|
פגע, ברח, הפקיר | |||||
יהודה צורף (יום שישי, 28/08/2009 שעה 12:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
לדעתי יש מצב שעדיף להסתלק ממקום התאונה | |||
|
|||
מחשש לפגיעה מצד האנשים בסביבה. אם פגעת במישהו בסביבה שבה יש אנשים שיעזרו לו, עדיף לך לברוח מיד ולנסוע ישירות למשטרה ולדווח על האירוע. במקרים רבים יכול הנהג הפוגע להקלע למצב של התפרעות שבה ינסו חמומי מוח לפגוע בו. (תארו לעצמכם מצב של תאונה בלב ישוב ערבי או חרדי ותבינו למה אני מתכוון) אם התאונה התחוללה במקום שבו אין אנשים הנהג חייב כמובן לעצור, לסייע ולהזעיק עזרה. כמובן שיש ללכת למשטרה או אף להתקשר למשטרה ללא כל דיחוי אך עצם ההסתלקות מהמקום אינה בהכרח מעשה שלא יעשה. | |||
_new_ |
תאונת הדרכים הראשונה קרתה | |||
|
|||
ביום הראשון שבו יצאו שתי מכוניות לדרך . נכון הוא שהחוק וההגינות מחייבים לסייע לפצוע בתאונה ולא בריחה והפקרה . כל עוד יש סיכוי לחמוק מהאחריות , מנסים . . . הנקודה החזקה היא ואותה יש לשדר לציבור , שאי אפשר להתחמק מהאחריות . כך תאונת פגע ובח מפוענחות תוך שעות ספורות ולכל היותר יום . כאשר זה ברור אין טעם לברוח . ענין אחר הוא מיקומו ותפקידו של הרכב הפרטי . מה בדיוק אתה מציע ? למנוע רכב פרטי מכולם ? או להעדיף עשירים-מאושרים ? החברה המודרנית של ימינו אינה יכולה לתפקד ללא הזכות לרכב פרטי לכולם . אריה עירן . | |||
_new_ |
אז למה אתה לא חונה בכסף? | |||
|
|||
אדוארד גרין | |||
_new_ |
|
|||
''הזלזול בזולת טבוע כה עמוק בתודעה הציבורית''. האם יכול להיות שבגלל שמטפטפים לציבור הישראלי שמי שאינו בחוג המשפחה - הווה אומר: יהודי - דמו הפקר, החל המודל הזה לחלחל גם ליחסים בין יהודי ש'שייך' - למשפחת הנהגת, לבין יהודי ש'אינו שייך' - קורבן התאונה. הפליאה בדברי הכותב לנוכח האלימות המובנת מאליה כמעט והנוהל ה'טבעי' כמעט של אי לקיחת אחריות על המעשה, עומדים הרי ביחס של 1:1 למעשיה של ישראל בשטחים. בספרות המקצועית האלימות המובנת מאליה כלפי ה'אחר' מקבלת ממדים פוליטיים שהכותב אולי אינו מודע להם. מפריע לו שיהודי ליהודי כבר מזמן הפסיק להיות 'אדם'. אך הרי זה כמקרה משה שראה מצרי מכה עברי והרגו. וכאשר עבר וראה עברי מכה עברי (שני עברים נצים) הכה אחד מהנצים והלה פנה אליו בשאלה האם גם אותו יהרוג כפי שהרג את המצרי. הלקח מסיפור זה הוא אולי שעקב השהות במצרים למדו העברים שהאלימות לגיטימית, ושאי הצדק מקובל. הבין משה מההשוואה בין שני האירועים שנועד לו תפקיד לא דווקא של מוציא לפועל, אלא של מחוקק, אשר יעזור להשתית את כל התרבות העברית על מערכת שבה האלימות וההתאנות לחלש אינם מטבע עובר לסוחר, ואינם מרכיב של שפת התקשורת בין האזרחים. כאשר אשה בדרך לארוחת הערב בליווי משפחה או חברים, דורסת בחור צעיר, ומותירה אותו ללא עזרה במקום התאונה, וממשיכה למסעדה, אז אין מקום לפליאת הכותב, כי המסתורין כלל אינו מסתורין: השתלשלות האירועים הזאת היא סימפטום של קריסת מערכת החוק ברמה העקרונית שלה, התערערות היסודות. כי גם החוק האזרחי והפלילי מושתתים על ההבנה של הציבור שיש לכבד את האחר על מנת לזכות ליחס דומה - השוויון בפני החוק. אך בישראל, בשל ההתמסדות של ממשל הכיבוש והמערכת המשפטית לשעת חירום המאפשרת אותו, ההתאנות, לא רק של יחידים, אלא של מוסדות ממשלתיים, אירגוני מתנחלים, וכל המערכת המשפטית, והצבא כמובן, ל'אחר' - לתושב הפלסטיני - הפכה לעובדה, ובכך גם מיסדה את עצמה כדוגמא לאזרחי ישראל בתחומי הקוו הירוק: מותר לגנוב אם לא נתפסים, ואם נתפסים אז גובה העונש תלוי במקומך בהייררכיה האתנית. ולהפגין עבור מטרות חברתיות ופוליטיות נעשה קשה יותר ויותר, כי במקום השוטר הישראלי הידידותי על הסוס, מגיעים לפיזור ההפגנה הבריונים האלימים של היס''מ ומשמר הגבול, שלמדו איך לרוצץ גולגלות של פלסטינים בשכם ובחברון. הישראלי הממוצע לומד מהר, והוא או היא למדו במהלך ארבעים ושתיים שנות הממשל הצבאי בשטחים, שהאלימות ופריעת החוק הם אופן ההתנהגות המועדף. ואם הקורבן חלש, עוד יותר טוב, כי אז אפשר להאשימו בכך שהוכה. | |||
_new_ |
לנוכח הקשר של גורדיוס . | |||
|
|||
מה שלא הולך בכח , הולך יותר בכוח . אלכסנדר . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ הפקרת פגוע תאונה על הכביש או דוקרנות בפתחי פאבים כמו רעות אחרות הם תוצאה של זילזול ממשלות ישראל לדורותיהן בשרות לאזרחים . גם חולשה , רפיסות ורחמנות של מערכת משפט רקובה . גם הבנה פגומה של זכויות אזרח , הכל מבית מדרשו של השמאל . אריה עירן . | |||
_new_ |
לנוכח הקשר של גורדיוס . | |||
|
|||
ואחר כך הם מאשימים בהכל את הכיבוש ......... (-: חכם ציון | |||
_new_ |
|
|||
להאשים את השמאל ב''הבנה פגומה של זכויות אזרח'' זה ממש מטומטם. אך זה אריה עירן. | |||
_new_ |
לפי דרך החשיבה המיוחדת שלך | |||
|
|||
אם כך אז אתה צריך לומר שבגלל הכישוב גם .... • כלכלתה של ישראל יציבה וחזקה ומתחילה לצמוח ראשונה מהמשבר העולמי. שדירוג האשראי של ישראל נותר ללא פגע בשעה שאצל כל מדינות אירופה הוא ירד! • שישראל היא המדינה המובילה בעולם, אם מחשבים לפי גודל האוכלוסיה, בהמצאות ופיתוחים טכנולוגיים ומדעיים! • שמערכת החינוך הישראלית למרות כל הבירוקות שחלקן נכונות, בכל זאת מצליחה להוציא לחיים הבוגרים אנשים משכילים! • שמערכת הבריאות בארץ היא המערכת הטובה והאפקטיבית ביותר וגם הרלוונטית (ושוב תודה לדוד סיון על המילה היפה הזאת) ביותר שבכל מדינות המערב, ג ם לאחר הרוויזיה של חיים רמון (שחלקה היתה דווקא מוצלחת וחלקה האחר עדיין ראוייה לתיקונים) ! • שמערכת הביטחון הישראלית היא איכותית ומתקדמת ונחשבת מבין 3 המתקדמות בעולם, דבר שאפשר לראות במכירות המוצרים שלה בעיקר למדינות המפותחות! • שצה''ל הוא צבא העם שמגן בהצלחה מדהימה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל למרות מספר מקרים נדירים של התנהגות שאינה הולמת ולמרות הביקורת הצווחנים של עשרות ארגוני שמאל (שבכולן חברים אותם כמה עשרות פעילים מטורפים) וכל זאת תוך שמירת הקוד המוסרי המיוחד של צה''ל שאינו קיים בשום צבא אחר! • שהחקלאות הישראלית היא המובילה בעולם ושמומחים ישראלים ממומנים ע''י גורמים בינ''ל כדי לקדם פיתוחים חקלאיים בעולם השלישי וגם בעולם המפותח! • שמערכות התפלת המים הישראליים ומערכות ההשקייה הישראליים הם המערכות המובילים בעולם ושזוכים להצלחמה מרשימה שמועילה גם לאיכות החיים בעולם וגם לנפח הכספים שנכנס לגורמי התעשייה והמחקר בארץ! זה הישראלי הממוצע, שאומר שלהתנחל זה לא פשע אלא תיקון הפשע !!!!!! חכם ציון | |||
_new_ |
לפי דרך החשיבה המיוחדת שלך | |||
|
|||
שבגלל הכיבוש גם .... חכם ציון | |||
_new_ |
לפי דרך החשיבה המיוחדת שלך | |||
|
|||
אכן, הכיבוש משחית. | |||
_new_ |
לפי דרך החשיבה המיוחדת שלך | |||
|
|||
נחמד..... אז אם כך הכיבוש לא רק שהוא מוסרי אלא גם כדאי. חכם ציון | |||
_new_ |
לכן יש טעם בהרחבת המשטרה והקמת זרוע ''משטרה עירונית'' במשטרה | |||
|
|||
כדי לאכוף את ה''חוקים הקטנים'' שממררים את חיינו. אני יוצא מתוך הנחה ששוטרים קבועים ברחובות הערים ייאלץ את כולנו לנהוג לפי חוק, שחלק מהפועל יוצא של מילוי החוק הוא בהכרח כיבוד זכויות הזולת. העקרון הוא שלא גודל הענישה הוא הגורם הראשי להתנהגות נכונה, אלא האפקטיביות של תפיסת העבריינים. ככל שיסתובבו יותר שוטרים (וגם פקחי העירייה שהם נטולים זכויות שיטור) ברחובותינו בהכרח יימנעו יותר אנשים מלעבור על החוק וגם המעטים יותר שיעברו גם ייתפסו. המנגנון הזה הוא מנגנון בטוח להורדת רף הפשיעה. אז יאללה, צריך לצאת לדרך חדשה! חכם ציון | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |