכם הייתה יוצאת דופן. חיו בה 120 בני משפחת נאטשה המוסלמית וכ- 70 שומרונים. בנצרת גרו כ- 700 נוצרים. טבריה וצפת היו ישובים יהודיים ואום אל פאחם הייתה נוצרית וגרו בה 10 משפחות. 2. היישוב היחיד בארץ ששמו ממקור ערבי הוא רמלה. רוב היישובים בארץ הם בעלי מקור עברי, מיעוטם ממקור יווני והשמות העבריים והיוונים שובשו או הוסבו לערבית.'' (סוף ציטוט) כבר היינו בסיפור הזה: את מסתמכת על רילאנד, כאשר כבר ברור לנו כיום (ביחוד לאחר הדיון שהיה בספרו של רילאנד בפורום הזה) שרילאנד כלל לא ביקר בארץ ישראל אלא סיכם מקורות ממקורות שונים. אך החשיבות של הקטע ממאמרך היא בכך שאת אכן טוענת בהסתמך על רילאנד ש - ''הארץ הייתה ריקה ברובה ושוממה ותושביה מועטים.'' חבל להכביר מלים, הציטוטים מדברים בעד עצמם. כאשר זה נוח לך הארץ מלאה יהודים, ויש בה רצף של ישוב יהודי, וכאשר זה נוח לך הארץ ''ריקה ברובה ושוממה ותושביה מועטים.'' מה מספר היהודים בכל תקופה בארץ המצדיק את נישול האוכלוסיה הפלסטינית מאדמתה כיום? | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
את סילוק הפלסטינים מארץ ישראל אין צורך להצדיק . הם יודעים לבד מדוע זה מגיע להם . כמו המרוקאי שהרביץ לאשתו . | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
אינך מבין דבר בהיסטוריה.אני מביאה דעות שונות. כך עושים במחקר היסטורי.הוא אינו היחיד שהביע דעה שהארץ הייתה דלת תושבים. אני הבאתי את התזה של סיפרם של בן גוריון ובן צבי ועוד... המסקנה אינה מבוססת על מקור אחד. ובבקשה בלי עלילות:אני מעולם לא הצעתי לגרש מישהו מהארץ. תמיד תמכתי בפשרה של 2 מדינות אז מספיק עם עלילות שוא. | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
תופעה מעניינת. אנשים מייחסים דברים שלא נאמרו ואח''כ מתווכחים עליהם. זוהי דרכם להביע דעותיהם שיכתבו מאמר ויפסיקו להתעלק על אחרים | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
אני אספר לך על פשרה . זוג ישן במיטה . האשה מתעוררת מרעש על הגג . היא מעירה את בעלה ואומרת - מוישה יש גנב על הגג . הבעל שרוצה לישון עונה - אין גנב על הגג . האישה מתעקשת - כן , יש גנב על הגג . הבעל עונה - נעשה פשרה . יש חצי גנב על הגג . לצערי אני משוכנע כי פשרה על ארץ ישראל בין היהודים לפלסטינים סופו אחד . הפסד יהודי . זה בנוי מטיעונים לוגיים ולא מאמונה . לכן המסקנה הבלתי נמנעת היא - מי שרוצה בקיום העם היהודי לאורך זמן חייב לסלק את הפלסטינים . אריה עירן . | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
העובדה היא שלא רצף לא שמצף. והיות והוויכוח הלא אקדמי הזה נוגע הרי בסופו של דבר לזכויות שיש לעם זה או אחר על ארץ ישראל, הרי שאין היהודים יכולים לטעון 'כולה שלי', וגם לא הפלסטינים. אך בכך נגמרת הסימטריה, כי היהודים כיום שולטים שלטון צבאי על כמעט ארבעה מליון פלסטינים (יהודה ושומרון + המצור על עזה) והוויכוח על רצץ שמצף יותר מביך מאשר מועיל במציאת פתרון. טענתך שאת בעד שתי מדינות לשני עמים נראית יותר ויותר כמו כסות דקה על ערוות עמדותיך הפוליטיות. אי אפשר לטעון כפי שאת מנסה לצדק פוליטי כאשר רוב עמדותיך בנושא הפלסטיני כרוכות בשלילת זכויותיהם הפוליטיות. יש לזה מילה בשפה שלנו: צביעות. | |||
_new_ |
ישראל ריקה.,סילוף של דברי | |||
|
|||
אתה מדבר מדמיונך- ואין בדעתי לנסות לשכנע אותך מהן דעותי. זהו ויכוח סרק. אני מרכז - שמאל ואל תגיד לי מה דעותי. | |||
_new_ |
ישראל ריקה ובטח לא מלאה בערבים | |||
|
|||
במאות שלפני המאה ה-19. לא צמח בארץ שום עם אחר מלבד העם היהודי. ערבים שבאו ויצאו אינם לצורך העניין בעליה הארץ. המאות ה-16 - ה-18 היו מאות קשות למחיה בארץ ורבים עזבוה בשל רעב, צמא, מחלות, תקיפות בדואים ואז רוב הארץ בעיקר במישור החוף התרוקנה. אוכלוסי ירושלים וחברון דוללו. בגליל המערבי קמה בתחילת המאה ה-17 ממלכה דרוזית של דאהר אל-עומר וקרסה. לא היה בארץ שום עם אלא רסיסים של עמים שונים וגם עמים לא ערביים ולא מוסלמיים. מכאן שאין לשקר ולטעון שיש עם פלסטיני שיונק משורשי הארץ מהמאה ה-17 או ה-18 ובודאי שלא מלפני כן. | |||
_new_ |
הארץ בטח לא מלאה ביהודים | |||
|
|||
יש עם פלשתינאי ושורשיו מחוברים לאותם כמה מאות האלפים שחיו בארץ הזאת במאות ה-17 וה-18. היהודים שחיו אז כאן היו מיעוט שבמיעוט כמה אלפים בודדים. ספק אם היהודים האלה שבאו והלכו לפי נתוני המצב (פרעות, רעידות אדמה וכו') היו בעלי תודעה לאומית משמעותית. | |||
_new_ |
הארץ בטח לא מלאה ביהודים | |||
|
|||
אין כל עדות, אמירה או אפילו פתק, שמישהו מהערבים, שבטי הבדואים האשורים, הבוסנים, או המצרים שישבו כאן , או חלפו כאן קרא לעצמו ''עם'' בכלל או ''עם פלסטינאי בפרט. ההתעקשות ל''יצר'' עם ''פלסטינאי'' ממונפת בשלילת הזכות היהודית על הארץ הזו. גם הקביעה האגבית ש''ספק אם היהודים האלה שבאו והלכו לפי נתוני המצב (פרעות, רעידות אדמה וכו') היו בעלי תודעה לאומית משמעותית'' היא קביעה מפוקפקת , ונטולת כל בסיס- קביעה חתרנית ופושעת שבאה לשמוט את זכותם של היהודים על ארץ ישראל ולגזול את זכויותיהם. הקביעה הזו השקרית הזו מופיעה בנאומיהם של בכירי החמאס והתנועה האיסלמית, ולאחרונה גם בפיהם של אנשי הפוסט ציונות. יש לגנותם ולהוקיעם | |||
_new_ |
הארץ בטח לא מלאה ביהודים | |||
|
|||
דבריך על חתרנות פושעת הם קישקוש בלבוש. כבר מזמן אינני מתרגש כאשר דבריך אלה מלווים בסגנון בוטה וגס. בהקשר היותר כללי דבריך, כמו דברי קודמך, הם נסיון חסר סיכוי למחוק עובדות היסטוריות במקום להתמודד. | |||
_new_ |
הארץ בטח לא מלאה ביהודים | |||
|
|||
לא דובר על חתרנות פושעת- חתרנות פושעת זה מונח מתחום החוק ובטחון המדינה. אמרתי כי הקביעה האגבית ש''ספק אם היהודים האלה שבאו והלכו לפי נתוני המצב (פרעות, רעידות אדמה וכו') היו בעלי תודעה לאומית משמעותית'' היא קביעה מפוקפקת , ונטולת כל בסיס- קביעה חתרנית ופושעת שבאה לשמוט את זכותם של היהודים על ארץ ישראל ולגזול את זכויותיהם. הקביעה הזו השקרית הזו מופיעה בנאומיהם של בכירי החמאס | |||
_new_ |
הארץ בטח לא מלאה ביהודים | |||
|
|||
ההתפלפלות שלך לא משנה במשהו את הקביעה חסרת השחר שלך. אם תקרא אפילו רק את סדרת המאמרים של רבקה שפק ליסק תגלה שקביעתי אינה ''נטולת כל בסיס''. מכאן שקביעותיך הן חתרניות ופושעות... | |||
_new_ |
הארץ בטח לא מלאה ביהודים | |||
|
|||
הארץ לא צריכה להיות מלאה ביהודים כדי שהיא תהיה שייכת ליהודים, כי בעלות אינה שאלה של גודל אלא שאלה של לאומיות. העליות מעידות על לאומיות. לא היו ''מאות אלפים'' ערבים בארץ במאות ה-17 וה-18, אבל אני מבין שאתה צריך להמציא היסטוריה חדשה כדי לא להישאר תלוש בעננים. | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל! | |||
|
|||
ההמצאות שלך מופרכות גם בכך אתה נכשל. מי שקרא את הספרים של פרופסור דוד גרוסמן מבר-אילן ואפילו את הספר של יצחק בן-צבי (נשיא ישראל לשעבר) יודע שאין יסוד לטענה שלך. | |||
_new_ |
הסקת מסקנות חסרות בסיס | |||
|
|||
כן, במאות ה- 17 - 18 הייתה ירידה במספר התושבים בארץ. הערבים הגיעו לארץ במספר גלים והעיקרי שבהם מבחינת היקפו היה משלהי המאה ה- 19 עד אמצע המאה ה- 20 . בניגוד למסקנה חסרת הבסיס שלך, הדברים לא הובאו כדי לשלול מהפלסטינים זכויות, אלא ל- 2 מטרות: א. להעמיד דברים על דיוקם מבחינה היסטורית ב. לדחות את הניסיון הפלסטיני לשיכתוב ההיסטוריה כאילו הם ''עם ילידי''. אין לזה כל קשר לתחום הפוליטי: הפלסטינים חיים כאן והפתרון לסכסוך הלאומי הוא 2 מדינות. ואני מציעה לך לחדול ממסקנות שהן מהרהורי לבך בלבד. הבעיה שלך היא שאינך מבין שבין הימין והשמאל יש גם אמצע והדבקת תוויות לאנשים זוהי חוצפה. | |||
_new_ |
לכל המגיבים:ארץ דלת אוכלוסין | |||
|
|||
לא אמרתי שהארץ ריקה. אמרתי שהייתה דלת אוכלוסין. המלחמות והעדר ביטחון אישי המצב הכלכלי וההזנחה הבריחו אנשים מכל העדות מהארץ. מי שבודק את שמות השבטים הבדווים בארץ עם אלה שהיו פה בעבר רואה שמדובר בשבטים אחרים. שרידים מהקודמים נשארו. רבים נשארו נוודים והסתלקו או סולקו ע''י השלטון יהודים ונוצרים לא ליקקו דבש פה בארץ ורבים עזבו. לקראת שלהי המאה ה- 19 מתחילה התאוששות כלכלית של הארץ, בחלק ניכר, בזכות הציונות, ואז מתחדשת ההגירה הערבית לארץ. | |||
_new_ |
לכל המגיבים:ארץ דלת אוכלוסין | |||
|
|||
עוד תירוצים לכיסוי המופרכות של 'מחקריך'. מעיתונאות מוטית עדיין לא צמחה כתיבה הסטורית ראויה, -(ראה עמדותיך הפוליטיות כפי שהן משתקפות בתגובותיך בפורום בשבועות האחרונים). היות וטענתך לרצף ישוב יהודי נועדה - ואכן משמשת - לנישול התושבים הפלסטינים, הציטוטים מדבריך בדבר היות הארץ ריקה או ''דלת אוכלוסין'' מצביעים על כך שגם אם היו כמה מאות יהודים בארץ ישראל המאות הקודמות הרי שמבחינה סטטיסטית אין לכך משמעות, - ובוודאי שאין בכך כדי לתמוך במסע ללא תקדים הנוכחי לשלילת זכויותיהם של הפלסטינים. אי אפשר לטעון בתמימות חסודה לתמיכה בשתי מדינות לשני עמים, ובאותה העת לתמוך אקטיבית בשלילת הזכויות הפוליטיות של אחד העם הפלסטיני. אך שכחתי הרי, אין בכלל עם פלסטיני. | |||
_new_ |
אתה מסלף את משמעות דברי | |||
|
|||
זהו ויכוח סרק. אתה מחליט מה אני חושבת ומגיב מסתבר שפשוטאינך מבין וכל תוספת מיותרת אני יודעת מה דעותי ומה שנדמה לך זה עניינך. | |||
_new_ |
אתר הנכבה: על ירידה באוכלוסייה | |||
|
|||
לאותו אנונימי שמתעקש לתקוף אותי בנוגע לקביעתי שהארץ הייתה דלת אוכלוסין דרך אגב, כאשר מרק טווין, הסופר האמריקני טען שהארץ ריקה הוא לא התכוון שאין בה נפש חיה, אלא שהיא דלת אוכלוסין. להיתפש למילה ולעשות ממנה תזה שלימה- זה מעורר תמיהה. מה מסתתר מאחורי האובססיה הנמשכת ע''פ מספר תגובות ארוכות לעייפה שלאיש אין סבלנות לקרוא. ובכן, אתר הנכבה מדווח על ירידה משמעותית במספר תושבי צפת, למשל. וזוהי רק דוגמא: באמצע המאה ה- 16 היו בצפת 10,800 תושבים:7,142 ערבים ו- 3,685 יהודים. ב- 1800 היו רק 5,500 תושבים. ורק בהדרגה עד 1914 ניכרת התאוששות: 13,500 :6,000 ערבים ו- 7,500 יהודים אלה הם נתונים של אתר הנכבה על צפת. צפת לא הייתה תופעה חריגה. | |||
_new_ |
סקופ: עוד טריק ''רויזיוניסטי''. היתה הגירה פנימית של פלשתינאים | |||
|
|||
לערים גדולות ולקרבתם, לעיתים תוך ייסוד יישובים חדשים - לעכו, אל קודס, יפו, רמלה, לוד. אם תעשי רבקהל'ה מחקר דומה באירופה, תמצאי כי בשנים הללו היתה הגירה לערים גדולות של אוכלוסיה חקלאית מהכפרים ומהעיירות הקטנות. אז מה הטריק? מראים באופן סלקטיבי התמעטות אוכלוסיה בכפרים ובעיירות קטנות, ומתעלמים מגידול האוכלוסיה בישובים גדולים יותר. כך למשל חלק מאוכלוסיית סג'רה ייסד בתחילת המאה ה-17 את כפר-קאסם, בקרבה לעיירות המשולש טייבה, אום אל פאחם וטירה, ובקרבה ללוד ורמלה. | |||
_new_ |
סקופ: עוד טריק ''רויזיוניסטי''. היתה הגירה פנימית של פלשתינאים | |||
|
|||
מה זה משנה את העובדה שבערים גדולות עלה מספר היהודים בקצב יותר גדול מאשר מספר הערבים? זה רק אומר שהיקפי ההגירה אצל היהודים הקדימה והיתה גדולה יותר מאשר הגירת הערבים. לכן זה בעצם שולל את הכחכוח שלך. | |||
_new_ |
שרון וגלעדי:פרוש מוטעה לכוונתי | |||
|
|||
ראשית כל, שרון, צפת לא הייתה כפר.וגלעדי, מטרת תגובתי לא הייתה להראות שהיו יותר יהודים בצפת שנית:מדוע אתם מעוותים את הכתוב? נאמר בפירוש שמטרת התגובה הייתה להראות שהייתה ירידה במספר התושבים בארץ סביב 1800 ורק בראשית המאה ה- 20 חלה התאוששות.בחרתי בצפת רק כדוגמה. נמאס לי שכל עובדה היסטורית שאני מביאה מיד עושים ממנה פוליטיזציה. אני היסטוריונית- לא פוליטיקאית. אני כותבת את הדברים רק בתגובה למאמצי השיכתוב של ההיסטוריה מצד גורמים בעלי אינטרסים פוליטיים. אני עושה זאת רק ואך ורק כדי להעמיד דברים על דיוקם. אני חוזרת ומבקשת לא לתת פרשנות פוליטית לדברי. אני נגד הפיכת ההיסטוריה למכשיר בפוליטיקה | |||
_new_ |
אני חושב שטענתך שגויה | |||
|
|||
לפני שאת קובעת שהיתה ירידה כדאי לך לקרוא לפחות את הספר של דוד גרוסמן, ''הכפר הערבי ובנותיו בארץ-ישראל: תהליכי התפשטות והתנחלות בתקופה העות'מנית''. לדעתי את גם צריכה לרשום לעצמך שמול עדותו של מרק טוויין יש עדויות קצת יותר מתאימות לטענות בענייני דמוגרפיה של ארץ-ישראל. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |